Jump to content

Wojciech Szczęsny


1Bergkamp0

Recommended Posts

Av det jeg så av ham i kampen i går så virket han mye mer sikker. Med unntak av noen små rare igangsettinger så syntes jeg han virket mye tryggere både i feltet og med ballen i beina. Tenk så gøy det ville vært om han kunne lært av Cech neste sesong for så å litt etter litt ta over og bli vår ubestridte nr 1 i flere sesonger fremover.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 668
  • Created
  • Last Reply

Jeg så en utrusning veldig tidlig i kampen som det luktet galskap av. Marginer der så hadde han lidd samme skjebne som forje mesterskap der han ble utvist første kamp.

Etter dette virket han trygg på det lille han ble satt på prøve. Cech er bedre ennå, men så har han mange år på å lære seg mer da.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er vel også en grunn til at han ikke står mer i EM nå? Floppy tok plassen etter første kamp. Mulig treneren der så de samme tendensene jeg så i første kamp.

Rett skal være rett, Polakk nr 1 var ute p.g.a. skade:

 

The Poles, second in the group with four points, are bidding to reach the European Championship knockout stages for the first time but must cope on Tuesday without Szczesny, who damaged a thigh muscle in the opening match against Northern Ireland.

 

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3650978/Poland-goalkeeper-Wojciech-Szczesny-final-group-game-against-Ukraine.html#ixzz4CEYvoDty

 

Link to comment
Share on other sites

Ahh. Det hadde jeg ikke fått med meg. Snodig han satt på benken da i alle kampene. Benk er i mitt hode = spilleklar

Jeg er enig med deg i det, og ikke minst siden Polen har med Boruc som tredjemålvakt.

 

En forklaring kan kanskje være at de i Euro 2016, i motsetning til nasjonale og internasjonale lagkonkurranser, ikke ser ut til å ha noen begrensing på antall innbyttere på benken. Det kan bety at "skadde" spillere kan bivåne kampen fra benk, iflg VG Live så var både Szzzz og Boruc listet som innbyttere. Det kan også være at skaden ikke er alvorlig, men at det er en risiko å stå/starte en hel kamp. Det blir mange "hvis og om" :shy:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Han forlater oss på lån og etter det er ferdig forlater han oss permanent når Roma benytter seg av kjøpsklausulen.

Dette stemte ikke. Det som stemmer er at det er bekreftet at vi er enige om pris og han har signert kontrakt og vært på medical i Juve. Om ikke den skulle avsløre noe går denne igjennom. Rundt 10 millioner pund.

Flytter denne til nostalgi nå, selv om det er litt tidlig.

Link to comment
Share on other sites

Enig, altfor dårlig betalt dersom summen stemmer.
Lurer på fremtidsplanen er, Cech har kanskje to max tre gode år igjen på absolutt toppnivå. Hvem skal ta over? Jeg mener Schezeny hadde fortjent å overta stafetthanskene basert på innsatsen i Roma. Selvfølgelig har kanskje Schezeny lyst på en permanent jobb, men å fase han inn slik som med Ospina i fjoråret kunne vært en løsning for å "holde han varm". Nå står vi med Ospina som backup, men som det også har versert rykter om også kan være på vei bort. Er den langsiktige planen at Ospina skal ta over når Cech gir seg eller ikke innehar samme toppnivå? Er Ospina bedre en Schezeny? Jeg tviler. Jeg skulle gjerne sett at det hadde blitt satset på Schezeny og latt Ospina gå. Ospina har, merk mine ord, ikke gjort seg helt bort til tross for et par blundere, men hva Schezeny har vist og at han faktisk viste seg og ha sterke følelser for Arsenal gir jeg han den ekstra kiloen på vekstkålen.

Link to comment
Share on other sites

Szezsny var på mange måter et "naturtalent" som ikke helt klarte å etablere seg i Arsenal, muligens også med et rebell-gen som gjorde at Wenger fikk han litt i vrangstrupen.

Da han mistet plassen som førstevalg så var det etter min mening fortjent (ut i fra hva han leverte i den perioden), når det er sagt så har det han har vist i Italia gjort at han (etter min mening) burde fått en ny sjanse i Arsenal. Men jeg tror ikke Wenger har vært inne på tanken om å hente han tilbake og med det i bakhodet så synes jeg det er greit at han nå blir solgt. Polakken fortjener å komme til en klubb som vil satse på han. Når det gjelder prisen så kan man gjerne kalle den for lav, men med en spiller som "bare" har ett år igjen på kontrakten og som selgende klubb vil bli kvitt, så er det ikke lett å få en høy salgspris.

