Jump to content

2011.02.16 Barcelona H


Mr Chapman

Recommended Posts

Lite trafikk i kveld - er vi også kanskje preget av stundens alvor?

 

Mye bedre førsteomgang enn sist vi tok de imot på hjemmebane. Begge lag klarer å skape sjanser, men Barcelonas er vel både flere og større så greit at de leder.

 

Skal vi komme tilbake her må de store profilene våre stå fram. Fabregas har vært under pari og gitt bort flere baller. Nasri, van Persie og Walcott vært OK, men de må også et knepp opp.

 

Vår beste så langt synes jeg er Wilshere. Jobber hardt og får til mer enn de andre spillerne så langt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Status etter 1.omgang:

 

Szczezny har vært bra

Eboue har vært bra

Djourou er ok -

Koscielny har vært bra

Clichy har vært ok

Walcott har vært god

Wilshere har vært meget god

Fabregas har vært ok

Nasri har vært svak

Song har vært ok, men må av banen med en gang!!! Bedre med Denilson på banen enn 10 mot 11!!

vPersie begynte bra, men har blitt veldig alene.

 

Ideelt sett må kanskje både Nasri og Song av banen, men får vel gi Nasri litt mer tid...

Link to comment
Share on other sites

Lite trafikk i kveld - er vi også kanskje preget av stundens alvor?

 

Mye bedre førsteomgang enn sist vi tok de imot på hjemmebane. Begge lag klarer å skape sjanser, men Barcelonas er vel både flere og større så greit at de leder.

 

Skal vi komme tilbake her må de store profilene våre stå fram. Fabregas har vært under pari og gitt bort flere baller. Nasri, van Persie og Walcott vært OK, men de må også et knepp opp.

 

Vår beste så langt synes jeg er Wilshere. Jobber hardt og får til mer enn de andre spillerne så langt.

 

Diskusjonen får skje etter kampen. Nytter ikke å multitaske i dag.

 

Come on you gooners!!!!

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo søvndyssande. Barca sin stil har jeg aldri stått inne for. Det er 90% 2-3 mtr pasninger for så og ha en stikker som er helt på grensen til offside. Sikker på at våre spillere også blir søvnige av og se på dette her..Men så ironisk at etter 1 omgang ifjor hvor vi ble fullstendig rundspillt så hadde vi ett bedre utgangspunkt før andre omgang, mens idag burde og kunne vi tatt ledelsen ett par ganger, men havner under.

 

 

Er vel ikke noe bombe at vi mest sannsynlig ikke avanserere, bare litt ekstra sårt at scums sannsynligvis går lenger etter å møte ett gamlehjem. Men som man sår så reder man, dette skjer på bakgrunn av at vi sparte oss mot shaktar og dummet oss mot braga. Kanskje det får en posetiv innvirkning på de "hjemlige" turneringene, men det er sårt og bli løpende så mye imellom på eget gress.

 

Og det er jo nesten kun når Messi er innvolvert med venstrebeinet at det blir farligheter.

 

Sånn sett fortjent, men føler dommeren har vært noe ukonsekvent, og enkelte spillere på barca ser du er ute etter song nå, med ynking osv bare han puster.

 

Håper på en magisk andre omgang hvor samtlige spiller sin livs kamp. Cesc virker meget preget, det er synd å si det men han har vært en av våre svakere.

 

Men nå er det på tide med "Sterk Medisin" som Tusmo sier...Jeg tar jobben :blink:

Link to comment
Share on other sites

Szczesny viser at han er allerede nå en klassekeeper, dog litt uheldig med målet (men nå er jo Villa's spesialitet å trille ballen under keeper) og Wilshere pisser rett og slett på Fabregas i dag. Fabregas har altfor dårlig tid i kveld og gjør mange feil og mye rart. Van Persie har vært god, men avslutningen hans etter pasningen fra Wilshere var langt fra god.

 

Walcott har vært livlig og Eboué har vært god, Nasri har ikke blitt brukt i det hele tatt mens Djourou - Koscielny - Clichy har vært skamdårlige på å hindre at Barcelona spillerne er i offside når stikkeren kommer. Kjenner hjertet mitt banker som faen når Djourou og Koscielny presser opp og Clichy henger igjen.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig små marginer i denne kampen. Barca kunne både ledet 0 - 2, eller så kunne stillingen vært 0 - 0. Det virker som at de viktigste avgjørelsene var korrekte. Song fikk et billig gult, men har fått lov til å lage en del frispark uten å få videre tilsnakk. i kunne (og burde?) scort, og vi kan fortsatt klare å få et godt resultat. En høy offsidelinje skader store sjanser når den først feiler, men det har fungert ganske bra hittil. Over 180 minutter vil Barca GARANTERT få minst 3-4 store sjanser når man spiller med høy offsidelinje. Skal vi først ta denne risikoen er spillerne nødt til å stenge av rom foran linja, og ikke minst hindre gjennombruddspasninger. Lettere sagt enn gjort når det er spillere som Messi på det andre laget.

 

Uansett, det er fortsatt håp. Wilshere er helt rå, Nasri og Fab lite fram og tilbake. RvP god med unntak av avslutningene. Song bør nok bli byttet ut med tanke på faren for utvisning. Gleder meg til den andre omgangen. Førstomgangen viste godt spill fra to klasselag.

Link to comment
Share on other sites

Song var svært aktiv til å starte med, fikk gult kort og deretter kjeft av dommeren i en ny situasjon. Virker som at han da innså alvoret om et ett nytt gult kanskje var nært forestående. Deretter har Song mer og mer falt ut av kampen, og det synes jeg har svekket midtbanen. Muligens må Song ut før han kommer med en "saftig" takling og blir sendt av banen, men hvem skal han byttes med??? Hmmmmm, har vi noen gode alternativ? Denilson? Ikke etter min mening. Kanskje Fabregas defensivt, Nasri inn sentralt og Arshavin på siden!

 

Kampen er ikke tapt, men Barcelona fikk mer og mer kontroll. Sjanser har vi forsåvidt, men effektiviteten er det værre med. I dag kan det være en kamp der vi blir straffet for vår manglende effektivitet.

Link to comment
Share on other sites

Brukbar omgang, formidabel motstand som nok er verdens beste fortsatt, vi kunne og burde ha putta minst ett mål, Song lever farlig men vi har helt klart muligheten for en skrell fortsatt.

Forsvaret gambler på å gå stå høyt når Messi har ballen, ingen god plan.

Wilshere er som mange skriver her inne utviklet seg til en klassespiller helt i verdenstoppen.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en følelse i hele dag på at dette er Arshavin og Bendtner sin kveld.... men betingelsen for at det skal skje er at de kommer seg opp fra benken og utpå bana....

 

 

Hva skjer med Bendtner!?! :blink:

 

For en herlig kveld. Mye som kan skje på camp nou, men ingen kan noensinne ta fra meg denne kvelden!!!

 

Herrgud som jeg elsker laget mitt!

Link to comment
Share on other sites

JADDA :blink:

 

Glimrende jobb i andre omgang av the Arsenal!

 

Alt i alt en jevn kamp som vi nok er litt heldige at vi vinner. Men jeg tar det :D

 

Wilshere outstanding. Koscielny hadde en fantastisk andre omgang. Zscszscesczczcsny er god når han må i aksjon. Det er faktisk blitt sånn at jeg blir overraska når han slipper inn.

 

Ingen direkte dårlige i dag, men Clichy har sine obligatoriske sove-øyeblikk. Som ved 0-1-målet.

 

Men - en glad gooner i denne stua i kveld, i alle fall :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...