Jump to content

Hva er galt med Arsenal F.C?


Stefanb

Recommended Posts

Ja, tja. Det er nå et par-tre gjengangere til som ikke kommer stort bedre ut av det. Den ene heter keeper, det to andre heter Per sine makkere, hvorav den ene hadde en såpass bra sesongavsluttning at en har glemt resten.

 

Per sjøl hadde jo noen blundere i sin første sesong, men den siste sesongen har han virkelig vokst.

Link to comment
Share on other sites

Det hadde han, men videoen gjelder siste sesong. Ellers var jo dette en fin bukett matchvinnende tabber i den enden av banen. Hva så med den andre enden. Noen som har en tilsvarende video av individuelle tabber der? Den ville nok ikke blitt like lang som den defensive, men en ivorianer ville vel bli ganske fremtredene, kanskje?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hva er galt med Arsenal? Jeg tror svaret er veldig enkelt. I tillegg til det alle vet (at laget har for få spillere), så er det en ting som er svært frustrerende og uforståelig:

 

HVORFOR LA WENGER OM TIL 4-5-1/4-3-3??? Arsenal var gode i 4-4-2, og det er ingen tvil om at Arsenal ikke har en spiss som kan spille alene der fremme. City, Chelsea og Manu spiller alle med to spisser. United flørtet en stund med 4-5-1, men har gått tilbake til 4-4-2. Kanskje 4-5-1 funket ok med vPersie, men Giroud er langt fra å kunne fylle en slik rolle!

 

Konklusjon: Kjøp spillere og legg om til 4-4-2!

Link to comment
Share on other sites

4-3-3 fungerer meget bra med de riktige spillerene, men pdd. har vi ikke de riktige spillerene for formasjonen. Vi mangler en spiss og en midtbanespiller (eller to), en kantspiller (hvis Cazorla ikke blir skyvet ut på kant av en av nevnte midtbanespillerene) og backer som er i stand til å faktisk treffe en medspiller med et innlegg når de kommer på overlapp.

Link to comment
Share on other sites

nå ser jeg at Arsenal får kritikk for å ha (hatt?) et samarbeide i Vietnam med et gummi-selskap som påstås å bryte menneskerettigheter.

Og Pardew klager på at Arsenal legger inn bud på deres spillere rett før de skal spille kamp. Er dette bare nok et par eksempler som viser hvor dårlig dømmekraft Arsenal-ledelsen har?

Link to comment
Share on other sites

nå ser jeg at Arsenal får kritikk for å ha (hatt?) et samarbeide i Vietnam med et gummi-selskap som påstås å bryte menneskerettigheter.

Og Pardew klager på at Arsenal legger inn bud på deres spillere rett før de skal spille kamp. Er dette bare nok et par eksempler som viser hvor dårlig dømmekraft Arsenal-ledelsen har?

 

... eller viser det at folk (fans og media) nå leter med lys og lykter for å finne noe å kritisere Arsenal for?!

Link to comment
Share on other sites

jo da, i krisetider smøres det på, og alt blir brukt mot dem. Men som skrevet i en annen tråd er det påfallende at Arsenal legger inn bud å en spiller rett før dennes lag skal spille, særlig når de har hatt hele sommeren på seg. Det er helt forståelig at dette provoserer, det øker ikke Arsenals respekt hos andre, og heller ikke deres sjanse på transfermarkedet. Hvem vil gjøre butikk med noen som driver slik? Så uansett hvordan man snur og vender på dette bidrar det til å sette klubben i dårlig lys, og gjøre det vanskeligere for klubben. Dette er amatørskap.

 

og denne "flørten" med dette selskapet i Vietnam er også et eksempel på noe jeg mener fotballklubber skal vokte seg vel for; hva slags selskaper er det man samarbeider med, og hva står de for? For selv om Arsenal sikkert ikke har gjort noe direkte galt her, vil slike saker automatisk skade omdømmet. Så dette er også amatørskap. Har man ingen omdømme-ansvarlig i klubben?

Link to comment
Share on other sites

Vårt kjære Arsenal har satt seg selv i en absurd vanskelig situasjon. Nå må vi gjøre alt vi kan for å komme oss noenlunde helskinnet ut av det. Om vi sårer Alan Pardews følelser på veien, vel, så la gå. Sesongen er i gang, og alle bud vi legger inn nå kommer til å rote til kampforberedelsene hos mottaker. Er det ikke Pardews, så er det Martinez'. Og er det ikke han, så er det noen andre. Nei, det er jaggu på tide å finne frem spisse albuer og handlekraft!

