Jump to content

Wojciech Szczęsny


1Bergkamp0

Recommended Posts

Guest kellex

Legger til en til, mulig den har blitt sett før.

 

 

Forventer fortsatt en ny keeper, men skulle det ikke skje så er han det naturlige valget for meg av de som er i klubben.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 668
  • Created
  • Last Reply
  • 2 weeks later...

 

Fra Member's day. Elsker Ronaldo imitasjonen hans :D

 

Legger også ut den her http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...sions-i-ll-make

 

Blir Szczesny enten backup keeperen, førstekeeperen eller blir han sendt ut på lån igjen? Tror ikke han nøyer seg med å være tredjevalg bak Almunia og Fabianski, så hvis han ender opp som tredjevalget tror jeg han forsvinner på utlån igjen..

Link to comment
Share on other sites

Stefan B:

Legger også ut den her http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...sions-i-ll-make

 

Blir Szczesny enten backup keeperen, førstekeeperen eller blir han sendt ut på lån igjen? Tror ikke han nøyer seg med å være tredjevalg bak Almunia og Fabianski, så hvis han ender opp som tredjevalget tror jeg han forsvinner på utlån igjen..

 

 

Jeg er redd Szczesny er en keeper, som ikke har tålmodighet til å vente 2-3 år på tur. Wenger antyder at han ikke er et alternativ som 1.keeper denne sesongen (pga rutine), og om både Almunia og Fabianski med videre, så vil han mest sannsynlig bli et 3.valg.

Vil dette gjøre, at han ønsker seg vekk i januar/neste sommer?

 

Det vil evt være synd å miste et slikt keepertalent, men skal selvsagt ikke ta sorgene på forskudd. Har bare en følelse av at tålmodigheten kan bli et problem i lengden......., men håper jeg tar feil.

Link to comment
Share on other sites

"If I don't have a chance to get regular football at Arsenal then I will have a chat with the boss and maybe they will put me on loan," he said. "But at the moment I am only focused on Arsenal."

 

Det er nok snakk om utlån, ja. Hvis denne mannen forlater Arsenal skal jeg personlig bitchslappe Wenger.

Link to comment
Share on other sites

"If I don't have a chance to get regular football at Arsenal then I will have a chat with the boss and maybe they will put me on loan," he said. "But at the moment I am only focused on Arsenal."

 

Det er nok snakk om utlån, ja. Hvis denne mannen forlater Arsenal skal jeg personlig bitchslappe Wenger.

 

Ditto.

 

Hvis han blir sendt på utlån så håper jeg det blir til en klubb hvor han starter alle kampene, og med en klausul at vi kan hente han tilbake når som helst. Er han i storform i januar f.eks. og ingen av de andre keeperne våre har imponert, så er det vel bare å hente tilbake Szczesny og la han få stå.

Link to comment
Share on other sites

Rart av Wenger som generelt gir dei unge mykje tillit, at den plassen som vi desidert ikkje holder mål gir vi heller ikkje muligheten til eit tilsynelatande stortalent å vise kva han er god for. Iker Casillas spilte meir eller mindre fast for Real Madrid når han var 20/21 år(?).

 

Eg vil se Szczesny i aksjon før han blir lånt ut! Har vi ikkje råd/evne til å kjøpe ny keeper har vi ihvertfall ingenting å tape på å erstatte Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Rart av Wenger som generelt gir dei unge mykje tillit, at den plassen som vi desidert ikkje holder mål gir vi heller ikkje muligheten til eit tilsynelatande stortalent å vise kva han er god for. Iker Casillas spilte meir eller mindre fast for Real Madrid når han var 20/21 år(?).

 

Eg vil se Szczesny i aksjon før han blir lånt ut! Har vi ikkje råd/evne til å kjøpe ny keeper har vi ihvertfall ingenting å tape på å erstatte Almunia.

