Jump to content

Hva er galt med Arsenal F.C?


Stefanb

Recommended Posts

 

er det evnen eller viljen som er problemet? eller er det begge deler?

Det er kanskje de viktigste spørsmålene man bør stille når man vurderer alle "problemene" i Wengers Arsenal. Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er viljen det går på. Han har et 'romantisk' ønske om å vinne ved å spille vakker fotball. Men nå har den drømmen gått på bekostning av våre defensive problemer i veldig mange år.

 

At han nå virker å ha fått øynene opp for at dette er et reelt problem er oppløftende, men også skuffende på samme tid. Hvorfor har det ikke blitt oppdaget før? Har han stengt seg så langt inne i sin egen boble at virkeligheten ikke har vært synlig?

 

Personlig har jeg liten tro på at han klarer å snu våre defensive problemer til noe positivt, men det hadde vært hyggelig om Wenger avsluttet sin Arsenalkarriere med CL-plass og kanskje en eller to troféer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er viljen det går på. Han har et 'romantisk' ønske om å vinne ved å spille vakker fotball. Men nå har den drømmen gått på bekostning av våre defensive problemer i veldig mange år.

 

Det har du rett i, men like så galt er det at det etterhvert også har ført til at laget også har fått større og større offensive problemer.

 

Det som vel kanskje har vært kjennmerket på Wengers Arsenal de siste sesongene er en usedvanlig stor ustabilitet. For meg så virker det som at klubbens ledelse og også en for stor del av fansen har blitt blendet av at vi har klart å knipe en plass topp fire og sågar et par FA-cup triumfer midt i dårligere resultater i PL/CL.

 

Ustabiliteten har utad vært litt forskjellig fra sesong til sesong, men ett av de største "kjennemerkene" er en særdeles god halvsesong og en merkbart dårligere halvsesong. Det har variert om den gode/dårlige delen har vært høst eller vår.

At det går litt opp og ned er ikke spesielt for Arsenal, men graden av ustabilitet er særdeles påtagende sett i forhold til de andre "store" klubbene. Det er flere av de andre klubbene som har hatt en meget dårlig halv-/helsesong i blant, men for Arsenal så virker denne ustabiliteten rett og slett som noe normalt.

 

Når det gjelder den romantiske fotballen så var det noe som var kjennemerke på den tidlige Wengertiden, men ett av de store problemene er at det ikke er handlet inn spillere som gjør at laget som helhet har kunnet forsette å spille denne "romantiske" angrepsfotballen.

Her er vel ett av de punktene der Wenger virkelig har sviktet. Når spillere skal erstattes så har han ikke handlet nye spillere som fungerer i dette systemet og samtidig så tviholder han på systemet og ikke vil/evner å tilpasse systemet til den spillerstall han tross alt har.

 

Hvis vi går til Fergusons United, så var det utad relativt suksessfullt helt fram til Ferguson trakk seg, men problemene i også det laget var allerede da begynt å gjøre seg gjeldende (er jeg fortalt av united-tilhengere). Ferguson var vel kanskje mer eller mindre tvunget til å trekke seg (av familiære grunner), og Moyes fikk for fullt merke de problemene som allerede var begynt å gjøre seg gjeldende i klubben. Moyes var kanskje ikke den rette mannen til å ta over, men de jeg har pratet med blant Unitedfansen gir ikke han all skyld for det som skjedde da han tok over.

 

I Arsenal så har manager, eier, styre og deler av fansen vært fullstendig blinde for den utviklingen som har skjedd i klubben over for mange år. Når jeg skriver dette så er det ikke slik at jeg mener Wenger skulle fått "fyken" for mange år siden, men de styrende organers/fansen i klubben burde sett faresignalene tidligere og ikke bare vært fornøyd med fjerdeplasser og CL-spill.

 

Vi/Jeg har lett for å kritisere Wenger og han fortjener mye av kritikken, men vel så mye er det grunn til å kritisere styre og eier som totalt er uten fotballfaglig kompetanse. Min største kritikk mot styre/eier er ikke at de har beholdt Wenger, men derimot for at de ikke på et langt tidligere tidspunkt har gjort mer med støtteapparatet rundt Wenger. Klubben har vokst mye siden Wenger kom til den, men i stedet for å sørge for at støtteapparatet på alle nivå også skulle vokse like mye (ikke minst i kvalitet) så har Wenger blitt tildelt og sikkert også tatt en for stor del av ansvaret.

