Jump to content

Wojciech Szczęsny


1Bergkamp0

Recommended Posts

  • Replies 668
  • Created
  • Last Reply

Det som er imponerende med Szczesny er at han gjør dette her uten å ha spilt noen kamper siden preseason og han er kun 20 år. Som sagt før, han er trolig vår beste keeper, men slik jeg ser det er uansett Fabianski pdd. et langt bedre alternativ enn Almunia (hvertfall så lenge han har selvtillit som han har hatt de siste kampene) så jeg syntes det er helt greit at Lukasz får stå så lenge han presterer. Alt er hvertfall bedre enn Almunia..

Link to comment
Share on other sites

Fabianski og Szczesny oppfører seg iallfall som verdensmestere om dagen.

 

Jeg gleder meg allerede til neste ligacupkamp - veldig mye på grunn av Szczesny. Om han får prøve seg i PL, kommer an på hva som skjer i PL i mellomtiden, men han burde få en sjanse etter hvert om han fortsetter å gjøre det bra i ligacupen (jeg regner iallfall med at han får stå videre der). Jeg er uansett enig i at det ikke er uaktuelt for ham å spille i PL innen nær fremtid. Det har han bevist nok av ganger allerede.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Oct 27 2010, 10:52 PM) 208689[/snapback]

Det som er imponerende med Szczesny er at han gjør dette her uten å ha spilt noen kamper siden preseason og han er kun 20 år. Som sagt før, han er trolig vår beste keeper, men slik jeg ser det er uansett Fabianski pdd. et langt bedre alternativ enn Almunia (hvertfall så lenge han har selvtillit som han har hatt de siste kampene) så jeg syntes det er helt greit at Lukasz får stå så lenge han presterer. Alt er hvertfall bedre enn Almunia..

Enig med deg i det aller meste her, Stefan B, kanskje bortsett fra den siste setningen :P Veldig gledelig å få sett Szczesny spille (noe få av oss har gjort i særlig grad) og ikke minst at han da presterer så godt som han gjorde i denne kampen! Det gir fornyet håp for fremtiden :) Det vil være vanskelig å bygge særlig selvtillit hos Fabianski om han ikke får fortsette å stå slik han har prestert i det siste. Jeg har vel heller ikke grunnlag til å si at Szczesny er bedre enn Fabianski per nå... Noen "tapere" må det bli hos et lag med fire keepere om alle mener de er best. Mannone har vel både tapt og vunnet iom. at han er lånt ut så han kan iaf. få spilletid. Almunia vil nok komme før Szczesny i pecking order hele denne sesongen. Det som er viktig er at Arsenal viser Szczesny nok tillit til at han forlenger kontrakten med oss. Gutten har potensielt 20 år igjen av sin karriere, så det er viktig at ikke ønsket om å spille gjør at man velger forhastet og "råtner bort" i Championship eller østerriksk serie... Det er tøft å være keeper, så litt hardhudet må man være, både i forhold til kritikk og tåle lite spilletid i perioder. Jeg tror de fleste lag har opplevd at det er betydelig vanskeligere å erstatte en god keeper/keeper i god form enn en ditto utespiller. Det gledelige er jo at vi iaf. for øyeblikket har (minst) to keepere som har gode Arsenalkamper i sekken og også tillit hos (en hel del av) supporterne.

Link to comment
Share on other sites

Celtic interesserte i Szczesny

 

Den skotske storklubben Celtic er interessert i å hente Szczesny på lån i januar. Den unge polakken spilte sin første kamp for sesongen mot Newcastle i Ligacupen og vartet opp med flere imponerende involveringer og en smultring i protokollen. Den skotske klubben hadde folk på St. James's Park på onsdag for å se på Szczesny.

 

Sånn jeg har forstått det ville Wenger i utgangspunktet holde Szczesny i Arsenal denne sesongen og siden Mannone allerede er sendt på lån vet jeg ikke helt hvor stor tro jeg har på at dette skjer. Vi klarer oss selvfølgelig fint med Almunia og Fabianski, med mindre noe veldig overraskende skulle inntreffe. Jeg tror likevel det beste hadde vært å matche Szczesny forsiktig i Ligacupen denne sesonger og så heller sende ham på lån til et sterkt lag neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Celtic interesserte i Szczesny

 

Den skotske storklubben Celtic er interessert i å hente Szczesny på lån i januar. Den unge polakken spilte sin første kamp for sesongen mot Newcastle i Ligacupen og vartet opp med flere imponerende involveringer og en smultring i protokollen. Den skotske klubben hadde folk på St. James's Park på onsdag for å se på Szczesny.

