Jump to content

2011.02.16 Barcelona H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Ser man på sjansene ar kampene veldig jevnspilt. Jeg er usikker om det annulerte målet dems i første var korrekt dømt, men ellers virket det som at dommerene gjorde riktige avgjørelser. Song fikk et billig gult kort, så det kompenserer for at han fikk lov til litt mere uten å bli utvist. Messi bommet på to store sjanser, stor skryt til Szczesny som kommer fort opp i argentineren og ikke selger seg. Jeg vil tro at det stresset den kortvokste spilleren som jeg føler har bedre tid i slike situasjoner vanligvis i La Liga. Fra å bli en kamp der jeg fryktet at vår sløsing ble avgjørende, ble det til slutt vi som var det mest effektive laget. Vi var best første fjerdedelen av førsteomgang, deretter tok Barca ganske mye over. Andreomangen synes jeg vi var stort sett best hele omgangen. Ikke overaskende dominerte Barca ballinnhavet, men det ble mye pasninger fram og tilbake på midten før en ball ble løftet i bakrommet. Det fungerte langt bedre i første enn i andre. Etter at Villa ble byttet ut, var ikke Barca like farlige i sitt offensive spill.

 

Jeg trodde vi så toppnivået til Wilshere mot Wolves. I dag hevet han seg enda ett hakk til. Helt utrolig kamp av unggutten. Kosci og Szcz også meget gode, særlig er jeg imponert over sistnevnte i alene mot mann situasjonene. La seg ikke for lett ned alene med Messi og stupte heller ikke inn mot Alves på slutten. En meget sterk lagprestasjon. Da vi ledet merket jeg ikke noe til den sedvanlige nervlsiteten som har preget spillerne når vi har gitt fra oss ledelser. Det oste selvtillit, vilje og tro på banen. Et Arsenallag med en slik mental innstilling vil alltid kunne hamle opp med de beste, noe som også var tilfelle i dag.

 

EDIT: Denne posten skulle egentlig i kamptråden! Some help, mod??

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer alle Arsenal fans ;) Denne seieren er utrolig deilig B)

For en utrolig fotball kamp vi fikk se,utrolig deilig at vi kommer tilbake og vinner kampen.En fantastisk lag seier,med veldig god moral i laget,syntes Wilshere var banens gigant i dag,Kos og vår polakk i målet rett bak Wilshere.Men alle fortjener skryt i dag når vi slår Barcelona hjemme :lol: jeg har trua på at vi går videre i champions league B)

Link to comment
Share on other sites

det meste er allerede sagt her. En fantastisk kamp av to superlag. Dette var faktisk en av de bedre kampene Arsenal har spilt. Og det sier jo ikke så lite. Litt mye slurv defensivt er det eneste å sette fingeren på. Selv om seieren ikke var ufortjent og Arsenal nå har et bra utgangspunkt foran returen, var Arsenal litt heldige, og jeg anser fortsatt Barca som favoritter til avansement. Men uansett bør jo dette gi stor selvtillit foran alt det andre som skal skje utover våren. Arsenal har nå bevist for seg selv og omverdenen at de kan slå hvem som helst.

Link to comment
Share on other sites

Mange pils i kveld eller? ;) Etter min mening var Eboue meget svak i dag, spesielt offensivt hvor jeg forventer mer.... Liker vanligvis Eboue, men synes han fremstår uten selvtillit og etter min mening Arsenal klart svakeste! Bidrar jo knapt fremover, hakke ett innlegg i første omgang så vidt jeg husker, setter ikke skikkelig fart slik han pleier m.m.

 

Men da er vi uenige om den saken....

 

Så han var ikke bare svak, han var "meget svak" :lol:

 

Kun 1 pils foran TV-en igår men jeg må være ute av trening, for du ser tydeligvis ting som jeg ikke ser. Jeg mener at Eboue hadde veldig bra kontroll på sin side. Tror ikke han slapp til mange forbi 1-mot-1, og gjorde det stort sett enkelt og greit fremover. Spilte ballen videre til de mer kreative. Tror ikke dette var kampen for å selge seg bakover med offensive raid. I 2 omg synes jeg faktisk Eboue var "meget sterk" og spilte opp mot sitt beste.

