Jump to content

Gervinho


Stefanb

Recommended Posts

I teorien nå så har vi 2 vinger som er gode for 12-16 mål og 15-20 assist i løpet av en sesong. Jeg elsker begge to, men jeg har alltid hatt ekstra sans for Walcott ;)

I teorien har vi en tredje ving som kan gjøre det, nemlig Arshavin. I teorien er han ikke egentlig en ving, men han kunne nok klart de tallene fra vingposisjon om han hadde fått spille seg i form(Godt vi har så god stall at han ikke får sjansen til det)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 498
  • Created
  • Last Reply

I mine øyne er Gervinho ingen naturlig erstatter for Nasri. I form av en plass på laget og posisjonen han spiller er han naturligvis det, men han er en helt annen spiller. Mye mer direkte og prøver alltid å skape noe. Der Nasri stopper og sentret ballen bakover når han går seg fast prøver Gervinho å dra seg fordi nesten uansett hvor håpløst det ser ut. Frustrerende å følge med på veldig ofte, men han er en sånn type spiller jeg syns vi trenger. Han er mer som Pires, Ljungberg og Reyes istedenfor Nasri og Hleb og det er den type kantspiller jeg syns vi må ha. Han har langt igjen i mine øyne, er altfor ustabil og gjør mye som ser dumt ut men jeg tror han kan komme til å levere stort i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Det kjøpet har faktisk skuffet meg mer enn det har gledet meg. Virker veldig uryddig og klønete i spillestilen. Håper dette bedrer seg utover sesongen.

Han skaper såpass mye at selv om han har lite endeprodukt for tiden(Noe jeg tror og håper at kommer bedre) så er han av og til et angrep alene, han er rask, lur og direkte og tilbyr oss variasjon i spillet, men det er ingen tvil om at begge vingene våre trenger noen leksjoner fra TH14

 

Edit: TH12 :P

Link to comment
Share on other sites

Han skaper såpass mye at selv om han har lite endeprodukt for tiden(Noe jeg tror og håper at kommer bedre) så er han av og til et angrep alene, han er rask, lur og direkte og tilbyr oss variasjon i spillet, men det er ingen tvil om at begge vingene våre trenger noen leksjoner fra TH14

 

Edit: TH12 :P

Har sett kampene hans og kampene til Nasri i MC. Gervinho er mer og mer på vei opp. Nasris utvikling synes jeg er trist. Litt som en fallen stjerne. Er snart ikke god nok for MC. Hva skjer da? Birmingham?

Utrolig hvor godt vi har kommet ut av denm situasjonen,men hadde han blitt hos oss ville han nok fortsatt å blomstre.

Link to comment
Share on other sites

For å være ærlig så skulle jeg gjerne hatt Nasri på venstrekanten eller foran Arteta og Song. Men, det er med "klassen" han viste i Arsenal tida. Ikke under Shitty tiden for der har han egentlig bare hatt én skikkelig god kamp.

Link to comment
Share on other sites

Tallene du presenterer ang. Gervinho vs. Nasri er vel for henholdsvis første og fjerde(?) sesong, så sånn sett er det kanskje litt urettferdig. I tillegg hadde Nasri et veldig bra år i fjor, men det er vel egentlig den første ordentlig bra sesongen hans, så Gervinho har fortsatt litt tid til gode. Du må huske at mye her helt sikkert er nytt for Gervinho, og jeg tror han kommer enda sterkere til neste år, om ikke allerede etter afrikamesterskapet!

Link to comment
Share on other sites

Har revet av meg flere hårtuster i løpet av sesongen på grunn av Gervinhos sluttprodukt, eller mangel på sådan. Virker som han i mange situasjoner fullstendig mister hodet når han skal avslutte med den avgjørende pasningen eller skuddet.

Allikevel må man se litt bak prestasjonene, en afrikansk spiller uten erfaring fra Premier League kan ikke forventes å levere topp kvalitet uke inn og ut allerede det første halve året, om man se på det ”råtalentet” Gervinho har er jeg ganske sikker på han vil spille seg inn som en stor stjerne i laget bare han får tid til å akklimatisere seg. Det er lenge siden jeg har sett en spiller med så god teknikk, fart og uforutsigbarhet. Jeg har virkelig savnet en vingtype som Gervinho i Arsenal de siste årene, en spiller som er fullstendig uredd for å utfordre motstandere, og prøver selv på de mest umulige ting.

Link to comment
Share on other sites

Nasri er en langt bedre spiller enn Gervinho. En Nasri i slag er outstanding, hans store akilleshæl er at han ikke takler press og det tror jeg vi begynner å se i City nå også. Etter at vi plutselig hadde forvillet oss opp i toppstriden rundt juletider i fjor og Nasri hadde vært helt vanvittig god forsvant han helt. Han fikk en skade og "went missing". I bortekampen mot Fulham kunne han sendt oss inn i tittelstriden igjen men nervene tok overhånd og han maktet ikke avslutte alene mot Schwarzer. I den forstand savner jeg han ikke for akkurat er et symptom vi har hatt i mange Arsenalstjerner de siste årene - til og med hos Cesc Fabregas. Nå ser vi det samme av Nasri i City. Presset som kommer av å ligge øverst på tabellen ser han ikke ut til å takle. Han var sjokkerende dårlig i går mot Sunderland og etter en glimrende start har han bare vært helt ordinær og tror jeg han ville vært for oss også.

 

Er Gervinho noe bedre i den forstand? Han har ihvertfall historikken på sin side siden han var en såpass stor del av Lille i fjor, vi får se hvordan han spiller når det virkelig gjelder. Han er mer Ljungberg enn Nasri, og jeg syns også å huske at Ljungberg slet med mye av det samme i sin første sesong i england. Dårlige avslutninger, en del dårlige valg og altfor rå til å klare å hevde seg i vanskelige situasjoner. Talentet er der, jeg håper bare vi klarer å utnytte det.

Link to comment
Share on other sites

Når Gervinho får orden på sluttproduktet sitt (Walcott også, for den saks skyld) kommer han til å bli blant de beste vingene i Premier League, og vi kommer til få et vanvittig høyt antall scoringer fra kantene. Det er jeg overbevist om.

 

Jeg tvilte på kjøpet av ivorianeren, men han har vist seg som en kvalitetsignering. Virkelig.

Link to comment
Share on other sites

Når Gervinho får orden på sluttproduktet sitt (Walcott også, for den saks skyld) kommer han til å bli blant de beste vingene i Premier League, og vi kommer til få et vanvittig høyt antall scoringer fra kantene. Det er jeg overbevist om.

 

Jeg tvilte på kjøpet av ivorianeren, men han har vist seg som en kvalitetsignering. Virkelig.

 

+10.

 

Om Gervinho får orden på avslutningene sine så kam han faktisk score 15-20 mål fra kanten. Attpåtil vil han også ha rikelig med assists. Det er temmelig ekstremt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...