Jump to content

Hva er galt med Arsenal F.C?


Stefanb

Recommended Posts

Jeg tror det skal være mulig å finne en bedre/morsommere eier enn Kroenke. Jeg er overbevist om at det også fins langt verre alternativer! Gull og grønne skoger er for øvrig intet nytt.

 

An adviser to the club's new owner Sulaiman Al Fahim has confirmed there are talks over handing Maradona a role (at Portsmouth). (..) And an email said to be from Maradona's lawyer Angel Oscar Moyano says the Argentina legend can deliver David Villa, Samuel Eto'o, Sergio Aguero and David Silva to his new team.

 

Indian poultry giant Venky's completes takeover of Blackburn Rovers: " We plan to focus on leveraging the global influence in establishing Blackburn Rovers as a truly global brand." "We will absolutely respect the Jack Walker legacy and will be actively supporting the organisation to ensure that Blackburn Rovers remain one of the best-run clubs within the Premier League."

 

American tyvoons George Gillett and Tom Hicks have reached an agreement to take over Liverpool: "This is a great step forward for its shareholders and its fans." They confirmed they will make funds available, both for team strengthening and the building of the club's new stadium in Stanley Park. "This is great for Liverpool, our supporters and the shareholders - it is the beginning of a new era for the club."

Link to comment
Share on other sites

The best centre back in the Premier League | Top 10 Stats Comparison

 

Verdt en titt. Ikke overraskende at Vermaelen er den verste midtstopperen av de som ble analysert på statistikk. Mertesacker til gjengjeld var en av de beste.

Overrasker meg egentlig, tingene som Vermaelen gjør feil vises ikke ofte på statistikk, handler om rusinga og å ligge litt feil hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt ovenfor er det spennende og skummelt på samme gang. Er forsåvidt positivt i første omgang...

I utgangspunktet negativ, men det er jeg jo til nåværende styre også. Frykten er at ting bare skal bli verre selv om styret ikke ser ut til å fungere som det er.. Om de senker bilettprisene merkbart må de gjøre noe annet lurt mtp. FFP, men i øyeblikket taper vi jo også penger på at vi ikke fyller stadion..

Svært skummelt, men også spennende som du sier.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Kroenke synes ikke å være det jeg vil kalle en god eier.

Usmanov har jeg vært meget usikker på, og er det forsåvidt fremdeles,

 

Men en upersonlig investorgruppe fra gulfen som skal lage et nytt Shitty, NEI TAKK!!!!

Link to comment
Share on other sites

Overrasker meg egentlig, tingene som Vermaelen gjør feil vises ikke ofte på statistikk, handler om rusinga og å ligge litt feil hele tiden.

 

Tror dette er bare direkte feil. For Mertesacker har også hatt en del posisjoneringfeil/markeringssvikt. Lurer dog på hvor ille Vermaelen faktisk hadde kommet ut hvis dette var tatt med i betraktning. En grøssende tanke..

Link to comment
Share on other sites

Tror dette er bare direkte feil. For Mertesacker har også hatt en del posisjoneringfeil/markeringssvikt. Lurer dog på hvor ille Vermaelen faktisk hadde kommet ut hvis dette var tatt med i betraktning. En grøssende tanke..

Mertesackers posisjoneringssvikter kommer som regel når Vermaelen er ute av posisjon.

Edit: Ofte at Per må sideforskyve for å dekke opp for rommet Vermaelen lager når han bommer og da blir han fort alene med to spillere fordi backene ikke flytter innover og at midtbanespillerne ikke er bra nok og raske nok hjemover.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Om de senker bilettprisene merkbart må de gjøre noe annet lurt mtp. FFP, men i øyeblikket taper vi jo også penger på at vi ikke fyller stadion..

Det er fortsatt utsolgt på hver eneste kamp på emirates.

Arabiske eiere? Nei takk. Bare spør Cazorla.

Link to comment
Share on other sites

Kroenke har egentlig ikke gjort noe galt, jeg bare liker han ikke. Han må gjerne selge seg ut. Nå gleder jeg meg bare til å banke Rottenham. Jeg er sikker på at vi kommer foran dem i år også.

 

Ditto. Dog det jeg misliker mest ved Kroenke er at han ikke har en lidenskap for verken klubben eller sporten. Han har vært på 2-3 kamper siden han ble involvert med klubben i 2008 og enda verre blir det når man også ser på alle de andre klubbene han eier som alle har vist de samme sykdomstegnene når det kommer til det sportslige. Nærmest alle har sunket lavere og lavere på tabellen og Kroenke gir fullstendig blanke i supporterene til disse klubbene.

 

Det er virkelig ikke en skjebne jeg ønsker for Arsenal..

Link to comment
Share on other sites

Vi har enkelt og greit en eier som gir faen, en manager som har en filosofi som ikke fungerer og som attpåtil har satt sammen et lag som er svindyrt, men høyst middelmådig og som tapte meget fortjent mot Tottenham i kveld.

 

Det er herlig å være Arsenal fan i dag!

Link to comment
Share on other sites

Hva er galt med Arsenal F.C? Såpass mye at det få konsekvenser de som sitter med ansvar - alle fra Wenger og hans trenerstab til Gazidis over til styret og ikke minst Kroenke som eier bør vurdere om de driver med det riktige. Ryktene går om noen rike sjeiker som ønsker og føre klubben opp tilbake til toppen i Europa. En overtakelse kan ikke skje fort nok for min del!