 

Ser på spillerbørsen at de 5 som hittil har bedømmet Eboue gir han 7-7-8-6-7, så da er det kanskje ikke bare jeg som ga Eboue godkjent?

 

Men som du sier så er vi fundamentalt uenige her.

Link to comment
Share on other sites

Så han var ikke bare svak, han var "meget svak" :lol:

 

Kun 1 pils foran TV-en igår men jeg må være ute av trening, for du ser tydeligvis ting som jeg ikke ser. Jeg mener at Eboue hadde veldig bra kontroll på sin side. Tror ikke han slapp til mange forbi 1-mot-1, og gjorde det stort sett enkelt og greit fremover. Spilte ballen videre til de mer kreative. Tror ikke dette var kampen for å selge seg bakover med offensive raid. I 2 omg synes jeg faktisk Eboue var "meget sterk" og spilte opp mot sitt beste.

 

Ser på spillerbørsen at de 5 som hittil har bedømmet Eboue gir han 7-7-8-6-7, så da er det kanskje ikke bare jeg som ga Eboue godkjent?

 

Men som du sier så er vi fundamentalt uenige her.

¨

Støtter denne, synes Eboue klarte seg meget bra i går. Jeg var redd han skulle blir vårt svake ledd i går og at han skulle bli for offensivt orientert, men han imponerte meg. Synes Clichy på motsatt side var svakere, men det er tross alt forståelig da Messi drar mye ut mot denne siden.

 

Ellers er det umulig å ikke nevne Wilshere etter en kamp som dette. Herregud for en DIAMANT vi har i den unge briten. Å spille som han gjorde i går, i en alder av 19 år, mot verdens beste lag, er intet mindre en sensasjonelt. Har mye å glede oss til med han i årene som kommer!

 

Nyt dagen folkens, deilig å gi alle forståsegpåere som mente The Arsenal ville få stryk en finger i siden i dag!

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk deilig seier!!

Vi slo verdens beste lag og det uten at Cesc, Nasri og Van persie var i nærheten av sitt maksnivå!! Kos og Wilshere var kanonbra og Wenger gjør to gode innbytter. Wenger er selvfølgelig ikke håpløs dårlig taktisk (selv om jeg mener han ligger et lite hakk bak endel managere som Fergie og Mourinho)..... idag skal Wenger og hans verk hylles for alt det er verdt.

Tror fortsatt Barca går videre, men klarer vi å sette forsvaret litt bedre i returen (presset på ballfører ble til tider for dårlig samtidig som forsvarslinja sto for høyt)..... og våre offensive kanoner fyrer samtidig.... ja vi KAN slå de ut.

 

Takker også alle som pressa seg inn på Bohemen, herlig stemning på slutten. På 2-1 målet var det ekstatisk kaos!!

 

på søndag venter Leyton Orient, for en kontrast.

Kos dere alle Gooners!!!

Link to comment
Share on other sites

 

Takker også alle som pressa seg inn på Bohemen, herlig stemning på slutten. På 2-1 målet var det ekstatisk kaos!!

 

på søndag venter Leyton Orient, for en kontrast.

Kos dere alle Gooners!!!

Hehe ja det ble god stemning i går. Det rant øl fra prosjektor-stativet en halvtime etter at kampen var ferdig.

 

Leyton er uten tvil en kontrast, får bare håpe at gutta klarer å omstille seg og knuse de og :lol:

Link to comment
Share on other sites

Eboue svak ??????? Har vi sett samme kamp? Jeg mener vår Ivorianske venn var meget bra idag. Hadde stort sett full kontroll bakover og aktiv fremover. En sterk kamp - da etter mitt syn.