 

Om klubbenheter Arsenal eller noe annet, om manageren heter Wenger eller noe annet så er det galskap i en så stor organisasjon å legge så mye ansvar og makt til en person.

I en mindre klubb med små ressurser så er det logisk at en heltidsansatt manager må ta ansvaret for mange av oppgavene i en klubb, men det skulle aldri skjedd i en så stor organisasjon (et så stort konsern) som det Arsenal er. Når det gjelder dette så legger jeg all skyld på styret (og eier). Man skulle tro at profesjonelle forretningsmenn, som dette styret kryr av, forstod viktigheten av å delegere ansvar/makt i en organisasjon.

Link to comment
Share on other sites

En tanke som dukket opp etter Everton-kampen: Er det slik at vi nå har fått et løft med de spillerne som har kommet inn og gjør en bra serieinnspurt og kan karre til oss en 4. plass? Alle blir optimistiske og er glad for at Wenger har en sesong til i kontrakten... Vi åpner neste sesong akkurat som vi har gjort de siste årene og er igjen ute av det før jul...???? Jeg bare lurer. I en hvilken som helst annen klubb hadde manageren sittet utrygt hvis han ikke klarte topp 4 i år, men selvfølgelig ikke i Arsenal. Jeg mener at et slikt krav bør rettes mot Wenger. Det kan ikke være sånn at han får lov til å bestemme sin egen skjebne, det er det styret som skal gjøre!!!

Link to comment
Share on other sites

En tanke som dukket opp etter Everton-kampen: Er det slik at vi nå har fått et løft med de spillerne som har kommet inn og gjør en bra serieinnspurt og kan karre til oss en 4. plass? Alle blir optimistiske og er glad for at Wenger har en sesong til i kontrakten... Vi åpner neste sesong akkurat som vi har gjort de siste årene og er igjen ute av det før jul...???? Jeg bare lurer. I en hvilken som helst annen klubb hadde manageren sittet utrygt hvis han ikke klarte topp 4 i år, men selvfølgelig ikke i Arsenal. Jeg mener at et slikt krav bør rettes mot Wenger. Det kan ikke være sånn at han får lov til å bestemme sin egen skjebne, det er det styret som skal gjøre!!!

Det er styret som bestemmer hans skjebne også. De har gitt han en kontrakt ut neste sesong og hvis de finner det hensiktsmessig, så kan den termineres. Dette skjer forhåpentligvis ikke.

Link to comment
Share on other sites

I så fall så er jeg og Pool-eierne litt på bølgelengde (dog sikkert av forskjellige årsaker).

 

Jeg krever ikke titler av Wenger, jeg krever ikke en gang at Wenger leverer en topp fire plass i ligaen.

Det jeg krever av Wenger, og av fremtidige managere I Arsenal, er de får mest mulig ut av de ressursene de har tilgjengelig, både menneskelig og økonomisk.

Akkurat her mener jeg vår nåværende sportslige ledelse svikter.

 

At andre her er uenige både i mine mål og mitt syn på våre ressurser og hvordan de blir utnyttet, må jeg selvsagt akseptere.

Link to comment
Share on other sites

Ja, formelt sett så bestemmer styret, men jeg tror Wengers eget ord spiller en stor rolle inn her, som også er diskutert tidligere her. Fra utsiden ser det ikke ut til at det er styret som bestemmer hva som skjer i klubben...

 

Helt Enig med Polljen at det forventes at han får mest mulig ut av ressursene han har til rådighet, og jeg mener han ikke klarer dette godt nok. Den troppen vi har hatt de siste 3-4 årene skal være vesentlig nærmere toppen enn det vi er.

Link to comment
Share on other sites

Man kan gjerne si at vi fremdeles har muligheter til å klare fjerdeplassen i ligaen og mulighet for CL-spill neste sesong, og det er selvsagt korrekt. Muligheten er der, selv om sannsynligheten er ganske liten.

 

Det som er verre er at en klubb som skal ha som mål om å være kandidat til ligatittelen etter 27 serieomganger ligger 27 poeng bak serielederen. Dette er rett og slett pinlig!!!

 

En kan gjerne peke på at vi ikke er SÅ langt bak de andre fire foran oss, men for meg så vil en slik eventuell påpekning bare være en dårlig bortforklaring.

Hvis Liverpool vinner mot Soton i dag og Chelsea vinner sin kamp mot WBA i morgen, noe som er relativt sannsynlig, så ligger vi åtte poeng bak femteplassen som gir plass i neste års EL.

