Jump to content

Wojciech Szczęsny


1Bergkamp0

Recommended Posts

  • Replies 668
  • Created
  • Last Reply

Han tar han nok snart igjen der også. Almunia har mange år bak seg som keeper, mens Szczesny har nettopp begynt. Neste sesong tipper jeg blir hans store gjennombrudd internasjonalt :)

 

Ingen tvil om at WS er en mye bedre keeper enn Almunia. Men pr. dags dato, er nok spanjolen en bedre keeper når det kommer til straffespark. Og med tanke på spørsmålet om vi hadde sluppet inn færre mål med Almunia på banen, så skal man absolutt ikke avfeie den muligheten, med tanke på at Newcastle faktisk fikk to straffespark. Det var heller ingen andre situasjoner i den kampen, som ville påkrevd ekstremferdigheter som Almunia ikke har.

 

Men det betyr ikke at det var feil at WS voktet buret. Man kunne jo ikke vite på forhånd at Newcastle ville få tildelt to straffespark, selv om det kanskje burde lyst en varsellampe, når man visste at Phil Dowd skulle dømme kampen :)

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at WS er en mye bedre keeper enn Almunia. Men pr. dags dato, er nok spanjolen en bedre keeper når det kommer til straffespark. Og med tanke på spørsmålet om vi hadde sluppet inn færre mål med Almunia på banen, så skal man absolutt ikke avfeie den muligheten, med tanke på at Newcastle faktisk fikk to straffespark. Det var heller ingen andre situasjoner i den kampen, som ville påkrevd ekstremferdigheter som Almunia ikke har.

 

Men det betyr ikke at det var feil at WS voktet buret. Man kunne jo ikke vite på forhånd at Newcastle ville få tildelt to straffespark, selv om det kanskje burde lyst en varsellampe, når man visste at Phil Dowd skulle dømme kampen :)

 

Vi får slenge inn Almunia neste gang Phil Dowd skal "dømme" en arsenal kamp :)

Link to comment
Share on other sites

Det beste med vår unge polakk er at han oser autoritet og trygghet. Det sier litt at jeg ikke kunne finne noen bekymrede innlegg i forkant av Barca-kampen over at en ung uprøvd keeper skulle stoppe Messi og co.

 

Amy Lawrence sa på en arsecast tidligere at da Szczesny var på utlån hos Bristol (?) kom det til et punkt da spillerne klødde seg i hodet hver gang (de få gangene?) det ble sluppet inn mål og lurte på hvordan i det huleste det kunne skje. Den samme følelsen hadde jeg i går. Jeg ble genuint forbausa da Villa satt inn 0-1, men var helt rolig da Barca kom til skudd fra litt skrå vinkel på overtid.

 

Jeg tror rett og slett at med Szczesny har vi funnet svaret på de siste sesongers keeperproblem!

Link to comment
Share on other sites

Det beste med vår unge polakk er at han oser autoritet og trygghet. Det sier litt at jeg ikke kunne finne noen bekymrede innlegg i forkant av Barca-kampen over at en ung uprøvd keeper skulle stoppe Messi og co.

 

Amy Lawrence sa på en arsecast tidligere at da Szczesny var på utlån hos Bristol (?) kom det til et punkt da spillerne klødde seg i hodet hver gang (de få gangene?) det ble sluppet inn mål og lurte på hvordan i det huleste det kunne skje. Den samme følelsen hadde jeg i går. Jeg ble genuint forbausa da Villa satt inn 0-1, men var helt rolig da Barca kom til skudd fra litt skrå vinkel på overtid.

 

Jeg tror rett og slett at med Szczesny har vi funnet svaret på de siste sesongers keeperproblem!

 

Han var på utlån i Brentford, og gjorde som du sier sine saker meget bra. Det ligger noen YouTube samlinger som viser flere utrolige redninger.