 

eboue er ok+ bakover, men alle offansive bidrag fører jo til meningsløse balltap. mangespesielle pasningsforsøk, etterfulgt av veiving med armene. uansett, er jeg svært godt fornøyd med resultatet. denne sesongen, er det meste mulig. men det krever innsats og konsentrasjon fra start til fløyta går, i samtlige gjenværende kamper.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere er ikke gammel nok til å være "Szsezsezsnysz" pappa:)

 

He he! Mulig det er noen aldersforskjeller i de gamle skriftene :lol:

 

Det har vært en nydelig tid nå i etterkant. Så kampen med noen Liverpool-supportere. Det var mange gode ord å hente fra den kanten. Deilig følelse når man våkner opp i dag tidlig, spoler tilbake på get-boksen for å se på høydepunktene en gang til.

 

Arsenalspillerne imponerte virkelig i går. Best av alle var Wilshere. Gutten er 19 år og satte verdensstjernene på plass. Maken til åpenbaring skal man lete lenge etter.

 

Ellers ser det ut til at vi slapp unna noen nye skader. Det er gode nyheter.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha roet hodet og nervene en liten stund er det tre ting som står igjen etter kampen:

 

-Ekstrem arbeidsvilje og konsentrasjon i andre omgang.

I første så vi at laget ble for passivt i perioder samt at de satset på en høy offsidelinje uten å følge gjennomløpningene. Mot absolutt alle andre lag hadde dette fungert fordi linja egentlig ofte var god, men Barcas ekstreme timing gjorde at de kom alene med keeper tre ganger i første omgang. Messi bommet, Villa puttet og Messi feilaktig avvinket for offside. To andre ganger var Villa og Messi på vei gjennom, men var upresise.

Dette ble justert i pausen og i stedet for høy linje ble løpene tatt. Det endte med ett tilfelle hvor Messi kom alene og en gang hvor Alves nesten var alene. Meget bra justering av backfireren. Vi så også at alle våre 4 matchet tempoet til Barcaspillerne.

 

-Tro på egne ferdigheter.

Tiltross for at Fab ble omtrent markert ut fortsetter han å prøve på det omtrent umulige. Det ender med at han trer gjennom Nasri som er helt ekstremt presis på kontringen. Arsh som har bommet på mye i år, har dog vist fremgang siste kamper, stoler på skuddpresisjonen sin og avslutter direkte. En spiller med mindre selvtillit hadde villet tatt med seg ballen og gått seg fast.

v Persie bommet på mye i går, men prøver på det vanskligste som er og banker ballen i mål. Det er bevisst og ikke et lykketreff. Fra den posisjonen, men kroppen i den vinkelen og i stor fart er målet av så høy klasse at Rooneys lekespark blir en vits i forhold. Det er et kunststykke og bør rammes inn for evig og alltid.

 

-Barca holder ikke samme tempo som oss i 90 minutter og er dårlige på kontringer i mot.

Dette skal utnyttes og vil gi oss seier på Camp Nou. De varierer veldig i tempo, men er ekstreme i første pressledd. Er langt svakere i andre pressledd og hjelpeløse når forsvaret blir løpt mot. Dette kommenterte jeg allerede før første semifinale i fjor og ser akkurat samme tendens nå. Når Djourou og Kosci gikk av første ledd kunne Wilshere og Song vende bort neste ledd og da var det kaos omtrent hver gang. Vi kontrer 6 ganger med klasse i går og det ender med 1 scoring og 5 store målsjanser. At vi får kontre på dem når stillingen er 1-1 sier litt om hvordan Barca spiller og det må vi ta med oss. Det eneste laget jeg har sett blitt kontret til tap på bortebane, når laget har et godt resultat i sekken, er dessverre oss selv.. Vi er like Barca på mange måter, nå må vi vise at vi er klokere og mer kyniske når det virkelig er behov.

 

Ser forøvrig at mange mener at Fab ikke presterte helt mot topp i går. Jeg er ikke enig. Han hadde to spillere på seg hele tiden og det åpnet rom for Wilshere. Der klarte ikke Barca å gjøre jobben på samme måte og unge Jack tok for seg med begge hender. Song klarte å fortsette med ballvinninger og ekstrem jobbing til tross for kortet. Det var imponerende.