 

En sjetteplass i ligaen gir i utgangspunktet null og niks når det gjelder Europa, men "heldigvis" (alt ettersom man vurderer verdien av en deltakelse i EL) så vil lagene foran oss på tabellen hjelpe oss til spill Europa.

Vinneren av EFL-cupen som kan være Arsenal,er garantert en plass i siste kvalifiseringsrunde til EL. Hvis vi taper den finalen og vinneren av EHL-cup også er topp 5 i PL (som City da vil være) så går denne plassen til lag nr 6 i pl (og selv en pessimist som undertegnede tror ikke at vi roter bort sjetteplassen.

 

Enda litt bedre (hvis man vil til EL) er at vinneren av FA-cupen er garantert en plass direkte i EL-gruppespillet og hvis vinneren av FA-cupen er blant de fem øverste lagene i ligaen så går denne direkteplassen til lag nr 6 og den kvallikplassen vi mest sannsynlig allerede er garantert går da til lag nr 7.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Arsenal's last 26 Premier League away games Won 7 Drawn 5 Lost 14 Scored 35 Conceded 45 Points 26 out of possible 78

 

More

Arsenal have won none of their last 16 away against the other teams in this season's top six - Lost 10 drawn 6. They have lost seven of the last eight.

 

Greit å lime inn den her også.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Joakim Rødven skriver det enkelt, men godt i sine avslutningsord under kampreferatet på hjemmesiden.

"Det er tungt å følge laget for tiden. Men man står bak laget i tykt og tynt. Det er i bånn vi må samles. Det er nå klubben trenger oss. Det er nå vi må stå opp og være sterkere sammen enn noen gang"

 

Personlig er jeg selv også skuffa, motløs og lei. Men. I mitt 25 år lange - i senere tid noe ambivalente - kjærlighetsforhold, ligger fortsatt heldigvis lidenskapen til klubben der.

Ikke til Arsene Wenger, ikke til Tony Adams og ikke til Emirates Stadium.

 

Til Arsenal Football Club

 

Jeg er helt på bølgelengde med Wenger når det gjelder å ha perspektiv på det som har skjedd den siste uka.

Å tape to kamper for City er ingen katastrofe. Det er et fotballag England ikke har sett maken til siden Invincibles.

 

Og selv om jeg personlig også ser frem til et skifte mener jeg KLUBBEN har alt å vinne på at supportere klarer å legge

sitt potensielle Wenger-forakt i baksete foran sesonginnspurten. Vi trenger et fullt stadium som kan heie frem ARSENAL

til en høyest mulig ligaplassering og så langt det rekker i EL.

 

Det er mulig det er alle bayersene & whiskeyene som bringer frem disse tankene i meg, men det slo meg da jeg så et halvglissent

Emirates. Og selv om jeg 110% forstår fellow gooners som ikke møter opp på kamp - jeg har ikke vært

der på lenge selv - så tror jeg nevnte Rødven har et godt poeng - det er nå klubben trenger oss.

Vi trenger ikke være enige. Vi kan godt ønske Wenger ut. Det gjør jeg selv.

Men for klubben sitt beste tror jeg ikke Wenger-out-plakater er veien å gå.

Det er å vise kjærlighet og lidenskap til laget sitt, uansett hvor klisjè det høres ut.

I Arsenal er det for tiden i mine øyne en slags nedbrytningsprosess blant supportere.

Forståelig som faen, men jeg håper virkelig Emirates fylles i viktige kamper fremover.

Det å ha publikum i ryggen i tøffe EL-kamper og etterhvert potensielt vinne trofeet kan bety

vanvittig mye for AFC både på kort sikt og lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

 

@Bergkamp88.... At det var glissent på tribunene i går skyldes mer været enn Arsenals prestasjoner.

 

Men når det gjelder Wenger så er det ingen grunn til at Wenger out brigade nå skal samle seg bak han.

Wenger er en av de viktigste årsakene til de problemene vi har på banen. Vi hadde nøyaktig de samme problemene på denne tid for ett år siden og lite har i realiteten skjedd siden den gang.

 

Det Arsenal nå trenger er nye kreative tanker, ikke at fansen sitter som viljeløse høns og lar Wenger forsette med sitt fantasiløse spill.

Link to comment
Share on other sites

Joakim Rødven skriver det enkelt, men godt i sine avslutningsord under kampreferatet på hjemmesiden.