Edited by 49 unbeaten
Link to comment
Share on other sites

Vi trenger krigere. og stabilt gode spillere. Vermaelen er en løs kanon på dekk. Samme med Koscielny. Mertesacker er altfor treig, og trenger en skikkelig midtstopper ved siden av seg. Arteta er god, men ikke god nok i den defensive rollen. Giroud er middelmådig...

Szczesny trenger en stabil og rutinert keeper som kan lære ham en ting eller 100.

Og sist men ikke minst må det skje en opprydning i spillerstallen. Chamakh, Arshavin, Bendtner, Santos osv bør ikke stå på lønningslistene våre neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Syntes forøvrig at det er artig at mange av problemene jeg ramser opp i førsteposten her er de samme som går videre til tross for at vi har byttet ut rundt 90% av laget.

 

Det er på tide med en radikal endring i klubben. Eier, manager, styret og troppen burde virkelig få kjørt seg.

Link to comment
Share on other sites

Mertesacker er altfor treig, og trenger en skikkelig midtstopper ved siden av seg.

Skal ikke starte en lang diskusjon rundt dette, men vil bare skyte inn med en mening. Når Mertesacker spiller midtstopper, uansett om det er sammen med Koscielny eller Vermaelen, så er han og alle andre godt klare over tempoproblemene. Det som skuffer meg mest er at han denne sesongen har fremstått som en ganske feig spiller. Han spiller hele tiden på det "trygge" i defensive markeringer og overlater nesten alltid duellene til de rundt seg (med "trygg" mener jeg for seg selv, og ikke lagets beste). Om partneren hans allerede har fått en mann å markere og har kontroll på denne, så vil Mertesacker ligge langt fra duellen uten mulighet for å dekke rom (2. manns jobb). Og får denne partneren en ekstra spiller å passe på ved f. eks et løp fra motstanders midtbane, vil ikke Mertesacker overta en av dem. Han holder seg ofte i sin trygge sone, så får de andre løse problemet. Nesten som han er redd for å få skylden for et baklengsmål/tabbe.

 

Hilsen en som er mektig lei at Koscielny/Vermaelen konsekvent får skylden for alt i midtforsvaret, til tross for manglende hjelp fra rutinerte og spillerkloke Mertesacker. (At han i tillegg snur ryggen/bakenden til hver eneste gang han skal blokkere et skudd i stedet for å ofre kronjuvelene, hjelper selvsagt ikke på mitt inntrykk)

Link to comment
Share on other sites

0 prestasjonsbasert rotasjonsystem og ingen variasjon i "spillestil" og taktikk! . Jeg kan ikke fatte og begripe att Jenkinson og Rosicky ikke starter flere kamper,det er noe riv ruskende galt en plass! Når får vi se Podolski på topp,eller 2 spisser? Mest sannsynlig aldri....

Link to comment
Share on other sites

Very funny! Laget av en struts dette her. Problemet er bare det at i de periodene som fremheves har disse klubbene vunnet 17 FA.Cup'er, 13 Liga Cup'er og 10 Europa Cup'er pluss en masse følge trofèer.

40 trofèer++!! Det blir ett trofè ca hvert 4. år!! Kan dårlig sammenlignes med våre 8 and counting.

Link to comment
Share on other sites

Kroenke har gjort det galt at han ikke fremstår som en leder med noen plan og visjon som kan forplantes nedover rekkene. Stort mer alvorlig enn det blir det ikke for en prestasjonsgruppe.

Tror faktisk du har truffet spikern på hodet her Sir J.

 

Erik Thorstvedt holdt foredrag her på jobben og det var faktisk det han fremhevet som det største problemet med Tottene da han var der.

De hadde gode spillere, men en manglende visjon og plan som kom fra toppen og forplantet seg nedover manglet fullstendig.

Det bildet Kroenke gir utad er fortjeneste og en total mangel på ideer og visjoner. Silent Stan har sålangt ikke vært annet enn negativt for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det har denne klubben 3 problemer:

  1. Vi har en eier uten synlige sportslige ambisjoner. Han er en "bruspulvergutt", en sånn som eier ting.
  2. Vi har et styre som kanskje er fyllt av hedersmenn, men det virker desverre å være en forgubbet forsamling supplert med en pengetellebroiler.
  3. Vi har en legendarisk manager som slik jeg ser det har forvillet seg inn i en boble for seg selv der han regjerer etter et "my way or no way" prinsipp.

Nr. 1 holder på Nr. 2 som holder på Nr. 3, og alle tre er kjempehappy. Da er alt fastlåst mens dager, uker, måneder og år går.

Spissformulert: Vi er som et skip som navigerer med en blind kaptein, et pensjonert mannskap og et fastlåst ror.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Orbinho@Orbinho 17m

Points in the head to heads between the top 5 this season - Man City 14, Man Utd 10, Chelsea 10, Spurs 10, Arsenal 4.

 

Imponerende.

Man kan snu tallene på flisa her. Dersom man sammenlikner oss med Tottenham og Chelsea så har vi tatt vesentlig færre poeng mot de andre storlaga. Det må jo da tilsi at vi har snublet i færre feller mot de dårligere lagene da alle tre lagene ligger så og si likt?

Link to comment
Share on other sites

Man kan snu tallene på flisa her. Dersom man sammenlikner oss med Tottenham og Chelsea så har vi tatt vesentlig færre poeng mot de andre storlaga. Det må jo da tilsi at vi har snublet i færre feller mot de dårligere lagene da alle tre lagene ligger så og si likt?

 

Nå må du ikke snu dette til noe positivt. Skjønner du ikke at vi driver og svartmaler alt her om dagen? ;)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...