Jump to content

Wojciech Szczęsny


1Bergkamp0

Recommended Posts

Ramsey fungerer ikke med Rosicky og Benayoun fordi de er naturlig angripende spillere som gjør veldig lite defensivt. Litt som Ramsey selv. Arteta tar solide defensive tak og kompanserer for mange av svakhetene til Ramsey sånn sett, og det samme vil spillere som Diaby og Wilshere også gjøre sammen med Ramsey. Spesielt Wilshere er veldig god til å vite når han skal storme frem og når han skal holde seg bak - enten alene eller sammen med Song. Benayoun og Rosicky spesielt mangler disse egenskapene. Enig med deg i forhold til Montolivo, utrolig spennende spiller. Frykter derimot han ender opp i en av de større italienske klubbene da.

 

Når det er sagt, Ramsey er absolutt lysår foran Rosicky. Jeg liker Rosicky. Han er en god pasningsspiller men dessverre bare en skygge av den spilleren han en gang var. Ikke i stand til å produsere noe som helst, skaper ingenting og har ikke scoret på over to år. Ingen tvil om hvem som skal spille når man velger mellom dem. Det er trist å se han nå, selv om han har løftet seg etter i fjor - da var han direkte elendig mye av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 668
  • Created
  • Last Reply

Det er ufattelig rart at Rosicky spiller glitrende som sentral midtbane på Tsjekkia da uten å ha en defensiv midtbane i laget. At Benayoun er hakket svakere defensivt er jeg enig i, men Rosicky er temmelig undervurdert defensivt og løper også veldig mye. Syntes også tidligere i sesongen at Arteta og Rosicky så gode ut sammen i Champions League mot Marseille. Rosicky er langt ifra den spilleren han en gang var for Arsenal, men det tror jeg også har med å gjøre at han strengt talt ikke har særlig med spilletid etter han kom tilbake fra skade pluss at han til tider har virket å være uten selvtillit (noe av det Arshavin har lidd av). Diaby gidder jeg ikke å kommentere da jeg ikke har tro på at han vil holde seg skadefri. Pluss det faktum at han er ufattelig ustabil. Godt du nevner Wilshere. Wilshere er for meg på et helt annet nivå enn Ramsey. Hvis Ramsey er en 6 så er Wilshere en 8,5 allerede nå. Hvis han spiller den angripende rollen på midten og legger til mål og assists så er han fort blant de beste midtbanespillerene i England om ikke i verden (hvertfall ikke langt unna :P). Problemet med Song, Arteta og Ramsey sammen på midten er at Arteta er en som må kompansere for ufattelig mye. Ramsey er ikke god nok defensivt som du påpeker, men attpåtil er han heller ikke god nok offensivt. Dette ser vi på Arteta som gjør mye defensivt arbeid og Song som må gjøre mye offensivt arbeid. Han løper derimot mye, men jeg føler det blir mye løping og nærmest ikke noe annet. Han er også vanvittig flink til å dra ned tempoet i spillet vårt med unødvendig mange toucher, støtte/feilpasninger og velger veldig ofte feil løsning. Når man tar med disse flikkene hans inn i ligningen så er det en veldig frusterende spiller å se på. Særlig når man ser hvilket talent gutten til tid har.

 

Angående Montolivo er jeg enig. Wenger virker ikke å være interessert selv om fyren er ufattelig anvendelig (her snakker vi om sentral midtbane, defensiv midtbane og offensiv midtbane) og av høy kvalitet sådan.

 

Syntes ikke Ramsey er lysår foran Rosicky. Syntes Rosicky ofte er uproduktiv mtp. assists og mål, men han er en spiller som holder balltempo oppe. I motsetning til Ramsey (og i likhet med Wilshere) så spiller han veldig ofte en-touch og velger ofte de riktige pasningene. At målene og assistene ikke har kommet titt og ofte er ikke noe sjokk når man ser på karrieren hans sammenlagt, men jeg tror mye har å gjøre med lite spilletid og manglende motivasjon grunnet dette. Hver gang Rosicky har hatt en god kamp så er det sjeldent han har fått bygge på det (enten satt ut av laget eller pådratt seg en liten kakk som holder han ute). Syntes han er hvertfall på lik linje med Ramsey, bortsett fra at han er ufattelig flink til å holde balltempo oppe. Dog er han ennå verre foran mål enn waliseren. Og det skal noe til :P

Link to comment
Share on other sites

Man kan hvertfall ikke klage på innstillingen til Szczesny.