 

Sånn jeg har forstått det ville Wenger i utgangspunktet holde Szczesny i Arsenal denne sesongen og siden Mannone allerede er sendt på lån vet jeg ikke helt hvor stor tro jeg har på at dette skjer. Vi klarer oss selvfølgelig fint med Almunia og Fabianski, med mindre noe veldig overraskende skulle inntreffe. Jeg tror likevel det beste hadde vært å matche Szczesny forsiktig i Ligacupen denne sesonger og så heller sende ham på lån til et sterkt lag neste sesong.

 

Hadde sikkert vært flott for Szczesny å få litt erfaring på et høyere nivå en fast periode.

Kanskje han allerede neste sessong hadde vært klar for oppgaven som vår første keeper :P

Link to comment
Share on other sites

Celtic interesserte i Szczesny

 

Den skotske storklubben Celtic er interessert i å hente Szczesny på lån i januar. Den unge polakken spilte sin første kamp for sesongen mot Newcastle i Ligacupen og vartet opp med flere imponerende involveringer og en smultring i protokollen. Den skotske klubben hadde folk på St. James's Park på onsdag for å se på Szczesny.

 

Sånn jeg har forstått det ville Wenger i utgangspunktet holde Szczesny i Arsenal denne sesongen og siden Mannone allerede er sendt på lån vet jeg ikke helt hvor stor tro jeg har på at dette skjer. Vi klarer oss selvfølgelig fint med Almunia og Fabianski, med mindre noe veldig overraskende skulle inntreffe. Jeg tror likevel det beste hadde vært å matche Szczesny forsiktig i Ligacupen denne sesonger og så heller sende ham på lån til et sterkt lag neste sesong.

 

Mannones låneavtale med Hull går vell ut i Januar? Da hadde det ikke vært hull i hodet å gi dem en halv sesong på utlån hver. For Szczesny å få stå fast for en toppklub som Celtic ville hjulpet utviklingen hans enormt. Om ikke Wenger har Szczesny i sine førstelagsplaner denne sesongen, så burde han få dra på utlån i Januar.

Link to comment
Share on other sites

Mannones låneavtale med Hull går vell ut i Januar? Da hadde det ikke vært hull i hodet å gi dem en halv sesong på utlån hver. For Szczesny å få stå fast for en toppklub som Celtic ville hjulpet utviklingen hans enormt. Om ikke Wenger har Szczesny i sine førstelagsplaner denne sesongen, så burde han få dra på utlån i Januar.

 

På en måte er jeg enig med deg, men det er ekstremt viktig å matche et så stort talent forsiktig. Å kaste ham til løvene med en gang kommer ikke til å hjelpe utviklingen hans. Den skotske ligaen er tøff med ekstremt mange tilskuere, mange av dem like lite hyggelige som engelske supportere.

For all del, jeg har stor tro på Szczesnys evner, men jeg er redd at hvis det kommer noen tabber i Celtic kan det gi selvtilliten hans en skikkelig knekk. Som sagt synes jeg vi skal la ham stå i Ligacupen denne sesongen og så leie ham ut til en klubb a la Celtic neste sesong.

Men selvfølgelig er det Wenger som kjenner Szczesny best og det er han som må avgjøre om han er moden nok for oppgaven, og jeg er ganske sikker på at Wenger kommer til å treffe riktig beslutning.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Manuel Almunia (Elbow)

 

Last Updated: 10 December

 

Manuel suffered an elbow injury during the 3-2 defeat against West Brom on September 25. The goalkeeper made his comeback when he played 45 minutes for the Reserves on November 23, though Arsene Wenger said he may have to wait for first-team action. He was ruled out of the Premier League clash against Manchester United.

Link to comment
Share on other sites

Manuel Almunia (Elbow)

 

Last Updated: 10 December

 

Manuel suffered an elbow injury during the 3-2 defeat against West Brom on September 25. The goalkeeper made his comeback when he played 45 minutes for the Reserves on November 23, though Arsene Wenger said he may have to wait for first-team action. He was ruled out of the Premier League clash against Manchester United.

 

OK. Vi får se. Jeg tror fremdeles at enten Fabianski eller Almunia står i kveld.

Link to comment
Share on other sites

God idag mot United! R O C K S O L I D

 

The future is bright...

 

Eneste som mangler er utspillene, men dette kan også skyldes en viss nervøsitet mtp. at han debuterer mot Manchester United borte. Hjelper heller ikke at Sagna helt på starten av kampen flere ganger sentret forholdsvis dårlige tilbakespill også.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...