Link to comment
Share on other sites

problemet er ikke å såre følelsene til pardew, og ja, Arsenal blir nå tvunget til å vise muskler og handlekraft. Men selv om man i desperasjonens time bruker de midler man rår over, er det som nå skjer ikke ideelt, og på både kort og lang sikt er det ikke gunstig for klubben at man risikerer å skade klubbens omdømme på en slik måte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

 

Det er helt sant. Men om man ser hva som har skjedd etter nyttår, så kan man derimot argumentere for mer.

Vi har manglet de viktigste midtbanespillerne, det har vi lidd under. I tillegg er ramsey helt forferdelig sentralt i år, og når ikke Walcott evner å gjøre en eneste ting riktig, eller vise ett snev av interesse så hjelper ikke det.

 

Tror ikke vi må svartmale helt enda, spiller vi offensivt slik vi gjorde i dag så vinner vi 99/100 ganger.

 

Özil var fantastisk idag, tross latterlige bommer. Alexis kommer seg fort, samt at coq er tilbake. Flamini får mye pepper i dag, av en eller annen grunn. Det er ikke lett å være sentral midtbanespiller uten makker da ramsey er som en høns store deler av kampene.

 

Tar Coquelin/elneny/flamini over Coquelin/ramsey any fucking day of the week til cazorla er tilbake.

Edited by Pirès#7
Link to comment
Share on other sites

Det aller meste er fortsatt på stell i Arsenal. I dag hadde vi uflaks og vi kan enda vinne seriegullet.

 

Joda selvsagt, men nå er det trenden jeg tenker på Tapapa. Du vet den trenden der vi lå ann til å vinne ligagull i 07-08 sesongen før en skade på Eduardo lammet laget og Wenger ikke evnet å handle deretter. Eller når vi lå ann til å vinne i 10-11 sesongen på tross av at vi ikke hadde en spiss tilgjengelig og Wenger igjen nektet å gjøre noe som gjorde til at vi tapte kamp på kamp fordi vi ikke hadde Bendtner tilbake før i april/mai. Eller sist, men ikke minst 13-14 sesongen hvor egentlig problemet igjen var det samme. Viljen til å føre oss over streken..

 

Litt av det samme som dessverre skjer nå igjen. Vi kan enda teoretisk sett vinne seriegullet, men jeg ville virkelig ikke satt pengene mine på det. Vi har hatt et forholdsvis OK program den siste måneden, men står allikevel bare med rimelig lite poeng.

 

Faktisk så har vi de siste 10 sesongene stått med mer poeng i 6 av sesongene enn det vi har gjør nå. Ligaen har kanskje blitt bedre og motstanderene over oss er hakket svakere, men allikevel evner vi å stå der vi har stått de siste 10-11 sesongene. Nemlig på 4. plass.

 

Det største problemet jeg har i dag er ikke at vi hvilte Coquelin fra start. Det er mangelen på vilje og karakter i dette laget. Noe som jeg vil påstå har vært noe som har hjemsøkt denne klubben siden Campbell, Lauren, Bergkamp, Vieira etc. forlot oss. Vi har et par helt fantastiske spillere som Özil og Alexis i klubben, men de blir gjentatte ganger sviktet av andre spillere som ikke er i nærheten av det nivået de er på. Tidvis så kan dette fungere knallbra det, men vi mangler virkelig noen som står frem når de ikke har dagen.

 

Hvor har det blitt av Ramsey f.eks.? Han er en av de mest viljesterke karene i klubben, men denne sesongen har han aldri funnet seg selv. Flamini er den mest erfarne spilleren i troppen, men det eneste han gjør er å rygge og peke fordi han selv er for feig til å stå foran i krigen. Giroud er likedan. Stod mye og sutret i dag. Var lite bevegelig og skulle helst ha ballen i beina så han kunne flikke den videre på tross av at det ekstremt sjeldent fungerer.

 

Rett og slett skuffet bare over hvordan denne klubben på tross av alle de gode tingene vi står for og med den økonomien vi har opparbeidet oss ikke er villige til å ta de siste skrittene for å bli bedre. Jeg savner rett og slett David Dein som visket i øret til Wenger at han må gjøre det som er nødvendig for å vinne.

 

Dessverre tror jeg ikke kombinasjonen Wenger-Dein noen gang blir oppnådd igjen i den klubben her på en lang lang stund.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey er det knapt lov å kritisere her inne til tross for at han har kun EN sesong der han var av en annen verden. (ble ikke suksess da heller).

For å oppsummere mine tanker over hvilke spillere som underpresterer eller overvurderes i Arsenal:

Walcott - virker til å surne når han ikke får spille fast spiss. Grei fart, men den har forfalt etter alle skadene.

OX- var bedre som 19åring enn han er nå.

Ramsey - En god sesong har han hatt på alle årene, jeg syntes selvsagt han er en god squad player men han er ikke mer.

Rosicky - kronisk skadd, en ny diaby som er en belastning.

