Jump to content

Wojciech Szczęsny


1Bergkamp0

Recommended Posts

Skal noen av disse 2 bli Arsenals nummer 1 bør det skje denne sesongen. Klarer ingen å overbevise før sesongen er over

bør Wenger ut på markedet. Som det er nå bør Fabianski få sjansen.

 

selv om jeg mener de må få en ny sjanse til å vise at de er gode nok, er jeg enig i at det snart er på tide at de står frem. Og som også jeg hevdet er den beste løsningen KANSKJE å kjøpe ny keeper. Men per i dag bør Fabianski få sjansen, først og fremst fordi Szczesny ikke har levert, men også fordi Fabianski bør få en reell sjanse til å vise at han er mannen å satse på.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 668
  • Created
  • Last Reply

 

I mitt forsvar så varierte han fra god til knalldårlig fra hver 3-4 måned.

 

Jeg forsvarte han i en situasjon i det første innlegget som praktisk talt samtlige mente ikke var Almunia sin skyld (bortsett fra deg). Handlet ikke om jeg syntes han var god nok eller ikke på den tida mtp. at han faktisk var den keeperen som var i best form og Lehmann ikke var i sin beste form akkurat da, men etterhvert som formen hans den sesongen duppet så burde han ha mistet plassen.

 

De andre innleggene kommer som følge av formen hans. Han startet 08/09 sesongen OK. Så var han vanlig Almunia, men så kom han i den beste formen han har vist i Arsenal trøya og på det tidspunktet var han faktisk ikke så altfor ille, men under preseason og høsten sesongen 09/10 var han ræv og da ville jeg ha han droppet.

 

Som sagt: Når en spiller presterer så vil jeg at han skal spille. Når han ikke presterer så skal han droppes. Jeg syntes Szczesny er en bedre keeper enn Fabianski, men han er i elendig form og Fabianski er i god form og derfor burde Fabianski spille såfremt han ikke mister formen og Szczesny igjen kommer i toppform.

 

Selvfølgelig inntil vi får inn en førstekeeper i sommer som gjør våre førstelagskeepere til skamme og danker de ut.

 

Dette var mitt sar til deg der du skrev at angående Almunia var vi vel enige. Svaret på det må jo bli nei :-).

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Tenkte mer på til syvende og sist enn underveis når jeg skrev det. :genius:

 

Til syvende og sist var jo stort sett alle enige med meg. Din påstand om at vi var enige fikk meg til å lese gjennom alle 89 sidene i Almunia tråden. Tidvis stor underholdning :-).

 

Jeg skjønner hva du mener Stefan B.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

At Almunia ikke holdt mål har vært opplagt så og si fra dag 1. Så kom Fabianski og for alt han måtte være god til så ble det en komedie. Det virket som det kunne være håp for Szczesny, men vi forvekslet trygghet med arroganse og han har faktisk gått bakover. Pr. i dag virker Fabianski igjen å være det beste alternativet etter hele to kamper uten å havne i overskriftene. Vi får se hva som skjer ut sesongen, men at en polakk og en italiener nå må ha gjort sitt i klubben er utvilsomt. Vi må ha en inn etablert toppkeeper i sommer som inntar rollen som førstekeeper, og hvis den gjenværende polakken viser seg å kunne fravriste vedkommende plassen mellom stengene så er det vinn-vinn.

 

Bottom line er at keepersituasjonen i Arsenal har vært under enhver kritikk kontinuerlig siden 2007 og er det fortsatt. Det er for å si det rett ut fullstendig vanvittig, og anledningene har vært uendelig mange til å rette dette opp. Faktisk er dette selve symbolet på demonteringen av topp-topp-topp klubben Arsenal. I alle fall for meg. Av en eller annen grunn har dette blitt ignorert gang etter gang med den konsekvens at vår diskusjon stort sett har omhandlet hva som er det minste ondet, hvem det eventuelt kanskje mot all formodning er håp for og hvem som er hoggestabber eller ikke. En diskusjon der det opplagte blir fremhevet, og som er fullstendig absurd tatt i betraktning det egentlige problemet og konsekvensen av det som etter min ringe mening sikkert for lengst er passert 50+ poeng tapt i løpet av disse årene.

 

Edit: Det er faktisk vel mulig det er passert 100 også. Så alvorlig galt mener jeg i ramme alvor at dette er.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Lett å se grunnen til at Szczesny ikke var involvert på lørdag nå. Han har tydeligvis sagt seg villig til å spille U21 fotball enn så lenge. Startet og spiller mot Liverpool i dag.

 

Zelalem debuterer forøvrig. Kun 16 år gammel!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Szczesny signs new long-term contract

Herlig. Vist klarte forbedringer fra i fjor og virker bare å bli bedre og bedre. Hadde en liten formdupp mot Dortmund hjemme, men generelt sett vært blant de mer solide keeperene i Premier League denne sesongen i mine øyne (ligger blant annet som nummer 1 på Premier League sin egen Player Perfomance Index på tross av at vi ikke er det laget som har sluppet inn færrest mål).

Link to comment
Share on other sites

Szczesny signs new long-term contract

Herlig. Vist klarte forbedringer fra i fjor og virker bare å bli bedre og bedre. Hadde en liten formdupp mot Dortmund hjemme, men generelt sett vært blant de mer solide keeperene i Premier League denne sesongen i mine øyne (ligger blant annet som nummer 1 på Premier League sin egen Player Perfomance Index på tross av at vi ikke er det laget som har sluppet inn færrest mål).

 

Bravo. Beste målvakt i England. Og en av de som kan bli størst i verden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Beste målvakt i England vet jeg ikke, men han leverer jevnere en noensinne. Reaksjonsredningene har han alltid hatt, som i går mot Southampton, men han gjør færre feil og redder flere skudd.

 

Keepere trenger mange år på å modnes skikkelig, og med progresjonen og mentaliteten til Szczesny tror jeg han kan bli en av de store.

Link to comment
Share on other sites

I år så mener iallefall jeg at han har vært en av de beste målvaktene i England. Sammen med Mignolet(Selv om han har hatt endel tabber)

 

Liker absolutt det jeg ser av WS nowadays!:=) Blir kjekt å se hvordan formen hans blir utover. Er redd det kan bli veldig mange kamper på han.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

men hvem står i cupfinalen, Sczes eller Fab? Fab burde vel kanskje få sjansen, siden han har stått alle kampene i FA-cupen til nå, eller er det å stille det for øyeblikket beste laget det eneste kriteriet Wenger burde gå etter?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...