Jump to content

Wojciech Szczęsny


1Bergkamp0

Recommended Posts

  • Replies 668
  • Created
  • Last Reply

Mannone har vel signalisert at hans framtid ikke ligger hos Arsenal. Almunia vil helt sikkert reise. Hva med Fabianski? Jeg er ikke overbevist om at han er for dårlig til å være første/andre-keeper for Arsenal. Jeg er heller ikke overbevist om at han er god nok. Det har vel kommet noen indikasjoner på at også hans tid er over i Arsenal. Argentineren Martinez vil ganske sikkert bli hentet opp i A-lagsstallen. Han er visstnok et meget stort talent.

 

Da har vi to unge keepere - and that's that.

 

Szczesny har ikke helt overbevist meg ennå. Han har bevist at han er i stand til å gjøre spektakulære verdensklasseredninger, men han har også gjort endel ganske grove tabber som har ført til baklengsmål. Vi har ikke akkurat briljert defensivt denne sesongen, og det må WS ta sin del av skylden for. Ofte ser det ganske kaotisk ut i vår egen 16-meter. Jeg liker å tro at han vil ha en jevn utvikling til å bli verdens beste keeper. Jeg håper det, men er langt fra overbevist.

 

Vi trenger minst en keeper til inn i førstelagsstallen. Forrige sesong benyttet vi 5 forskjellige keepere. Denne sesongen spilte WS alle kampene untatt 6.

 

Jeg ønsker meg en erfaren førstekeeper, jeg. En fra øverste hylle. Så får vi håpe at Szczesny fortsetter utviklingen sin med færre kamper som 'cup-keeper'.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger minst en keeper til inn i førstelagsstallen. Forrige sesong benyttet vi 5 forskjellige keepere. Denne sesongen spilte WS alle kampene untatt 6.

En keeper som kan kjempe om førstelagsplassen, men som er gammel og proffesjonell nok til å forstå at å klage på spilletid ikke vil få han noe sted.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Elsker hvordan han casually setter den i krysset uten å vise glede, inntil han ser han blir filma

 

Haha, godt poeng. Jeg kjenner meg også litt igjen fra løkkefotballen der en står og leker litt med en ball på egenhånd og gjør noe fantastisk - som ingen ser. Ikke like stor glede i det da!

 

Men du verden ... Jeg la ikke engang merke til at han skjøt med motsatt bein: Så "flytende" var det utført rent teknisk.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

WS sin prestasjon i dag, og generelt hans prestasjoner de siste månedene gjør meg usikker på om han er riktig mann å ha som sisteskanse hvis vi skal være med å kjempe om trofeer. Ingen tvil om at han er talentfull, men slik jeg ser det, har han faktisk hatt en nedadgående kurve. Han har rett og slett ikke vist noe progresjon

Link to comment
Share on other sites

WS sin prestasjon i dag, og generelt hans prestasjoner de siste månedene gjør meg usikker på om han er riktig mann å ha som sisteskanse hvis vi skal være med å kjempe om trofeer. Ingen tvil om at han er talentfull, men slik jeg ser det, har han faktisk hatt en nedadgående kurve. Han har rett og slett ikke vist noe progresjon

Kan være enig med deg Kim. Syns han har vært ok,men ikke noe mer de siste månedene.

Litt synd,

Link to comment
Share on other sites

WS sin prestasjon i dag, og generelt hans prestasjoner de siste månedene gjør meg usikker på om han er riktig mann å ha som sisteskanse hvis vi skal være med å kjempe om trofeer. Ingen tvil om at han er talentfull, men slik jeg ser det, har han faktisk hatt en nedadgående kurve. Han har rett og slett ikke vist noe progresjon

Enig ang. Hans kvaliteter, uenig ang formkurve. Jeg synes han har vært stabil på ett nivå som er litt for dårlig hele tiden, altså stabilt dårlig.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det at en 22-åring i sin debutsesong som førstekeeper for en klubb som i Arsenal i en sesong hvor laget oftere enn ikke har vært i "total shambles" er opp og ned er ikke akkurat så fantastisk sjeldent. Når man også tar med at han de siste 2-3 månedene av sesongen spilte med store smerter i skulderen og gikk på smertestillende under kamper så kanskje man får et større grep om situasjonen? Eller påvirker ikke smerter i skulderregionen dere andre forumister?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sagt det før, og gjentar meg selv. Han trenger konkurranse. Når ingen av våre andre keepere er aktuelle selv når Woj knasker smertestillende på grunn av den langvarig skulderskade sier det seg selv at han er et ganske ubestridt førstevalg. Det er for tidlig, og det hindrer utvikling. Jeg er overbevist om at Szczesny er rett mann for fremtiden, men det må være en som puster han ikke nakken og er mer enn klar for å steppe inn hvis førstevalget føler seg altfor komfortabel. Får vi en keeperduell ala Lindegaard/De Gea neste sesong kommer det bare til å gjøre Szczesny bedre hvis han blir henvist til benken innimellom. Det er ikke bare i Arsenal han har soleklart førstevalg heller, situasjonen er ikke annerledes for Polen når veletablerte konkurrenter som Fabianski, Boruc og Kuszcak bla. er uaktuelle.

Link to comment
Share on other sites

Han er ung, forholdsvis urutinert, og trenger kanskje en ny keepertrener. Peyton er kanskje ikke rette mann, sinnsrolige Seaman kunne lært ham noe skulle jeg tro.

Er ikke sikkert at man er en god keepertrener selv om man var en god keeper. Seaman har vel ennå ikke prøvd seg i treneryrket. Drillo var en jo en entertainer som spiller, men som trener er han jo det stikk motsatte

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikkert at man er en god keepertrener selv om man var en god keeper. Seaman har vel ennå ikke prøvd seg i treneryrket. Drillo var en jo en entertainer som spiller, men som trener er han jo det stikk motsatte

 

Jeg mener jeg leste for noen år siden at Seaman trente en mindre klubb og gjorde det fantastisk bra med dem. Har ingen kilder og gidder ikke å søke opp.

Link to comment
Share on other sites

Faren hans jobber vel som keepertrener og var en svært anerkjent keeper, tror ikke det er treneren det går på. Det røde kortet var ingen stor tabbe av Szczesny i min bok, målet han slapp inn forøvrig var latterlig keeperspill. Må, som han har sagt selv også fokusere på fotballen fremfor utenomsportslige ting som Twitter. Synes uansett han er en veldig bra keeper og har troa på at han kan bli en av verdens beste om vi henter inn en backup han må kjempe med; holder ikke å ha reserver Wenger ikke vil ta i bruk selv når Sczcney er skadd..

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/szczesny-it-was-a-nightmare-start-for-me

Forøvrig uenig i vurderingen hans, det var ikke en typisk situasjon hvor han kræsjer i en forsvarsspiller, han slenger seg inn i forsvarsspilleren som allerede ligger bak angrepsspilleren, i slike situasjoner må han holde seg på streken om han ikke kommer seg foran spissen..

Link to comment
Share on other sites

selvtilliten er sålangt mye større enn ferdighetene. Men han kan bli en toppkeeper, men er det ikke pr dags dato

 

Så er da spørsmålet om Arsenal er tjent med å ha en førstekeeper som har potensialet til å bli en toppkeeper, men som ikke er det pr. dags dato dersom vi skal være med å kjempe om trofeer?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...