Jump to content

2011.02.16 Barcelona H


Mr Chapman

Recommended Posts

champions-league-reflect.gif

Arsenal v Barcelona

Emirates Stadium, onsdag 16. februar

Avspark 20:45, direkte på Viasat 4

 

Kan allerede kjenne spenningen og nervene innta kroppen min, Barcelona-kampen er bare noen få dager unna! Håper Wenger fikk med seg kveldens Barca-kamp (spilte 1-1 mot Sporting Gijon), fordi dere hadde Villa & Co store problemer, og det er akkurat slik vi bør spille mot dem på Emirates onsdag kveld.

 

Wenger om Nasri og van Persies skadesituasjon:

Wenger: "There is a chance" Nasri could be fit for Barcelona. "Important to go into that game with confidence... we have a hunger"

 

"We need everybody to be at their top level [against Barca]. We gave them too much respect in the first half and got away with it"

 

"Van Persie should be alright" [to face Barca]

 

Høres utrolig bra ut! Hvis Nasri, på miruakuløst vis, blir frisk i tide, kommer jeg til å eksplodere i gledesrus! Bare de ikke gambler med han, og vi får en ny situasjon ala Fabregas/Gallas i tilsvarende kamp i fjor. Nasri er uansett vår beste spiller denne sesongen, og det ville vært helt fantastisk om han skulle spilt.

 

Som alle vet er Sagna suspendert i den første kampen, så det betyr Eboue fra start. Det er IKKE særlig ideelt, hvert fall mtp den bunnsolide sesongen Sagna har hatt i år.

 

Forsvaret blir nøkkelen til seier her. Messi, Villa, Iniesta, Xavi - og jeg trenger vel egentlig ikke skrive mer. Barcelona har verdens sterkeste lag på papiret kanskje. Nuff said.

 

Jaja, kan vi slå ut Barcelona? Hva tror dere? :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Uke inn og uke ut rundspiller Barcelona andre lag som prøver å spille ball langs bakken. Det er dette de kan og de er desidert best i verden på kombinasjonsspillet langs bakken. De forventer at vi skal forsøke å spille på samme måte. Derfor har jeg et ønske: Gi dem en på trynet!

 

Jeg ønsker følgende lag:

 

Den unge polakken

 

Eboue-DJ-Koscielny-Clichy

 

Wilshere-Song-Fabregas

 

RvP

 

Bendtner-Chamakh

 

4-3-1-2. Tanken med denne uvanlige formasjonen er at i denne kampen skal vi spille et spill Barca ikke mestrer. Wilshere og Fabregas skal slå langt på spissene som kommer til å gi Barca stopperne et helvette i hver eneste duell. RvP litt bak dem til å spille igjennom og/eller komme på skudd hold. Wilshere og Song løper som gale og moser Xavi/Iniesta/Messi i duellene. Pasningene mot Villa blir upresise pga Wilshere og Songs innsats så det er bare å plukke for stopperparet vårt. Barca blir frustrerte og det påvirker hele laget.

Wilshere slår langt på Bendtner som header inn 1-0. Deretter kommer Fabregas på et dypt løp, plukker opp en andreball etter at Chamakh har knust Pyuol i lufta og dunker inn vinnermålet. Han løper bort til bortefansen, skriker med knyttede never og kysser Arsenal ikonet foran de tilreisende supporterne.

 

Men nok drømming for i dag. Vi starter som mot Wolves (dog med Eboue på høyre back), prøver å spille vårt sedvanlige spill, blir utspilt og taper 3-1.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er forsiktig optimist når det gjelder det å gå videre fra denne runden. Over to kamper holder jeg Barcelona som favoritt, men ikke som noen stor favoritt. Spiller Arsenal på sitt beste i begge kampene så har vi absolutt en mulighet til å gå videre.

Det største spørsmålet for meg er om jeg har nerver nok til å sitte foran skjermen i disse to oppgjørene! :closed:

Link to comment
Share on other sites

Noen som har skadesituasjonene/suspansjon til begge klubbene ?

