Jump to content

Wojciech Szczęsny


1Bergkamp0

Recommended Posts

Dette er tull Orakelet. sarkasmen om at han spilte svakt mot Barca blir bare dumt da jeg ikke kan huske at en eneste debattant som har gitt han noe annet enn ros for hans fantastiske innsats mot Barca.

 

I den kampen fikk han ingen baller i feltet å jobbe med som jeg kan huske, altså han ble ikke utfordret på sin svakhet noe jeg regner med at han blir i PL.

 

En svale gjør ingen sommer og en glitrende kamp fra Almunia gjør han ikke til en toppkeeper.

 

Men hvordan Almunia vil fortsette nå, kontra tidligere optredener vet vi heller ingenting om før han får prøvd seg. Vi vet godt hvordan han sto i perioden det var knallhard konkuranse om plassen i klubben. Han har alt å vinne nå .

 

Edit: Jeg likte sarkasmen min jeg...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 668
  • Created
  • Last Reply

Ja skrekk og gru - han var jo elendig etter at han kom inn mot Barca. HAdde det ikke vært for han så hadde vi glatt vunnet den kampen.

 

Det er en grunn til at han blir degradert til tredjekeeper. Som Tapapa sier; en svale gjør ingen sommer.

Jeg synes Almunia er en fin type og jeg håper av hele mitt hjerte at han kan fremstå som den matchvinneren vi trenger mellom stengene. Historien sier meg imidlertid at det er svært, svært usannsynlig.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 11 2011, 12:26 PM) 219867[/snapback]

 

"Mannone is here at the training ground having treatment but he cannot play for the next six weeks. We can call him back [from Hull City] but he is not available.

 

Mannone er også ute i seks uker. Da bør vi vel søke om å få låne en keeper?

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 11 2011, 12:26 PM) 219867[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Szczesny ute i 6 uker.

 

Helvete.

"Mannone is here at the training ground having treatment but he cannot play for the next six weeks. We can call him back [from Hull City] but he is not available.

 

Mannone er også ute i seks uker. Da bør vi vel søke om å få låne en keeper?

 

Er helt utrolig. Forrige sesong var det midtstoppere vi slet med (og forrige der). Nå har vi skader på 3 av 4 keepere som har førstelagserfaring.

 

Får håpe Almunia gjør en god figur ut sesongen for klarer ikke akkurat å se at vi får hentet inn en bedre keeper på lån akkurat.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 11 2011, 12:38 PM) 219870[/snapback]

Er helt utrolig. Forrige sesong var det midtstoppere vi slet med (og forrige der). Nå har vi skader på 3 av 4 keepere som har førstelagserfaring.

 

Får håpe Almunia gjør en god figur ut sesongen for klarer ikke akkurat å se at vi får hentet inn en bedre keeper på lån akkurat.

Er det virkelig noe som helst lag som er like uheldige med skader som oss??

Link to comment
Share on other sites

Men hvordan Almunia vil fortsette nå, kontra tidligere optredener vet vi heller ingenting om før han får prøvd seg. Vi vet godt hvordan han sto i perioden det var knallhard konkuranse om plassen i klubben. Han har alt å vinne nå .

 

Snakker du om da Lehmann tabbet seg ut av laget? Jeg tror ikke alle er enig i at Almunia var god da. Jeg er heller ikke det. Han spilte så vidt jeg husker forholdsvis jevnt en stund, mens han gjorde nok av "usynlige" tabber.

 

Når det er sagt tror jeg vi kan klare oss med Almunia ut sesongen. Det er et handicap å miste Szczesny, men det går sikkert greit så lenge Almunia faktisk kan spille.

Link to comment
Share on other sites

I de 972 minuttene Almunia har vært på banen denne sesongen har vi scoret 31 og sluppet inn 12.

I de 1368 minuttene Szczesny har vært på banen denne sesongen har vi scoret 31 og sluppet inn 12.

