Jump to content

Wojciech Szczęsny


1Bergkamp0

Recommended Posts

  • Replies 668
  • Created
  • Last Reply

Når en debbuterer mot United, gjør to mesterredninger og vinner mot Rooney på straffespark, så syntes jeg man har grepet sjangsen og dermed bør få fortsette noen kamper til for å se om han kan holde nivået.

 

Definitivt. Dog kan jeg banne på at Wenger ikke gjør dette. Fabianski har absolutt ikke gjort seg bort, men føler og har uttrykt at jeg setter Szczesny foran Lukasz.

 

Man kan forøvrig se på Djourou som får temmelig lite tillit av Wenger selv om han har imponert. Det kan unnskyldes med at Wenger er redd for at Djourou skal pådra seg en skade, men nå er det jo tross alt 10 dager siden forrige gang han spilte kamp.

Link to comment
Share on other sites

Får håpe skaden til Fab sitter i ett par uker til, så er det lov å håpe. Kjipt for han, men kommer det en på 20 som er bedre, så er han gammel nok. Det er få kamper som er tøffere en Utd på Old Trafford, så jeg har troen nå. Skal være forsiktig med å ta helt av her, men jeg tror vi kan gå fra å ha ett keeperproblem til å ha en keeper som plutselig kan bli en legende på noen få måneder. Å se den unge polakken prestere bedre i sin debutt en hva Almunia har klart på flere år med tillitt, er en ekstemt god følelse som faktisk overskygger tapet for min del. Endlig kan de magre keeperårene gå mot slutten. Nå har vi kanskje en blanding av Smeichel, Chec og Seaman på gang. En potensiell verdensener.

 

Her er det bare å stemme i vei.

 

Man United v Arsenal - Choose your MotM

 

Wenger on Wojciech Szczesny’s performance…

Overall that was a good performance from Wojciech. [He looked a bit nervous] in his kicking in the first half but overall with his hands he didn’t make any mistakes. In this job you don’t look at the size of the game. When you have the quality, you play. Every big goalkeeper has started at 18 or 19 years of age. You had Van der Sar, I saw him when he was 18 and he played in big games.

 

Jeg var vist ikke helt ferdig... Her viser Wenger nok en gang etter hvilke kriterier han bedømmer en keeper. Etter hvor mange feil han gjør eller ikke gjør. Det mener jeg er feil vinkling og at det er noe av grunnen til at vi har måttet slite med middelmådigheter mellom stengen (Da tenker jeg særlig på en middelmådghet som tydligvis må ha vært god til å skjule feilene sine). Han må begynne å bedømme svært gode redninger og sette pris på at de holder oss inne i matcher, slik at vi fortsatt kan vinne eller i motsatt fall unngå og tape.

 

Så håper jeg virkelig at han nå har skjønt at skal en vinne noe som helst i ballsport/lagsport på høyt nivå, så holder det ikke med en keeper gjør få feil. Han må være ekstremt god, særlig i viktige kamper og mot de beste motsanderene og gjøre de viktige redningene som gir laget forran ham troen. Dette er helt sikkert ikke en regel uten unntak, men det er like greit å forholde seg til det og heller foksere på andre områder på banen.

Link to comment
Share on other sites

imponerende debut. Han viser nettopp den autoriteten en god keeper skal ha i egen boks. At han var litt smånervøs i starten er bare slik det skal være.

 

Jeg skrev før sesongstart at det var to valg, enten bruke det som var nødvendig av penger for å få en toppkeeper eller å sjøsette Szczesny fra dag en. Det står jeg på fortsatt selv om Fabianski har gjennomført en mental øvelse det står repekt av i høst. Jeg er i alle fall villig til å la mitt mas om keeper stå på vent mens disse to gjør opp seg imellom.

Link to comment
Share on other sites

Før sesongen klagde alle over at vi trengte en ny keeper og at vi kom til å slite med verdens beste, nest og 3. beste keeper som vi har i stallen. Nå har vi luksusproblem!!! 3. beste keeper utfordrer til og med verdens beste nå... for en verden vi lever i :P Så feil kan man altså ta..

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev før sesongstart at det var to valg, enten bruke det som var nødvendig av penger for å få en toppkeeper eller å sjøsette Szczesny fra dag en. Det står jeg på fortsatt selv om Fabianski har gjennomført en mental øvelse det står repekt av i høst. Jeg er i alle fall villig til å la mitt mas om keeper stå på vent mens disse to gjør opp seg imellom.

 

Du er nok inne på noe. For min del kan vi benytte januarvinduet til å selge Almunia, så får Fabianski og Szczesny gjøre opp status.

 

Szczesny leverte en meget god kamp i går. Stod i stil til hva jeg har hørt. :P

 

I samme slengen kan Wenger gjøre noe med venstreback-plassen.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny kom bra fra debuten,god i feltet og noen gode redninger,han må jobbe med utspill,men hadde kanskje litt nerver i dag,håper han får flere sjanser denne sesongen,Szczesny kan bli en meget god keeper for Arsenal

 

når sant skal sies, kom han svært bra fra det. en redning i schmeichel-klasse, og han dominerer feltet på nivå med buffon. utsparkene kommer seg nok, når nervene er under kontroll.

Link to comment
Share on other sites

når sant skal sies, kom han svært bra fra det. en redning i schmeichel-klasse, og han dominerer feltet på nivå med buffon. utsparkene kommer seg nok, når nervene er under kontroll.

 

Veldig enig med deg. Han fremstår som langt sikrere i feltet enn både Fabianski og Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Eneste jeg vil se at Szczesny jobber med å bli langt bedre på er å ha ballen i beina. Dette er et must for moderne målvakter. Ellers er "the Pole in goal" allerede en veldig good keeper.

 

Håper forøvrig Szczesny står mot Stoke. Trenger en keeper som dominerer luftrommet mot det "fotball" laget der.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lenge ment at Szczesny er vår beste keeper. Tror faktisk han kan bli topp 3 keepere i verden etterhvert, har aldri sett et så sykt keeper talent, i gårsdagens kamp mot United skal det sies at det var 20 års forskjell mellom de to målvaktene. Håper han får sjansen igjen mot Stoke, han er den perfekte keeper til den kampen. Foresten så har Szczesny spilt 4 A-lags kamper, og sluppet inn kun 1 mål :-|

Link to comment
Share on other sites

Skal man ha noe å utsette på denne gutten, så må det være at han gir usedvanlig mange returer. Han er ikke spesielt flink til å holde ballen, selv på "enkle" skudd. Det kan bli hans bane, om han ikke får opp den evnen.

 

Han er ihvertfall usedvanlig flink til å få forholdsvis enkle redninger til å se fantastiske ut! :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...