Jump to content

Wojciech Szczęsny


1Bergkamp0

Recommended Posts

Er et perfekt skudd fra Balotelli, hardt og i perfekt høyde, er vanskelig å ta, men ikke utagbar, ser ikke på dette som en tabbe.

 

Ikke enig i dette heller. Skuddet er ikke spesielt hardt og det er ikke spesielt godt plassert, men skuddet har en fin skrue og den dupper litt. Slik jeg ser det så var det skruen som lurte WS.

 

Står ved at dette skuddet så absolutt var tagbart.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 668
  • Created
  • Last Reply

Klart det er dårlig keeperspill.

WS har helt klart potensiale til å bli en meget god keeper, men til å være så høy som han har imponerer han lite med sin rekkevidde. det har jeg sett flere ganger. Ballen går langt under tverrliggeren og i tillegg kun en knapp meter fra der han står.

WS sine styrker er få:

1 mot 1

pondus

Svakheter:

dårlige i gangsettinger

passiv i feltet

dårlig rekkevidde

gjemmer seg bak muren på frispark, slik vi har blitt vant til all den tid vi har blitt pint med almunia

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Fabianski var heller ikke så ille de siste kampene hans før skaden. Jeg tror Szczesny bærer på: "Jeg er blant de beste keeperne i verden"-tanken og får altfor høy selvtillit i enkelte kamper. Vi har jo i år sett flere ganger at han finter spillere i en farlig område i stedet for å bare sende ballen videre. Håper Fabianski får noen flere sjanser i PL slik at Szcz får litt press i seg.

Link to comment
Share on other sites

Klart det er dårlig keeperspill.

WS har helt klart potensiale til å bli en meget god keeper, men til å være så høy som han har imponerer han lite med sin rekkevidde. det har jeg sett flere ganger. Ballen går langt under tverrliggeren og i tillegg kun en knapp meter fra der han står.

WS sine styrker er få:

1 mot 1

pondus

Svakheter:

dårlige i gangsettinger

passiv i feltet

dårlig rekkevidde

gjemmer seg bak muren på frispark, slik vi har blitt vant til all den tid vi har blitt pint med almunia

 

BE

 

Det er dårlig keeperspill av WS der, men er ikke enig i at han er svak i feltet. Syns han har blitt riktig så tøff i feltet nå, han er ikke så verst på igangsettinger heller. Rekkevidden er også bra, men hvorfor han roter det til på langskudd er for meg en gåte? I dette tilfelle beveger han seg først mot feil side og har vekten på feil fot, men skuddet kommer fra så langt hold og ikke er det spes hardt så han burde tatt det i alle tilfeller.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er dårlig keeperspill av WS der, men er ikke enig i at han er svak i feltet. Syns han har blitt riktig så tøff i feltet nå, han er ikke så verst på igangsettinger heller. Rekkevidden er også bra, men hvorfor han roter det til på langskudd er for meg en gåte? I dette tilfelle beveger han seg først mot feil side og har vekten på feil fot, men skuddet kommer fra så langt hold og ikke er det spes hardt så han burde tatt det i alle tilfeller.

 

Syns heller ikke det er imponerende keeperspill, og som deg syns jeg det er rart hvordan han slipper inn disse langskuddene.

Slik jeg ser det er det hans store svakhet. Der har han definitivt noe å jobbe med.

Vi har sett flere gode reaksjonsredninger av han på skudd og headinger fra kort hold. WS er vel den første keeperen vi har

hatt siden Lehmann som faktisk gir trygghet til forsvaret. Etter hva jeg så på Emirates sist så virker kommuniksjonen mellom

WS og forsvaret godt.

Selvtilliten hans er bra og det skal vi være glad for, det gjør ham bare tryggere. Heller ha en keeper som oser av selvtillit og trygghet

enn en som ikke gjør det(ref Almunia og Manninger).

Når det er sagt så er WS ung og en del å gå på. Vi Goonere skal være glade at vi endelig har en keeper med stort potensiale

som vokter buret vårt. Det er jaggu meg en stund siden sist.