"Det er tungt å følge laget for tiden. Men man står bak laget i tykt og tynt. Det er i bånn vi må samles. Det er nå klubben trenger oss. Det er nå vi må stå opp og være sterkere sammen enn noen gang"

 

Personlig er jeg selv også skuffa, motløs og lei. Men. I mitt 25 år lange - i senere tid noe ambivalente - kjærlighetsforhold, ligger fortsatt heldigvis lidenskapen til klubben der.

Ikke til Arsene Wenger, ikke til Tony Adams og ikke til Emirates Stadium.

 

Til Arsenal Football Club

 

Jeg er helt på bølgelengde med Wenger når det gjelder å ha perspektiv på det som har skjedd den siste uka.

Å tape to kamper for City er ingen katastrofe. Det er et fotballag England ikke har sett maken til siden Invincibles.

 

Og selv om jeg personlig også ser frem til et skifte mener jeg KLUBBEN har alt å vinne på at supportere klarer å legge

sitt potensielle Wenger-forakt i baksete foran sesonginnspurten. Vi trenger et fullt stadium som kan heie frem ARSENAL

til en høyest mulig ligaplassering og så langt det rekker i EL.

 

Det er mulig det er alle bayersene & whiskeyene som bringer frem disse tankene i meg, men det slo meg da jeg så et halvglissent

Emirates. Og selv om jeg 110% forstår fellow gooners som ikke møter opp på kamp - jeg har ikke vært

der på lenge selv - så tror jeg nevnte Rødven har et godt poeng - det er nå klubben trenger oss.

Vi trenger ikke være enige. Vi kan godt ønske Wenger ut. Det gjør jeg selv.

Men for klubben sitt beste tror jeg ikke Wenger-out-plakater er veien å gå.

Det er å vise kjærlighet og lidenskap til laget sitt, uansett hvor klisjè det høres ut.

I Arsenal er det for tiden i mine øyne en slags nedbrytningsprosess blant supportere.

Forståelig som faen, men jeg håper virkelig Emirates fylles i viktige kamper fremover.

Det å ha publikum i ryggen i tøffe EL-kamper og etterhvert potensielt vinne trofeet kan bety

vanvittig mye for AFC både på kort sikt og lang sikt.

 

----

ja, klubben trenger oss. Selv om vi som skrevet annet sted har blitt resignerte og mer apatiske er det viktig å støtte klubben og laget. MEN: vi støtter ikke klubben ved å late som det som nå skjer ikke er et alvorlig problem. Det vil være det samme som å leke struts. Den beste langsiktige måten å støtte KLUBBEN på er å si klart og tydelig i fra om SANNHETEN, at klubben er på villspor, at det er på tide med endring. Det er den eneste makten vi har som supportere, ved siden av å nekte å møte opp på kamp. Og hvis vi bryr oss om klubben bør vi bruke de få mulighetene vi har til å si fra når noe er galt.

 

Ser at Martin Keown skriver at Arsenal ikke har vært mer elendige siden Terry Neill måtte gå på første halvdel av 1980-tallet, altså 35 år. Det er nok ikke langt fra sannheten. Men det er noen viktige forskjeller. Laget til Neill var ikke i nærheten av å være så talentfullt som dagens Arsenal. De ville likevel aldri la seg ydmyke på denne måten. De var i hvert fall mannfolk med en viss stolthet, som brettet opp ermene, og gikk i krigen for klubben. Da er det ille å se dagens bortskjemte gjeng. Det hjelper ikke å være talentfull når du bare jogger uinspirert rundt. Dette ville de aldri fått lov til under managere som Neill, Howe eller Graham.

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er helt på bølgelengde med Wenger når det gjelder å ha perspektiv på det som har skjedd den siste uka.

Å tape to kamper for City er ingen katastrofe. Det er et fotballag England ikke har sett maken til siden Invincibles.

 

 

Hva mener Wenger med dette såkalte perspektivet? Isolert sett er det ingen krise å tape mot City. Men tendensen er nedadgående, vi blir utspilt og taper med utklassingsiffer gang på gang mot de beste i europa. Forsvaret vårt er i oppløsning og midtbanen er som en sveitserost, full i hull motstanderen glir gjennom. Offensivt er det planløst. Vi får stadig høre etter tap at kampen skal analyseres og vi skal lære av våre feil, likevel er det live reprise hver eneste runde. Med de samme idiotfeilene og klovneriet. Hva gjør Wenger? Selger DM og kjøper enda en spiss. Det er så håpløst. Hvis ikke Aubemyang slår til neste sesong og vi har 40 innslupne på samme tid neste sesong, skal vi da kjøpe Neymar?