Jo, det er akkurat det man kan. Holdningen hans på banen lyser av arroganse, og at han har "made it" på dette nivået, og at han nå er en klassekeeper. Det er et av hovedproblemene med han.

 

Virker kanskje som han har blitt gjort oppmerksom på dette nå, siden han sletter twitter-brukeren sin. Får se om han forbedrer seg som keeper framover. For det må virkelig til. Middelmådig har han vært de siste månedene.

Link to comment
Share on other sites

Får se om han forbedrer seg som keeper framover. For det må virkelig til. Middelmådig har han vært de siste månedene.

Føler vell ikke akkurat noe press ifra Almunia og Fabianski i kampen om plassen på laget, og yter kanskje ikke maks på treningene siden han vet han er et klart førstevalg. Tror det hadde vært sunt for Szczesny og fått en bedre utfordrer for å pushe hverandre gode, noe lignende som Lindegaard og De Gea.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski er på vei ut og Almunia er på oppsigelse. Mannone er allerede ute og hvem skal utfordre Szcezzer da? Håper vi henter inn en gammel ringrev til å utfordre han neste sesong som også kan fungere som mentor. Jens Lehmann gjør vel ikke noe særlig nå for tiden.... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Ikke god nok. Rett og slett. Potensiale er der? Ja, uten tvil. Men han burde være førstekeeper i Leicester eller Cardiff akkurat nå, ikke i Arsenal. I dag har Norwich fire avslutninger på mål, og hvor mange går inn? Tre av dem. Gud som Szczesny har kostet oss poeng i 2012. Ikke overraskende har han også den fjerde dårligste redningsprosenten i ligaen.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny var under pari i dag men når vi ser forsvarsspillet på de to siste målene blir han satt i svært vanskelige situasjoner. Forsvarsspillet var elendig i alle ledd, Norwich blir invitert til å score. Tviler på at det ville vært så annerledes med en annen keeper.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny var under pari i dag, men har generelt sett vært meget solid hele sesongen. Målene han ofte får mot seg kommer av at forsvaret tømmer seg totalt og han blir etterlatt alene. Ikke akkurat en situasjon hvor en keeper alltids kan gjøre så mye.

 

Du får se igjennom alle kampene denne sesongen og se på hvilke feil/tabber som har ført til ordentlige poengtap og deretter se på matchvinnende redninger. Temmelig sikker på at Szczesny har vunnet oss flere poeng enn han har tapt.

Link to comment
Share on other sites

Szczney er den beste keeperen vi har hatt siden Almunia tok fra Lehmann plassen(Enda Lehmann var klart bedre), han er en av få keepere som klarer å ta de aller vanskeligste skudda og blir satt i elendige situasjoner gang etter gang. I dag er han dårlig, men får lite hjelp av de foran seg, var ikke han som ødela dagens kamp alene for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Det er det jeg er ute etter, men først og fremst noen som kan pushe han. Både Almunia og Fabianski har vært så godt som ferdige i Arsenal i lang tid, vi må ha noen som kan være en reell utfordrer. Vi kan ikke la Woj bli altfor komfortabel i plassen sin.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke uvanlig, at man har en keeper som er et klart 1.valg i en klubb. Men; man må gi keeperen "spillefri" og la sportslige prestasjoner få konsekvenser, om nivået og fokuset ikke er 100%. Det er vel det som har vært problemet for Szczesny denne sesongen.

