Jump to content

Wojciech Szczęsny


1Bergkamp0

Recommended Posts

  • Replies 668
  • Created
  • Last Reply

Det andre målet gjorde han sannsynligvis rett i å komme ut, selv om utfallet ble dårlig. På det tredje målet synes jeg han prøvde litt for hardt ved å komme seg ut, i og med at Graham hadde Koscielny i hælene. Katastrofalt spill var det ikke, men det var heller ikke ideelt.

Jeg tror fort andremålet kunne blitt avverget om han hadde stått i målet. Når han kom ut, var det bare ett hjørne Dyer kunne plassere ballen til, men hvis Szczesny hadde blitt stående, kunne Dyer fort blitt mer usikker og bruk mer tid, og enten Koscielny eller annen forsvarsspiller kunne gjort en inngripen.

Link to comment
Share on other sites

Så er spørsmålet, hvem styrer linja? Noen står Koscielny går.

 

Vanligvis har det sett ut som det er Mertesacker som styrer linja, noe som er fornuftig med tanke på hans svake tempo og rutinen. Koscielny var helt tydelig uoppmerksom og opphevet offsiden på 2-3 scoringen.

 

Szczesny bør ikke klandres for noen av målene. Det var rett og slett svakt forsvarsspill og idiotiske balltap.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror fort andremålet kunne blitt avverget om han hadde stått i målet. Når han kom ut, var det bare ett hjørne Dyer kunne plassere ballen til, men hvis Szczesny hadde blitt stående, kunne Dyer fort blitt mer usikker og bruk mer tid, og enten Koscielny eller annen forsvarsspiller kunne gjort en inngripen.

 

Jeg tror også det, men jeg utelukker ikke at avgjørelsen om å gå ut fra målet var fornuftig i det øyeblikket han tok den, men jeg må se nærmere på situasjonen før jeg bombastisk påstår noe.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny bør ikke klandres for noen av målene. Det var rett og slett svakt forsvarsspill og idiotiske balltap.

 

Så du mener WS ikke gjør feil ved luske ut i mellomdistanse og etterlate målet så og si åpent? Graham kom skrått på og Kosci var hakk i hæl....

 

Synes Kosci opphever offsiden for ofte, virker som han ikke stoler på linja.... Som jeg sier i tråden til kampen mener jeg vi burde spilt langt mer kynisk når vi stiller det laget vi stiller, som åpenbart ikke er så trygge på hverandre... Å stå så høyt med den 4-eren vi hadde måtte jo straffe seg til slutt

Link to comment
Share on other sites

Greit at WS sine innvolveringer ikke var gode, det tror jeg de fleste er enige om. Men jeg mener ihvertfall at han ikke skal gjøres til den store hoggstabben i dag, det største problemet ligger på midtbanen, hvor man har håpløse balltap ved flere anledninger, noe som skaper usikkerhet og vanskelige situasjoner. En keeper har noen ytterst få muligheter til å ha gode innvolveringer, WS hadde et par dårlige i dag, sesongen som en helhet så har han vært i en klasse for seg i Arsenal med et par unntak.

 

Nei, greit at han ikke var feilfri i dag, men ikke skap en hoggstabb ut av vår unge polakk!

Link to comment
Share on other sites

På det siste målet i mot så er ikke problemet at WS går ut, det skal han gjøre. Problemet er at han er disorientert og trekker for langt til sin venstre side og etterlatter et kjemperom på sin høyre side. Det er en gigatabbe slik jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Greit at WS sine innvolveringer ikke var gode, det tror jeg de fleste er enige om. Men jeg mener ihvertfall at han ikke skal gjøres til den store hoggstabben i dag, det største problemet ligger på midtbanen, hvor man har håpløse balltap ved flere anledninger, noe som skaper usikkerhet og vanskelige situasjoner. En keeper har noen ytterst få muligheter til å ha gode innvolveringer, WS hadde et par dårlige i dag, sesongen som en helhet så har han vært i en klasse for seg i Arsenal med et par unntak.