Fabianski og Almunia er såpass "below par" at Wenger like så godt kan sette Szczesny i mål. Det kan umulig bli værre. Til og med Mannone er jo bedre enn de to

Link to comment
Share on other sites

Fabianski og Almunia er såpass "below par" at Wenger like så godt kan sette Szczesny i mål. Det kan umulig bli værre. Til og med Mannone er jo bedre enn de to

Almunía har da vært en langt mer stabil keeper enn Mannone, men Fabianski kan jeg være enig i. Almunia er ingen ekstremt god keeper, ikke god nok for Arsenal i det hele tatt faktisk, men han er bedre enn de andre, så synes ikke han skal motta så mye kritikk, han spiller det han er god for.

Link to comment
Share on other sites

så synes ikke han skal motta så mye kritikk, han spiller det han er god for.

 

Selvsagt blir det kritikk, for det er rett og slett ikke godt nok. Det er imidlertid ikke Almunias ansvar, men Wengers. I det hele tatt å erstatte Lehmann med Almunia var galematias fra dag 1. Det er det fortsatt. Videre er Fabianski katastrofe og enda værre. Er det en som skal ut på lån, så må det virkelig bli han. Det er den enste sjansen han har for å bli en fremtidig toppkeeper. Arsenalnivå håndterer han ikke, og han kan ikke lære det uten å gå veien innom et litt lavere nivå. Mannone er også rene ruletten, og sansynligvis er Szczesny det beste alternativet vi har bortsett fra å kjøpe inn det vi faktisk trenger. Szczesny har i det minste litt pondus der han står, og han har ferdigheter til å backe det opp med. Han er imidlertid fullstendig uprøvd under høyt stress og derfor også et usikkert kort. Det har vi midler til å rette på. Vi kan hvis vi virkelig vil handle inn hvilken som helst keeper i verden med unntak av Iker Casillas, Peter Cech, Victor Valdes og muligens Shay Given. Enten er det å hoppe i det med Szczesny og håpe på at det bærer ellers så må hullet tettes med kvalitetsmerket vare. Jeg venter spent på hvem som er Arsenalkeeper på Anfield, for ikke å snakke om 1. september.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt blir det kritikk, for det er rett og slett ikke godt nok. Det er imidlertid ikke Almunias ansvar, men Wengers. I det hele tatt å erstatte Lehmann med Almunia var galematias fra dag 1. Det er det fortsatt. Videre er Fabianski katastrofe og enda værre. Er det en som skal ut på lån, så må det virkelig bli han. Det er den enste sjansen han har for å bli en fremtidig toppkeeper. Arsenalnivå håndterer han ikke, og han kan ikke lære det uten å gå veien innom et litt lavere nivå. Mannone er også rene ruletten, og sansynligvis er Szczesny det beste alternativet vi har bortsett fra å kjøpe inn det vi faktisk trenger. Szczesny har i det minste litt pondus der han står, og han har ferdigheter til å backe det opp med. Han er imidlertid fullstendig uprøvd under høyt stress og derfor også et usikkert kort. Det har vi midler til å rette på. Vi kan hvis vi virkelig vil handle inn hvilken som helst keeper i verden med unntak av Iker Casillas, Peter Cech, Victor Valdes og muligens Shay Given. Enten er det å hoppe i det med Szczesny og håpe på at det bærer ellers så må hullet tettes med kvalitetsmerket vare. Jeg venter spent på hvem som er Arsenalkeeper på Anfield, for ikke å snakke om 1. september.

 

Tja, nå skal man ikke se bort ifra virkeligheten. Almunia spilte ganske bra for Arsenal etter at han tok plassen fra Jens, så det var ikke noe galematias fra dag 1. Litt nyansert må man være, selv om man ikke liker spilleren.

At nivået på Almunia har sunket de siste to sesongene, er jeg helt enig i. At vi har et keeperproblem, er vel også de fleste enige om.