Leste du i det hele tatt det som sto i åpningsposten? Uansett, mer nytt vedrørende Arsenals spillere kommer på Wengers pressekonferanse på tirsdag (evt mandag?). Fabianski, Frimpong er garantert ute, Diaby og Rosicky pådro seg skader på landslagsopphold, van Persie fikk en smell i kneet mot Wolves, men skal være frisk nok til å spille, mens Nasri kan rekke onsdagen.

 

Hos Barcelona ser det ut til at Puyol og Jeffren mister kampen.

 

Men som sagt, mer nytt kommer iløpet av morgendagen og tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

Håper på nesten samme lag som mot Wolves:

 

Szczcesny

Eboue - Djourou - Koscielny - Clichy

Fabregas - Song - Wilshere

Walcott - RvP - Arshavin

Har en følelse at vi spiller uavgjort eller taper 0-1 på onsdag.

 

Neste kamp kan vi stille med dette laget:

Sczczesny

Sagna - Djourou - Vermaelen - Clichy

Fabregas - Song - Wilshere

Walcott - RvP - Nasri

Da tror jeg vi knuser dem 3-0. Blir spennende å se om vi har lært noe fra i fjor!

Link to comment
Share on other sites

Håper på nesten samme lag som mot Wolves:

 

Szczcesny

Eboue - Djourou - Koscielny - Clichy

Fabregas - Song - Wilshere

Walcott - RvP - Arshavin

Har en følelse at vi spiller uavgjort eller taper 0-1 på onsdag.

 

Neste kamp kan vi stille med dette laget:

Sczczesny

Sagna - Djourou - Vermaelen - Clichy

Fabregas - Song - Wilshere

Walcott - RvP - Nasri

Da tror jeg vi knuser dem 3-0. Blir spennende å se om vi har lært noe fra i fjor!

 

Aldri i verden om VErmaelen blir klar til returoppgjøret - ville være galskap å kaste en spiller uten matchfitness ut i en slik kamp - når vi har et velfungerende midtforsvar.

 

Og Sagna og Vermaelen er ikke forskjellen på 0-1 og 3-0...

Link to comment
Share on other sites

Aldri i verden om VErmaelen blir klar til returoppgjøret - ville være galskap å kaste en spiller uten matchfitness ut i en slik kamp - når vi har et velfungerende midtforsvar.

 

Og Sagna og Vermaelen er ikke forskjellen på 0-1 og 3-0...

 

Han har også byttet ut Arshavin med Nasri :closed:

 

Sagna og Vermaelen er kanskje ikke forskjellen på målene, men det å holde nullen så tror jeg Sagna er særdeles viktig!

 

Han blir et savn på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

Vi møter et lag som kanskje er best i verden på å holde ballen i laget krydret med stor presisjon og mange enkeltprestasjoner som avgjør kamper.

Samtidig er de også kanskje ett av de beste på gjenvinning av ball.

 

Skal vi ha noe sjans mot Barca må forsvarsspillet vårt være tett og kompakt kombinert med aggresivt press hele kampen. Ikke la dem få trille ball og finne rom rett og slett.

Djourou er sjefen i forsvaret vårt og desidert viktigst akkurat nå, men han kan få litt tempoproblemer med Barca's hurtige kombinasjonsspill langt bakken og trenger derfor god hjelp Kos og også av midtbanen.

Og ikke minst må vi ta godt vare på sjansene vi forhåpentligvis får. Der er nok dødballer og kontringer vår største sjanse tror jeg.

 

Vi ble totalt rundspilt første halvtimen på Emirates i fjor, men kom sterkt tilbake og berget 2-2. Det viser jo at det er mulig, men når vi kom på bortebane var vi sjanseløs...mest pga. Messi og dårlig forsvar.

Jeg tror vi er nødt til å minst ha en to-tre målsledelse for å avansere. En maksimal-kamp på Emirates med ingen baklengs og 2-0 eller 3-0 så har jeg tro på at vi kan klare det.

 

Litt usikker på om vi bør gamble med Nasri. Han trenger vi definitivt utover våren og kanskje vi bør spare han. Arshavin og Walcott kan jo skape problemer med et Barca-lag som er vant til å dure framover med backene.

