Jump to content

Wojciech Szczęsny


1Bergkamp0

Recommended Posts

  • Replies 668
  • Created
  • Last Reply
Har enda til gode til å oppleve en skikkelig brøler fra Szczesny (sett bort fra carling cup finalen, som han må dele baklengsmålet med Kos).

Hvorfor skal man se bort i fra den? Og nei, den må ikke deles med Koscielny. Det var ene og alene Szczesnys feil. Han hadde ingenting å gjøre der ute. Og det kostet oss et trofe, og kanskje enda større ting i lengden også (om man ser på kollapsen etter finaletapet). Han har også mange rare utrusninger og plasseringer i feltet på dødballer. Merker at han fortsatt er ung. Målet han slapp inn mot Tottenham var latterlig det også.

 

Uten tvil en mer spennende type enn Almunia, og Fabianski, men føler jeg meg trygg nå? Egentlig ikke. Almunia og Fabianski er gode skuddstoppere de også...

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal man se bort i fra den? Og nei, den må ikke deles med Koscielny. Det var ene og alene Szczesnys feil. Han hadde ingenting å gjøre der ute. Og det kostet oss et trofe, og kanskje enda større ting i lengden også (om man ser på kollapsen etter finaletapet). Han har også mange rare utrusninger og plasseringer i feltet på dødballer. Merker at han fortsatt er ung. Målet han slapp inn mot Tottenham var latterlig det også.

 

Uten tvil en mer spennende type enn Almunia, og Fabianski, men føler jeg meg trygg nå? Egentlig ikke. Almunia og Fabianski er gode skuddstoppere de også...

Den situasjonen mot Birmingham kan neppe bedømmes korrekt av noen her inne, for ingen av oss hørte kommunikasjonen mellom de to involverte. Den mener jeg er avgjørende for å bedømme hvem som har skyld.

 

Så du gir med andre ord Szczesny skylden for at vi tapte ligacup finalen og den forferdelige perioden i etterkant? Har det slått deg at det var 10 andre spillere på banen og som ikke klarte å spille ut Birmingham? Har det slått deg at det er et helt lag som kollapset i perioden etter? Tenker du da på at fotball er et lagspill?

Link to comment
Share on other sites

Er vell tredje gangen eller noe sånt Szczesny tar en dragning på spissen denne sesongen? Han hadde en mot Swansea, også var det en mot enten Sunderland eller Stoke, også var det nå sist mot Marseille! Herlig :)

Personlig anser jeg det som mer bekymringsverdig enn herlig, men kanskje det er jeg som er for bekymringsfull. Å glimte med finta en sjelden gang er absolutt herlig, men slik det er nå virker det som han tar den samme finta hver eneste gang han får muligheten. Det er kun et tidsspørsmål før det vil gå galt og medføre baklengsmål. Om det fortsetter slik vil enhver motspiller være klar over hva som kommer og det vil faktisk være svakt av spisser å gå på finta. Szczesny (og andre keepere som finter) hjelpes sterkt av et overraskelsesmoment, og dette momentet forsvinner fort slik Szczesny bruker finta.

Link to comment
Share on other sites

Personlig anser jeg det som mer bekymringsverdig enn herlig, men kanskje det er jeg som er for bekymringsfull. Å glimte med finta en sjelden gang er absolutt herlig, men slik det er nå virker det som han tar den samme finta hver eneste gang han får muligheten. Det er kun et tidsspørsmål før det vil gå galt og medføre baklengsmål. Om det fortsetter slik vil enhver motspiller være klar over hva som kommer og det vil faktisk være svakt av spisser å gå på finta. Szczesny (og andre keepere som finter) hjelpes sterkt av et overraskelsesmoment, og dette momentet forsvinner fort slik Szczesny bruker finta.

 

Da er spørsmålet; Tenker virkelig en spiss over det i kampens hete? Mulig. Da er det bare å legge av seg, men jeg tror ikke en spiller utpå banen klarer å tenke på det hver gang han ruser mot Szczesny.

Link to comment
Share on other sites

Da er spørsmålet; Tenker virkelig en spiss over det i kampens hete? Mulig. Da er det bare å legge av seg, men jeg tror ikke en spiller utpå banen klarer å tenke på det hver gang han ruser mot Szczesny.

Tror nok det finnes spisser som tenker slik, eller sagt på en annen måte; har instinktet. TH kunne vært en slik.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok det finnes spisser som tenker slik, eller sagt på en annen måte; har instinktet. TH kunne vært en slik.

 

RvP, Rooney, Drogba, Anelka, Torres, Aguero... Det er spillere jeg kommer på som har "smartheten" til å se gjennom en slik finte når den blir brukt så ofte.

Link to comment
Share on other sites

 

RvP, Rooney, Drogba, Anelka, Torres, Aguero... Det er spillere jeg kommer på som har "smartheten" til å se gjennom en slik finte når den blir brukt så ofte.

 

Jeg tror fint du kan legge til et par dusin spisser til. Må en keeper drible seg ut av en vanskelig situasjon, så får han prøve da, men i utgangspunktet skal han ikke havne i slike situasjoner veldig ofte.

