Jump to content

Hva er galt med Arsenal F.C?


Stefanb

Recommended Posts

Et særdeles godt spørsmål, som har forundret mange av oss. Ikke bare blir han hentet inn men han får også tildelt drakt nummer 9.

 

Greit nok. det er mange som har hatt drakt nummer 9 (siden faste nummer ble tatt i bruk) og det er ikke alle som har hatt en stor karriere i Arsenal. Park Chu-Young, Baptista, Reyes, Jeffers, Suker og Anelka er noen. De som var litt mer vellykket (i mine øyne) er Alan Smith, Paul Merson, Eduardo og Podolski. Men drakt nummer 9 har vel aldri hatt de samme stjernene som draktnummerne 10 og 11 ;D

Bortsett fra Park fikk kalle de andre nierne sjanser. Selv Jeffers, som aldri var i nærheten av god nok, ble most innpå til han putta et par mål.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er veldig mye galt i Arsenal F.C. Dessverre starter alt med eieren Kroenke, fortsetter gjennom styret til Gazidis og til sist ned til vår manager Wenger, som ikke evner å legge opp riktig formasjon, taktikk og spillestil i forhold til det spillermaterialet han besitter.

 

Problemet jeg har med Kroenke, styret og Gazidis er dog mindre enn problemene jeg har med Wenger. Wenger har de siste årene hatt ganske mye å "rutte med", men allikevel på tross av kvaliteten han har kjøpt inn så klarer han ikke å få det fundamentale til å fungere (forsvaret og defensiv tilnærming). Vi har klassespillere som Cech, Bellerin, Mustafi og Koscielny i de bakre leddene våre, men allikevel så ser de til tider ut til å være skolegutter utpå der. En annen manager som f.eks. Simeone eller Allegri ville fokusert på å få forsvaret til å fungere skikkelig før de brukte dette som et fundament for å bygge videre. Wenger derimot virker å være helt uforstående til hvordan dette fungerer..

 

Jeg kan fortsette i flere avsnitt om Wenger sine taktiske mangler, men jeg tror vi alle er rimelig klar over hva han mangler her dessverre.

 

Tiden er moden for å skifte ut Wenger i mine øyne, men da mener jeg det burde skje med Simeone eller Allegri inn.

Link to comment
Share on other sites

 

Problemet jeg har med Kroenke, styret og Gazidis er dog mindre enn problemene jeg har med Wenger.

 

Problemet med Styret (og eier) er at det mangler en person, ala David Dein, som har en viss fotballfaglig kompetanse. Med en slik person i styret så kunne Wenger både ha hatt en å støtte seg til og en som kunne komme med "faglige" innspill hvis vedkommende (og styret) mente at AW ikke var helt på kurs. Jeg ønsker selvsagt ikke et styre som skal diktere en manager, men et styre som har en viss fotballfaglig innsikt i tillegg til å være "bønnetellere".

 

For min egen del så har jeg et like stort problem med styret som det jeg har med Wenger, jeg har en følelse av at hvis DD hadde blitt erstattet med en person med faglig kompetanse (og en god kjemi ovenfor AW) så kunne problemene de siste sesongene vært betydelig mindre.

 

Ja selvsagt er tiden overmoden når det gjelder et managerskifte, men det er også på tide å få mer faglig kompetanse inn i styrerom/administrasjon. Jeg vil som sagt ikke har et dikterende styre, ei heller en sportssjef over vår nye manager, men tiden er inne for å få inn en ny DD i styret på bekostning av ett av medlemmene i "Gutteklubben" der.

 

I "Arsene Wenger"-tråden så siterte jeg tidligere i dag ett innlegg fra forumbrukeren Sir J (fra 2011), der han langt på vei mener at nedgangen for Wenger startet med avgangen til (sparkingen av) David Dein fra styret i klubben. Jeg støtter en slik mening helt og holdent, når jeg bruker etterpåklokskapen så pass mange år senere.

Link to comment
Share on other sites

Er veldig mye galt i Arsenal F.C. Dessverre starter alt med eieren Kroenke, fortsetter gjennom styret til Gazidis og til sist ned til vår manager Wenger, som ikke evner å legge opp riktig formasjon, taktikk og spillestil i forhold til det spillermaterialet han besitter.