Samtidig er det mulig de er mer forsiktig på bortebane og prøver å score og få et godt resultat.

Vi kan jo forsåvidt sette Nasri på benken og hive han inn hvis vi sliter. Gambling blir det uansett...spesielt når det er snakk om strekkskade.

 

Etter dobbeltoppgjørene i fjor er jeg ikke veldig optimistisk, men håper i det minste vi gir dem kamp og legger vekk alt av nerver og usikkerhet og i det minste kan skape spenning til returoppgjøret.

Begge lag har vel blitt bedre i forhold til i fjor og det burde ligge an til to fantastiske oppgjør! :closed:

Link to comment
Share on other sites

Av en eller annen grunn har jeg trua foran denne kampen. Barca er vel verdens beste lag per dags dato og dermed blir det selvfølgelig meget tøft, men her er alt mulig. Vi må spille opp mot vårt høyeste nivå, enhver spiller må ha dagen, vi må også være heldige. Uansett, vi spiller hjemme, og det er Barca som sånn sett burde få det vanskelig, vi burde være favoritter på hjemmebane, og ja det er vel slik jeg ser det, hjemme vinner vi, borte taper vi, så får vi se hvordan det blir med målforskjellen.

 

Resultattips, 1-0 til oss, frisparkmål av van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Leste du i det hele tatt det som sto i åpningsposten? Uansett, mer nytt vedrørende Arsenals spillere kommer på Wengers pressekonferanse på tirsdag (evt mandag?). Fabianski, Frimpong er garantert ute, Diaby og Rosicky pådro seg skader på landslagsopphold, van Persie fikk en smell i kneet mot Wolves, men skal være frisk nok til å spille, mens Nasri kan rekke onsdagen.

 

Hos Barcelona ser det ut til at Puyol og Jeffren mister kampen.

 

Men som sagt, mer nytt kommer iløpet av morgendagen og tirsdag.

 

Ja

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 13 2011, 04:28 PM) 217209[/snapback]

Han har også byttet ut Arshavin med Nasri :closed:

 

Sagna og Vermaelen er kanskje ikke forskjellen på målene, men det å holde nullen så tror jeg Sagna er særdeles viktig!

 

Han blir et savn på onsdag.

 

Helt enig i at Sagna er særdeles viktig - jeg vil påstå at den formen laget har nå, er mye på grunn av RvP, Wilshere, Sagna og Szczesny. Den "ryggraden" gjør den store forskjellen for oss.

 

Likte spesielt kommentaren til kommentatoren under kampen mot ulvene - "Look at Wilshere - thats not a player that should be playing HOLDING midfield for the national team - what a waste... HOLDING MIDFIELD...."

Link to comment
Share on other sites

Likte spesielt kommentaren til kommentatoren under kampen mot ulvene - "Look at Wilshere - thats not a player that should be playing HOLDING midfield for the national team - what a waste... HOLDING MIDFIELD...."

Hehe, det jeg syns var vittig var at samme kommentatoren nevnte det fire-fem ganger også i løpet av kampen. :closed:

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 13 2011, 04:28 PM) 217209[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Han har også byttet ut Arshavin med Nasri :closed:

 

Sagna og Vermaelen er kanskje ikke forskjellen på målene, men det å holde nullen så tror jeg Sagna er særdeles viktig!

 

Han blir et savn på onsdag.

Helt enig i at Sagna er særdeles viktig - jeg vil påstå at den formen laget har nå, er mye på grunn av RvP, Wilshere, Sagna og Szczesny. Den "ryggraden" gjør den store forskjellen for oss.

 

Likte spesielt kommentaren til kommentatoren under kampen mot ulvene - "Look at Wilshere - thats not a player that should be playing HOLDING midfield for the national team - what a waste... HOLDING MIDFIELD...."

 

Enig i deg om Sagna, RvP, Wilshere og Szczesny, men du glemmer vår aller viktigste spiller inni der. Johan Djourou. Er helt vanvittig hvor mye dårligere forsvaret vårt er uten han!

