Jump to content

2011.02.16 Barcelona H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Hehe jeg har tatt kritikken din til etteretning arshavin. Ved å diskutere taktikk før kamp så kan jeg si "hva var det jeg sa" :P

 

Hvordan kan du være så sikker på at vi ikke mestrer den type spill? Vi har jo alle forutsetninger og ferdigheter i laget til å klare det. Gode passningsspillere, hodesterke spisser, og raske midtbanespillere til å løpe på stussene. Jeg vet jo at vi ALDRI kommer til å bruke en slik taktikk, men det hadde vært svært gledelig om vi hadde utviklet dette som en plan B. Det er jo det som var mye av grunnen til at vi hentet Chamakh. For å gjøre den planen enda bedre.

 

Grunnen til at jeg foreslo dette er at jeg anser Barcelona som et bedre lag, på alle de områdene der vi er gode. De er litt bedre i det aggresive presset, de er litt bedre på småkobinasjonene, og de har litt bedre avslutningsferdigheter i Villa og Messi. De er også ekstremt rutinerte på å overvinne lag som prøver å spille som dem selv. Som sagt, det er bare en drøm fra min side, men jeg tror at det vil være den mest effektive måten å spille mot Barca. Jeg er som vanlig pessimist og tror vi skal være ekstremt fornøyde om vi klarer å karre til oss et uavgjort resultat.

 

 

Det var ikke ment som kritikk, heller en meningsytring som gikk litt på tvers av din :P

Jeg mener det er smart å avsløre hva man mener og vurderer FØR kampen slik at man slipper alle disse gode løsningene som vi til stadighet ser her inne ETTER at vi vet resultat og kampforløp...da mener jeg det blir en smule urettferdig å f.eks kritisere Wenger, han må nemlig vurdere dette FØR kampen.

Du har sagt din mening om hvordan vi skal spille nå i forkant og det er bra, du skal heller ikke se bort fra at vårt lag spiller flere lange baller enn vanlig i denne kampen, dette for å unngå å bli tatt av barcas knallharde press på ballfører etter at de mister ballen, jeg er uansett uenig i at man skal legge om på en velsmurt, effektiv og innøvd formasjon.

Årsaken er vel at jeg har en sterk innebygd selvtillit når det gjelder vårt lag, jeg mener at våre gutter skal være i stand til å matche barca på de områdene du ikke har tro på, nemlig aggressivt press, småe kombinasjoner og avslutningsferdigheter ved bl.a van Persie.

Jeg mener muligheten er til stede for at vi skal klare å sjokke spanjakkene denne gang, vi har et langt bedre og mer homogent mannskap i denne kampen enn hva vi hadde sist, vi er i kjempeform og har ikke tapt en kamp siden i fjor, jeg tror det blir avgjørende at vi ikke har for stor respekt for dem.

Jeg tror ikke vi har en større sjanse til å overleve denne kampen enn en snøball i helvete hvis vi begynner å tukle med vår spillestil og formasjon i denne kampen, dette ville i så fall forutsatt en del kamper med trening på akkurat dette, og barca fungerer dårlig som prøvekanin er jeg redd, derfor håper jeg dine drømmer forblir akkurat det, en våt drøm ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med arshavin angående endring av spillestil. Det ville vært utrolig dumt og begynne med en ny spillestil til akkurat den kampen der, da måtte den isåfall blitt brukt før iår. Mener også vi har en stor sjanse hvis vi spiller med aggressivt press og spiller litt små stygt men på en fair måte. Det som kan tape oss kampen er at vi viser for mye respekt, som vi gjorde ifjor. Har tenkt litt på om jeg vil ha Theo fra start eller super-sub til denne kampen, og har kommet fram til at jeg vil ha han fra start mest pga av at vi ikke har Nasri tilgjengelig. En van Persie i sin livs form kan vise seg og bli døds viktig på onsdag, samtidig som at Djourou & co holder tett bak. Håper på dette laget fra start;

 

Robin van Persie

 

Andrey Arshavin-Cesc Fabregas-Theo Walcott

Jack Wilshere-Alex Song

 

Gael Clichy-Laurent Koscielny-Johan Djourou-Emmanuel Eboue

Wojciech Szczesny

 

Mitt tips; 2 - 1

Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Artig å lese innleggene før denne kampen, borte vekk er alle dommedagsprofetiene og svartmalingen etter newcie-kampen, nå har de fleste troen på at dette blir en spennende affære, og hvis det blir en spennende affære mot verdens udiskutabelt beste lag de siste sesongene, kan umulig det være så verst :P

Jeg synes også det er interessant å lese hvordan deltagerne her inne ser for seg taktikken foran denne kampen, personlig har jeg mye mere sansen for å ta den diskusjonen på forhånd enn å komme med alle de gode løsningene etter kampen...