Han har stått i alle ligakampene denne sesongen (om jeg ikke tar helt feil), og har ikke fått føle konsekvenser på sine prestasjoner. For all del; han har hatt en kjempesesong. Langt over godkjent, men burde kanskje føle at han blir sett med falkeblikk under enkelte perioder av sesongen. Det hadde hjulpet han selv, til å jobbe og lære av sine feil.

 

Han er kun 22år, og burde nok føle litt mer press i fremtiden.

Jeg er ikke for at man skal ha to klassekeepere i en stall, for jeg tror at stabilitet i bakerste rekke er viktig for den defensive tryggheten. Så, det er viktig å finne riktig timing, for å sette krav og press på vår burvokter.

Szcezny har tatt store skritt denne sesongen, og vil ha en stor fremtid som bakerste mann i klubben. Denne kampen forandrer ikke mitt inntrykk av hele sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om vi får se en erfaren backup til Szczesny i sommer. En Schwarzer/Sørensen/Jaaskelainen hadde vært ypperlig.

 

Det spørs. Vi må respektere 25-mannsregelen, må vite..

 

For øvrig sliter WS med det samme som både manager og resten av laget: Balansegangen mellom selvtillit og arroganse. Eller som Wenger selv sa det: "There is no obvious reason because we prepared normally as we always do, but maybe subconsciously [we thought] we would win it. "

 

Det begynner dessverre å bli ganske så kjente toner!

Link to comment
Share on other sites

Szczesny er bunnsolid, men gjør selvsagt en del feil han også. Er kun er 22 år og har mye å lære enda. Det sier han selv også til tross for at han kanskje virker "over-confident".

Joe Hart er nå 25 år og kanskje PL's beste keeper. (vel og merke spiller han også bak et mer strukturert og balansert forsvar). Jeg er ganske så sikker på Szczesny er minst like god om 2-3 år.

Han trenger derimot en skikkelig konkurrent, men hvor finner vi han?

Må bli en som er fornøyd med å være 2. keeper, men likevel ha såpass kvalitet at han kan gjøre en solid jobb hvis Szczesny blir skadet.

Er ikke så veldig fan av å hente noen som nærmer seg eller er over 40 år. Bli bare en korttidsløsning i tilfelle.

Almunia er alt for dårlig mens Fabianski aldri har overbevist meg tross noen få gode enkeltkamper. Mannone kommer heller aldri til å bli en toppkeeper.

 

Vi må uansett han en ny keeper eller to for det kommer garantert til å bli keepersalg i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Er han egentlig bunnsolid? I likhet med resten av laget så er max nivået upåklagelig. Men som vi så i går så svinger det noe enormt i prestasjoner både for WS og resten av laget. Bunn-nivået må heves betraktelig for at han kan bli den keeperen vi håper han skal bli. Jeg må ærlig innrømme at jeg fikk Almunia-assosiasjoner på 1-1 målet i går.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke uvanlig, at man har en keeper som er et klart 1.valg i en klubb. Men; man må gi keeperen "spillefri" og la sportslige prestasjoner få konsekvenser, om nivået og fokuset ikke er 100%. Det er vel det som har vært problemet for Szczesny denne sesongen.

Han har stått i alle ligakampene denne sesongen (om jeg ikke tar helt feil), og har ikke fått føle konsekvenser på sine prestasjoner. For all del; han har hatt en kjempesesong. Langt over godkjent, men burde kanskje føle at han blir sett med falkeblikk under enkelte perioder av sesongen. Det hadde hjulpet han selv, til å jobbe og lære av sine feil.

 

Han er kun 22år, og burde nok føle litt mer press i fremtiden.

Jeg er ikke for at man skal ha to klassekeepere i en stall, for jeg tror at stabilitet i bakerste rekke er viktig for den defensive tryggheten. Så, det er viktig å finne riktig timing, for å sette krav og press på vår burvokter.

Szcezny har tatt store skritt denne sesongen, og vil ha en stor fremtid som bakerste mann i klubben. Denne kampen forandrer ikke mitt inntrykk av hele sesongen.