Wilshere - kommer knapt i form før han skades, dette tror jeg kommer til å fortsette i denne ligaen med den spillestilen.

Giroud - nok en god squad spiller, men aldri en som kan skyte oss til tittel ala Suarez, Benzema ect.

Campbell - blomstret når han fikk tilitt noen kamper, men det var i en formasjon som var tilpasset grunnet skader. Faller igjennom nå.

Gibbs - som walcott var han bedre som ung enn han er nå, mot normal progresjon

Flamini - innsatsen til tross; han skulle aldri vært i Arsenal FC som "fast" første 11'er.

Sanogo - HÆ?! Lånes vel ut ennå, mens Wenger lovpriser han. Spillte fast en periode også.

 

 

I tilegg har vi noen "uskrevne" kort feks Welbeck som har vært skadd lenge og som man tviler på skal heve oss det hakke som trengs.

 

Mange av disse spillerne har Wenger ufattelig tro på, og det virker som det er staheten hans til å vise at han lykkes med de (diaby) overgår fornuften som tilsier at det er dødvekt som aldri tar oss videre. Hvor mange år drev ikke Wenger med ungdomsprosjektet sitt der han ønsket å "avle" frem sin egen ligamester? Det gikk skikkelig i dass, til tross for at han mente det var godt nok til tittel i mange år. Nå har han på sluttten kjøpt etablerte stjerner i Özil og Sanchez, men det er 2 stk. Om han har planer om å anskaffe fler vet ingen all den tid han holder på Wilshere og nylig Diaby som kronisk skadde.

 

Det er mye herr Wenger gjør riktig også, missforstå meg rett. Men jeg mener hans tid gikk ut rundt 2010, da mistet jeg troa på prosjektene hans, stadiobygging eller ikke. Enkelte glimt og håp kommer underveis i en sesong for meg også, men jeg har sett dette så ofte før; når det drar seg til feiler det hver bidige gang for så å hente seg inn mot slutten til en hederlig avsluttning.. Jeg er lei og fryker vi nok en gang er vitner til samme leksa.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Pdd. er det som er galt med Arsenal at vi ikke har ledere og mangler en ballfordeler sentralt nå som Wilshere og Cazorla er ute. Ramsey og Ox KAN, men prøver alt for ofte på noe fancy istedenfor å fokusere på å holde ballen i laget.

 

Skulle gjerne sett en rutinert stopper med lederegenskaper, en rutinert DM med lederegenskaper og en spiss som kan gjøre litt av alt inn, men slik som PL er i år har vi selvfølgelig fremdeles en sjanse nå som Coq og Alexis er tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Midtbanen var ikke bra i går i det hele tatt, merkelig at Ox ikke fikk noen minutter for en svak Ramsey... Vet ikke om det hadde gjort noen stor forskjell men allikevel. Og så ser vi savnet av Cazorla som er en som kan holde litt på ballen og skape noe ved å strø gode pasninger evt gå framover.

Link to comment
Share on other sites

Most saves in a PL match this season: Forster v Arsenal (10) Butland v Arsenal (10) Krul v Arsenal (9)

 

Ikke noe sjokk at vi er involvert. Man snakker jo om å "skyte keeperen" god i mange av kampene våre.

 

Ved siden av dette er også Özil den klart mest kreative spilleren i ligaen og skaper ekstremt mange sjanser. Dessverre så er det ekstremt få gode avsluttere i laget vårt.

 

Det mest urovekkende er at hvis man sammenligner oss med Manure som har spilt ekstremt kjedelig og lite underholdende fotball så har vi faktisk bare scoret 6 mål mer.. vi har også sluppet inn flere mål enn United. For å ikke sammenligne oss med Tottenham da.. (grøss). De har scoret 8 mål mer og sluppet inn 3 færre.

 

Kunne trengt noen flere målkåte jævler i laget vårt i kontrast til hvor mange sjanser vi faktisk skaper. Er jo ekstremt dårlig konverteringsprosent totalt sett på sjansene vi skaper. Giroud, Walcott, Ramsey etc. sløser altfor mange store sjanser.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Arsenal forsterker seg ved å hente inn Ben Wrigglesworth fra Leicester. Ikke det at jeg kjenner til han, men ut fra artikkelen så er han en litt altmulig-mann som har fungert som både speider med spesialitet innen analyse og statistikk av unge spillere, og skal være med å vurdere de spillerne som er i klubben pdd., og gi Wenger informasjon om motstandere ved bruk av analyse.

 

Om det siste der fører til bedre forberedelser til hver kamp hvor man kanskje tar større forbehold i forhold til styrker/svakheter så er det noe vi tidvis mangler.

 

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/leicester-speider-klar-for-arsenal/3423189955.html

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...