 

Jeg er også enig i at jeg faktisk har større forventninger til vår yngste polske keeper, enn jeg har til de andre keeperne. Og han har fremdeles til gode å skuffe meg.

Link to comment
Share on other sites

Noen her som fortsatt er sure på Wenger fordi han ikke kjøpte Schwartzer i sommer? Mener å huske enkelte som mente det var galskap og idioti å ikke handle en erfaren keeper.

 

Dersom Wenger hadde gjort det, vil jeg tippe at Szczesny enten hadde vært på utlån - eller hatt minimalt med spilletid for A-laget. Om han hadde underskrevet ny langtidskontrakt er vel ganske tvilsomt.

 

Bra Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Noen her som fortsatt er sure på Wenger fordi han ikke kjøpte Schwartzer i sommer? Mener å huske enkelte som mente det var galskap og idioti å ikke handle en erfaren keeper.

 

Dersom Wenger hadde gjort det, vil jeg tippe at Szczesny enten hadde vært på utlån - eller hatt minimalt med spilletid for A-laget. Om han hadde underskrevet ny langtidskontrakt er vel ganske tvilsomt.

 

Bra Wenger!

Også svært mange som ønsket at vår polske wonderkid skulle stå i mål. Vil tro det var langt flere enn de som ønsket Scwarzer

Link to comment
Share on other sites

Noen her som fortsatt er sure på Wenger fordi han ikke kjøpte Schwartzer i sommer? Mener å huske enkelte som mente det var galskap og idioti å ikke handle en erfaren keeper.

 

Dersom Wenger hadde gjort det, vil jeg tippe at Szczesny enten hadde vært på utlån - eller hatt minimalt med spilletid for A-laget. Om han hadde underskrevet ny langtidskontrakt er vel ganske tvilsomt.

 

Bra Wenger!

 

Jeg var en av de som mente at vi burde kjøpe Schwarzer fordi Almunia ikke holdt nivået og Wenger ikke var villig til å spille Szczesny ovenfor Almunia og Fabianski. Jeg ville mest at Wojciech skulle få sjansen fordi jeg mente han allerede var vår beste keeper, men at Wenger kom til å gå for "erfaringen" til Almunia ovenfor den uerfarne Szczesny.

 

Der fikk jeg rett. Almunia startet og gjorde det helt greit, men mot WBA så var han temmelig svak og ble skadet etter det. Fabianski fikk sjansen og så ut som den keeperen jeg håpet han kunne bli første gangen jeg så han spille, men jeg håpet fortsatt på at Szczesny fikk sjansen etterhvert.

 

Szczesny imponerte stort i Carling Cupen og debuterte i Premier League mot Manchester United på Old Trafford og var (bortsett fra utsparkene) meget imponerende.

 

Etter det ble Fabianski skadet og Szczesny har nå for alvor vist at han er vår beste keeper. Synd for Lukasz, men bra for klubben og supporterne og selvfølgelig for vår unge polakk!

 

Men alt handler om marginer. Hvis ikke Almunia og Fabianski hadde blitt skadet så er det ikke sikkert at Fabianski hadde blitt like god som han var for oss denne sesongen før skaden og Szczesny kunne vært tredjevalg og ikke fått spilletid i det hele tatt og vi ville ha sittet med en middelmådig keeper som vår sisteskanse. Og det var derfor jeg helst ville ha Schwarzer som erstatter for Almunia ;)

Link to comment
Share on other sites

Noen her som fortsatt er sure på Wenger fordi han ikke kjøpte Schwartzer i sommer? Mener å huske enkelte som mente det var galskap og idioti å ikke handle en erfaren keeper.

 

Dersom Wenger hadde gjort det, vil jeg tippe at Szczesny enten hadde vært på utlån - eller hatt minimalt med spilletid for A-laget. Om han hadde underskrevet ny langtidskontrakt er vel ganske tvilsomt.

 

Bra Wenger!