Etter min mening vil vi være sjanseløse hvis vi skal legge opp til en fotball som vi ikke behersker, det å legge opp til to hodesterke spisser og lange baller vil bety at vi garantert gir fra oss ethvert initiativ i kampen, vi ville ha frustrert oss selv før kampen var kommet i gang.

Jeg forventer en motstander som er utrolig ballsikker, effektiv og med enkeltspillere som hver for seg kan avgjøre denne kampen, kort og godt et uhyre sterkt lag.

Jeg forventer et hjemmelag som også er utrolig ballsikkert, med ditto vanvittig gode enkeltspillere offensivt og med hakket større entusiasme og guts enn bortelaget, taklingsstyrken og aggressiviteten til Wilshere og Song vil være nøkkelen til å klare å ta ut den elegante midtbanen til barca, dermed vil vi også få initiativet i denne kampen, noe spanjakkene liker utrolig dårlig og er lite vante med.

1-0 i denne kampen vil være et veldig godt utgangspunkt før bortekampen, men det viktigste er selvfølgelig null baklengs, som alltid i CL.

Inn med Eboue på høyreback og ellers uforandret fra ulve-kampen, men hvis Nasri skulle vise seg å være spilleklar må selvfølgelig han inn på laget, jeg er imidlertid litt usikker på om det skal være på bekostning av Arshavin eller Walcott...

 

Mitt lag blir nok:

Jordbærplukkeren

Eboue-Djorou-Koscielny-Clichy

Song-Wilshere

Nasri-Fabregas-Arshavin

van Persie

 

Du kan ikke mene å bruke Wilshere i en defensiv rolle!? Var det ikke sånn landslaget gjorde? Ut med Wilshere, og heller satse på Diaby bak i den formasjonen du så fint setter opp.

 

Jeg er til dels enig med deg i denne formasjonen, men samtidig er det trist at vi ikke får brukt Wilshere. Vi kan glede oss over at vi har bredden da :P

 

Arsenals mangelvare er nettopp det at de ikke har noen "gode" defensive spillere utenom Song. Salget av Lass mener jeg ikke skulle ha skjedd, men Arsene måtte ha sett noe jeg ikke har. Det er en viss mulighet å sette Eboue der eller i nød Fabregas/Wilshere, men begge de sistnevnte må utnyttes på midten og/eller det offfensive.

 

Hvorfor velger du Eboue istedenfor Sagna? (Er han skadet, noe jeg isåfall ikke har fått med meg). Hvis det viser seg at Nasri/Arshavin langs kantene ikke funker, vil det være en mulighet å sette innpå Walcott mot Nasri mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med arshavin angående endring av spillestil. Det ville vært utrolig dumt og begynne med en ny spillestil til akkurat den kampen der, da måtte den isåfall blitt brukt før iår. Mener også vi har en stor sjanse hvis vi spiller med aggressivt press og spiller litt små stygt men på en fair måte. Det som kan tape oss kampen er at vi viser for mye respekt, som vi gjorde ifjor. Har tenkt litt på om jeg vil ha Theo fra start eller super-sub til denne kampen, og har kommet fram til at jeg vil ha han fra start mest pga av at vi ikke har Nasri tilgjengelig. En van Persie i sin livs form kan vise seg og bli døds viktig på onsdag, samtidig som at Djourou & co holder tett bak. Håper på dette laget fra start;

 

Robin van Persie

 

Andrey Arshavin-Cesc Fabregas-Theo Walcott

Jack Wilshere-Alex Song

 

Gael Clichy-Laurent Koscielny-Johan Djourou-Emmanuel Eboue

Wojciech Szczesny

 

Mitt tips; 2 - 1

Come on you Gunners!