 

Når det gjelder målvaktsituasjonen i Arsenal så er det greit at Cech pr. dato er vårt førstevalg, og jeg er av de som mener at Ospina er bedre enn det en del andre vil ha det til. Om Ospina blir værende eller ikke er jeg usikker på, han var etter ryktene bortimot klar for en tyrkisk klubb men så strandet hele overgangen (foreløpig) på økonomi.Jeg ser ikke bort i fra at Ospina forsvinner i dette vinduet og at det kommer inn et nytt andre eller tredjevalg.

 

Uansett om det er Ospina, Emi eller en ny spiller som blir vårt andrevalg kommende sesong, så anser jeg det som viktig at denne målvakten får spilletid og da er det greit å forsette "tradisjonen" med å la vårt andrevalg være vårt førstevalg i de cup'ene/turneringene (Ligacup, FAcup og EL) laget deltar i kommende sesong. Cech kan lett holde to-tre sesonger til (kanskje flere) men det er viktig å ha et reelt andrevalg og ikke bare en reserve som ikke får matchtrening hvis Cech blir utilgjengelig for spill.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig trist synes jeg. Szczesny er en skikkelig Gooner. Ikke bare det, men også rimelig dumt sett uti fra investeringen vi gjorde i han.

 

Klubben brukte mange år på å forme Szczesny og fikk merke konsekvensene når ting gikk galt. Han gikk erfare mye godt og mye vondt, pluss at han både vant og tapte kamper for oss. Når han endelig har tett steget opp på et stabilt høyt nivå og er klar for noe mer, så kvitter vi oss med han. Attpåtil for en lav pris.. til en av Europa's beste klubber som erstatter for trolig verdens beste keeper gjennom tidene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener å huske at mange var misfornøyde med han da han spilte for oss...

 

Wenger fikk han Tydeligvis opp i halsen etter tapet for Southampton og da er det vel like greit at han drar. Jeg feller ingen tårer for han.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener å huske at mange var misfornøyde med han da han spilte for oss...

 

Wenger fikk han Tydeligvis opp i halsen etter tapet for Southampton og da er det vel like greit at han drar. Jeg feller ingen tårer for han.

 

Du har helt rett i at mange (i alle fall noen av oss) var misfornøyde med han (ikke minst mot slutten av hans tid i Arsenal), og jeg var en av de "misfornøyde".

 

I utgangspunktet så feller heller ikke jeg noen tårer for at han nå drar videre, og jeg tror også at Wenger fikk nok etter den nevnte episoden (og jeg tror ikke Wenger er den som tilgir noen med lett hjerte).

Når det er sagt så ville jeg likevel ikke hatt noe i mot at han fikk en ny sjanse akkurat nå. Det er ingen tvil om at han har "Arsenal-genet" i seg, og ut i fra det han tydeligvis har vist frem under sitt opphold i Roma, og det faktum at Juve ønsker å satse på han som sitt førstevalg når Buffon snart legger hanskene på hyllen, gjør at jeg gjerne skulle latt han prøve seg igjen.

 

Men jeg tviler på at Wenger i det hele tatt vurderte å hente han tilbake, og da er det like greit å selge han nå istedet for et nytt utlån i det siste kontraktsåret.

Link to comment
Share on other sites

Det som er vanskelig for meg å forstå er at vi låner han bort to sesonger for deretter å selge på utgående kontrakt. Spesielt dersom Wenger, som det blir antydet av flere debattanter tidligere i tråden, hadde fått nok av "sprellene" hans, der røyking i dusjen er den mest kjent.

 

Hvis ikke poenget med utlånet var å gi han erfaring og en sjanse for han å vise at han kan gjenvinne plassen på laget, hvorfor ikke selge med en gang eller etter et utlånsår? Når han i tillegg viser seg å ha vært en av Serie As beste keepre er handlingen direkte ulogisk og nærmest en irrasjonell handling.

Link to comment
Share on other sites

@ulfagrafr & marius-, jeg kan ikke si noe annet enn at jeg er fullstendig enig med dere begge når det gjelder hvordan klubben(Wenger) har "opptrådd" i denne saken.