 

Wenger startet serien med den dårligste keeperen vi har, det var IKKE bra av Wenger. At mange ønsket seg Schwartzer i stedet for Almunia er helt forståelig da han er langt bedre enn vår spanske keeper.

 

Jeg er en stor fan av Wenger, men skjønner ikke denne argumentasjonsteknikken din RastaPinky. Det var Wenger som prøvde å kjøpe Schwartzer og når han ikke fikk til det og han starter med Almunia i mål som, hvis det er lov å si det, heldigvis blir skadet. Det fører til at Fabianski må stå og han viser at han er en mye bedre keeper enn Almunia som Wenger dessverre startet med. Så blir han også skadet og Szczesny får stå og han viser at keeperen som Wenger satte som den dårligste av sine tre førstelagskeepere faktisk er den beste av dem.

 

Altså,

 

1. Wenger prøver å kjøpe en ny keeper, men mislykkes

2. Han starter med Almunia, som viser hvorfor Wenger prøvde å kjøpe en ny keeper.

3. Almunia blir skadet og vi får endelig sett litt skikkelig keeperspill av Fabianski som må steppe inn.

4. Fabianski bli skadet og keeperen Wenger rangerte lavest ved seriestart viser han har alt som skal til for å bli en Arsenallegende.

 

Hvordan kan ovennevnte sekvens være et bevis på at Wenger gjorde det rette RastaPinky?

Link to comment
Share on other sites

Godt innlegg Tapapa.

 

Egentlig en ganske bisarr situasjon du beskriver på nr 4 !

 

 

2007-2010 : Skademarerittet på våre utespillere var sannsynligvis forskjellen på titler/ikke titler

 

2010/2011 : "Skademarerittet" på våre keepere gir oss vår første tittel/titler på 6 år?

Link to comment
Share on other sites

For meg er det ikke noe som helt stemmer, med punkt 3 og 4 i Tapapa sitt svar.

 

2. Han starter med Almunia, som viser hvorfor Wenger prøvde å kjøpe en ny keeper.

3. Almunia blir skadet og vi får endelig sett litt skikkelig keeperspill av Fabianski som må steppe inn.

 

Stod ikke Almunia ganske bra i starten av sesongen da? Han får iallefall bra med poeng/skryt på "spillerbørsen" og på "kamptrådene" på dette forumet i begynnelsen av sesongen......

 

Uansett; vi har et utrolig talent i mål nå. Måtte han holde seg skadefri, for her kan vi ha en stabil toppkeeper i 15år fremover.

Virker utrolig rolig og trygg på seg selv i en så ung alder, og leser også situasjonene raskt og bra. Herlig!!!

Link to comment
Share on other sites

 

 

1. Wenger prøver å kjøpe en ny keeper, men mislykkes

2. Han starter med Almunia, som viser hvorfor Wenger prøvde å kjøpe en ny keeper.

3. Almunia blir skadet og vi får endelig sett litt skikkelig keeperspill av Fabianski som må steppe inn.

4. Fabianski bli skadet og keeperen Wenger rangerte lavest ved seriestart viser han har alt som skal til for å bli en Arsenallegende.

 

Hvordan kan ovennevnte sekvens være et bevis på at Wenger gjorde det rette RastaPinky?

 

Rett og slett fordi ved et kjøp av Scwartzer ville australieren fått tillit enten fra start, eller ved Almunias skade, eller ved Fabianskis skade. Det ville igjen ført til lite spilletid for Szczesny. Sannsynligvis utlån. Sannsynligvis ingen ny langtidskontrakt.

 

Wenger mente før sesongen at vi hadde flere gode keepere i stallen. Jeg er klar over at Almunia blir sett på som en elendig keeper av mange her, men jeg har en annen oppfatning. Han spilte jo ganske godt i starten av sesongen. Klart han har masse kvaliteter. Det samme har våre to polakker, og Mannone har også vist gode takter.

 

Almunia fikk stort sett skryt fram til WBA-kampen. Etter at Fabianski hadde overtatt hanskene ble jo han genierklært her inne en stund. Nå er det hans unge kompatriot som roses opp i skyene.