 

Nei, greit at han ikke var feilfri i dag, men ikke skap en hoggstabb ut av vår unge polakk!

Sesongen som helhet har vært helt ok. Ikke NOE mer enn helt ok. Han har faktisk gjort flere feil i nesten hver eneste kamp nå i et par måneder, og han hadde stygge feil som kostet oss mål også i høst.

 

Jeg vil ikke skape noe hoggstab, men jeg blir bare utrolig provosert over behandlingen Almunia fikk, når Szczesny gjør minst like mange feil og slipper unna fortjent kritikk hele tiden.

 

Folk som mener Szczesny er blant verdens beste keepere (og de finnes på dette forumet), bør virkelig få opp øynene sine. Han er knapt nok topp 10 i Premier League.

Link to comment
Share on other sites

Så du mener WS ikke gjør feil ved luske ut i mellomdistanse og etterlate målet så og si åpent? Graham kom skrått på og Kosci var hakk i hæl....

 

Etter å ha sett det i reprise så skjønner jeg hva dere mener. I det det skjedde var jeg bare så pissforbanna på Koscielny som småjogget ved siden av Graham, og som i tillegg opphevet offsidefella. Men ja, Szczesny sto fullstendig feilplassert og skal dele skylden med Kos i den situasjonen. Heldigvis er begge relativt ung, og forhåpentligvis klarer de å riste av seg slike tåpelige feil i framtida. Ingen tvil om potensialet til Szczesny, han kan ende opp som verdens beste keeper, men det er fortsatt et stykke igjen. Heldigvis virker han som en ekstremt lojal type, og mtp alderen så kan Szczesny spille i Arsenal i minst 15 år til. Han er uansett en skikkelig oppgradering fra tidligere år.

Link to comment
Share on other sites

 

Var det han som ga fra seg ballen på 2-3 målet? Regner med det var den situasjonen Sir John siktet til?

 

Det var vel en herremann med 12 på ryggen som relativt enkelt ble fratatt ballen. Et par kvikke pasninger så valgte Koscielny å bryte en kontrollert linje ved å rygge Swanseaspilleren on-side og avsluttningsvis svarte Szczesny feil på en geomerioppgave. Forøvrig hadde Ramsey en fryktelig svak kamp.

Link to comment
Share on other sites

 

Det var vel en herremann med 12 på ryggen som relativt enkelt ble fratatt ballen. Et par kvikke pasninger så valgte Koscielny å bryte en kontrollert linje ved å rygge Swanseaspilleren on-side og avsluttningsvis svarte Szczesny feil på en geomerioppgave. Forøvrig hadde Ramsey en fryktelig svak kamp.

 

Ja, var ganske sikker på at det var Henry som mistet ballen i forkant. Og ja Ramsey hadde en forferdelig dårlig kamp, han har så uendelig langt opp til Fabregas, som han visst nok skulle 'erstatte'.

Link to comment
Share on other sites

han har så uendelig langt opp til Fabregas, som han visst nok skulle 'erstatte'.

 

Vel, nå ville stort sett 99,99% av alle midtbanespillere i verden slitt med å erstatte Fabregas. Hvis det er der supporterne legger lista for Ramsey, synes jeg rett og slett synd på han.

Link to comment
Share on other sites

 

Vel, nå ville stort sett 99,99% av alle midtbanespillere i verden slitt med å erstatte Fabregas. Hvis det er der supporterne legger lista for Ramsey, synes jeg rett og slett synd på han.

 

Det gjør de nok neppe, men de forventer vel av han at han ut fra sin posisjon på banen er et par hakk mer skapende og ditto mindre balltapende. Om det er fair å forvente dette av han er en annen sak, men Wenger har nå en gang satt han i den posisjonen og da ligger lista der den ligger. Så lista er lagt av Wenger, ikke supporterene.

Link to comment
Share on other sites

 

Det gjør de nok neppe, men de forventer vel av han at han ut fra sin posisjon på banen er et par hakk mer skapende og ditto mindre balltapende. Om det er fair å forvente dette av han er en annen sak, men Wenger har nå en gang satt han i den posisjonen og da ligger lista der den ligger. Så lista er lagt av Wenger, ikke supporterene.