 

Problemet jeg har med Kroenke, styret og Gazidis er dog mindre enn problemene jeg har med Wenger. Wenger har de siste årene hatt ganske mye å "rutte med", men allikevel på tross av kvaliteten han har kjøpt inn så klarer han ikke å få det fundamentale til å fungere (forsvaret og defensiv tilnærming). Vi har klassespillere som Cech, Bellerin, Mustafi og Koscielny i de bakre leddene våre, men allikevel så ser de til tider ut til å være skolegutter utpå der. En annen manager som f.eks. Simeone eller Allegri ville fokusert på å få forsvaret til å fungere skikkelig før de brukte dette som et fundament for å bygge videre. Wenger derimot virker å være helt uforstående til hvordan dette fungerer..

 

Jeg kan fortsette i flere avsnitt om Wenger sine taktiske mangler, men jeg tror vi alle er rimelig klar over hva han mangler her dessverre.

 

Tiden er moden for å skifte ut Wenger i mine øyne, men da mener jeg det burde skje med Simeone eller Allegri inn.

Det blir ingen premie for de som gjetter hvem som er forfatteren av teksten jeg limer inn under. Den er under tre uker gammel...

 

Mye snakk om Wenger i media de siste ukene. Om at han visstnok planlegger å gi seg til sommeren.

 

Har reflektert litt rundt dette og tenkt på.. Wenger ligger pdd. høyere på tabellen med mindre penger brukt enn lag som Liverpool, City og Manchester United. Som henholdsvis har managere som Guardiola, Klopp og Mourinho.

 

Jeg er ikke fornøyd med at vi ikke leder ligaen og blåser all motstand av banen, men når man setter ting litt i perspektiv så kan man ikke si at Wenger gjør en ræva jobb slik sett.

 

Ja, det er utrolig irriterende at vi ikke virker å kjempe ordentlig om et ligagull nå i år heller, men den jobben Wenger har gjort og fortsatt gjør skal virkelig ikke undervurderes.

 

Personlig så håper jeg at Wenger blir i flere sesonger. Ja det er ekstremt frustrerende å se på Arsenal til tider, men såfremt vi ikke får inn en manager i absolutt verdensklasse så tror jeg vi kommer til å slite stort.

 

Håper dog virkelig at vi gjør et par virkelige kjøp av kvalitet til sommeren samt litt bedre taktisk planlegging som gjør at vi kan virkelig kjempe om et ligagull og potensielt et Champions League gull.

Link to comment
Share on other sites

Total kapitulering mot Bayern og Liverpool tok virkelig fra meg det lille jeg hadde til overs av de positive tingene rundt Wenger dessverre. Ved siden av måten han også har oppført seg i ettertid med idiotiske unnskyldninger..

Link to comment
Share on other sites

#rip Wenger...

Har mistet totalt håp, tro og respekten jeg hadde for han som bygget opp hele laget omtrent, nå har han kjørt oss på bunn..

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

Helt enig i det meste som blir sagt her. Nå handler det å redde sesongen for Wenger sin del, dette er vell det eneste som han har erfaring med å gjøre de siste årene. Topp 4 og suksess i fa cup er det eneste som holder for meg. Så må styret ta en vurdering på hvilken klubb de ønsker å være når sesongen er over. Jeg vil se forandring i hvertfall

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

​A 'super computer' has been programmed to estimate what the final Premier League standings will be come May, and looks like it may be pretty spot on with its prediction.

 

1. Chelsea

2. Liverpool

3. Manchester City

4. Manchester United

5. Tottenham Hotspur

6. Arsenal

 

Bak Spurs og utanfor topp 4 vil være ein bitter finale for Arsene Wenger.

Link to comment
Share on other sites

"Hva er galt med Arsenal F.C. " er tittelen på denne tråden, og svaret er vel ganske enkelt. Jævla mye er galt.

 

Vi har en eier som "samler" på middelmådige "franchiser" innen sportens verden. En eier som er særdeles fraværende i Arsenal.

