Jump to content

2011.02.16 Barcelona H


Mr Chapman

Recommended Posts

Hadde heilt gløymt denne, for for meg såg det ut som at ballen gjekk først i Szch, så tilbake i Pedro før den havna hos Messi, og at han var i offside då ballen forlot Pedro for siste gong, men det er godt mulig at eg tek feil..

 

Tror du har helt rett. Det så riktig ut første gang jeg så det og det ser fortsatt riktig ut.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 251
  • Created
  • Last Reply

Støtter også de to innleggene av RP7 og Vieira04. Kampresultatet ville dog blitt langt verre dersom Messis mål hadde stått. Uansett, fantastisk innsats av samtlige spillere på Arsenal, og det var herlig at vi endelig hadde marginene på vår side. Kanskje ikke Barca var på sitt aller beste, men det var også mye på grunn av det godet presset til Arsenal samt at Barcelona sleit seg ut i førsteomgang. Hvor mange ganger før har vi ikke sett lag som sliter seg ut mot oss etter at de har spilt en god førsteomgang?

 

Til slutt, ikke nok med at Dagbladet lager en egen artikkel om det feilaktige annulerte målet, hverken Dagbladet eller VG nevner noe om kampen på forsiden sin i dagens avis. Greit nok at det ikke er hovedartikkelen, men at en så fantastisk velspilt storkamp ikke engang er nevnt er veldig underlig. Fint at andre supportere også ser ut til å legge merke til Barca- og Man U-fokuset i media.

Link to comment
Share on other sites

Har sett på situasjonen med Messis annulerte mål om igjen flere ganger nå. Det ser ut som om han er marginalt onside når ballen toucher Pedro 2. gang før den faller perfekt for Lionel. Likevel, det er så utrolig små marginer og vinkelen er absolutt ikke god nok til å kunne si det med sikkerhet. Det går i tillegg utrolig fort og jeg skjønner godt hvorfor linjemann velger å dømme offside. Syntes selv det så ut som offside førstegang jeg så det, og vi har som sagt dårligere vinkel til det enn linjemann.

 

Men som alle også vet så jevner(skal iallefall) slike situasjoner seg ut over tid. Og vi har vel alle sett Eto'o gå i offside mot oss i Paris under en viss CL-finale...

 

Eto'o sin er mer avgjørende, men likefullt en klar feil avgjørelse. Det kan vi ikke vite om denne var pga kameravinkel og enda mindre marginer, men dette blir uansett flisespikkeri.

 

I tillegg så har vi hatt enormt mye dommeravgjørelser mot oss de siste ukene, så var på tide vi fikk noen slike med oss for en gangs skyld...

 

Og når det gjelder kampen; Barca hadde ballen klart mest, men de skapte faktisk ikke mange flere sjanser enn oss. I følge statistikken(ja, man skal ikke alltid stole på statistikk, men) så hadde begge lag 5 skudd på mål. Vi hadde 4 utenfor og Barca 3. Og jeg synes vi var minst like gode som dem når det kom til å skape sjanser. RvP kunne fort hatt minst ett mål til i går om han hadde vært like effektiv som i PL i år...

 

Uansett, vi vinner kampen og det er langt fra så ufortjent eller noe som helst ran som mange barcasupportere jeg kjenner sier. Barca spilte ikke opp i mot sitt beste(mye takket være våre spillere) og vi var fullt på høyde med de med unntak av trilling av ball på midten. Vi var mye mer direkte å satte fart fremover når vi hadde sjansen.

 

Nå gleder jeg meg til kampen på Camp Nou. Alt kan fortsatt skje, og selv om jeg er pessimistisk med tanke på å gå videre så vet gutta nå at de KAN slå Barca om de jobber knallhardt, har noe marginer på sin side og setter sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Har sett på situasjonen med Messis annulerte mål om igjen flere ganger nå. Det ser ut som om han er marginalt onside når ballen toucher Pedro 2. gang før den faller perfekt for Lionel. Likevel, det er så utrolig små marginer og vinkelen er absolutt ikke god nok til å kunne si det med sikkerhet. Det går i tillegg utrolig fort og jeg skjønner godt hvorfor linjemann velger å dømme offside. Syntes selv det så ut som offside førstegang jeg så det, og vi har som sagt dårligere vinkel til det enn linjemann.

 

Men som alle også vet så jevner(skal iallefall) slike situasjoner seg ut over tid. Og vi har vel alle sett Eto'o gå i offside mot oss i Paris under en viss CL-finale...

 

Eto'o sin er mer avgjørende, men likefullt en klar feil avgjørelse. Det kan vi ikke vite om denne var pga kameravinkel og enda mindre marginer, men dette blir uansett flisespikkeri.

 

I tillegg så har vi hatt enormt mye dommeravgjørelser mot oss de siste ukene, så var på tide vi fikk noen slike med oss for en gangs skyld...