 

En liten funfact på fredag ettermiddag :)

Link to comment
Share on other sites

I de 972 minuttene Almunia har vært på banen denne sesongen har vi scoret 31 og sluppet inn 12.

I de 1368 minuttene Szczesny har vært på banen denne sesongen har vi scoret 31 og sluppet inn 12.

 

En liten funfact på fredag ettermiddag ;)

 

JEg digger dine funfacts - keep them comming.

 

Og for å ha det på det tørre - jeg digger Szczesny - jeg synes Almunia er helt grei - og vi kan ikke gardere oss mot så "uheldige" skader på våre keepere. Så da får Almunia duge, alternativt låne en keeper som er virkelig god.. men de blir vel ikke lånt ut...

Link to comment
Share on other sites

I de 972 minuttene Almunia har vært på banen denne sesongen har vi scoret 31 og sluppet inn 12.

I de 1368 minuttene Szczesny har vært på banen denne sesongen har vi scoret 31 og sluppet inn 12.

 

En liten funfact på fredag ettermiddag ;)

Konklusjon; Almunia er bedre for vårt offensive spill enn Szczesny B)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Highbury hero Bob Wilson believes that Arsene Wenger would be foolish to try and buy a new number one goalkeeper this summer given the emergence of young Polish star Wojciech Szczesny.

 

Wilson, who made a name for himself as Arsenal’s Player of the Year during the famous 1971 Double season, recently revealed that his old club made a huge summer bid for Liverpool’s Pepe Reina before the start of the season but has now hinted that a second such approach may be unnecessary given Szczesny’s competence.

 

Szczesny, 20, looks set to end the season as the Gunners first choice stopper having featured pre-season as back-up for Spaniard Manuel Almunia, compatriot Lukasz Fabianski and Italian Vito Mannone.

 

Currently sidelined with a finger injury, along with all the aforementioned keepers, the Pole is tipped for a swift return and could replace emergency replacement Jens Lehmann between the sticks against Liverpool.

 

Speaking to Arsenal TV Online Wilson drew a comparison between Szczesny and England and Manchester City stopper Joe Hart:

 

“I think you run a huge risk now [buying another keeper] with Wojciech Szczesny coming through as he is. In my opinion he has the same make up as somebody like Joe Hart, who I think will be England goalkeeper for many years to come.

 

“That is a complete confidence in himself, his ability, a brashness about it. An ability to play for Arsenal Football Club.

 

“When I say that to people they ask me, ‘What’s the difference between playing for Arsenal and Stoke City or Birmingham City?’

 

“I’m saying this with as much respect as I can have, the plain fact is that at a club like Arsenal, Manchester United or Liverpool and I guess now Chelsea, to a degree since Abramovich has been on board, you have to have something within your make up that makes you realise it’s not good enough to come second or to come third.

 

“You are expected to win trophies. And that becomes a huge burden. As a goalkeeper, as you know, you can be brilliant for 89 minutes and make a bad error and you will be judged on that.

 

“Wojciech Szczesny I believe is the future in goal here. If you are good enough, you are old enough. That is the old saying."

 

Kilde.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

GoonerTalk Gooner Chris

Wojciech Szczesny will wear the #13 shirt next season. Let's hope it's a good omen.

 

Hadde håpet han skulle få nummer 1 eller 12, men 13 er vel ikke så aller ille det heller.. :P

 

Elsewhere, the session finished with a penalty shoot out, but there was no pressure. Jack Wilshere took the first spot kick, and after scoring, received a swift kick to his behind from goalkeeper Wojciech Szczęsny.

 

Haha. Elsker Szczesny!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Noen som husker at Szczesny traff tverliggern i fjorårets crossbar-challange på members day? Vell, han gjorde det i år også. På et enda lekrere vis. Det har ikke kommet på youtube enda. Jeg så det på Arsenal.com Member's day training. Cirka 2 minutter ut i klippet. Anbefales å ta en titt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...