Jump to content

Wojciech Szczęsny


1Bergkamp0

Recommended Posts

http://younggunsblog.co.uk/2010/09/szczesn...tack-on-wenger/

 

Og da begynner Szczesny å bli lei av å ikke spille. Nå vet jeg ikke hvor mye av dette som stemmer og hva som har blitt sagt og lovet mellom han og Wenger, men jeg syntes det er utrolig rart av Wenger å ikke la Szczesny engang dra ut på lån. Han viser at han ikke er av samme karakter som Fabianski, som tydeligvis er veldig fornøyd med å varme benken år etter år.

 

Szczesny har det mentale og de fysiske aspektene man så utrolig gjerne vil ha i en keeper, men Wenger er jo som kjent ikke akkurat en god utvikler av keepere.

 

Dessverre virker det nesten som om Szczesny må vekk fra Arsenal for å finne en klubb som tør å satse på en 20-åring, hvertfall i og med at han blir "nektet" å dra på lån ifølge YoungGuns.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 668
  • Created
  • Last Reply

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Sep 21 2010, 01:12 PM) 206680[/snapback]

http://younggunsblog.co.uk/2010/09/szczesn...tack-on-wenger/

 

Og da begynner Szczesny å bli lei av å ikke spille. Nå vet jeg ikke hvor mye av dette som stemmer og hva som har blitt sagt og lovet mellom han og Wenger, men jeg syntes det er utrolig rart av Wenger å ikke la Szczesny engang dra ut på lån. Han viser at han ikke er av samme karakter som Fabianski, som tydeligvis er veldig fornøyd med å varme benken år etter år.

 

Szczesny har det mentale og de fysiske aspektene man så utrolig gjerne vil ha i en keeper, men Wenger er jo som kjent ikke akkurat en god utvikler av keepere.

 

Dessverre virker det nesten som om Szczesny må vekk fra Arsenal for å finne en klubb som tør å satse på en 20-åring, hvertfall i og med at han blir "nektet" å dra på lån ifølge YoungGuns.

 

Nå ble vel også Wenger quotet i flere medier at Szczesny var mannen for fremtiden, og det gjør jo ikke akkurat situasjonen mindre merkelig.

 

Jeg håper det blir en avklaring, helst at han går på lån ut sesongen for et offensivt championship lag - det hadde passet gutten bra. Matching på litt høyere nivå, spilletid og atter spilletid.

 

Så kan han være vår frelser om 1-2 år.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny er med i 18 mannstroppen som reiser til Serbia. Ettersom Almunia visstnok har skadet albuen, er han utelatt av troppen, i stede tar vi med oss to polakker. Dette må jo bety at Szczesny har steget opp i gradene, han ser hvertfall ikke ut til å være 4 keeper lengre. Krysser fingrene for at han nå også har gått foran Fabianski i køen!

 

Hele troppen:

21. Lukasz Fabianski

53. Wojciech Szczesny

3. Bacary Sagna

22. Gael Clichy

6. Laurent Koscielny

7. Tomas Rosicky

8. Samir Nasri

11. Carlos Vela

15. Denilson

17. Alex Song

18. Sebastien Squillaci

19. Jack Wilshere

20. Johan Djourou

27. Emmanuel Eboue

23. Andrey Arshavin

29. Marouane Chamakh

28. Kieran Gibbs

46. Henri Lansbury

Link to comment
Share on other sites

Det skal mye til for at Wenger ikke plukker Fabianski i mål, under en såpass viktig cl kamp på bortebane. Et enormt trykk fra tribunen (både på godt og vondt) ventes i hele 90minutter.

Dette behøver ikke å gi vår unge polakk det beste utgangspunktet for fremtiden, selv om han er et stort talent.

 

>For all del, jeg håper og ønsker han får sjansen til å vise seg frem i nær fremtid, men er skeptisk at dette skal være kampen han skal få sjansen.

Uansett, tror ikke klubben og Wenger skal vente for lenge for å la han føle på spilletid, før han evt blir for rastløs....

Talentet er jo stort ifølge veldig mange, så får virkelig ikke håpe han forsvinner ut porten uten at han har fått seg nok spilletid til å bevise om han holder nivået.

 

Men; hva skjer med Mannone? Han er jo nå et opplagt 4.valg, og det kan vel etterhvert bli vanskelig å "akseptere" om det er spilletid han ønsker seg......

Link to comment
Share on other sites

Ser jo ingen grunn til at ikke Szczesny skal få sjansen, gruppa vår er jo ikke noe spesielt vanskelig i det hele tatt !

Syns han kan få prøve seg mot Partizan !

 

Tror dette er hva 85-95% av Arsenal's supportere føler også, men dessverre så deler tydeligvis ikke Wenger denne meningen siden han så og si har sagt at Fabianski spiller i dag.

 

Forøvrig er jeg bombesikker på at Fabianski dessverre viser hvorfor supporterne har riktig også i kveld..