 

Wilshere var helt sinnsyk på lørdagen og at England bruker han som DM er temmelig latterlig ja. Han spiller en boks til boks rolle for oss, men å spille den rollen i en 4-4-2 formasjon og i en 4-2-3-1 formasjon er meget forskjellig.

 

Wilshere viste jo på et par løp for England også at han burde spille langt mer offensivt enn hva han gjorde der. Forhåpentligvis skjønner Capello dette og endrer litt og finner en formasjon som fungerer hvor Wilshere fungerer optimalt. Det optimale for England ville vel kanskje faktisk vært en imitasjon av Arsenal sin formasjon hvorav Walcott og Wilshere kunne spilt i samme posisjoner som de gjør for Arsenal.

 

Håper Wilshere fortsetter i samme spor mot Barcelona! Han er temmelig fryktløs.

Link to comment
Share on other sites

Artig å lese innleggene før denne kampen, borte vekk er alle dommedagsprofetiene og svartmalingen etter newcie-kampen, nå har de fleste troen på at dette blir en spennende affære, og hvis det blir en spennende affære mot verdens udiskutabelt beste lag de siste sesongene, kan umulig det være så verst :closed:

Jeg synes også det er interessant å lese hvordan deltagerne her inne ser for seg taktikken foran denne kampen, personlig har jeg mye mere sansen for å ta den diskusjonen på forhånd enn å komme med alle de gode løsningene etter kampen...

Etter min mening vil vi være sjanseløse hvis vi skal legge opp til en fotball som vi ikke behersker, det å legge opp til to hodesterke spisser og lange baller vil bety at vi garantert gir fra oss ethvert initiativ i kampen, vi ville ha frustrert oss selv før kampen var kommet i gang.

Jeg forventer en motstander som er utrolig ballsikker, effektiv og med enkeltspillere som hver for seg kan avgjøre denne kampen, kort og godt et uhyre sterkt lag.

Jeg forventer et hjemmelag som også er utrolig ballsikkert, med ditto vanvittig gode enkeltspillere offensivt og med hakket større entusiasme og guts enn bortelaget, taklingsstyrken og aggressiviteten til Wilshere og Song vil være nøkkelen til å klare å ta ut den elegante midtbanen til barca, dermed vil vi også få initiativet i denne kampen, noe spanjakkene liker utrolig dårlig og er lite vante med.

1-0 i denne kampen vil være et veldig godt utgangspunkt før bortekampen, men det viktigste er selvfølgelig null baklengs, som alltid i CL.

Inn med Eboue på høyreback og ellers uforandret fra ulve-kampen, men hvis Nasri skulle vise seg å være spilleklar må selvfølgelig han inn på laget, jeg er imidlertid litt usikker på om det skal være på bekostning av Arshavin eller Walcott...

 

Mitt lag blir nok:

Jordbærplukkeren

Eboue-Djorou-Koscielny-Clichy

Song-Wilshere

Nasri-Fabregas-Arshavin

van Persie

Link to comment
Share on other sites

Artig å lese innleggene før denne kampen, borte vekk er alle dommedagsprofetiene og svartmalingen etter newcie-kampen, nå har de fleste troen på at dette blir en spennende affære, og hvis det blir en spennende affære mot verdens udiskutabelt beste lag de siste sesongene, kan umulig det være så verst :closed:

Jeg synes også det er interessant å lese hvordan deltagerne her inne ser for seg taktikken foran denne kampen, personlig har jeg mye mere sansen for å ta den diskusjonen på forhånd enn å komme med alle de gode løsningene etter kampen...

Etter min mening vil vi være sjanseløse hvis vi skal legge opp til en fotball som vi ikke behersker, det å legge opp til to hodesterke spisser og lange baller vil bety at vi garantert gir fra oss ethvert initiativ i kampen, vi ville ha frustrert oss selv før kampen var kommet i gang.

Jeg forventer en motstander som er utrolig ballsikker, effektiv og med enkeltspillere som hver for seg kan avgjøre denne kampen, kort og godt et uhyre sterkt lag.