 

Jeg vil også at Wenger skal gi Szczesny sjansen, for han har et stort potensiale. Om ikke det skjer, så må Wenger ut på markedet. Vi har en uke før sesongstart, fortsatt ingen sikker kanditat som det bakerste ledd. Dette mener jeg burde vært ordnet opp i for lenge siden, spesielt med tanke på hvor mye oppstyr det har vært på denne posisjonen de siste to sesongene.... Det kan jo hende at Wenger ikke har fått napp der han har prøvd. Fulham har jo nettopp fått ny manager, og ryktene har vært sterke på at man ønsket seg en viss mann fra Australia. (takk for at dette ikke har ordnet seg)

 

En av Given eller Hart i City må vel være mulighet for å hente, om man skal ha en keeper med PL erfaring, samtidig som man veit nivået de holder?

Tror ikke noen av disse aksepterer benketilværelsen denne sesongen, og jeg så de spilte hver sin omgang i gårsdagens treningskamp, så jeg vil tro at de får beskjed denne uka hvem som blir City`s nummer 1 denne sesongen....

 

Jeg frykter vel at det kun kommer inn et kjøp til i august, og det er på stopperplass........, men da får man håpe vår unge polakk får sjansen <_<

Link to comment
Share on other sites

Tja, nå skal man ikke se bort ifra virkeligheten. Almunia spilte ganske bra for Arsenal etter at han tok plassen fra Jens, så det var ikke noe galematias fra dag 1. Litt nyansert må man være, selv om man ikke liker spilleren.

 

Virkelighet? Nyansert? Ganske bra? Sammenlignet med hva? Jeg sammenligner det jeg har vært vant med å se og det jeg ser de jeg oppfatter som rivalene har. For eksempel Seaman og Lehmann. En rolig sindig og ei kruttønne. Ulike typer, men begge i meget høy klasse. Pondus!

 

Som erstatter åker så Manuel Almunia inn. Gjør muligens sine saker ganske bra på det han faktisk gjør, men problemet er mest hva han ikke gjør. Han bosser ikke, han har ingen autoritet - ingen pondus. En 30 åring som knapt har operert på øverste nivå som nå ut fra det vi har sett fra han som benkevarmer må endre handlingsmønster og langt på vei personlighet for å ta opp arven etter en rekke keepere med legendarisk status. Wilson, Jennings, Seaman - ja og Lehmann. Det var for meg fra dag 1 utrolig lite troverdig. Om galematias er riktig ord er av akademisk interesse. Historien har vist at det var det, og jeg syntes i alle fall at det var det. Andre syntes kanskje heller at det var godt å bli kvitt Mad Jens. Han kostet jo oss 2 poeng i starten av sesongen og oppførte seg ikke alltid slik som alle andre. Men pondus hadde han den gale tyskern.

 

Vi har startet sesongene med et handikap i forhold til dem som har løftet trofeet. Cech v van der Sar v Almunia. Vi har blødd, ikke nødvendigvis mest på grunn av tekniske blundere. Mest på grunn av manglende autoritet til å bosse sitt eget territorium. Ingen pondus. Fabianski er ennå værre. Han og Vito Mannone ser jeg rett og slett bort fra som potensielle førstevalg nå. Da velger jeg heller spanjolen med alle hans åpenbare mangler.

 

Sine urutinerte 20 år til tross så viser allerede Szczesny langt mer pondus enn hva Almunia noengang vil kunne mobilisere. Er Szczesny en Iker Casillas? Ikke vet jeg, men for meg er det å hive den yngste polakken utpå det beste alternativet vi har i klubben akkurat nå. Han har i alle fall en større sansynlighet for å lykkes enn hva Almunia hadde i sin tid, men et usikkert kort er det også.

 

Mener vi alvor med å gå for pokalen? Vi har ressursene til å be Barcelona dra dit pepperen gror. Bruk disse ressursene til å kjøpe trygghet der trygghet starter. Bakerst. Alternativt - sjøsett Wojciech Szczesny!