Ganske sikkert disse vi stiller med. Ingen vits å risikere Nasri hvis det ikke blir pressende nødvendig. Vi trenger han mer i returoppgjøret. Tror Arshavin uansett er over kneika nå. Han kan bli meget viktig i denne kampen. Satser på 4 mål av russeren igjen. Ser allerede overskriftene i engelsk presse "Messi who?" :P

Link to comment
Share on other sites

Ganske sikkert disse vi stiller med. Ingen vits å risikere Nasri hvis det ikke blir pressende nødvendig. Vi trenger han mer i returoppgjøret. Tror Arshavin uansett er over kneika nå. Han kan bli meget viktig i denne kampen. Satser på 4 mål av russeren igjen. Ser allerede overskriftene i engelsk presse "Messi who?" :P

 

Hadde vært fantastisk! Har også en følelse av at Arshavin kommer til og storspille mot Barca, vi må dessverre vente til onsdag før vi finner det ut :P

 

Gaston: Sagna ble utvist i forige CL kamp og er dermed suspendert.

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke mene å bruke Wilshere i en defensiv rolle!? Var det ikke sånn landslaget gjorde? Ut med Wilshere, og heller satse på Diaby bak i den formasjonen du så fint setter opp.

 

Jeg er til dels enig med deg i denne formasjonen, men samtidig er det trist at vi ikke får brukt Wilshere. Vi kan glede oss over at vi har bredden da :P

 

Arsenals mangelvare er nettopp det at de ikke har noen "gode" defensive spillere utenom Song. Salget av Lass mener jeg ikke skulle ha skjedd, men Arsene måtte ha sett noe jeg ikke har. Det er en viss mulighet å sette Eboue der eller i nød Fabregas/Wilshere, men begge de sistnevnte må utnyttes på midten og/eller det offfensive.

 

Hvorfor velger du Eboue istedenfor Sagna? (Er han skadet, noe jeg isåfall ikke har fått med meg). Hvis det viser seg at Nasri/Arshavin langs kantene ikke funker, vil det være en mulighet å sette innpå Walcott mot Nasri mener jeg.

 

 

Wilshere har spilt ved siden av Song hele denne sesongen som defensiv midtbane, de utfyller hverandre perfekt og slipper seg opp i banen en om gangen, det engelske landslaget har en lang vei å gå før de blir like gode sammen som Arsenal :P

Enig i at Diaby kan være et godt alternativ.

Sagna er suspendert i denne kampen.

For øvrig har jeg veldig lyst å ha Nasri med i denne kampen men da på høyre side som nevnt, forutsetningen for at han spiller er selvfølgelig at vi ikke risikerer noe med han, Wenger knows ;)

Link to comment
Share on other sites

Tror faktisk det er lurt å kjøre på med Walcott da Barca tydeligvis var redd han i forrige sesong. Nå er Walcott ennå bedre.

Blir vanskelig dette med Nasri,men kan han kanskje være den berømmelige kaninen i hatten som kommer innpå etter 62 min og avgjør kampen for oss?

Jeg tror Barca skal slite med forsvaret vårt. Vi har en spennende målvakt.

Et midtforsvar som fungerer. Vi kommer til å savne Sagna ,men håper Eboue får en god kamp.

Wilshere er selvskreven på dette laget sammen med Song.

Resten sier seg selv.

Nå er det på tide å vise disse katalanerne hvem som er best!

Link to comment
Share on other sites

Wilshere har spilt ved siden av Song hele denne sesongen som defensiv midtbane, de utfyller hverandre perfekt og slipper seg opp i banen en om gangen, det engelske landslaget har en lang vei å gå før de blir like gode sammen som Arsenal :P

Enig i at Diaby kan være et godt alternativ.

Sagna er suspendert i denne kampen.

For øvrig har jeg veldig lyst å ha Nasri med i denne kampen men da på høyre side som nevnt, forutsetningen for at han spiller er selvfølgelig at vi ikke risikerer noe med han, Wenger knows :P

 

Du har riktig at han har spilt ved siden av Song hele sesongen, men Wilshere har ikke spilt defensiv midtbane i det siste. I starten av sesongen spilte han en mer defensiv rolle og Song spilte boks-til-boks rollen. Nå er det riktignok ordentlig balanse i regnskapet og Song er tilbake som den DM mens Wilshere spiller mer boks-til-boks og det er klart den beste rollen for han akkurat nå. Da får han utviklet alle de egenskapene han trenger.

Link to comment
Share on other sites

Fy som jeg gleder meg til onsdag, er ikke nervøs engang! Ser på dette som en bonuskamp, vi er klare underdogs til å gå videre og spiller uten det store presset. Vi har alt å vinne!!