Jeg forventer et hjemmelag som også er utrolig ballsikkert, med ditto vanvittig gode enkeltspillere offensivt og med hakket større entusiasme og guts enn bortelaget, taklingsstyrken og aggressiviteten til Wilshere og Song vil være nøkkelen til å klare å ta ut den elegante midtbanen til barca, dermed vil vi også få initiativet i denne kampen, noe spanjakkene liker utrolig dårlig og er lite vante med.

1-0 i denne kampen vil være et veldig godt utgangspunkt før bortekampen, men det viktigste er selvfølgelig null baklengs, som alltid i CL.

Inn med Eboue på høyreback og ellers uforandret fra ulve-kampen, men hvis Nasri skulle vise seg å være spilleklar må selvfølgelig han inn på laget, jeg er imidlertid litt usikker på om det skal være på bekostning av Arshavin eller Walcott...

 

Mitt lag blir nok:

Jordbærplukkeren

Eboue-Djorou-Koscielny-Clichy

Song-Wilshere

Nasri-Fabregas-Arshavin

van Persie

Hehe jeg har tatt kritikken din til etteretning arshavin. Ved å diskutere taktikk før kamp så kan jeg si "hva var det jeg sa" ;)

 

Hvordan kan du være så sikker på at vi ikke mestrer den type spill? Vi har jo alle forutsetninger og ferdigheter i laget til å klare det. Gode passningsspillere, hodesterke spisser, og raske midtbanespillere til å løpe på stussene. Jeg vet jo at vi ALDRI kommer til å bruke en slik taktikk, men det hadde vært svært gledelig om vi hadde utviklet dette som en plan B. Det er jo det som var mye av grunnen til at vi hentet Chamakh. For å gjøre den planen enda bedre.

 

Grunnen til at jeg foreslo dette er at jeg anser Barcelona som et bedre lag, på alle de områdene der vi er gode. De er litt bedre i det aggresive presset, de er litt bedre på småkobinasjonene, og de har litt bedre avslutningsferdigheter i Villa og Messi. De er også ekstremt rutinerte på å overvinne lag som prøver å spille som dem selv. Som sagt, det er bare en drøm fra min side, men jeg tror at det vil være den mest effektive måten å spille mot Barca. Jeg er som vanlig pessimist og tror vi skal være ekstremt fornøyde om vi klarer å karre til oss et uavgjort resultat.

Link to comment
Share on other sites

Hehe jeg har tatt kritikken din til etteretning arshavin. Ved å diskutere taktikk før kamp så kan jeg si "hva var det jeg sa" :P

 

Hvordan kan du være så sikker på at vi ikke mestrer den type spill? Vi har jo alle forutsetninger og ferdigheter i laget til å klare det. Gode passningsspillere, hodesterke spisser, og raske midtbanespillere til å løpe på stussene. Jeg vet jo at vi ALDRI kommer til å bruke en slik taktikk, men det hadde vært svært gledelig om vi hadde utviklet dette som en plan B. Det er jo det som var mye av grunnen til at vi hentet Chamakh. For å gjøre den planen enda bedre.

 

Grunnen til at jeg foreslo dette er at jeg anser Barcelona som et bedre lag, på alle de områdene der vi er gode. De er litt bedre i det aggresive presset, de er litt bedre på småkobinasjonene, og de har litt bedre avslutningsferdigheter i Villa og Messi. De er også ekstremt rutinerte på å overvinne lag som prøver å spille som dem selv. Som sagt, det er bare en drøm fra min side, men jeg tror at det vil være den mest effektive måten å spille mot Barca. Jeg er som vanlig pessimist og tror vi skal være ekstremt fornøyde om vi klarer å karre til oss et uavgjort resultat.

Forskjellen fra ifjor er at vi ikke lar oss stresse i like stor grad når vi blir presset høyt. Vi er ikke helt stødige ennå, men mye tryggere. I tillegg så er det ikke lengre blasfemisk å slå en lang ball framover når vi er presset. Både tror og håper at vi har hevet oss mer siden i fjor enn det Barcelona har. Hjemme på Emirates skal vi ha gode muligheter til å vinne. Barcelona er nok i utgangspunktet et bedre lag, men når vi stiller med toppet lag så er ikke forskjellen så stor som mange skal ha det til

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...