Link to comment
Share on other sites

Virkelighet? Nyansert? Ganske bra? Sammenlignet med hva? Jeg sammenligner det jeg har vært vant med å se og det jeg ser de jeg oppfatter som rivalene har. For eksempel Seaman og Lehmann. En rolig sindig og ei kruttønne. Ulike typer, men begge i meget høy klasse. Pondus!

 

Som erstatter åker så Manuel Almunia inn. Gjør muligens sine saker ganske bra på det han faktisk gjør, men problemet er mest hva han ikke gjør. Han bosser ikke, han har ingen autoritet - ingen pondus. En 30 åring som knapt har operert på øverste nivå som nå ut fra det vi har sett fra han som benkevarmer må endre handlingsmønster og langt på vei personlighet for å ta opp arven etter en rekke keepere med legendarisk status. Wilson, Jennings, Seaman - ja og Lehmann. Det var for meg fra dag 1 utrolig lite troverdig. Om galematias er riktig ord er av akademisk interesse. Historien har vist at det var det, og jeg syntes i alle fall at det var det. Andre syntes kanskje heller at det var godt å bli kvitt Mad Jens. Han kostet jo oss 2 poeng i starten av sesongen og oppførte seg ikke alltid slik som alle andre. Men pondus hadde han den gale tyskern.

 

Vi har startet sesongene med et handikap i forhold til dem som har løftet trofeet. Cech v van der Sar v Almunia. Vi har blødd, ikke nødvendigvis mest på grunn av tekniske blundere. Mest på grunn av manglende autoritet til å bosse sitt eget territorium. Ingen pondus. Fabianski er ennå værre. Han og Vito Mannone ser jeg rett og slett bort fra som potensielle førstevalg nå. Da velger jeg heller spanjolen med alle hans åpenbare mangler.

 

Sine urutinerte 20 år til tross så viser allerede Szczesny langt mer pondus enn hva Almunia noengang vil kunne mobilisere. Er Szczesny en Iker Casillas? Ikke vet jeg, men for meg er det å hive den yngste polakken utpå det beste alternativet vi har i klubben akkurat nå. Han har i alle fall en større sansynlighet for å lykkes enn hva Almunia hadde i sin tid, men et usikkert kort er det også.

 

Mener vi alvor med å gå for pokalen? Vi har ressursene til å be Barcelona dra dit pepperen gror. Bruk disse ressursene til å kjøpe trygghet der trygghet starter. Bakerst. Alternativt - sjøsett Wojciech Szczesny!

 

 

Du bringer frem tårer i øynene med dine innlegg Sir John.

 

Som Kim liker i så det: Spot on, inntertier og amen to that.

Link to comment
Share on other sites

Virkelighet? Nyansert? Ganske bra? Sammenlignet med hva? Jeg sammenligner det jeg har vært vant med å se og det jeg ser de jeg oppfatter som rivalene har. For eksempel Seaman og Lehmann. En rolig sindig og ei kruttønne. Ulike typer, men begge i meget høy klasse. Pondus!

 

Som erstatter åker så Manuel Almunia inn. Gjør muligens sine saker ganske bra på det han faktisk gjør, men problemet er mest hva han ikke gjør. Han bosser ikke, han har ingen autoritet - ingen pondus. En 30 åring som knapt har operert på øverste nivå som nå ut fra det vi har sett fra han som benkevarmer må endre handlingsmønster og langt på vei personlighet for å ta opp arven etter en rekke keepere med legendarisk status. Wilson, Jennings, Seaman - ja og Lehmann. Det var for meg fra dag 1 utrolig lite troverdig. Om galematias er riktig ord er av akademisk interesse. Historien har vist at det var det, og jeg syntes i alle fall at det var det. Andre syntes kanskje heller at det var godt å bli kvitt Mad Jens. Han kostet jo oss 2 poeng i starten av sesongen og oppførte seg ikke alltid slik som alle andre. Men pondus hadde han den gale tyskern.