Som flere har skrevet så er Barca bedre enn oss (og alle andre i verden), på de fleste områder, MEN vi er pokker meg gode vi også, og om vi er på 110 % og Barca på 90 %, ja da kan vi ta katalanerne. Hadde vært så ubeskrivelig deilig å slå de ut.

 

Hvordan skal vi gå ut taktisk på onsdag?

Start med Theo og Arshavin og kjør maks på kontringer, når Barca er i ubalanse, håper vi ellers ligger kompakt og at midtbanen jobber ræva av seg. Nøkkelen bakover blir om Song og Jack klarer å rydde opp i mellomrommet foran våre stoppere. For der ligger Messi og Xavi og tryller. Herregud så deilig det hadde vært å se Jack gruse til mot Messi og Xavi.

Selvfølgelig et stort spørsmålstegn ved Eboue's noe uryddige spillestil. Han og Clichy må være displinerte defensivt.

 

Her blir det vanskelig å holde smultringen bakover, men klarer vi det er egentlig alt er bra resultat.... 0-0 er faktisk ikke så ille det.

 

Så her er det bare å pynte seg med den vakre røde drakta og komme seg ned på puben og synge som aldri før.

 

Følelsen min sier 1-1 på onsdag..... Van P for oss.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen fra ifjor er at vi ikke lar oss stresse i like stor grad når vi blir presset høyt. Vi er ikke helt stødige ennå, men mye tryggere. I tillegg så er det ikke lengre blasfemisk å slå en lang ball framover når vi er presset. Både tror og håper at vi har hevet oss mer siden i fjor enn det Barcelona har. Hjemme på Emirates skal vi ha gode muligheter til å vinne. Barcelona er nok i utgangspunktet et bedre lag, men når vi stiller med toppet lag så er ikke forskjellen så stor som mange skal ha det til

Vel, jeg syns vi har vist mange tegn på denne sesongen som tyder på at vi ikke er komfortable med høyt press. Jeg kan nevne tapene mot West Brom, Tottenham og uavgjortkampene mot Newcastle og Sunderland. Men selvfølgelig stiller vi med et bedre mannskap i år, og en mindre skadeutsatt tropp. Allikevel anser jeg Barcelona som bedre i alle ledd, og det tror jeg vil bli utslagsgivende.

Link to comment
Share on other sites

Det vil etter min mening være en stor fordel dersom Nasri blir spilleklar. Naturligvis, dersom risikoen for tilbakeslag er stor, er det ikke verdt å gamble med ham (som Arseblog skriver i dag: "Arsene could play roulette with a wheel made up entirely of red and still lose"). Nasri er vår player of the season så langt. Og han gir en langt bedre defensiv beskyttelse enn Arshavin, og jeg er stygt redd for at det trengs når Clichy skal møte Messi.

 

Føler meg rimelig sikker på at vi starter med samme lag som mot Wolves, med unntak av Eboue inn for Sagna og evt. altså Nasri inn for Arshavin. Synd å si det, men jeg må medgi at jeg er en smule pessimistisk i forkant av kampen. Barca er et vanvittig godt fotball-lag (jeg vinner ingen fotballfaglig pris for den uttalelsen, men kanskje kan det ikke understrekes ofte nok), og jeg er redd Arsenal kommer til å slite defensivt.

 

Nettopp derfor er det ekstremt viktig at vi forsvarer oss som et lag. Vi bør etter min mening starte presset høyt oppe i banen, og det blir selvfølgelig ekstremt viktig at Xavi og co ikke får tid og rom til å styre spillet etter eget ønske. Til syvende og sist tror jeg mye kommer til å avhenge av hvilken utgave av Arsenal som møter opp på onsdag, og da tenker jeg først og fremst på de (til tider nokså ekstreme) forskjellene i mental innstilling. Dersom vi har samme vinnervilje, mentalitet og intensitet som hjemme mot Chelsea i romjulen, så er ingenting umulig.

Link to comment
Share on other sites

De første 25 minuttene mellom Arsenal og Barca i fjor, er det verste jeg har vært med på som Arsenalsupporter. Det hadde ikke vært noe å sagt på om de hadde ledet 5-0.

Vet ikke helt hva som skjedde (om det var Barca som ble fornøyd med 2-0 ledelse, eller om det var noe med innsatsen og respekten til Arsenals spillere), men det ble mye bedre siste 35 minuttene.

