Jump to content

Gervinho


Stefanb

Recommended Posts

Var faktisk en 4-4-1-1 med Chamakh under Van Persie, men jeg mente han var på sitt skarpeste da, at han ble bedre og bedre utover observerte jeg også, men det jeg ville frem til var at Gervinho sin beste periode i kampen var under den 4-4--1-1 formasjonen, derfor, og siden Chamakh var god syns jeg vi bør stille med den i neste kamp også.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 498
  • Created
  • Last Reply

"Great players inspire you. The best player I have ever played with is Gervinho, he's another class." - Eden Hazard

 

Ikke dumme ord det fra Hazard. Tror og håper at hans andre sesong i Arsenal blir mektig bra.

Link to comment
Share on other sites

Overraskende. Men gledelig! Så forøvrig en statistikk over de siste 2 sesongene

til Gervinho i Lille vs de siste 2 sesongene til Hazard i Lille. Nokså like tall faktisk.

Finner ikke linken.

 

Meget spent på hva neste sesong bringer fra ivorianeren. En skuffende

debutsesong, det må det være lov å si. Men her var det flere negative faktorer

som spilte inn. Bl.a straffebommen i ACN. Tror han vil bli bedre, men må

innrømme at jeg er usikker på om han kan bli den spilleren vi håpte og håper

på. Måtte jeg ta feil!

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg usikker på dette, men han hadde visstnok før ACN 4 mål og 5 målgivende på 15 kamper. Noe som er temmelig bra mtp. at det er hans første sesong i Premier League, men etter han kom tilbake fra Afrika så var han virkelig ikke på topp. Han skapte dog en god del de siste kampene, men når til og med van Persie slet med å score så ble det få spillere som klarte å utnytte sjansene han skapte.

 

Jeg har stor tro på at Gervinho kommer til å bli en nøkkelspiller neste sesong. Mye har med å gjøre at han alltid er ute etter å skape noe og lage litt "mayhem". Walcott er også en spiller jeg liker og har sansen for, men i samtlige 90 minutter så vil Gervinho prøve og prøve (mens Walcott som oftest bare forsvinner, men ofte ender opp med et målpoeng allikevel), men hittil har det rett og slett bare ikke klikket for han. Tror han bare trenger å få litt flyt i spillet sitt og da er jeg som sagt overbevist om at han kommer til å bli en stor spiller for oss.

Link to comment
Share on other sites

Håper du har rett. En skuffende vår fra hans side, men i 3-3 kampen mot

Norwich viste han hva han er god for. Da var det mye rom å boltre seg

i og han skapte mye på egenhånd. Mer av det. I kampene hvor

det ikke er like mye strekk i motstanderen synes jeg han veldig, veldig

ofte gjemte seg litt bort ved å kun spille støtte hver gang han fikk ballen

Link to comment
Share on other sites

Eneste ankepunktet jeg har i forhold til Gervinho, er at det er alt for lite sluttprodukt på det han gjør

 

ja, det er for lite sluttprodukt. Han skaper riktignok en del rom for medspillerne, men han er for uryddig og ineffektiv. Mulig han vil fremstå som bedre

neste sesong, men de typiske første-sesong svakhetene har han jo egentlig ikke hatt. Han kom jo egentlig veldig raskt inn i laget. Og vil han klare å kvitte seg med de svakhetene han har vist nær sagt uansett hvor mange sesonger han spiller i PL?

Link to comment
Share on other sites

Sluttproduktet mangler, pluss at det virker som han ikke er helt kaldt i topplokket alltid - han har hatt noen grove misser. Likevel syns jeg han hadde han grei førstesesong, og jeg tror han kommer til å bli bedre. Ypperlig kontringsspiller, kommer seg stadig i gode posisjoner og er veldig god en mot en. Spesielt kjappe løp bak forsvarsrekka er han god på, målet mot Stoke og ene assisten mot Chelsea er friskt i minne sådan - begge satt opp Ramsey. Med en playmaker i form og en løpsvillig Gervinho susende frem og tilbake har vi et heftig angrepsvåpen bare der. Såfremt han klarer å holde hodet kaldt når det skal avsluttes.

Link to comment
Share on other sites

Sesongen under ett, er jag faktisk skuffet over Gervinho. I siste (eller nest siste?) nr. av TGP var det en sammenligning med Lars Berger's treffprosent som skiskytter.