 

Jeg liker Szczesny, men gutten har fortsatt mye å lære. En av tingene er å ikke i slike idiotsituasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Så du gir med andre ord Szczesny skylden for at vi tapte ligacup finalen og den forferdelige perioden i etterkant? Har det slått deg at det var 10 andre spillere på banen og som ikke klarte å spille ut Birmingham? Har det slått deg at det er et helt lag som kollapset i perioden etter? Tenker du da på at fotball er et lagspill?

 

Med tanke på at Almunia stort sett fikk skylden hver gang man avga poeng, så burde man vel kunne legge skylden på WS for tapet for ligacupfinalen. Man så helt bort ifra at fotball var et lagspill den gangen Almunia stod i mål. At spillerne utpå banen også sviktet var tydeligvis uinteressant, så hvorfor skal det faktum at fotball er et lagspill komme WS tilgode, men ikke Almunia?

Link to comment
Share on other sites

 

Med tanke på at Almunia stort sett fikk skylden hver gang man avga poeng, så burde man vel kunne legge skylden på WS for tapet for ligacupfinalen. Man så helt bort ifra at fotball var et lagspill den gangen Almunia stod i mål. At spillerne utpå banen også sviktet var tydeligvis uinteressant, så hvorfor skal det faktum at fotball er et lagspill komme WS tilgode, men ikke Almunia?

 

Nå ble ikke all skyld lagt på Almunia i starten. Men etter mange mange tabber etter så er det klart at han ender opp som en naturlig huggestabbe. Han holdt rett og slett ikke mål. I Szczesnys tilfelle er han 10 år yngre og står kun med den tabben iløpet av hans Arsenal-karriere. Det har hendt han har vært svak på noen skudd som har gått inn, men vil ikke si han har hatt andre tabber enn den mot Birmingham. Vesentlig forskjell.

Link to comment
Share on other sites

 

Med tanke på at Almunia stort sett fikk skylden hver gang man avga poeng, så burde man vel kunne legge skylden på WS for tapet for ligacupfinalen. Man så helt bort ifra at fotball var et lagspill den gangen Almunia stod i mål. At spillerne utpå banen også sviktet var tydeligvis uinteressant, så hvorfor skal det faktum at fotball er et lagspill komme WS tilgode, men ikke Almunia?

 

Kim, for det første så var det veldig mange som la skylden for ligacup tapet på vår unge keeper. For det andre så er Wojciech ung og han forbedrer seg. Han har blitt merkbart bedre i feltet i år og han er nå mye flinkere til å sette igang spillet. I han ser jeg en som kan bli en keeperlegende for oss. Almunia hadde etter mitt syn null positiv utvikling, han gjorde de samme fordømte feilene gang etter gang etter gang. Jeg mistet helt troen på at han noensinne kunne bli en keeper som jeg ønsker skal stå i mål for oss.

 

I Wojciech ser jeg håp, Almunia så jeg dessverre ingen håp i lenger og jeg tror ikke jeg er den eneste som tenker slik.

 

Hilsen Tapapa som gjerne ser at vi forlenger kontrakten til Almunia, som en rutinert tredjekeeper som ikke bør forvente å få spille. En rolle lik den Warmuz og Poom hadde i sin tid. En som innser at han bare en en backup og er fornøyd med å steppe inn hvis, god forbid, de andre keeperne skulle bli skadet, aldri ellers.

Link to comment
Share on other sites

Han må gjerne få ødelegge for Big Fat Sam i østkanten av byen

 

Almunia fikk ufortjent mye hets, det tok litt av til tider. Men han fikk mye som var fortjent også. Jada, det er 10 andre spillere på

banen også, men når en keeper leverer såå mange brølere som det spanjakken gjorde, da er det ikke til å unngå at

han får høre det. Når det er sagt så er det Mr.Sta som er ansvarlig for at han lot Almunia ødelegge så mye som han gjorde..

Link to comment
Share on other sites

Skjønte det Tapapa, var ment som ironi ;) Det er helt sykt at vi kaster bort så masse penger på sånt.

Det er på sin plass å kalle han for en kjegle nå. Han gjør nesten ingenting for tiden...

 

Jeg har ment at dette kallenavnet for ham har vært dekkende hele tiden jeg ;D

Link to comment
Share on other sites

Ikke bra av vår unge keeper som har sluppet inn for mange mål fra distanse. Han er ekstremt talentfull, men har fortsatt mye å lære.

 

http://www.metro.co....ciech-szczesny?

 

Vennligst forklar hva Szczezny gjorde feil der. Han sto litt ute fra mål som han skal, og da kan ikke det skuddet stoppes (hvis man ikke er 2.20 høy).

Link to comment
Share on other sites

 

Vennligst forklar hva Szczezny gjorde feil der. Han sto litt ute fra mål som han skal, og da kan ikke det skuddet stoppes (hvis man ikke er 2.20 høy).

 

Dete burde da være selvforklarende. Hvis du ser bevegelsesmøstret hans en gang til så ser du at han beveger seg mot sin venstre etter at skuddet er avfyrt og har ikke god balanse i det han slenger seg mot sin høyre side og får ikke nok kraft i stupet og ballen går over han. Skudden kommer fra ca tredve meter og er ikke mye til side for WS. Den er absolutt tagbar,.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...