Link to comment
Share on other sites

Amen to that mmaelan. Jeg liker WS veldig godt jeg, men har fortsatt mye og lære. Jeg syns det er litt overraskende at så mange tydeligvis ikke ser hans svakheter, slik som dette skuddet jeg forventer at de fleste keepere skal ta. F.eks tror jeg Almunia hadde tatt dette skuddet uten større problemer.

Link to comment
Share on other sites

Amen to that mmaelan. Jeg liker WS veldig godt jeg, men har fortsatt mye og lære. Jeg syns det er litt overraskende at så mange tydeligvis ikke ser hans svakheter, slik som dette skuddet jeg forventer at de fleste keepere skal ta. F.eks tror jeg Almunia hadde tatt dette skuddet uten større problemer.

 

Mer å lære har han utvilsomt, men jeg tror han får mye goodwill på grunn av pondus og potensiale. Noe han utvilsom har. Det pluss at han er alternativet til keepere som har tatt mer enn en "Bjarte Flem" light. Det sitter brent i minnet til de fleste. Szczesny er en læregutt som har fått aksept for å få gå læretiden sin. Det som bekymrer meg mest med tanke på Szczesny er han eventuelt skal ta en "Bendtner", altså miste alt perspektiv på egne ferdigheter (og svakheter).

 

Når det gjelder det skuddet og Almunia .... ja, hvis han hadde stått på strek. Almunia tror jeg har pers på 5 cm i høyde.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

I tillegg til å være en god keeper, så tror jeg han i tillegg er viktig for laget i den forstand at han har en vinnerskalle og sprer rundt seg med godt humør. Har sett i flere klipp fra treninger at han lager ablegøyer og slikt er viktig for moralen i ett lag. Kysset av venstrefoten til RvP underbygger den gode stemningen i laget, og hans bidrag til å holde den vedlike. Fin fyr :)

Link to comment
Share on other sites

Viktigste er nesten selvtilliten forsvaret har når han er på banen kontra når han mangler.

Lenge siden vi har hatt et så godt forsvar, inkludert keeper. Bortsett fra i kampen mot MU har forsvaret vært bra. Ikke mange unødvendige mål. Og jeg sitter ikke lenger med hjertet i halsen ved dødballer. WS og Per sentrale i den sammenheng.

Viktig at vi kan slå fra oss på hjørnespark og frispark.

Link to comment
Share on other sites

Lenge siden vi har hatt et så godt forsvar, inkludert keeper. Bortsett fra i kampen mot MU har forsvaret vært bra. Ikke mange unødvendige mål. Og jeg sitter ikke lenger med hjertet i halsen ved dødballer. WS og Per sentrale i den sammenheng.

Viktig at vi kan slå fra oss på hjørnespark og frispark.

 

Huff, ikke glem kampen borte mot Blackburn, som var årsverste etter mitt syn. Enda verre en det vi presterte med en amputert tropp på Old Trafford.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Interessant artikkel. Statistikk er åpenbart vanskelig å tyde. Det er de som sier at tall ikke lyver og det er forsåvidt greit, men i en

slik sammenligning er det mange faktorer en må ta hensyn til.

 

Det JEG er fornøyd med er at jeg synes han har vist fremgang fra ifjor. Også da var han en god keeper, men han ble vell het i en del avgjørende situasjoner og slapp vell også inn en del skudd han ikke burde. Denne sesongen virker han mer balansert og jeg må si det jeg det er en enorm lettelse å omsider kunne stole på keeperen vår. Han er en selvsikker kar og den totale motsetning fra nervevrakene Fabianski og Almunia. Dette smitter selvfølgelig over på forsvaret/resten av laget.

 

Og best av alt, Szcz er fortsatt veldig ung til keeper å være, og vil bare bli bedre og bedre !

Link to comment
Share on other sites

Interessant artikkel. Statistikk er åpenbart vanskelig å tyde. Det er de som sier at tall ikke lyver og det er forsåvidt greit, men i en

slik sammenligning er det mange faktorer en må ta hensyn til.

