Jump to content

Wojciech Szczęsny


1Bergkamp0

Recommended Posts

  • Replies 668
  • Created
  • Last Reply

http://www.arsenal.com/news/news-archive/f...-west-ham-clash

 

Virker som om Szczesny får sin tredje kamp på rad for førstelaget. Artig!

 

Dog var han litt preget i går med to dårlige inngripner. Ene var når det virket som om han tok ballen med hendene utenfor boksen og når han "flappet" på høy ball inne i feltet. Men nå er han kun 20 år og det er vel egentlig det eneste jeg har å utsette på han i alle kampene han har vært involvert i år. Han gjorde jo også et par gode redninger og var ellers trygg, men utsparkene er fortsatt så som så.

Link to comment
Share on other sites

Litt ironisk: På TV2 skryter de ac Szczezny, men likevel kaller de han STENCHny!!

 

schau kjente visstnok en polsk sykepleier, og hadde spurt henne om hvordan det skulle uttales. men da sa han vel stehsny. uansett et sykt keepertalent, som jeg ikke kan huske å ha sett maken til.

Link to comment
Share on other sites

schau kjente visstnok en polsk sykepleier, og hadde spurt henne om hvordan det skulle uttales. men da sa han vel stehsny. uansett et sykt keepertalent, som jeg ikke kan huske å ha sett maken til.

 

Buffon... need I say more... han var like god, om ikke bedre i denne alderen. Men for all del - denne gutten tror jeg blir en gedigen keeperkjempe for klubben vår. Og jeg håper virkelig ikke Wenger kjøper en keeper til (hvem skulle trodd noen kunne ytre noe slikt.......) Så får vi matchet våre to polakker... De er bra nok, og på relativt kort sikt tror jeg den yngste vinner kampen om førsteplassen.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny viser igjen at selv om han kun er 20 år så er han allerede en god keeper. Selvfølgelig litt flisespikkeri er det som når Spector skulle legge inn et innlegg og Szczesny ikke så hvordan ballen hadde underskru. Dog gjelder det bare for han å få litt erfaring så vil han mest sannsynlig legge dette av seg.

 

Han har også på meget kort tid blitt langt langt bedre med ballen i beina enn hva han var tidligere, men håper fortsatt han skal bli hakket bedre på akkurat dette området.

Link to comment
Share on other sites

Begynte å lure på om vi hadde en keeper som ikke mestret 5-metere idag. Han slo vel bare korte...Ikke at det er noe galt i å holde ballen i laget ;) Ellers hadde han en god kamp med en strålende redning, meget stor tro på denne gutten..

Link to comment
Share on other sites

Begynte å lure på om vi hadde en keeper som ikke mestret 5-metere idag. Han slo vel bare korte...Ikke at det er noe galt i å holde ballen i laget ;) Ellers hadde han en god kamp med en strålende redning, meget stor tro på denne gutten..

Jeg har selv lagt merke til at han ofte skyter svært korte utspill. Når han slår ballen på førtsetouch fra cirka sekstenmeteren hender det i blant at han ikke får den over midtstreken en gang. Men dette handler vel mest om teknikk, for gutten er jo en bauta.

 

Uansett så er dette bare småpirk da han kun er 20 år og leverer gode kamper for tiden. Har så absolutt troen på denne gutten. Lar vi han stå kamper som dette og kanskje lar Fabianski avlaste han i de største kampene så er jeg sikker på at vi kan få en ny Seaman.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv lagt merke til at han ofte skyter svært korte utspill. Når han slår ballen på førtsetouch fra cirka sekstenmeteren hender det i blant at han ikke får den over midtstreken en gang. Men dette handler vel mest om teknikk, for gutten er jo en bauta.

 

Uansett så er dette bare småpirk da han kun er 20 år og leverer gode kamper for tiden. Har så absolutt troen på denne gutten. Lar vi han stå kamper som dette og kanskje lar Fabianski avlaste han i de største kampene så er jeg sikker på at vi kan få en ny Seaman.

 

Sant nok det, men har sett mange gode keepere slite med utspark. Merkelig det der, jeg har vært\er selv keeper, og det er det samma her, fem-metere som er den svakeste siden(Der stopper forøvrig sammenligningen :P ) Men kan egentlig ikke helt skjønne hvorfor keepere på toppnivå skal slite med en så banal ting som å sparke ballen langt... Men som du sier, han er jo en bauta og får satse på at det kommer. Er vel teknikk som ligger bak, få beina godt under ballen...eller noe i den duren ;)

Link to comment
Share on other sites

Litt ironisk: På TV2 skryter de ac Szczezny, men likevel kaller de han STENCHny!!

 

Vel, polske navn er ikke så lette å uttale, og kanskje både du og jeg tar feil på uttalen? Adam Malysz sitt navn skal visstnok uttales maoys eller noe lignende, ikke akkurat "logisk". Men ifølge wikipedia uttales altså navnet slik jeg forstår det Stsjesnji. Sjekk http://en.wikipedia.org/wiki/Wojciech_Szcz%C4%99sny for kilde.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/s...%28News+Feed%29

 

Forventet at Szczesny skulle stå mot henholdsvis Leeds og Ipswich mtp. at han er cupkeeperen vår denne sesongen, men artig at han får spille mot Wigan også. Hvis vi går videre i FA cupen så kan han faktisk få så mye som 7 kamper på rad for førstelaget B)

Link to comment
Share on other sites

Er veldig bra for Szczesny og Arsenals del at han spiller mange kamper nå. Han får bedre utvikling, og han blir nok mye mere fristet til og bli i Arsenal siden han får spille kamper. Dessuten skader det ikke oss at han spiller kamper, jeg mener han er helt på høyde med Fabianski.

Link to comment
Share on other sites

http://www.thegunninghawk.com/2011/01/19/w...r-is-dangerous/

 

For å si det sånn. Szczesny er full av selvtillit han også (som Bendtner), men i motsetning til dansken så gjør Wojiech mye for å forbedre seg på de områdene hvor han er for dårlig. Veldig imponerende holdning av den unge polakken! ;)

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 17 2011, 07:48 PM) 214649[/snapback]

http://www.arsenal.com/news/news-archive/s...%28News+Feed%29

 

Forventet at Szczesny skulle stå mot henholdsvis Leeds og Ipswich mtp. at han er cupkeeperen vår denne sesongen, men artig at han får spille mot Wigan også. Hvis vi går videre i FA cupen så kan han faktisk få så mye som 7 kamper på rad for førstelaget ;)

Hvis han fortsetter storspillet så skal man ikke se bort i fra at det blir langt flere ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 28 2011, 04:13 PM) 215543[/snapback]

Arsenal confirms Wojciech Szczesny is 'Arsenal No 1'

 

Har ikke sett pressekonferansen, men det må vel være der Wenger har sagt det? I så fall gode nyheter for Szczesny blir bare bedre og bedre.

 

Ja dette synes jeg er uhyre morsomt! Tenk hvis han fortsetter å spille slik han gjør nå. Tenk for en rutine han vil ha i en alder av 23-24 år! Han vil da ha opplevd ting på fotballbanen majoriteten av keeperne over 30 ikke har opplevd. Og det er mange her, inkludert meg selv, som trodde han ville gjøre det bra hvis han fikk sjansen basert på utlånet i Championship. Veldig veldig moro! Også veldig betryggende at ikke Almunia er nummer 1......

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...