 

Og når det gjelder kampen; Barca hadde ballen klart mest, men de skapte faktisk ikke mange flere sjanser enn oss. I følge statistikken(ja, man skal ikke alltid stole på statistikk, men) så hadde begge lag 5 skudd på mål. Vi hadde 4 utenfor og Barca 3. Og jeg synes vi var minst like gode som dem når det kom til å skape sjanser. RvP kunne fort hatt minst ett mål til i går om han hadde vært like effektiv som i PL i år...

 

Uansett, vi vinner kampen og det er langt fra så ufortjent eller noe som helst ran som mange barcasupportere jeg kjenner sier. Barca spilte ikke opp i mot sitt beste(mye takket være våre spillere) og vi var fullt på høyde med de med unntak av trilling av ball på midten. Vi var mye mer direkte å satte fart fremover når vi hadde sjansen.

 

Nå gleder jeg meg til kampen på Camp Nou. Alt kan fortsatt skje, og selv om jeg er pessimistisk med tanke på å gå videre så vet gutta nå at de KAN slå Barca om de jobber knallhardt, har noe marginer på sin side og setter sjanser.

Var vel så langt unna et ran som man kan komme. Det er nokså likt i store sjanser og vi kunne ledet lenge før Barca fikk sin første sjanse. Faktum var at vi orket og maktet mest de siste 20. Da hang ikke B sammen og lot seg kontre i senk. At de fornekter hva som virkelig hendte viser bare at de ikke evner å se egne svakheter. Det tror jeg ikke er så veldig ulikt fra hvordan spillerne oppfatter virkeligheten. De ble lamslåtte til tider og skjønte ikke at de ble utspillt. Første 25 av andre omgang er noe av det beste jeg har sett av Arsenal noen gang.

 

Barca kan absolutt beseires i andre kamp også. En Diaby inn for en sliten Wilshere etter 70 min vil være et mareritt for B hvis kampen fortsatt lever. B har rett og slett ikke spillere som kan stoppe Diaby hvis han får passere andre pressledd. Vi så i går at det ikke var så fryktelig vanskelig og jo lengre ut i kampen jo lettere ble det

Link to comment
Share on other sites

Tredje og fjerde verselinje er nok for lange. Men ellers brillefint. Det er for få limericker på dette forumet! ;)

 

Takker for konstruktiv kritikk og godord Safe Hands:

 

Med Kos i form og Wilshere på topp

Sa Barca-maskinen endelig stopp

De er et godt lag

Men vi var i slag

Vårt lokomotiv vil aldri si stopp

 

Til helga er det tid for å fortsette ferden

Leyton Orient blir av en litt annen verden

Ikke ta det for gitt

Vi skal nok få slitt

Men jeg har troa på professor-nerden

 

Haha... Tvangsrim på siste linje, medførte et nytt kallenavn til Wenger ;)

 

Godkjent Safe Hands?

Link to comment
Share on other sites

Det er jo dette som gjør fotballkamper så omtalt. Hadde det vært datadømming hadde ikke vært noe å diskutere. Se på tennis med denne videodømmingen. Ødelegger mer enn det løser. Dagbladet suger big time. Skal slutte å kjøpe det for godt. De skriver bare om Utd og liverpool uansett...

Link to comment
Share on other sites

Takker for konstruktiv kritikk og godord Safe Hands:

 

Med Kos i form og Wilshere på topp

Sa Barca-maskinen endelig stopp

De er et godt lag

Men vi var i slag

Vårt lokomotiv vil aldri si stopp

 

Til helga er det tid for å fortsette ferden

Leyton Orient blir av en litt annen verden

Ikke ta det for gitt

Vi skal nok få slitt

Men jeg har troa på professor-nerden

 

Haha... Tvangsrim på siste linje, medførte et nytt kallenavn til Wenger ;)

 

Godkjent Safe Hands?

Jon Skopling Carlsen...

Link to comment
Share on other sites

Er tilbake i Norge etter en helt fantastisk tur til London.

Arsenal-Wolves og Arsenal-Barca, kunne faktisk ikke bli bedre!

Stemningen på Emirates i går var ironisk nok til å bli stum av :P

Det var fantastisk stemning hele kampen, men når de to målene kom eksploderte det helt! :D

Ingenting kan bli bedre enn å stå på Emirates med blodsmak i kjeften og 2-1 seier mot Barcelona ;)

I går var alle spillerne utrolig gode, for Barcelona spilte absolutt opp mot sitt beste.

Can you hear the Barca sing? No, Nooo..

 

Noen som vet om en plass man kan laste ned kampen? ;)

Link to comment
Share on other sites

Takker for konstruktiv kritikk og godord Safe Hands:

 

Med Kos i form og Wilshere på topp

Sa Barca-maskinen endelig stopp

De er et godt lag

Men vi var i slag

Vårt lokomotiv vil aldri si stopp

 

Til helga er det tid for å fortsette ferden

Leyton Orient blir av en litt annen verden

Ikke ta det for gitt

Vi skal nok få slitt

Men jeg har troa på professor-nerden

 

Haha... Tvangsrim på siste linje, medførte et nytt kallenavn til Wenger ;)

 

Godkjent Safe Hands?