Forøvrig en meget god dommer som slo ned på de riktige tingene og lot spillet flyte det meste av tiden. Linjedommer med noen rare avgjørelser og måldommerene fullstendig blinde. De har ikke bidratt med noen ting så vidt jeg kan forstå.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/2011/02/17/sport/c...elona/15468651/

 

ikke overraskende velger Dagbladet å fokusere på det feilaktig annulerte målet til Barcelona... greit nok at Arsenal var heldige der, men det har ALDRI skjedd at avisene fokuserer på alle de millioner av gangene ManU har hatt flaks på tilsvarende måte, eller alle de millioner av gangene Arsenal har hatt uflaks på samme måte (for eksempel skrev ikke Dagbladet et eneste ord om alle feilaktige dommeravgjørelsene som muliggjorde Newcastles comeback). Når Arsenal for en gangs skyld har LITT flaks slås det opp med krigstyper. Man burde ikke la seg provosere, men dette er håpløs inkonsekvent, tendensiøs og patetisk journalistikk. Kvalmende er det.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/2011/02/17/sport/c...elona/15468651/

 

ikke overraskende velger Dagbladet å fokusere på det feilaktig annulerte målet til Barcelona... greit nok at Arsenal var heldige der, men det har ALDRI skjedd at avisene fokuserer på alle de millioner av gangene ManU har hatt flaks på tilsvarende måte, eller alle de millioner av gangene Arsenal har hatt uflaks på samme måte (for eksempel skrev ikke Dagbladet et eneste ord om alle feilaktige dommeravgjørelsene som muliggjorde Newcastles comeback). Når Arsenal for en gangs skyld har LITT flaks slås det opp med krigstyper. Man burde ikke la seg provosere, men dette er håpløs inkonsekvent, tendensiøs og patetisk journalistikk. Kvalmende er det.

 

Jeg bryr meg ikke. Sånn har det alltid vært og sånn vil det forbli. Så lenge journalistene "cream their pants" hver gang Manu eller Pool flakser seg til en seier, så kan vi ikke forvente bedre.

Link to comment
Share on other sites

We`ve got Arshavin,

fuck Adebayor!

 

Fantastisk kamp, og for en stemning! Til tider laber motivasjon til å bli med framover, men det kom seg grundig! For en kontring og for noen scoringer!

Var redd for at Arshavin skulle sette den over, slik han har pleid å gjort i de siste kampene der han har fått sjansen på trillball, men ikke denne gangen :lol:

 

Men det gjenstår 90 minutter enda.

Link to comment
Share on other sites

Dagen derpå, og like glad :lol:

 

Er enig i mye av det RP7 sier i sitt siste innlegg, og det oppsumerer mye av kampen ut ifra mine øyne. Vil tilføye et par tanker:

 

* I første omgang presset vi i perioder mye en og en, og dette gjorde at Barca fikk rom/tid med ballen til å finne hverandre. I 2.omgangen var det et mye mer kollektiv press, selv om det også her var noe kommunikasjonsproblemer i press-fasen i perioder. Likevel var det bedre samlet press av flere spillere samtidig, og dette gjorde at Barca ikke fikk trille ball på samme måte. Dette følte jeg var et nøkkelpunkt i hvordan vi fikk mulighet til å snu kampen.

 

* Vil jo si at nå hadde vi disse små marginene på vår side, for dette var en meget jevn kamp. Vi åpner fantastisk, og har et par store sjanser for å ta ledelsen. Barca tar over i en stor periode, før vi igjen kommer mer og mer frem i en fase av spillet hvor man "venter" på en stor sjanse.

Målet til Persie er frekt, og blir gjort av en spiller i form. Pasningen til Nasri fra Fabregas i angrepet som gir 2-1, er rett og slett helt sykt. Overblikk, timing, og følsomhet som ikke kan beskrives uten å få en tåre i øyekroken.

 

Jeg synes Fabregas viser stor klasse igår, både som spiller for laget og hva dette betyr for han. Han blir konstant markert ut av 1-2 mann, men prøver på geniale pasninger som kan løse opp et ledd. Noen ganger feilet det, men slik er det når man spiller på en slik risiko. Var likevel et par magiske øyeblikk, som kun Fabregas kan.