Link to comment
Share on other sites

Hva mener Wenger med dette såkalte perspektivet? Isolert sett er det ingen krise å tape mot City. Men tendensen er nedadgående, vi blir utspilt og taper med utklassingsiffer gang på gang mot de beste i europa. Forsvaret vårt er i oppløsning og midtbanen er som en sveitserost, full i hull motstanderen glir gjennom. Offensivt er det planløst. Vi får stadig høre etter tap at kampen skal analyseres og vi skal lære av våre feil, likevel er det live reprise hver eneste runde. Med de samme idiotfeilene og klovneriet. Hva gjør Wenger? Selger DM og kjøper enda en spiss. Det er så håpløst. Hvis ikke Aubemyang slår til neste sesong og vi har 40 innslupne på samme tid neste sesong, skal vi da kjøpe Neymar?

---

Nei, problemet er ikke isolert sett å tape 0-3 to kamper på rad for ManC. Problemet er HVORDAN det skjer. Som du skriver Ulfagrafr, evnen til å lære av egne feil synes å være helt fraværende. Selv folk som knapt forstår fotball kan med egne øyne se hva slags elementære feil Arsenal begår. Likevel evner ikke Wenger å gjøre noe med dette; han fortsetter å dure på i det samme sporet. Det er bare trist å se hvordan Wenger er i ferd med å ødelegge sitt eget ettermæle.

Link to comment
Share on other sites

Hadde eieren vår og styret hatt litt peiling så hadde de tatt noen grep. Dessverre så lar de Wenger fortsette denne negative trenden, og lar vondt bli verre.

 

Noen må ta valget for Wenger nå. Tiden hans er omme og han er ødeleggende for Arsenal F.C. nå.

 

Spillerne har helt klart ikke troen på han lenger, han evner ikke å fikse åpenbare og vedvarende problemer rundt taktikk og spillestil.

 

Dette er bare trist. Som Keown sier så er det som en gammel bokser som nekter å kaste inn håndkleet.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er som en degenerert gambler som er besatt på å vinne tilbake det han har tapt. Han har tunnelsyn og opptrer ikke rasjonelt og nekter å innse enkelte realiteter. Jeg tror Wenger er tilsvarende utbrent mentalt, som likevel ønsker så sterkt å avslutte på en høyde tilsvarende midten av 2000 tallet at det overgår evnen til å overkomme og innse blindsporet han dessverre har havnet i

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært klar på at hvis Wenger endret på hvordan vi forbereder oss til kamp, endrer på fremgangsmåten under kamp osv (som vi jo har gjort i enkelte kamper de forrige sesongene) over tid, så ville det være tegn for meg på at vi er i ferd med å gjøre noe. Men gang på gang faller vi tilbake til det samme gamle. Hvorfor gjør vi det, hvorfor er viljen til å gjøre slik som i Citykampen noen sesonger tilbake, eller da vi slo Chelskij 3-0, eller Manure 3-0. Hvorfor er den viljen totalt fraværende?

 

Rett og slett tette igjen bakover så godt som mulig og kjøre superdirekte kontringsfotball. Hvorfor skal vi absolutt tilbake til tråkling og gåfotball hver eneste gang? Wenger har ikke vært i nærheten av å vinne serien etter overgangen fra 4-4-2 med fryktinngytende kontringer og lite ballinnehav til dagens to formasjoner som det rulleres med.

Link to comment
Share on other sites

 

----

ja, klubben trenger oss. Selv om vi som skrevet annet sted har blitt resignerte og mer apatiske er det viktig å støtte klubben og laget. MEN: vi støtter ikke klubben ved å late som det som nå skjer ikke er et alvorlig problem. Det vil være det samme som å leke struts. Den beste langsiktige måten å støtte KLUBBEN på er å si klart og tydelig i fra om SANNHETEN, at klubben er på villspor, at det er på tide med endring. Det er den eneste makten vi har som supportere, ved siden av å nekte å møte opp på kamp. Og hvis vi bryr oss om klubben bør vi bruke de få mulighetene vi har til å si fra når noe er galt.