 

Vel, nå skal jeg ikke påstå å være noen kapasitet på området. Men deler gjerne ut et Godkjent!

 

Tvangsrim kan forøvrig normalt unngås ved å skrive siste verselinje først. Markere endestasjonen før man tegner opp veien.

 

Noen som vet om en plass man kan laste ned kampen? :P

 

http://arsenalgoalshq.blogspot.com/

Link to comment
Share on other sites

Vel, nå skal jeg ikke påstå å være noen kapasitet på området. Men deler gjerne ut et Godkjent!

 

Tvangsrim kan forøvrig normalt unngås ved å skrive siste verselinje først. Markere endestasjonen før man tegner opp veien.

 

 

Problemet blir da at man ikke vet hvor veien skal starte, ettersom jeg ikke er i besittelse av nok asfalt (les: rim), til at jeg kan lage en vei som både er god og lang.. Så det blir en prioritering vedrørende hvilken del av veien som skal være av best kvalitet.. (for en metafor)

Link to comment
Share on other sites

det interessante her er retorikken. Når Arsenal taper pasningsstatistikken er man heldige og vinner ufortjent. Når man vinner pasningsstatistikken, og taper kampen, så taper man fortjent, fordi man lar seg kontre i senk, for eksempel mot ManU og Chelsea. Media klarer med andre ord å vri det i en ufordelaktig retning for Arsenal uansett hvordan man gjør det, uansett hvilken vei tilfeldigheter og dommeravgjørelser går, og uansett kamputfall. På toppen av det hele blir vi goonere beskyldt for å være paranoide. Vel, mulig vi er det, men medias kan uansett ikke bruke dette til å prate bort sine egne tåpeligheter... :P

Link to comment
Share on other sites

Vi er vel en av de få som har fått en hel artikkel om hvor heldige vi var med en offside avgjørelse.

 

Ironien blir jo at alle berømmet Newcastle når de ved hjelp av hele 3 kjempeheldige dommeravgjørelser klarer 4-4. Når vi snur kampen mot Barcelona så er det ikke fordi vi er gode, men fordi dommeren er dårlig

Link to comment
Share on other sites

Valdes mister kampen på Camp Nou. Hm... Pinto er ikke like god, men middelmådige keepere har likevel hatt for vane å gjøre kveldene forferdelige for oss.

 

I tillegg har de Pique ute pga gule kort...

Blir spennende å se om Puyol blir klar, hvis ikke blir det Abidal og Milito i midtforsvaret deres.

 

Blir uansett veldig vanskelig på Camp Nou. Messi fortsetter å score i La Liga og Villa er målfarlig til tusen.

 

Kjenner jeg grugleder meg til den kampen allerede, men det er viktig å fokusere på neste kamp likevel. CL er bonus i år. PL og CCup er førstepri! Det er tross alt 4 kamper før vi møter Barca igjen. Og de to neste er de absolutt viktigste. Stoke hjemme, bør bli 3 poeng om vi skal fortsette å henge med i kampen om Ligagullet.

 

Uansett, COYG!!

Link to comment
Share on other sites

Første gang jeg faktisk gleder meg til kamp mot Barcelona. Valdes, Pique og mulig Puyol ute, er vel gode fordeler for oss.

 

Såg Eboue i slutten av kampen sist uke, på 2-1 stillinga når Barca presset mot 16 meter på Eboue sin side. Merket at Eboue så at Barcaspilleren skulle skyte, og la hendene bakryggen for å minse sjansen for å handse. Bra gjort det der, en straffe foråsaket av en hands og 2-2 hadde ikke vert like bra i returoppgjøret.

 

Ikke at dette er noe nytt fenomen, men det kan være lurt å "gjemme" hendene sine.

Link to comment
Share on other sites

Puyol blir klar så da blir det Puyol sammen med Abidal.. Synes Abidal var god i forrige kamp. Når det gjelder Valdes så vi at han ikke er noe Szczczesny men Pinto spilte til helga og han gjorde sine saker bra!

 

Hvordan vet du at Puyol er tilbake ?

Uansett, vi blir mer på høyde med Barca når dem har vitale spillere ute. Så jeg er sikker på seier her.

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6772340,00.html

 

Lov å håpe at Xavi blir lengre ute enn først antatt? Samt hvis Puyol etter all formodning heller ikke blir klar så ville sjansene våre for avansement betraktelig mye større.

 

Pinto

 

Alves - Milito - Abidal - Mawell

 

Affellay/Keita - Busquets - Iniesta

 

Messi - Villa - Pedro

 

Fortsatt et meget sterkt lag, men forsvaret og midtbanen er ikke i nærheten av like sterk hvis de mister Puyol, Pique og Xavi.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...