Elsket å se han fyre opp stadion og sine medspillere, på et frispark i 2.omgangen. Dette er en stor leder, med et stort hjerte for Arsenal.

 

Ellers er det bare å ta av hatten for Jack, og vår polske keeper. Går inn i en slik kamp, og viser trygghet, kvalitet, "erfaring", og magi på hver sine områder. Helt rått!

 

Nei, nå er det bare å håpe flyten i laget går mot returkampen. En kamp vi må være mer kyniske enn i deler av 1.omgangen igår, for ellers er jeg redd vi kan få oppleve spøkelset. Stopperene MÅ markere tettere, de må sette en hard linje bak (komunikasjon), korte avstander fra spiller til spiller, og vi må gi ALT i alle situasjoner. Det er ikke lett mot et slikt lag med slike spillerkvaliteter, men destor viktigere å "gå inn" i kropp med sikring og tette ledd.

Tror på en 50/50-sjanse, men mye kan endre seg frem mot kampen. Skader, form, og marginer kan gå den andre veien.

 

Er bare å nyte seieren igår, for dette var magisk. Vi viser nå alle (inkludert PL pokalen), at alt er mulig. Vi viser styrke, nå må den vedvare. Vi må jobbe hardt videre, for dette skal ikke bli en sovepute. Det var ting fra kampen igår, som man må jobbe med. Alt var ikke rosenrødt, men dette gidder jeg ikke å bruke tiden på. Dette jobber nok Wenger med på treningsfeltet i det stille.

Det var ting fra kampen igår, som skal brukes videre.

 

(Nei, det blir for dumt, å mene noe annet (over tid??) arshavin...... )

 

Gooner!

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/2011/02/17/sport/c...elona/15468651/

 

ikke overraskende velger Dagbladet å fokusere på det feilaktig annulerte målet til Barcelona... greit nok at Arsenal var heldige der, men det har ALDRI skjedd at avisene fokuserer på alle de millioner av gangene ManU har hatt flaks på tilsvarende måte, eller alle de millioner av gangene Arsenal har hatt uflaks på samme måte (for eksempel skrev ikke Dagbladet et eneste ord om alle feilaktige dommeravgjørelsene som muliggjorde Newcastles comeback). Når Arsenal for en gangs skyld har LITT flaks slås det opp med krigstyper. Man burde ikke la seg provosere, men dette er håpløs inkonsekvent, tendensiøs og patetisk journalistikk. Kvalmende er det.

 

Hadde heilt gløymt denne, for for meg såg det ut som at ballen gjekk først i Szch, så tilbake i Pedro før den havna hos Messi, og at han var i offside då ballen forlot Pedro for siste gong, men det er godt mulig at eg tek feil..

 

Uansett; Utruleg deilig seier!! No gler eg meg SJUKT til å reise bort på Sunderland-kampen! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kim setter Barca supporter , på plass, Dougie setter han enda mere på plass

 

Hehe...ja, han fikk jaggu høre det. Men når du sitter som eneste Barcasupporter i rommet som tilhører Arsenalsupporterne i puben, og prater piss, så må man rett og slett forvente å få høre det. Det er jo faktisk 3-4 andre rom å velge i.

 

Hva Dougie sa eller gjorde, fikk jeg ikke med meg, men han supporteren kom iallefall ikke tilbake til rommet vårt i andre omgang :lol: Nesten litt synd egentlig, for da gikk jeg glipp av muligheten til å juble villt og hemningsløst oppi trynet hans ;)

Link to comment
Share on other sites

for meg såg det ut som at ballen gjekk først i Szch, så tilbake i Pedro før den havna hos Messi, og at han var i offside då ballen forlot Pedro for siste gong,

 

i så fall er jo oppslaget enda mer smakløst...

 

men selv om jeg lot meg provosere er jeg rasjonelt sett enig i at vi burde heve oss over slike barnsligheter og usakligheter fra media. Å håpe på en mer balansert fremstilling er vel å overvurdere pressen...? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...