Det er bare det at Gervinho's treffprosent egentlig ikke når Berger's treffprosent til anklene engang. Som flere påpeker, mangler han defintivt et sluttprodukt. Han er ikke giftig nok og må levere mye bedre neste sesong.

 

Forhåpentlig ser vi en bedre utgave av ham neste sesong, men jeg er litt skeptisk....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Som jeg har sagt tidligere tror jeg Yao Kouassi får en supersesong!

 

Sagt dette hele veien selv. Klarer han bare å få orden på hodet så er han en av de beste spillerene i ligaen mtp. mål og målgivende (dog vet man aldri med målgivende.. Arsenal er jo kjent for å bomme på en god del 100%. Gervinho er intet unntak heller her). Står ikke tilbake for noen av de andre alternativene vi har i laget. Syntes at Chamberlain (på tross av ustabiliteten) og Gervinho er de to beste valgene på kant.

Link to comment
Share on other sites

Det sitter i topplokket for han. Klarer han å holde fokus, få noen positive opplevelser og få blod på tann kan han bli en kjemperessurs for oss hvis det omsider løsner for han.

 

ordet "hvis" er jo det sentrale her. Selv om Gervinho åpenbart har mye inne, og problemene hovedsaklig sitter mellom ørene, er jeg svært usikker på om han klarer å rette på dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er mange spillere som har spennende styrker/ferdigheter som fotballspiller, men som likevel aldri tar steget helt ut over tid. Nå skal noen forsvares med at spillestilen ikke alltid legger tilrette, for at ferdigheten kan blomstre på en best mulig måte. Og; Gervinho er nok en som kunne "blomstret" bedre i en direkte spillestil.

Kanskje det også hadde vært lettere å tilpasse seg og spille på et høyere nivå; om laget var litt mer stabilisert. -Tenker da på alle "nøkkelspillere" som forlater skuta år etter år, og at lagdeler igjen må jobbe for å forstå hverandre bedre i situasjoner i kampens hete. Rollefordeling både offensivt og defensivt.

 

Jeg tror desverre at det er mer som hemmer Gervinho.

 

Fotballhode (taktiske vurderinger i kampens hete), takle intensiviteten i "gamet", og unngå "stress" i avgjørende situasjoner er andre områder som Gervinho ikke har taklet helt etter mitt syn. Jeg blir overrasket om Gervinho er en spiller som står frem uke etter uke over tid på et høyt nivå, ut ifra hva jeg har sett frem til nå. Det virker som om han er av mange, som har ferdigheter som virker spennende; men som ikke har det "lille" ekstra i dette nivået. God på sitt beste, men for ofte et par hakk under av nivå.

Og; jeg veit at han har ok stats. -Det hadde Almunia også ;)

Link to comment
Share on other sites

on Gervinho playing through the middle…

You know we transform all wingers into central strikers and all the strikers into wingers! I decided that during our tour of Asia when I tried to play Gervinho there against Man City in that position. I liked what he did and it was in the back of my mind. It is interesting because he is such a great mover and he is so quick so when he is central, once he gets ahead of the central defender it is difficult to catch him back.

http://www.arsenal.com/news/news-archive/-there-is-a-positive-energy-in-this-team-

 

Hva tenker vi om dette?

Link to comment
Share on other sites

Dette er sikkert ett bevist trekk. At spillerne kan veksle seg i mellom skaper enda mer uforutsigbarhet. Stiller meg positiv til dette.

Det er kanskje akkurat det som skal til for å nå helt til topps. Teknisk briljans, god kondisjon, blø for drakta-mentalitet og så nettopp uforutsigbarhet er seiersoppskriften.

Link to comment
Share on other sites

 

Gervinho som alenespiss blir aldri en suksess, jeg vil heller ha han på vingen der han gang på gang terroriserer backene.

Gervinho var ikke alenespiss i dag, er slik Wenger vil det skal fungere, han og Podolski var begge spisser store deler av kampen og tidvis var ingen av de spisser, var en kamp som fra et taktisk perspektiv var ekstremt interessant. Gervinho gjorde seg slettes ikke bort selv om han med unntak av målene(Og en god tredjeball) ikke var særlig aktiv.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...