Jump to content

Gervinho


Stefanb

Recommended Posts

 

 

Hvorfor ikke? Hvor mange minutter spilletid hadde de 9 spillerne i forrige sesong? Ikke så vanskelig å erstatte det.

 

Bortsett fra Djourou (da jeg syntes det var idiotisk å kun ha 3 senior stoppere fra januar og utover) så syntes jeg ikke dette er det største tapet. Gervinho er kjip å miste fordi generelt sett så sliter vi på venstre (et problem siden monsieur Bobby forsvant) og ivorianeren var en OK spiller. Det jeg derimot ser på er at vi har ekstremt dårlig backup/konkurrenter for spillere som Mertesacker (vi har ingen i laget som har samme kvaliteter som tyskeren), Arteta (igjen.. det samme), Cazorla (vår eneste klassespiller), Walcott (meget farlig fremover) og Giroud (i mangel av en eneste annen god spiss). Attpåtil har vi et par keepere som er veldig opp og ned om de holder nivået eller ikke.

 

Laget vårt var ikke imponerende i starten (tatt i betraktning at vi skal kjempe om gull) og grunnet utlån/salg av enkelte spillere som bidro på førstelaget er vi nå enda dårligere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 498
  • Created
  • Last Reply

For et netto utlegg på £15M kunne det vært slik. Eller med et ennå mindre netto utlegg kunne vi kjøpt Hazard dengang da i stedet for. De har en eller annen formel som de har laget seg som forteller dem matematisk hva som gir value for money, og den formelen er de tilsynelatende slaver av. It is very sophisticated har de fortalt oss.

Link to comment
Share on other sites

Nå som Gervinho er ute av stallen er Frimpong den eneste Arsenalspilleren som er spilleberettiget for sitt afrikanske hjemland. Helt siden vi signerte Cristopher Wreh i 1997 har vi hatt spillere fra det afrikanske kontinentet. Frimpong ble dessuten hentet så tidlig at han har Arsenal DNA. Ikke er det sikkert at han kommer til å spille for A-laget heller. En æra som er over, eller bare tilfeldigheter?

Link to comment
Share on other sites

nei, det hjelper lite å ha god fotball-DNA (som mange afrikanske spillere har) når man må unnvære spilleren i en avgjørende del av ligasesongen. Vieira feks har jo også afrikansk DNA, men fransk pass. Det blir en helt annen sak. Skjønner jo at afrikanerne helst arrangerer sitt mesterskap om vinteren, men dette burde diskvalifisere spillerne for kontrakter med europeiske klubber.

 

og btw, Gervinho har verken det rette passet eller det rette DNA'et. Ikke noen katastrofe å miste ham. Men Wenger må likevel hente inn en ny spiller. Selv om opprenskingen denne sommeren har vært viktig, begynner troppen å bli syltynn.

Link to comment
Share on other sites

Pr. i dag har Arsenal 16 noenlunde etablerte spillere kampklare, piscator. Det er alt. Det er de faktiske forhold 8 dager før sesongstart. Who knows, again?

Szczesny/Fabianski

Sagna/Jenkinson
Mertesacker/Koscielny
Gibbs

Arteta/Ramsey/Wilshere

Walcott/Chamberlain/Rosicky/Cazorla/Podolski

Giroud

 

 

Vel, vi har 5-6 alternativer for de tre posisjonene bak spissen så sånn sett er Gervinho ingen krise i seg selv, men i helvete nå er det syltynnt i rekkene.

Link to comment
Share on other sites

Pr. i dag har Arsenal 16 noenlunde etablerte spillere kampklare, piscator. Det er alt. Det er de faktiske forhold 8 dager før sesongstart. Who knows, again?

 

Szczesny/Fabianski

 

Sagna/Jenkinson

Mertesacker/Koscielny

Gibbs

 

Arteta/Ramsey/Wilshere

 

Walcott/Chamberlain/Rosicky/Cazorla/Podolski

 

Giroud

 

 

Vel, vi har 5-6 alternativer for de tre posisjonene bak spissen så sånn sett er Gervinho ingen krise i seg selv, men i helvete nå er det syltynnt i rekkene.

Slapp av Sir. Jeg er overbevist om at Diaby kommer tilbake stronger than ever. Talentet er massivt og han vil gi oss det lille ekstra

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Slik han har spilt i Roma var slik jeg trodde han kom til å spille i Arsenal, men det er tydelig at han ikke fikk det til her dessverre. En god spiller, men i Arsenal drakta så ble han rett og slett hjernedød veldig ofte når han kom i en posisjon hvor han kunne skape eller score et mål.

 

Allikevel så var han fortsatt en god spiller. Bedre enn Gnabry, Ryo og Sanogo var han selvsagt. Men, men.. det er godt å se at han gjør det bra i det minste.

 

http://www.dagbladet.no/2013/09/29/sport/fotball/serie_a/roma/bologna/29522347/

Link to comment
Share on other sites

Dum-snill-dum-snill-dum-snill.. Skifter raskt her

 

Skifter fort ja. :P

 

Så kommentaren til Gervinho et par timer etter jeg postet her inne og vurderte å redigere posten min, men syntes den reflekterte greit hvor fort ting skifter i fotball.

 

Alltid likt Gervinho og de uttalelse var virkelig et slag i trynet for min del. Dog er han selvsagt tilgitt allerede. :proud:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...