Jump to content

2011.02.16 Barcelona H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Det er vel mulig han glemte det. Vi har vel spillt rundt 40 kamper hittil i sesongen. Tviler på det er noen som husker absolutt alt. Hadde faktisk glemt det selv, men så det nevnt tidligere i tråden ;)

 

Syns ikke vi har spilt så mange CL kamper at jeg ikke husker alle :angry:

 

Husker ikke alle i ligan da, men cupene er letter å huske...

 

ja ja ;)

 

Tenkte jeg ikke skulle se på Milan - Tottenham...

 

Men siden det sto 0-0 til pause måtte jeg se på 2 omg.

 

Må se Flamini har blitt en idiot av en spiller, for en grisetakling han gjore, værste jeg har sett på lenge.

 

Flaks han ikke knakk bena på han stakkars Tottenham spilleren, som sikkert har fått en bra skade.

 

Men den værste idioten jeg har sett er ingen andre en Gattuso, at han ikke fikk rødkort for alle de han slo er for meg en gåte.

 

At dommeren kan la en slik spiller for oppføre seg som en villmann henger ikke på greip.

 

Liker ikke Tottenham men når du ser flere av Milan spilleren driver med ting og grisespill de burde vært utvist for klarte jeg ikke holde med dem.

 

For å være erlig har jeg aldri likt lag fra Italia og er den ligan jeg liker minst av alle de store ligane ;)

Link to comment
Share on other sites

Joda, men de ble jo erklært "friske" nok til å være med, selv om de ikke var 100%...... Uansett, så vil jeg jo si at vi langt ifra var så skadeplaget på den tiden der, iforhold til andre perioder av den sesongen.

Om Persie eller evt Djourou forsvinner ut tidlig i 1.omgang i morgen pga skade, så vil jo også dette bli diskutert om han/de har spilt for mye i det siste etter sine skader.

 

Det vil alltid være et hvis om/dersom, men faktum er at de var med i troppen og at vi hadde et ok bredde på benken. (Rosicky, Theo, Eduardo, Sol, Eboue, Denilson, og Fabianski)

Ikke mange spillere i denne troppen som hadde vært byttet ut, det er jo det som er poenget. Så må man stole på at støtteapperatet ikke gamblet med alle spillerene samtidig, for uforutsette ting skjer titt og ofte.

 

Så kan man diskutere hvor mye bedre formen er pr.d.d, iforhold til ifjor. Statistikken sier at vi har hatt et ganske lik prestasjonsnivå med tanke på poeng/resultater, og at dette kan sammenlignes. Selv mener jeg at dynamikken og kvaliteten sentralt (Wilshere, Song, og Fabregas), samt Persie sin form er noe som gir oss et bedre utgangspunkt enn ifjor før vi tar imot de spanske mesterene.

Når 3 av 11 må gjennom test før kampen, 2 kommer fra langvarige skader og vår absolutt beste angriper er ute så er laget skadeplaget. Det jeg reagerte på var at du mente vi ikke var særlig skadeplaget før kampen. Jeg vil si stikk motsatt; Barca kunne stille sitt sterkeste lag mens vi måtte gamble med 3-4 spillere og mister to av dem i første omgang, sistemann på slutten av kampen.

Og hvis om/dersom er ikke noe teama her. Det var gambling fra Wenger, noe han har innrømmet i ettertid, og dessverre gikk det galt. De tre var ute det meste av sesongen etter denne kampen. Å måtte rokere så mye i løpet av første omgang ødelegger veldig mye for laget.

Arsenal var enda svakere i Barcelona hvor vi manglet 5 klare førstevalg fra start.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt mulig at vi stiller et bedre lag nå enn sist, det er også godt mulig at vi har blitt bedre. Men det til å slå ut et lag som Barca, som slår Real Madrid 5-0 og som gav oss en leksjon i 180 minutter sist vil kreve noe HELT spesielt.