 

Da vil spørsmålet være. Hvem skal kritiseres? Ramsey eller Wenger?

Link to comment
Share on other sites

 

Da vil spørsmålet være. Hvem skal kritiseres? Ramsey eller Wenger?

 

Fra mitt synspunkt så er det helt klart Wenger. En ting som har irritert noe vanvittig med introduksjonen til Ramsey som "fast inventar" er at han ikke trengte å kjempe seg inn engang. Han bare ble fast av "default".. Han løper mye og alt det der, men på en skala fra 1-10 så ville jeg gitt Ramsey en karakter på 6 pdd. og det er langt ifra godt nok til å være fast på Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey er fast av "default" fordi vi har solgt Fabregas og Nasri, Diaby er konstant skadet, Wilshere har vært ute i siden i sommer og alternativene er Benayoun og Rosicky i tillegg til noen tenåringer som knapt har vært på banen. Kan ikke forvente noe annet enn at han spiller da. Jeg syns han er god nok, men det handler litt om hvordan man komponerer midtbanen. Spiller han sammen med Benayoun sentralt ber man om trøbbel, Rosicky likeså. Arteta er en langt bedre partner for Ramsey. Det merkes også at han merker trøkket etter å ha spilt nesten hver match siden sesongstart. Han har virket sliten de siste matchene. Regner uansett med han blir henvist til benken hvis Arteta, Wilshere og Song er tilgjengelige.

Link to comment
Share on other sites

Det var da temmelig klart at dette var det jeg siktet til. Wenger kunne ikke vite om Wilshere ville bli skadet eller ikke, men Diaby burde vært dumpet i løpet av sommeren og det burde blitt hentet inn en spiller til med nivå med Arteta og i nogenlunde samme alder. Dessverre ble Benayoun hentet inn istedet og han er praktisk talt bare en klone av Rosicky. Ren desperasjon av Wenger imo. når jeg hørte Benayoun hadde blitt hentet inn på lån fra Chelsea.

 

Du sier selv at verken Rosicky eller Benayoun fungerer med Ramsey, men at han fungerer med Arteta. Kan det kanskje ha noe med å gjøre at Arteta holder et såpass høyt nivå at han bærer Ramsey mye mer enn hva Rosicky og Bønna gjør? Det er det jeg mener iallfall. Tror Rosicky - Arteta ville vært hakket bedre enn Ramsey - Arteta selv. Det er ingen tvil om at Ramsey løper mye, men herregud.. det er ikke det som gjør en spiller god. Det er hvordan han bruker ballen og der er Ramsey fortsatt langt unna den kvaliteten man forventer for en spiller som skal spille for Arsenal. Jeg er utrolig sikker på at Ramsey etterhvert blir en meget god spiller, men akkurat nå så trenger han konkurranse. Det vil han få når Wilshere kommer tilbake da han mest sannsynligvis vil tape plassen sin, men da mener jeg vi mangler en klar konkurrent til Arteta (hvertfall hvis jeg får viljen min angående Diaby :P).

 

Det optimale ville vært å øke kvaliteten på backupen vår uten egentlig å bruke noe særlig mer penger. Og i fjor gikk vi f.eks. glipp av en enestående deal på Alou Diarra som kostet Marseille kun €4M. Ufattelig lite penger for en spiller av det kaliberet. Montolivo er også tilgjengelig da han ikke vil signere ny kontrakt med Fiorentina og vil koste omtrent £6-8M hvis man skal tro ryktene. Begge disse to hadde vært langt bedre alternativer enn Diaby og Benayoun og ville heller ikke kostet så utrolig mye. Samtidig ville vi hatt langt bedre "quality in depth" som managere liker å si og dermed vært langt bedre skodd hvis f.eks. Song, Arteta eller Ramsey ble skadd eller var i dårlig form. Pdd. så er det konstant Song, Arteta og Ramsey som starter uansett form og det er rett og slett ikke noe som helst konkurranse for plassene og det syntes jeg vi merker temmelig greit for tida.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...