 

Vi har startet sesongene med et handikap i forhold til dem som har løftet trofeet. Cech v van der Sar v Almunia. Vi har blødd, ikke nødvendigvis mest på grunn av tekniske blundere. Mest på grunn av manglende autoritet til å bosse sitt eget territorium. Ingen pondus. Fabianski er ennå værre. Han og Vito Mannone ser jeg rett og slett bort fra som potensielle førstevalg nå. Da velger jeg heller spanjolen med alle hans åpenbare mangler.

 

Sine urutinerte 20 år til tross så viser allerede Szczesny langt mer pondus enn hva Almunia noengang vil kunne mobilisere. Er Szczesny en Iker Casillas? Ikke vet jeg, men for meg er det å hive den yngste polakken utpå det beste alternativet vi har i klubben akkurat nå. Han har i alle fall en større sansynlighet for å lykkes enn hva Almunia hadde i sin tid, men et usikkert kort er det også.

 

Mener vi alvor med å gå for pokalen? Vi har ressursene til å be Barcelona dra dit pepperen gror. Bruk disse ressursene til å kjøpe trygghet der trygghet starter. Bakerst. Alternativt - sjøsett Wojciech Szczesny!

 

Kunne ikke vært mer enig med deg. Det som forundrer meg litt oppi våre keeperproblemer

er at Wenger mener vi har 4 kvalitetskeepere. Det har jeg problemer med å forstå.

 

At Almunia ikke er i nærheten av Jennings,Seaman,Lehmann,Wilson ja tar med Lukic og jeg, det

er også helt korrekt.

 

Ser også bort spesielt fra Fabianski. Fatter ikke at han er så svak i feltet. Gir vi Wojciech Szczesny sjansen bør vi ikke gjøre som vi gjorde med Manninger.

Gi han sjansen og sats på han.

Vi så mot Legia at han viser både mer autoritet og pondus i feltet enn de andre.

Mest av alt håper jeg allikevel Wenger handler inn en keeper av ypperste klasse og selger unna

Almunia og Fabianski.

 

Ellers kjører vi på med både innertiere og ame to that :o

Link to comment
Share on other sites

Sir John:

For det første, så var det ikke bare Wenger som hadde fått nok av Jens. Det var også ganske mange supportere som var lei, av hva han gjorde som bakerste mann før han ble vraket. Nivået til Jens under denne perioden var meget ustabilt, og det var ikke stødig keeperspill. Mye tull, som noen sikkert vil kalle autoritet. Jeg vil kalle det tull. Almunia var ikke noe dårligere i sine prestasjoner når han fikk sjansen, ut ifra hva Jens gjorde på den tiden.

Derfor mener jeg det er tull å si at det var galematias fra dag 1, når vi hadde en keeper som var under sterk kritikk før Almunia fikk sjansen. Almnunia gjorde sine saker helt greit, og nivået sank ikke på det bakerste ledde i laget.

 

Ser man helheten på Jens og Almunia sine karrierer i Arsenal-drakt, så har selvfølgelig Jens en mye bedre attest. Han var en meget god keeper på sitt beste, men på sin siste del før vrakingen var det mye rart og jeg støtter vrakingen.

Vi får være litt uenige på dette området, på hva som skjedde den tiden.

 

Er uansett veldig enig med deg i et par ting.

1:

Vi har startet sesongene med et handikap i forhold til dem som har løftet trofeet. Cech v van der Sar v Almunia. Vi har blødd, ikke nødvendigvis mest på grunn av tekniske blundere. Mest på grunn av manglende autoritet til å bosse sitt eget territorium. Ingen pondus.

 

2:

Er Szczesny en Iker Casillas? Ikke vet jeg, men for meg er det å hive den yngste polakken utpå det beste alternativet vi har i klubben akkurat nå.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Szczesny måtte sitte på benken da Polen U21 tapte 2-0 borte mot Finland U21.

 

Hm, benken på Polen U21 høres ikke bra ut. :P

 

Whaaat?