 

Som vanlig vet vi ikke hvilket Arsenal som dukker opp. Til tider briljant, til tider feil man må ned i norsk 6. divisjon for å finne maken til. Gode eksempler er forskjellen på to omganger mot Newcastle og ikke minst mot Wolves sist; Wilshire går forbi to- tre mann og viser verdensklasse før Walcott setter ballen utenfor fra 5 meter.

 

La oss fokusere på det positive. Jeg setter meg på flyet i morgen og tar plass på Emirates akkompagnert av X- antall Heineken.

 

Sing your heart out!

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg mer enn jeg gruer meg. Har en følelse av at vi vinner denne men det jeg håper på er å ikke gamble med Nasri. Arshavin kan gjøre en bra jobb og hvis Nasri skulle slå opp enda en skade så vet vi hvordan det går videre... 2-3 mnd ute

Link to comment
Share on other sites

Når 3 av 11 må gjennom test før kampen, 2 kommer fra langvarige skader og vår absolutt beste angriper er ute så er laget skadeplaget. Det jeg reagerte på var at du mente vi ikke var særlig skadeplaget før kampen. Jeg vil si stikk motsatt; Barca kunne stille sitt sterkeste lag mens vi måtte gamble med 3-4 spillere og mister to av dem i første omgang, sistemann på slutten av kampen.

Og hvis om/dersom er ikke noe teama her. Det var gambling fra Wenger, noe han har innrømmet i ettertid, og dessverre gikk det galt. Å måtte rokere så mye i løpet av første omgang ødelegger veldig mye for laget.

Arsenal var enda svakere i Barcelona hvor vi manglet 5 klare førstevalg fra start.

 

Så lenge de blir "testet" og blir godkjent for fight, så er det jo tatt et valg om at de kan spille. Gambling eller ei, spillerene var tilgjengelige for kamp og troppen var sterk.

Det Wenger sa, var vel at han burde kanskje brukt enkelte/en av disse på benken fra start, og heller la andre få starte? Sol var vel den ene spilleren, han følte burde vært der istedenfor Gallas... Mulig jeg husker feil.

Gallas ble kastet inn etter 5-6 uker ute av skade, men Fabregas hadde vel to kamper i beina før kamp? Ikke for at dette er nok for å være 100%, men likevel var det match-trening i beina og i hodet.

 

Ellers var det vel kun småskader som var problemet, for de fleste hadde vært med i kampene før Barca-kampen. Langt ifra noe uvanlig situasjon med slike småskader, når sesongen nærmer seg slutten....

Kan vi ha så sterke kort både på banen og på benken, så mener jeg at vi ikke var skadeplaget når kampen startet..Man kan selvfølgelig diskutere hvor mye bedre laget hadde vært, om alle hadde hatt en optimal oppladning uten skader de siste ukene før kamp. Mange har vært igjennom mange kamper siden august, og selvfølgelig kan det påvirke et lag. Og; det blir tatt mange valg iløpet av en sesong, hvor spillere blir testet før kamp. Dette er en del av gamet, og noen ganger går det skeis som Gallas (og Arshavin...???) i den kampen.

 

Vi gjorde en endring i laget i 1.omgangen (27.minutt), men faktum er vel at de første 20minuttene eide Barca kampen. Etter dette, så var vi vel et lite hode bedre. Og dette skjedde etter at vi foretok bytte nummer en?

 

Bortekampen er et helt annet kapittel som du nevner.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...%28News+Feed%29

 

Dette burde hvertfall tilsi at Wenger stoler på Wojciech i dag og at han ikke går for den mer "erfarne" Almunia i kveld.