På Nou Camp ble vi slått ene og alene av verdens beste spiller.

 

Jeg kommer til å se denne kampen i morgen, og jeg kommer til å gjøre det alene...

Har ingen god følelse, samtidig som jeg tenker at det umulig kan bli så håpløst som den omgangen Arsenal presenterte i fjor.

Link to comment
Share on other sites

De første 25 minuttene mellom Arsenal og Barca i fjor, er det verste jeg har vært med på som Arsenalsupporter. Det hadde ikke vært noe å sagt på om de hadde ledet 5-0.

Vet ikke helt hva som skjedde (om det var Barca som ble fornøyd med 2-0 ledelse, eller om det var noe med innsatsen og respekten til Arsenals spillere), men det ble mye bedre siste 35 minuttene.

På Nou Camp ble vi slått ene og alene av verdens beste spiller.

 

Jeg kommer til å se denne kampen i morgen, og jeg kommer til å gjøre det alene...

Har ingen god følelse, samtidig som jeg tenker at det umulig kan bli så håpløst som den omgangen Arsenal presenterte i fjor.

Vi er bortimot skadefrie og langt bedre enn i fjor. Tror vi kommer til å gi langt mindre ved døra i år. Vi er blitt flinkere i gjennvinningsfasen og Barcelona kommer ikke til å få i nærheten av så mye rom som ifjor. Vi vinner med minst to mål. :)

Link to comment
Share on other sites

Vi er bortimot skadefrie og langt bedre enn i fjor. Tror vi kommer til å gi langt mindre ved døra i år. Vi er blitt flinkere i gjennvinningsfasen og Barcelona kommer ikke til å få i nærheten av så mye rom som ifjor. Vi vinner med minst to mål. :)

 

Tja.

Vi hadde få skadeproblemer sist sesong, når vi møtte Barca på Emirates.

Laget:

Manuel Almunia

Bacary Sagna

William Gallas

Thomas Vermaelen

Gael Clichy

Alex Song

Cesc Fabregas

Samir Nasri

Abou Diaby

Andrey Arshavin

Nicklas Bendtner

 

Substitutes

Lukasz Fabianski

Emmanuel Eboue

(27)Sol Campbell

Tomas Rosicky

Denilson

(45)Eduardo

(66) Theo

 

Vi stod også med 7-1-2 på de siste 10 kampene før kampen mot Barca, så vi har et ganske likt utgangspunkt på akkurat disse to områdene slik jeg ser det.

Ellers er jeg enig med deg.

 

Jeg tror vel vi lærte mye fra våre to kamper mot Barca sist, og kan ha nytte av dette nå. Noen taktiske grep, og da spesielt på hvordan vi ikke skal blottlegge rommet mellom midtbane og forsvar mot så tekniske, kjappe, og spillere med så gode fotballhoder.

I år tror jeg samspillet mellom Wilshere, Song, og Fabregas på midtbanen, samt Persie sin form på topp kan være vår sjanse på kampen imorgen.

Samspillet, tryggheten, og rytmen er til tider helt fantastisk, og det påvirker mye av laget.

 

Song tar mer jobb bakover enn tidligere i sesongen, og det er der han er best for laget.

Wilshere og Fabregas har virkelig funnet hverandre (ikke bokstavelig ment), og de er flinke til å hele tiden dekke hverandre når den ene tar offensive raid. De forstår hverandre på hvilke arbeidsoppgaver hver enkelt har, og de ulike kvalitetene passer som hånd i handske.

Persie er i sin livs form, og har en internasjonal rutine som kan gi oss ekstra tyngde mot Barca-

 

Fungerer disse elementene i morgen, så tror jeg Theo (og til dels Arshavin) kan få rom som kan være helt perfekte i denne kampen. Barca vil ikke åpne opp rom for Persie eller Fabregas sentralt, og da kan rommene dukke opp for bl.a Theo (og Arshavin?) i løp fra kant mot mål. Gjennombruddspasninger, gjennombruddspasninger, gjennombruddspasninger.....

Jeg tror vi faktisk har en ganske god sjanse i morgen (45-35-20), og jeg ser veldig frem til 90minutter med spenning og forhåpentligvis glede.

 

2-0 Theo 24min, og Fabregas 67min.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vurderer det som veldig viktig at vi har hjemmekamp først.

Får vi et godt resultat hjemme så blir det full derve der nede.