Ikke mitt heller, når det er sagt vil jeg gjerne ha inn en mer rutinert andrekeeper som Wiese som kan true Szczney sin posisjon, Real Madrid jakter Wiese som er kontraktsløs etter sesongen og de har tidligere hatt spillere som Dudek som reserve for Casillas, mener vi ikke kan legge oss på et langt lavere nivå om vi vil ha suksess i PL eller på internasjonalt nivå.

 

I går kan forøvrig lett både Sczczney, Vermaelen og Van Persie klages på, ingen av de som skulle være vinnerskaller fungerte ordentlig for oss og det er nok fordi de ikke takler preset godt nok. Synd, men sant.

Link to comment
Share on other sites

John Cross ‏ @johncrossmirror

Wenger also confirms Szczesny hasn't trained for five weeks because of a shoulder injury and has needed pain killing injections

 

Kanskje ikke så rart at han ikke har vært helt på topp i det siste. Allikevel er han så langt foran Fabianski og Almunia at Wenger heller har gjort dette fremfor å spille en av de andre. Burde jo fortelle det meste..

Link to comment
Share on other sites

Det sier ikke bare litt, det sier alt. Det blir kritisk å forbedre den delen av laget i sommer. Når Wenger heller vil spille med en halvskadd Woj og risikere at skaden forverrer seg istedenfor å la andrevalget slippe til kan nok neppe signalene bli klarere.

Link to comment
Share on other sites

Da får vi bare håpe at vi får unna Fabianski og Almunía og en rutinert andrekeeper inn, en Mart Poom ville vært eksellent, andrekeeperen trenger jo sannsynligvis kke spille, ikke mye i alle fall.

 

Innimellom lurer jeg virkelig hva folk tenker med når de ønsker nye spillere til laget vårt. Ser du ønsker deg Mart Poom til en av verdens største og beste klubber. På wikipedia finner jeg dette om Poom og hans siste klubb som var Watford:

 

Watford

On 26 May 2007, Poom signed for Watford, who had recently been relegated from the Premier League, for an undisclosed fee.[9] He had become surplus to requirements with Arsenal, after they signed Polish international goalkeeper Łukasz Fabiański. He started the new season as Watford's first choice, but went on to lose his place to Richard Lee.

Poom returned to the side for the start of the 2008–09 season. However, he sustained a dislocated shoulder in a game against Reading in September 2008 that ruled him out for the majority of the season. Although he returned to training before the end of the campaign, he was not considered for the first-team and he was released from his contract, which due to end in June, on 30 April 2009.[10]

Link to comment
Share on other sites

 

Innimellom lurer jeg virkelig hva folk tenker med når de ønsker nye spillere til laget vårt. Ser du ønsker deg Mart Poom til en av verdens største og beste klubber. På wikipedia finner jeg dette om Poom og hans siste klubb som var Watford:

 

Watford

On 26 May 2007, Poom signed for Watford, who had recently been relegated from the Premier League, for an undisclosed fee.[9] He had become surplus to requirements with Arsenal, after they signed Polish international goalkeeper Łukasz Fabiański. He started the new season as Watford's first choice, but went on to lose his place to Richard Lee.

Poom returned to the side for the start of the 2008–09 season. However, he sustained a dislocated shoulder in a game against Reading in September 2008 that ruled him out for the majority of the season. Although he returned to training before the end of the campaign, he was not considered for the first-team and he was released from his contract, which due to end in June, on 30 April 2009.[10]

Var signaleffekten av Poom, hadde vel 400 PL-kamper for Derby eller noe, i steden for at vi står igjen med en Martinez som er helt uerfaren ville vi hatt en som i det minste kjente til ligaen og hadde rutine. Ulikt Warmuz, Taylor, Wright og andre backup-keepere vi har hatt. Poom er vel også fremdeles ansatt i klubben tror jeg.

Edit: Glemte å skrive -signering bak Mart Poom, at jeg ville hatt Mart Poom nå ville vært absurd.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...