 

Mesterlige redninger i Brentford til tross, det er åpenbart han ikke er helt "der" enda. Men jeg må innrømme jeg hadde forventet at han minimum var et soleklart førstevalg på U-21.

 

 

Når det er sagt vet jeg ikke hvem han kjemper mot på U-21 og kjenner heller ikke til eventuelle skader/småskader...

 

Men litt overrasket!

Link to comment
Share on other sites

Whaaat?

 

Mesterlige redninger i Brentford til tross, det er åpenbart han ikke er helt "der" enda. Men jeg må innrømme jeg hadde forventet at han minimum var et soleklart førstevalg på U-21.

Når det er sagt vet jeg ikke hvem han kjemper mot på U-21 og kjenner heller ikke til eventuelle skader/småskader...

 

Men litt overrasket!

 

Szczesny har allerede fått en senior kamp for Polen, og det er ikke mange som skjønte hvorfor han ikke spilte denne kampen. Skal visstnok ikke ha vært en overbevisende kamp av keeperen som spilte ovenfor Szczesny heller, så syntes dette var utrolig snodig..

Link to comment
Share on other sites

Szczesny måtte sitte på benken da Polen U21 tapte 2-0 borte mot Finland U21.

 

Hm, benken på Polen U21 høres ikke bra ut. :D

Er du sikker på dette? etter det jeg vet så blei han kalt opp til Polen U20, kampene mot usbekistan og italia?

 

http://www.pzpn.pl/index.php/pol/Reprezent...anem-i-Wlochami

 

står på polsk, men du kan se u20 og navnet hans der så....

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på dette? etter det jeg vet så blei han kalt opp til Polen U20, kampene mot usbekistan og italia?

 

http://www.pzpn.pl/index.php/pol/Reprezent...anem-i-Wlochami

 

står på polsk, men du kan se u20 og navnet hans der så....

Spennende... :D

 

På Arsenal.com så står det:

 

Finland Under-21s 2-0 Poland Under-21s, September 3

Poland Under-21s v Spain Under-21s, September 7

Wojciech Szczesny did not make the starting squad as Poland Under-21s lost 2-0 to Finland in Pori. They have a second European Championship qualfier in Spain on Tuesday.

 

Starting Squad? Hva er nå det? Kanskje han har blitt hijacket av U20-laget, da.

 

Her er forresten Wojciechs private feriebilder fra Maldivene. Søt jente. B)

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på dette? etter det jeg vet så blei han kalt opp til Polen U20, kampene mot usbekistan og italia?

 

http://www.pzpn.pl/index.php/pol/Reprezent...anem-i-Wlochami

 

står på polsk, men du kan se u20 og navnet hans der så....

Nå har det kommet ny info på Arsenal.com:

 

Wojciech Szczesny

Poland Under-20s 1-1 Uzbekistan Under-20s, September 3

Poland Under-20s 1-0 Italy Under-20s, September 6

Wojciech Szczesny played the full 90 minutes as Poland Under-20s drew 1-1 with Uzbekistan in Szamotuly. He then kept a clean sheet as Italy Under-20s were defeated 1-0.

 

Jaja, holdt nullen mot Italia ihvertfall. Ikke verst.

Link to comment
Share on other sites

Nå har det kommet ny info på Arsenal.com:

 

Wojciech Szczesny

Poland Under-20s 1-1 Uzbekistan Under-20s, September 3

Poland Under-20s 1-0 Italy Under-20s, September 6

Wojciech Szczesny played the full 90 minutes as Poland Under-20s drew 1-1 with Uzbekistan in Szamotuly. He then kept a clean sheet as Italy Under-20s were defeated 1-0.

 

Jaja, holdt nullen mot Italia ihvertfall. Ikke verst.

 

Med andre ord, ikke vraka fra den polske troppen.

 

Det var dette med å ikke selge skinnet før bjørnen er skutt... Jeg tror fortsatt han er den beste keeperen vi har i troppen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...