Skulle vi spilt borte først tror jeg det kunne blitt litt høye skuldre.

Fornøyd med hjemmekamp først.

Enig. Nå har vi muligheten til å spille på oss litt selvtillit. Hadde vi begynt borte å fått en haug med mål i sekken så spørs det om vi hadde klart å prestere hjemme

Link to comment
Share on other sites

Synd med Diaby, men det gjør at Song og Wilshere må fortsette den fine trenden de har hatt de siste kampene. Hvis vi kan stille med Nasri uten at det er risiko for å forverre skadene så vil jeg se ham i stedet for Arshavin. Sistnevnte smått genial på sitt beste, men det er ikke tvil om at Clichy får langt mer hjelp av Nasri enn av Arsh. I denne kampen må innsatsen være på topp fra første sekund, det nytter ikke å komme ut med hendene bak på ryggen og tro at man skal kunne sette tempoet etterhvert. Da blir det som de 20 første i fjor. Aldri har jeg sett et lag spille bedre enn det Barca presterte da. Men, historien viser også at Barca ikke var i stand til å holde sitt drepende tempo i mer enn 20 minutter de heller og utover kampen var det tilfeldigheter som gjorde at vi ikke vant.

 

Bortekampen kunne vært helt anderledes hvis Bendtner og Walcott ikke hadde blitt feilaktig avvinket for offside i første omgang. Messi spiller sin livs kamp og utgjør det meste av forskjellen. Med tanke på to heldige første mål og deretter fantastiske prestasjoner på nr 3 og 4 så er jeg ikke vettskremt. Tror rett og slett ikke det vil skje igjen.

Men, Barca er mer enn Messi. Det er kollektivet som først og fremst er imponerende. For å få et resultat i morgen må vi være heldige, dyktige, kyniske og konsentrerte i 90 min. Barca må rett og slett løpes og presses i senk slik at ballen går bakover og sideveis. Villa og Pedro kan ikke bekle rollen som Zlatan hadde i fjor, men de er ekstreme på andre felt hvis de får rom og tid.

 

Hadde troen i fjor og ble sjokkert over hva som skjedde, har troen i år og kan ikke i min villeste fantasi innbille at det samme vil kunne skje igjen..

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke mene å bruke Wilshere i en defensiv rolle!? Var det ikke sånn landslaget gjorde? Ut med Wilshere, og heller satse på Diaby bak i den formasjonen du så fint setter opp.

 

Jeg er til dels enig med deg i denne formasjonen, men samtidig er det trist at vi ikke får brukt Wilshere. Vi kan glede oss over at vi har bredden da :X

 

Arsenals mangelvare er nettopp det at de ikke har noen "gode" defensive spillere utenom Song. Salget av Lass mener jeg ikke skulle ha skjedd, men Arsene måtte ha sett noe jeg ikke har. Det er en viss mulighet å sette Eboue der eller i nød Fabregas/Wilshere, men begge de sistnevnte må utnyttes på midten og/eller det offfensive.

 

Hvorfor velger du Eboue istedenfor Sagna? (Er han skadet, noe jeg isåfall ikke har fått med meg). Hvis det viser seg at Nasri/Arshavin langs kantene ikke funker, vil det være en mulighet å sette innpå Walcott mot Nasri mener jeg.

 

Tydeligvis ser ikke du mange Arsenal kamper :)

 

Tror neppe en Arsenal supporter i hele værden ikke vet Sagna fikk rødkort sist CL kamp for felling som siste man.

 

Slik burde man vist vis man følger litt med Arsenal ;)

Link to comment
Share on other sites

Tja.

Vi hadde få skadeproblemer sist sesong, når vi møtte Barca på Emirates.

Laget:

Manuel Almunia

Bacary Sagna

William Gallas

Thomas Vermaelen

Gael Clichy

Alex Song

Cesc Fabregas

Samir Nasri

Abou Diaby

Andrey Arshavin

Nicklas Bendtner

 

Substitutes

Lukasz Fabianski

Emmanuel Eboue

(27)Sol Campbell

Tomas Rosicky

Denilson

(45)Eduardo

(66) Theo

 

Vi stod også med 7-1-2 på de siste 10 kampene før kampen mot Barca, så vi har et ganske likt utgangspunkt på akkurat disse to områdene slik jeg ser det.

Ellers er jeg enig med deg.