 

Ser at Martin Keown skriver at Arsenal ikke har vært mer elendige siden Terry Neill måtte gå på første halvdel av 1980-tallet, altså 35 år. Det er nok ikke langt fra sannheten. Men det er noen viktige forskjeller. Laget til Neill var ikke i nærheten av å være så talentfullt som dagens Arsenal. De ville likevel aldri la seg ydmyke på denne måten. De var i hvert fall mannfolk med en viss stolthet, som brettet opp ermene, og gikk i krigen for klubben. Da er det ille å se dagens bortskjemte gjeng. Det hjelper ikke å være talentfull når du bare jogger uinspirert rundt. Dette ville de aldri fått lov til under managere som Neill, Howe eller Graham.

Link to comment
Share on other sites

 

----

ja, klubben trenger oss. Selv om vi som skrevet annet sted har blitt resignerte og mer apatiske er det viktig å støtte klubben og laget. MEN: vi støtter ikke klubben ved å late som det som nå skjer ikke er et alvorlig problem. Det vil være det samme som å leke struts. Den beste langsiktige måten å støtte KLUBBEN på er å si klart og tydelig i fra om SANNHETEN, at klubben er på villspor, at det er på tide med endring. Det er den eneste makten vi har som supportere, ved siden av å nekte å møte opp på kamp. Og hvis vi bryr oss om klubben bør vi bruke de få mulighetene vi har til å si fra når noe er galt.

 

Ser at Martin Keown skriver at Arsenal ikke har vært mer elendige siden Terry Neill måtte gå på første halvdel av 1980-tallet, altså 35 år. Det er nok ikke langt fra sannheten. Men det er noen viktige forskjeller. Laget til Neill var ikke i nærheten av å være så talentfullt som dagens Arsenal. De ville likevel aldri la seg ydmyke på denne måten. De var i hvert fall mannfolk med en viss stolthet, som brettet opp ermene, og gikk i krigen for klubben. Da er det ille å se dagens bortskjemte gjeng. Det hjelper ikke å være talentfull når du bare jogger uinspirert rundt. Dette ville de aldri fått lov til under managere som Neill, Howe eller Graham.

Enig med deg. Klart det skal frem i lyset når det som leveres er så langt unna hva en bør forvente fra AFC.

Det jeg vil belyse «problematikken» rundt er det jeg opplever som en økende tendens til at supportere lar deres misnøye bli dratt i en retning hvor man ønsker sportslig nedtur.

 

Jeg har bekjente medgoonere som jeg har hørt uttrykke ønske om at Arsenal skal rase nedover på tabellen og ryke ut av EL. Dette får å få fortgang ifht å få Wenger, og gjerne, styret vekk. Og i takt med den økende Wenger-forakten blant folk virker det for meg som om denne type holdninger sprer seg. Skummelt, uheldig og potensielt skadelig for klubben vår slik jeg ser det.

 

Som nevnt forstår jeg veldig godt misnøyen. Jeg selv er, og har vært, frustrert lenge . Men, jeg er overbevist om at det å fortsette å håpe laget sitt vinner hver uke er «veien å gå». Det høres banalt ut, men det er ingen selvfølge lenger. For selv om meninger, følelser og holdninger blant supportere kanskje på overflaten ikke trenger å bety stort i forhold til hva som skjer på banen, så skaper våre holdninger en slags atmosfære. Arsenal sin atmosfære pdd kan vell kort oppsummeres som giftig.

 

Det finnes det mange og gode grunner til. Mitt poeng er at jeg håper misnøyen til goonere ikke blir dratt i en slik retning jeg har beskrevet. For selv om mange av oss klør etter et skifte, bl.a at professoren takker for seg - Det er klubben vi heier på, og selv om vi er uenige i mye, så håper man vell fortsatt klubben skal gjøre det best mulig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en av de frustrerte, men jeg håper fremdeles at laget skal gjøre det best mulig i enhver kamp.

 

Men når jeg det er sagt, og selv om jeg er uenig, så forstår jeg svært godt de som har fått et slikt fatalistik syn.

 

Når man føler seg sviktet av en eier, et styre og en manager som synes så totalt å mangle visjoner og vilje til å skape noe av alle de ressursene (økonomiske og menneskelige) som klubben tross alt har til rådighet, så vil enkelte få noen litt ekstreme tanker for å nå målet om en endring.

 

Selv om jeg er uenige med den mest fatalistiske delen av fansen så fordømmer jeg dem ikke.

Jeg har et større problem med de som fremdeles klarer å legge skylden for klubbens uføre over på den misfornøyde delen av fansen. Misnøyen kommer ikke uten videre, den har en grobunn og den grobunnen blir ledet av Kroenke, Wenger og sir Chips.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...