Vi har et styre som i all hovedsak består av personer som "samler" på godt betalte styreposisjoner og som har minimal kunnskap om fotballens verden. For meg er ikke hedersmannen Ken Friar, en av disse samlerene, men i en alder av 82 så er han vel mest med som "styrefyll" og som et slags "alibi" for Kroenke & co.

VI har en manager som "has lost it". En manager som var en foregangsmann, men som i sin stahet nå faller lenger og lenger bak de "moderne" trenerene/managerene. En manager som litt for lenge har fått levd på et "gammelt" godt rykte.

 

Vi har et mannskap som sliter, men jeg sliter også med å legge for stor del av skylden på de. For meg så virker det som at de lider av mangelen på en skikkelig sportslig ledelse i klubben. Jeg er overbevist om at vårt mannskap kan bedre enn det de har vist denne vinteren, men i mangel av ledelse, taktikk og inspirasjon så er det let for et mannskap å gå "surt".

 

Jeg skulle gjerne ha skiftet ut både eier, styre og manager, men dessverre så er det bare en av de elementene som det er lett å skifte ut!

Link to comment
Share on other sites

Vil også påstå at år med "sying av puter" under armene på spillerne har gitt de en holdning som gjør at de ikke takler motgang. Som Henry sa etter kampen i dag: "If I did that, Jens Lehmann would have punched me in the face after the game".

 

Vi har ekstremt få vinnerskaller (en gjenganger igjen) og det er aldri noen som har "skyld" i noe, eller tar ordentlig ansvar når ting går til helvete. Wenger unnskylder alltid spillerne sine og drar skylda over på seg selv, men en eller annen gang må den bortskjemte lille drittungen du har oppdratt lære seg at han også står til ansvar for ting han gjør og ikke gjør.

 

Veldig mange spillere burde virkelig blitt hudflettet etter kampen i dag. Skulle ønske "Mad-Jens" og Vieira var der og banket noen skaller. Makan til tafatt og uinspirert andre omgang skal man faen meg lete lenger etter!

Link to comment
Share on other sites

Vil også påstå at år med "sying av puter" under armene på spillerne har gitt de en holdning som gjør at de ikke takler motgang. Som Henry sa etter kampen i dag: "If I did that, Jens Lehmann would have punched me in the face after the game".

 

Vi har ekstremt få vinnerskaller (en gjenganger igjen) og det er aldri noen som har "skyld" i noe, eller tar ordentlig ansvar når ting går til helvete. Wenger unnskylder alltid spillerne sine og drar skylda over på seg selv, men en eller annen gang må den bortskjemte lille drittungen du har oppdratt lære seg at han også står til ansvar for ting han gjør og ikke gjør.

 

Veldig mange spillere burde virkelig blitt hudflettet etter kampen i dag. Skulle ønske "Mad-Jens" og Vieira var der og banket noen skaller. Makan til tafatt og uinspirert andre omgang skal man faen meg lete lenger etter!

Du har helt rett i dette Stefan, og en av grunnene til at jeg skriver at jeg sliter med å legge for stor del av skylden på spillerne er nettopp det du tar fram i dette innlegget. Jeg mener at dette laget i lang tid har manglet klare ledere både banen og i det sportslige apparatet (og dette er ikke første gang det blir nevnt her på forumet).

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Meget godt poeng StefanB.

Wenger har ytret at noen av lagene etter Invincibles kvalitetsmessig har vært på høyde med/bedre enn

det laget (?) Dristig påstand. Ser dog ikke bortifra at enkelte utgaver kan ha vært mer teknisk begavede totalt sett.

Men hva hjelper vell det når de ikke når Invincibles til anklene hva gjelder attityd, samhold og vinnervilje...

Gud som jeg savner den gjengen !

Link to comment
Share on other sites

Meget godt poeng StefanB.

Wenger har ytret at noen av lagene etter Invincibles kvalitetsmessig har vært på høyde med/bedre enn

det laget (?) Dristig påstand. Ser dog ikke bortifra at enkelte utgaver kan ha vært mer teknisk begavede totalt sett.

Men hva hjelper vell det når de ikke når Invincibles til anklene hva gjelder attityd, samhold og vinnervilje...