 

Jeg har bladd litt i forskjellige tråder her inne for juli/august, og kan ikke se mange (noen?) som ønsket Szczesny som førstekeeper.

 

Jeg tror det er helt riktig for Arsenal at Szczesny blir vår førstekeeper framover. Ikke fordi han nødvendigvis er vår beste keeper, men fordi han har det klart største potensialet.

 

Er Almunia en topp-5 PL-keeper? Neppe

Er Fabianski det? Neppe

Er Szczesny det? Neppe - men jeg har stor tro på at han kan utvikle seg til å bli det.

Link to comment
Share on other sites

Enten er det å hoppe i det med Szczesny og håpe på at det bærer ellers så må hullet tettes med kvalitetsmerket vare. Jeg venter spent på hvem som er Arsenalkeeper på Anfield, for ikke å snakke om 1. september.

 

 

Sine urutinerte 20 år til tross så viser allerede Szczesny langt mer pondus enn hva Almunia noengang vil kunne mobilisere. Er Szczesny en Iker Casillas? Ikke vet jeg, men for meg er det å hive den yngste polakken utpå det beste alternativet vi har i klubben akkurat nå. Han har i alle fall en større sansynlighet for å lykkes enn hva Almunia hadde i sin tid, men et usikkert kort er det også. Mener vi alvor med å gå for pokalen? Vi har ressursene til å be Barcelona dra dit pepperen gror. Bruk disse ressursene til å kjøpe trygghet der trygghet starter. Bakerst. Alternativt - sjøsett Wojciech Szczesny!

Link to comment
Share on other sites

Rett og slett fordi ved et kjøp av Scwartzer ville australieren fått tillit enten fra start, eller ved Almunias skade, eller ved Fabianskis skade. Det ville igjen ført til lite spilletid for Szczesny. Sannsynligvis utlån. Sannsynligvis ingen ny langtidskontrakt.

 

Wenger mente før sesongen at vi hadde flere gode keepere i stallen. Jeg er klar over at Almunia blir sett på som en elendig keeper av mange her, men jeg har en annen oppfatning. Han spilte jo ganske godt i starten av sesongen. Klart han har masse kvaliteter. Det samme har våre to polakker, og Mannone har også vist gode takter.

 

Almunia fikk stort sett skryt fram til WBA-kampen. Etter at Fabianski hadde overtatt hanskene ble jo han genierklært her inne en stund. Nå er det hans unge kompatriot som roses opp i skyene.

 

Jeg har bladd litt i forskjellige tråder her inne for juli/august, og kan ikke se mange (noen?) som ønsket Szczesny som førstekeeper.

 

Jeg tror det er helt riktig for Arsenal at Szczesny blir vår førstekeeper framover. Ikke fordi han nødvendigvis er vår beste keeper, men fordi han har det klart største potensialet.

 

Er Almunia en topp-5 PL-keeper? Neppe

Er Fabianski det? Neppe

Er Szczesny det? Neppe - men jeg har stor tro på at han kan utvikle seg til å bli det.

 

Almunia hadde en god kamp før skaden og det var borte mot Blackburn. Ellers så slapp han inn et mål i keeperhjørnet mot Liverpool og var generelt shaky i feltet. Blackpool hjemme hadde han så og si ingenting å gjøre, Bolton hjemme likedan, Braga hjemme var overkjøring fra første minutt og mot Sunderland så hadde han heller ikke allverdens å gjøre og han var sjanseløs på målet.

 

Deretter kom WBA kampen hvor han dreit seg fullstendig ut på draget.

 

Fabianski ble hyllet fordi han gikk fra å være forumets hoggestubbe (med god grunn) til å vise sitt sanne jeg. Han gjorde mange gode kamper og han gjorde også mange gode redninger som første til at vi fikk poeng i kamper hvor det fort kunne endt med uavgjort eller tap.