 

Når det gjelder punktet vedrørende pris så er det vel klubbens/Wengers opptreden som har redusert prisen. Når Wenger så pass klart gir signal om at polakken er uønsket i Arsenal, kombinert med kort tid igjen på kontrakten, så kan man ikke forvente å få markedsverdi ved salget.

Link to comment
Share on other sites

@ulfagrafr & marius-, jeg kan ikke si noe annet enn at jeg er fullstendig enig med dere begge når det gjelder hvordan klubben(Wenger) har "opptrådd" i denne saken.

 

Når det gjelder punktet vedrørende pris så er det vel klubbens/Wengers opptreden som har redusert prisen. Når Wenger så pass klart gir signal om at polakken er uønsket i Arsenal, kombinert med kort tid igjen på kontrakten, så kan man ikke forvente å få markedsverdi ved salget.

Dette forsterker mitt syn på at Wenger trenger å avlastes med en inntredelse av en sportslig sjef av noe slag. En manager har mange bekymringer og mye å tenke på. Dette gjør at visse ting ikke får de vurderingene de gjerne hadde fortjent, slik som denne nå nærmest fremstår, en ren forglemmelse eller en situasjon som åpenbart ikke har hatt en langsiktig vurdering. Wenger er i mot det, men mannen trenger en høyre hånd som kan avlaste slike situasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Dette forsterker mitt syn på at Wenger trenger å avlastes med en inntredelse av en sportslig sjef av noe slag. En manager har mange bekymringer og mye å tenke på. Dette gjør at visse ting ikke får de vurderingene de gjerne hadde fortjent, slik som denne nå nærmest fremstår, en ren forglemmelse eller en situasjon som åpenbart ikke har hatt en langsiktig vurdering. Wenger er i mot det, men mannen trenger en høyre hånd som kan avlaste slike situasjoner.

jepp, dette er tanker jeg har uttrykt i lang tid. Om dette er i form av en sportdirektør, ett nytt styremedlem ala David Dein, eller om vedkommende har en annen tittel spiller ingen rolle for meg. Det viktige er at en manager i Arsenal nå og i fremtiden (uavhengig av om det er AW eller hans etterfølger(e)) trenger noen som utfordrer/støtter/problemløser o.s.v. den som sitter i managerstolen.

 

Det er mange måter å organisere dette på, og jeg har ikke svaret på hva som er rett, men jeg er absolutt sikker på at det ikke er sunt for en klubb at det er en person som har "all makt" i en fotballklubb. Men når jeg er tilhenger av en annen måte å organisere "den sportslige totalpakka" i Arsenal, så er det samtidig viktig å finne en løsning som ikke vingeklipper den som har det daglige ansvaret for vårt A-lag. Så lenge hver enkelt person har sine klare ansvarsområder og et samarbeid fungerer mellom de områdene så tror jeg dette er en bedre løsning for klubben.

 

Til slutt så vil jeg adressere det "faktum" at det helt sikkert er noen som er fullstendig uenige med meg og kanskje ser på dette som et angrep på AW fra min side, og som mener at Wenger bør ha det ansvaret (den makten) han nå har, og jeg forstår at for noen så vil "min type organisering" føles som at Wenger blir vingeklippet. Jeg skal ikke gå inn i en stor diskusjon rundt personen Wenger i denne situasjonen, men jeg vil heller spørre de som eventuelt er uenige med meg om hva de mener bør skje den dagen Wenger forlater Arsenal, uavhenging av om det er om to. tre, fire eller for den saks skyld ti år frem i tid. Bør vår neste manager, rent prinsippielt, ha den samme makten/ansvaret for klubben som en helhet som det Wenger har hatt i en stor del av hans tid i klubben? For meg er det ikke først og fremst et spørsmål om bare Wenger, men om hvordan Arsenal bør organiseres fremover, både med og uten Arsene Wenger i managerstolen!!!

Link to comment
Share on other sites

jeg har forstått Arsenal på følgende måte:

Våre "nest beste" tjener for godt. Det fører til at de er vanskelige å få solgt med mindre de går ned i lønn hos ny arbeidsgiver. Løsningen da, for å dekke hele/deler av lønningene er å låne ut spillere. Og når de skal selges så selges de for en lavere pris slik at det blir mer spiselig for ny klubb å delle lønnsutgifter.

 

Dette er sikkert feil, men det er slik jeg innbiller meg at Arsenal holder på. Altså 100% personlig synsing.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...