Gud som jeg savner den gjengen !

Jepp og så savner jeg like mye den Wenger som var i klubben for pluss/minus 15 år siden. jeg er overbevist om at den utgaven av Wenger ville fått betydelig mer ut av dagens tropp enn hva Wenger post-2010 klarer.

Link to comment
Share on other sites

Jepp og så savner jeg like mye den Wenger som var i klubben for pluss/minus 15 år siden. jeg er overbevist om at den utgaven av Wenger ville fått betydelig mer ut av dagens tropp enn hva Wenger post-2010 klarer.

 

Jeg tror de fleste managere i toppsjiktet ville klart å få mer ut av det talentet vi har i klubben enn Wenger for å være ærlig.

 

Føler vi under presterer i praktisk talt hver jævla kamp om dagen. Ene unntaket var egentlig mot Chelsea i høst..

Link to comment
Share on other sites

Jeg legger inn en link til en side med en "videoblogg" fra nettstedet "Daily Cannon".

For meg så virker dette som en ganske edruelig vurdering av situasjonen i klubben fra en ung fan av Arsenal og Wenger.

 

Når jeg skriver "edruelig" så er den fri for de store ord fra Piers Morgan og det er heller ikke en vurdering sett med de subjektive øynene til en en langsiktig skeptiker som undertegnede,

men derimot en av de ærligste vurderingene jeg har sett/lest så langt fra en fans uansett på hvilken side vi er i denne "sagaen".

Link to comment
Share on other sites

Nok en sesong hvor vi blir slått ut tidlig i CL, men første sesong under Wenger hvor vi trolig ender lavere enn 4. plass og trolig første gang . Status pdd. er 6. plass 19 poeng bak serieleder Chelsea og 9 poeng bak Tottenham på andre plass. Altså første gang på nesten 22 år at vi havner under lillebror..

 

Status quo er definitivt brutt hvert fall.

Link to comment
Share on other sites

Nok en sesong hvor vi blir slått ut tidlig i CL, men første sesong under Wenger hvor vi trolig ender lavere enn 4. plass og trolig første gang . Status pdd. er 6. plass 19 poeng bak serieleder Chelsea og 9 poeng bak Tottenham på andre plass. Altså første gang på nesten 22 år at vi havner under lillebror..

 

Status quo er definitivt brutt hvert fall.

Det er kanskje på tide å prøve noko nytt.

Me er for dårlige på det meste, kjøp av spelarar, spelesystem, innsats... Me lukkast delvis med å få fram unge spelarar.

Eg fryktar at Wenger går på ein ny sesong, det vil være svært ødeleggende for videre utvikling av laget.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Kom over en post på annet forum som oppsummerer det ganske likt som jeg oppfatter situasjonen med at spillere vil vekk:

 

Before people start blaming Alexis, here's a list of the players that've been brought in to support him and help drive Arsenal forward since he joined:

 

Paulista

Welbeck

Chambers

Cech

Elneny

Xhaka

Mustafi

Holding

Perez

Kolasinac

Lacazette

That is likely why he's leaving. A collection of cheap youngsters, bargains, a guy on a free, two decent squad signings and one proper gamble in Laca. Not nearly enough players, and even worse a lot of them are fairly cheap panic buys.

 

For comparisons' sake, let's compare that to Liverpool in the same time frame, a club with (arguably) similar player pull and purchasing power at the moment, at least closer than Man Utd:

 

Can

Markovic

Lallana

Lambert

Lovren

Origi

Moreno

Balotelli

Gomez

Milner

Ings

Firmino

Clyne

Benteke

Grujic

Matip

Karius

Mané

Klavan

Wijnaldum

Salah

Robertson

Chamberlain

Van Dijk

(Jesus ****ing Christ this looks way worse when you write it down like this..)

 

It's not the money that's driving out players like RVP and Sanchez, it's the blatant lack of ambition. It is undeniable. Players are being sold and the money isn't reinvested. You're dealing with incredibly competitive people are you're basically acting like concrete ceiling for their ambition. The worst part is that you have the means to avoid this, but a deliberate choice has been made by Arsenal as a club not to.