 

Han fikk en del skryt, men jeg har hele veien sagt at Szczesny var en bedre keeper og har hele tiden håpet at han skulle få sjansen i starten av sesongen og til og med når Fabianski imponerte.

 

Dog ønsket jeg meg Mark Schwarzer fordi jeg visste at Wenger ikke kom til å spille Wojciech og jeg foreslo at Almunia skulle forbli i klubben til januar/juli slik at Szczesny og Mannone begge kom seg på lån og fikk seg litt erfaring. Derimot neste sesong ville Szczesny ha tatt over som førstekeeper etter et år på utlån etter en aldrende Schwarzer og Almunia ville ha blitt solgt i juli.

 

Dette skjedde jo selvfølgelig ikke og vi vet aldri hva som ville ha skjedd hvis Schwarzer kom til klubben, men slik som situasjonen er nå er jeg fornøyd med hvordan ting har utspilt seg, men det kunne fort vært annerledes.

 

Almunia i Premier League i år kommer vel såvidt inn på en topp 15 liste, mens Fabianski faktisk har/hadde en av de aller beste statistikkene når det gjaldt shotstopping. Rundt 80-81% sammen med Cech og van der Saar. Almunia har hatt rundt 66-70% de siste sesongene.

 

Szczesny har jeg ingen statistikk på må jeg ærlig innrømme, men det er tydelig at han kontrollerer og har god kommunikasjon med sitt forsvar. Samtidig er jeg villig til å vedde på at han ligger over 80% når det gjelder shotstopping og forsvaret vårt ser langt mer solid ut nå enn det har gjort de siste 5-6 sesongene.

 

 

Off-topic fra denne diskusjonen vil jeg bare legge til at Szczesny har blitt langt bedre på utspark og med ballen i beina. Dette har vel vært det eneste Almunia og Fabianski har vært betydelig bedre på. Dog har Almunia nok en bedre straffestatistikk enn både Szczesny og Fabianski, men de har heller ikke fått like mange sjanser på å redde straffer som spanjolen heller.

Link to comment
Share on other sites

Slike videoer måtte jo bare komme og jeg regner med at det dukker opp fler i nær framtid ;)

Morsomt :P Her har vi endelig en keeper som jeg håper tar nummer 1 drakten i mange mange år.

Tøff og ikke minst en keeper som dirigerer med pondus.

Herlig å se hvor uredd og selvsikker han er.

Likte spesielt intervju med Djorou hvor de spurte om forsvaret måtte

hjelpe Schezzer. Djorou bare flirte.

 

Endelig tror jeg vi har en keeper av Schmeicel klasse somkan gi

oss en del ekstr

apoeng.

 

Han kan fort bli en av de beste målvaktene i PL.

Link to comment
Share on other sites

Kva skjedde her mmaelan? Et bittelite drypp på ein torsdagskveld? :P

 

Hehe..ikke se vekk fra det. Så kampen i en innredet Arsenalgarasje.

Utenfor en svær Arsenalplakett og undergrounden. Innenfor Arsenal

effekter jeg aldri har sett maken til. 50 Arsenaldrakter blant annet;-)

Bilde av Wenger som holder en Arsenaldrakt med hans navn(ikke photoshoot).

Og en pils til 35 kr sammen med ihuga Arsenal fans. Alt dette gjorde det til en optimal kveld.

Rett og slett deilig....og Schezzer sammen med Wilshere er prikken over ien ;)

 

Schmeicel...Seaman...da snakker vi ypperste klasse...og der tror jeg

jaggu meg Schezzer og havner B)

Link to comment
Share on other sites

Fyfaen Szczesny er på god vei til og bli Arsenal legende :) Noen sitater fra hans twitter idag;

 

Is it a plane? Is it an aeroplane? No, its just ashley throwing chelsea out of the fa cup B)

 

Tweeps what do you think Ashley was aiming for when he took his penalty?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...