Link to comment
Share on other sites

Forbløffer meg at denne mannen ikke får prøve seg! Når jeg spiller med Arsenal på FM så bruker jeg Wojciech som førstekeeper mens jeg nærmest "gir fra" meg Almunia og Fabianski! Mener Wenger bør gjøre det samme som meg,to tabbekeepere er mer enn nok,da foretrekker jeg heller en ung og lovende keeper som får prøve og feile..

Link to comment
Share on other sites

Forbløffer meg at denne mannen ikke får prøve seg! Når jeg spiller med Arsenal på FM så bruker jeg Wojciech som førstekeeper mens jeg nærmest "gir fra" meg Almunia og Fabianski! Mener Wenger bør gjøre det samme som meg,to tabbekeepere er mer enn nok,da foretrekker jeg heller en ung og lovende keeper som får prøve og feile..

 

Faktisk litt artig: På FM så bruker jeg Szczesny selv, men det er helt umulig å få solgt Almunia. Tror jeg hadde han til salgs i 2-3 sesonger uten at jeg ble kvitt han, mens Fabianski i motsetning nesten ble revet vekk i konstrast til spanjolen B)

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Sep 28 2010, 07:00 PM) 207263[/snapback]

Faktisk litt artig: På FM så bruker jeg Szczesny selv, men det er helt umulig å få solgt Almunia. Tror jeg hadde han til salgs i 2-3 sesonger uten at jeg ble kvitt han, mens Fabianski i motsetning nesten ble revet vekk i konstrast til spanjolen :P

 

barca har ofte lyst til å leie almunia fra meg...

Link to comment
Share on other sites

Forbløffer meg at denne mannen ikke får prøve seg! Når jeg spiller med Arsenal på FM så bruker jeg Wojciech som førstekeeper mens jeg nærmest "gir fra" meg Almunia og Fabianski! Mener Wenger bør gjøre det samme som meg,to tabbekeepere er mer enn nok,da foretrekker jeg heller en ung og lovende keeper som får prøve og feile..

 

Fascinerende hvordan man drar inn en spillsimulator i dette spørsmålet. Kan strengt tatt ikke sammenliknes i det hele tatt. Jeg brukte en 3. divisjonspiller fra Hamkam på Arsenal, og han ble toppscorer og fantastisk god... som sagt.. henger ikke på greip.

 

Jeg er også en av de som ønsker at Szczesny skal få sjansen, men jeg er langt ifra sikker at Partizan borte er en kamp han skal starte. Dette er garantert ei heksegryte ut av en annen verden, og presset der etter. Samtidig har vi ikke spilt mer enn 1 kamp, så selv denne "enkle gruppen" kan gå skeis om man feiler tidlig.

 

Jeg tror på ingen måte Fabianski er god nok... jeg tror han har ferdighetene, men at nervene hans er umulige å få under kontroll. Men jeg vil ikke ødelegge Szczesny i en slik kamp som dette, som jeg tror vi hadde vunnet selv med undertegnede i mål :P

Link to comment
Share on other sites

Fascinerende hvordan man drar inn en spillsimulator i dette spørsmålet. Kan strengt tatt ikke sammenliknes i det hele tatt. Jeg brukte en 3. divisjonspiller fra Hamkam på Arsenal, og han ble toppscorer og fantastisk god... som sagt.. henger ikke på greip.

 

Jeg er også en av de som ønsker at Szczesny skal få sjansen, men jeg er langt ifra sikker at Partizan borte er en kamp han skal starte. Dette er garantert ei heksegryte ut av en annen verden, og presset der etter. Samtidig har vi ikke spilt mer enn 1 kamp, så selv denne "enkle gruppen" kan gå skeis om man feiler tidlig.

 

Jeg tror på ingen måte Fabianski er god nok... jeg tror han har ferdighetene, men at nervene hans er umulige å få under kontroll. Men jeg vil ikke ødelegge Szczesny i en slik kamp som dette, som jeg tror vi hadde vunnet selv med undertegnede i mål :P

 

Enig med deg Orakelet, dette er neppe kampen å hive den unge polakken inn i. Går det skeis risikerer vi å sitte igjen med enda en talentfull polakk med store nerveproblemer.

Link to comment
Share on other sites

Har alt mulig håp for Szczesny i fremtiden, men det er altså svært få av oss her inne som har sett ham prestere på høyt nivå - og han har jo aldri prestert på PL/CL-nivå, for han har ganske enkelt ikke spilt der. Mange synes å ha en enorm tro på hans ferdigheter som jeg seriøst lurer på hvor kommer fra. Han er 4. keeper i Arsenal - bak Almunia, Fabianski og Mannone for øyeblikket - og det er nok (minst!) en grunn til det. Jeg håper virkelig ikke Szczesny blir ødelagt av fullstendig urealistiske forventninger og eksponering for et nivå han ikke holder for tidlig.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fantastisk kamp fra Szczesny, håper han står resten av sesongen ;)

 

Helt klart. Som han klinker til i feltarbeidet.

En god keeper med et enormt potensial-

Våre to polske keepere er gode. Har tro på at de utvikler seg til å bli så gode at vi kritikere blir fornøyd.

Og kanskje vi slutter mase om keeperkjøp i et overgangsvindu, og det er lenge siden

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...