 

It makes me sad to see players walk away from Arsenal, but trying to somehow make this about Sanchez/RVP/Nasri/Fabregas etc. being greedy is just a non-starter.

 

All of the complaints you and I have about how Arsenal is run are magnified x10 when those problems directly hinder the progression of your career.

 

Sorry for the long post, but it does agitate me a bit when players express their unhappiness with how things are run the only way they really can and instantly get labeled as greedy ****s. In truth, you should be celebrating Sanchez decision; he's putting a massive spotlight on the real issues at Arsenal by walking out.

Link to comment
Share on other sites

her treffes jo spikeren klokkerent på hodet! Man må ikke nødvendigvis kjøpe et helt lag, men en så defensiv (eller kanskje vi skal si destruktiv) transfer-politikk som klubben nå har hatt i mange år har skapt en ond sirkel. Det mange av oss skrev for noen år siden om å spare seg til fant har dessverre blitt virkelighet... det er ganske betegnende for klubbens tilstand at sesongens høydepunkt er at ManC ikke klarte å gå hele sesongen ubeseiret. Det eneste vi har igjen er gamle minner. Det er bare trist, og fullstendig unødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Kom over en post på annet forum som oppsummerer det ganske likt som jeg oppfatter situasjonen med at spillere vil vekk:

 

Before people start blaming Alexis, here's a list of the players that've been brought in to support him and help drive Arsenal forward since he joined:

 

Paulista

Welbeck

Chambers

Cech

Elneny

Xhaka

Mustafi

Holding

Perez

Kolasinac

Lacazette

That is likely why he's leaving. A collection of cheap youngsters, bargains, a guy on a free, two decent squad signings and one proper gamble in Laca. Not nearly enough players, and even worse a lot of them are fairly cheap panic buys.

 

For comparisons' sake, let's compare that to Liverpool in the same time frame, a club with (arguably) similar player pull and purchasing power at the moment, at least closer than Man Utd:

 

Can

Markovic

Lallana

Lambert

Lovren

Origi

Moreno

Balotelli

Gomez

Milner

Ings

Firmino

Clyne

Benteke

Grujic

Matip

Karius

Mané

Klavan

Wijnaldum

Salah

Robertson

Chamberlain

Van Dijk

(Jesus ****ing Christ this looks way worse when you write it down like this..)

 

It's not the money that's driving out players like RVP and Sanchez, it's the blatant lack of ambition. It is undeniable. Players are being sold and the money isn't reinvested. You're dealing with incredibly competitive people are you're basically acting like concrete ceiling for their ambition. The worst part is that you have the means to avoid this, but a deliberate choice has been made by Arsenal as a club not to.

 

It makes me sad to see players walk away from Arsenal, but trying to somehow make this about Sanchez/RVP/Nasri/Fabregas etc. being greedy is just a non-starter.

 

All of the complaints you and I have about how Arsenal is run are magnified x10 when those problems directly hinder the progression of your career.

 

Sorry for the long post, but it does agitate me a bit when players express their unhappiness with how things are run the only way they really can and instantly get labeled as greedy ****s. In truth, you should be celebrating Sanchez decision; he's putting a massive spotlight on the real issues at Arsenal by walking out.

Jeg kan ikke se han som vi kjøpte fra en bilfabrikk(!) på listen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke Liverpool sin transferpolitikk er noe å sikte etter.

 

Liverpool har alltid kjøpt mye, og mye dritt. Det er ikke akkurat bare klasse på listen deres heller, og kontinuitet i troppen bør vektlegges mer enn det det har blitt gjort i Liverpool.

 

Men er enig i poenget at vi ikke har forsterket oss i stor nok grad siden Özil/Sanchez. Her tror jeg eierskapet, og ikke bare Wenger, har mye å si.

Link to comment
Share on other sites

Posten over var nok bare ett eksempel der en klubb forsøker mer enn vi gjør. (Som nevnt ikke min post). Jeg er heller ikke enig i at Liverpool er malen, der er det veldig mye rart også. Men samtidig viser de at de både tør satse og forsøker i det minste på noe.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...