 

Debut i Premier League mot Manchester United på Old Trafford og i kveld debuterer han mot Barcelona, men dog hjemme på Emirates Stadium! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Fytti grisen. Jeg gleder meg men er samtidig så nervøs at jeg holder på å drite på meg. Jeg liker å tro at vi har en mulighet, og selv mot Barca tror jeg vi har gode muligheter. Men jeg må innrømme at jeg blir smått nervøs når jeg sier noen av Barcelona sine spillere lavt for meg selv; Xavi, Iniesta, Messi, Villa, Pedro, Alves, Piquet... Still, jeg tror at hvis vi er fryktløse fra start og jobber som slaver har vi en mulighet. Wilshere tror jeg blir en meget viktig brikke i denne kampen, håper han løper ræva av seg. Ellers ønsker jeg meg Arshavin fra start da han har hatt en stigning i formen, og det virker for meg som at han elsker å spille de store kampene. Sier som Castor... Messi who?

Link to comment
Share on other sites

Den viktigste tingen i dag tror jeg blir å stoppe Messi. Clichy har vist god form i det siste, men han trenger hjelp. Det er utrolig viktig at Song eller Wilshere sikrer på innsiden sånn at den lille argentineren bli tvunget til å gå utover mot høyre. Der er han ikke så farlig og vi burde ikke ha problemer mot Barca på innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Noe interessant lesning hos dagbladet: "Dette er nøkkelen til å ryste Barcelona".

 

Fem norske trenere sitt syn på hvordan man kan slå Barcelona, ingen kommer med noe særlig revolusjonerende, dette vet nok de fleste som har sett barca spille. Men de mener i det store og hele at man må tørre å presse, at vi bør stenge igjen rommet sentralt i banen og at vi må klare å holde på ballen når vi vinner den.

 

http://www.dagbladet.no/2011/02/16/sport/c...elona/15460796/

Link to comment
Share on other sites

Den viktigste tingen i dag tror jeg blir å stoppe Messi. Clichy har vist god form i det siste, men han trenger hjelp. Det er utrolig viktig at Song eller Wilshere sikrer på innsiden sånn at den lille argentineren bli tvunget til å gå utover mot høyre. Der er han ikke så farlig og vi burde ikke ha problemer mot Barca på innlegg.

 

Uenig. Det er denne fella vi ikke må gå i. Ja, Messi er en god spiller og vi kan selvfølgelig ikke gi han mye rom, men vi kan for guds skyld ikke glemme alle de andre essene i Barca heller. Om vi kun fokuserer på Messi vil dette føre til at eksempelvis Iniesta og Pedro får mere rom, og det vil jeg si er like farlig. Vi må forsvare oss som et lag, men passe på å ikke bli for defensive da Barca bare vil overrumple oss.

Link to comment
Share on other sites

Noe interessant lesning hos dagbladet: "Dette er nøkkelen til å ryste Barcelona".

 

Fem norske trenere sitt syn på hvordan man kan slå Barcelona, ingen kommer med noe særlig revolusjonerende, dette vet nok de fleste som har sett barca spille. Men de mener i det store og hele at man må tørre å presse, at vi bør stenge igjen rommet sentralt i banen og at vi må klare å holde på ballen når vi vinner den.

 

http://www.dagbladet.no/2011/02/16/sport/c...elona/15460796/

 

 

Vanskelig å argumentere mot dette, og hvis vi i tillegg scorer flere mål enn Barca så har vi gode muligheter til å vinne kampen :blink:

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til dette oppgjøret, hva har vi å tape? Ethvert lag som skal vinne denne cupen bør/må slå Barcelona. Kampen på hjemmebane i fjor, er ikke helt sammenlignbart, vi var på vei ut av ligaen, Wenger sjanset med Cesc, som viste seg og koste oss resten av sesongen. Nå er vi bedre rustet. Stopp Messi, så contre med Walcott. Ingen Peyol der til å stopppe han!!

Link to comment
Share on other sites

Syns vi er for passive, og må gjøre mer som Barca når de ikke har ball; være oppi med en gang og ikke gi disse ballmastroene så jævla mye tid til å dille og dalle. Jeg har fortsatt trua, Wilshere er i slaget. Ser gjerne Arsha inn for Nasri etterhvert. Clichy har vært på trynet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...