 

Det JEG er fornøyd med er at jeg synes han har vist fremgang fra ifjor. Også da var han en god keeper, men han ble vell het i en del avgjørende situasjoner og slapp vell også inn en del skudd han ikke burde. Denne sesongen virker han mer balansert og jeg må si det jeg det er en enorm lettelse å omsider kunne stole på keeperen vår. Han er en selvsikker kar og den totale motsetning fra nervevrakene Fabianski og Almunia. Dette smitter selvfølgelig over på forsvaret/resten av laget.

 

Og best av alt, Szcz er fortsatt veldig ung til keeper å være, og vil bare bli bedre og bedre !

Link to comment
Share on other sites

Har egentlig bare gått glipp av en Arsenal kamp de siste 5 årene og har selvfølgelig fulgt med hver eneste gang hittil i år. Det som slår meg er at Szczesny har egentlig ikke gjort særlig mange feil som har ført til mål. CC finalen og skuddet til Kyle Walker er egentlig de to målene jeg føler at Szczesny trolig har vært ansvarlig for, men ellers har det vært vanvittig mange utagbare skudd for vår unge polakk. F.eks. i 8-2 kampen så gikk nærmest alle skuddene rett i buret uten at det egentlig var mulighet for å ta noen av de. Sist mot Wolves så går ballen innom 2 Arsenal spillere før den detter på hodet til Fletcher som header den tilbake fra hvor den kom fra og det er rett og slett nærmest helt umulig å ta den såfremt Szczesny ikke hadde stått og sovet i øyeblikkene hvor ballen endret retning. Men, han gjorde det en god keeper skal gjøre og tok ikke øynene vekk fra ballen og må dermed justere vekten sin over lynraskt og når ballen endrer retning 3 ganger på 1,5 sekund så er det en temmelig umulig oppgave for et menneske.

 

Syntes rett og slett vi har vært veldig uheldige i løpet av kalenderåret med at vi har fått mange gode avslutninger mot oss, men kanskje igjen litt heldige når Szczesny en gang iblant har vært litt uerfaren og kanskje gjort et par ting han ikke burde ha gjort.

 

Alt i alt så er Szczesny en strålende keeper allerede nå. Det er hvertfall min oppfatning.

Link to comment
Share on other sites

Syns at Wojciech har vært enorm for oss, vi har en vinner i buret etter min mening. Han er ingen ferdig keeper og det vil jeg heller aldri hevde, for det er ingen keeper, men han tar stort sett det han skal ta og er den eneste av spillerne våre jeg kan honestly si at jeg VET jeg ikke over-rater selv. Fortsatt noen mangler i feltarbeid og distribusjon, men det blir bedre fra kamp til kamp!

Link to comment
Share on other sites

Alle keepere gjør feil av og til. Van der Sar hadde en enorm blunder sist sesong mot WBA, Reina gjør feil fra tid til annen men det som gjør dem og andre keepere gode er at de klarer å reise seg opp igjen. Almunia hadde aldri den egenskapen. En glimrende "shot stopper" men altfor nervøs, altfor shaky og altfor usikker og har aldri hatt den mentaliteten som trengs for å reise seg igjen og lære av feilene sine. Når Almunia gjør noe galt preger det han resten av matchen.

 

Szcezzer vil gjøre massevis av feil i årene fremover, men han vil riste det av seg, lære av dem og bli mye bedre. Jeg syns han har blitt enormt mye bedre på dødball og crosser i år. Distribusjonen hans blir også bare bedre og bedre og vi ser av arrogansen og selvsikkerheten ute på banen at han har mentaliteten som trengs for å bli skikkelig god. Jeg håper bare han blir i Arsenal...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det andre målet gjorde han sannsynligvis rett i å komme ut, selv om utfallet ble dårlig. På det tredje målet synes jeg han prøvde litt for hardt ved å komme seg ut, i og med at Graham hadde Koscielny i hælene. Katastrofalt spill var det ikke, men det var heller ikke ideelt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...