 

Jeg tror vel vi lærte mye fra våre to kamper mot Barca sist, og kan ha nytte av dette nå. Noen taktiske grep, og da spesielt på hvordan vi ikke skal blottlegge rommet mellom midtbane og forsvar mot så tekniske, kjappe, og spillere med så gode fotballhoder.

I år tror jeg samspillet mellom Wilshere, Song, og Fabregas på midtbanen, samt Persie sin form på topp kan være vår sjanse på kampen imorgen.

Samspillet, tryggheten, og rytmen er til tider helt fantastisk, og det påvirker mye av laget.

 

Song tar mer jobb bakover enn tidligere i sesongen, og det er der han er best for laget.

Wilshere og Fabregas har virkelig funnet hverandre (ikke bokstavelig ment), og de er flinke til å hele tiden dekke hverandre når den ene tar offensive raid. De forstår hverandre på hvilke arbeidsoppgaver hver enkelt har, og de ulike kvalitetene passer som hånd i handske.

Persie er i sin livs form, og har en internasjonal rutine som kan gi oss ekstra tyngde mot Barca-

 

Fungerer disse elementene i morgen, så tror jeg Theo (og til dels Arshavin) kan få rom som kan være helt perfekte i denne kampen. Barca vil ikke åpne opp rom for Persie eller Fabregas sentralt, og da kan rommene dukke opp for bl.a Theo (og Arshavin?) i løp fra kant mot mål. Gjennombruddspasninger, gjennombruddspasninger, gjennombruddspasninger.....

Jeg tror vi faktisk har en ganske god sjanse i morgen (45-35-20), og jeg ser veldig frem til 90minutter med spenning og forhåpentligvis glede.

 

2-0 Theo 24min, og Fabregas 67min.

 

Du må da ta med i vurderingen at Arshavin, Gallas, Fabregas alle var mer eller mindre skadet da kampen startet og var faktisk meget reduserte. Arsh gikk av i første, Gallas hinket hele omgangen og Fab var langt unna formen. vP var skadet og Bendtner hadde akkurat kommet tilbake fra skade. Vi er betydelig bedre rustet i år enn i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Tydeligvis ser ikke du mange Arsenal kamper :)

 

Tror neppe en Arsenal supporter i hele værden ikke vet Sagna fikk rødkort sist CL kamp for felling som siste man.

 

Slik burde man vist vis man følger litt med Arsenal ;)

Det er vel mulig han glemte det. Vi har vel spillt rundt 40 kamper hittil i sesongen. Tviler på det er noen som husker absolutt alt. Hadde faktisk glemt det selv, men så det nevnt tidligere i tråden :X

Link to comment
Share on other sites

Du må da ta med i vurderingen at Arshavin, Gallas, Fabregas alle var mer eller mindre skadet da kampen startet og var faktisk meget reduserte. Arsh gikk av i første, Gallas hinket hele omgangen og Fab var langt unna formen. vP var skadet og Bendtner hadde akkurat kommet tilbake fra skade. Vi er betydelig bedre rustet i år enn i fjor.

 

Joda, men de ble jo erklært "friske" nok til å være med, selv om de ikke var 100%...... Uansett, så vil jeg jo si at vi langt ifra var så skadeplaget på den tiden der, iforhold til andre perioder av den sesongen.

Om Persie eller evt Djourou forsvinner ut tidlig i 1.omgang i morgen pga skade, så vil jo også dette bli diskutert om han/de har spilt for mye i det siste etter sine skader.

 

Det vil alltid være et hvis om/dersom, men faktum er at de var med i troppen og at vi hadde et ok bredde på benken. (Rosicky, Theo, Eduardo, Sol, Eboue, Denilson, og Fabianski)

Ikke mange spillere i denne troppen som hadde vært byttet ut, det er jo det som er poenget. Så må man stole på at støtteapperatet ikke gamblet med alle spillerene samtidig, for uforutsette ting skjer titt og ofte.

 

Så kan man diskutere hvor mye bedre formen er pr.d.d, iforhold til ifjor. Statistikken sier at vi har hatt et ganske lik prestasjonsnivå med tanke på poeng/resultater, og at dette kan sammenlignes. Selv mener jeg at dynamikken og kvaliteten sentralt (Wilshere, Song, og Fabregas), samt Persie sin form er noe som gir oss et bedre utgangspunkt enn ifjor før vi tar imot de spanske mesterene.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...