Jump to content

Jack Wilshere


vegfos

Recommended Posts

Med Wilshere's tilbakekomst i ikkje altfor fjern framtid melder spørsmålet seg om kven som skal vike plass. Eller vert kanskje Wilshere sitjande på benken?? For ein månad eller to sidan ville eg knapt ofra dette spørsmålet ein tanke, men nå ser det ut til å bli ei kinkig, om enn hyggjeleg, problemstilling for Wenger. For det er vel ikkje lengre opplagt at det er Arteta som må ut? Song og Arteta ser ut til å overlappe kvarandre, men sidan dette partnerskapet åpenbart fungerer må ein kanskje sjå etter andre alternativ? Wilshere på høgre kant? Wilshere for Ramsey? Eg er ikkje heilt komfortabel med den løysinga heller. Ikkje veit eg, og overlet heller heile floka til Wenger:-) Nå kan jo dette fort bli ei hypotetisk problemstilling, sidan det dukkar opp nye langtidsskader med jamne mellomrom. Kunne likevel vore interessant å vite kva forumets medlemer meiner om dette...

Link to comment
Share on other sites

En ting er sikkert, Wilshere skal ikke slite benken! Den kjærligheten og lojaliteten han har til Arsenal kan man ikke se kli gjennom fingrene. Så mange er det ikke av denne typen

 

Frimpong har vel også kommet med tilsvarende uttalelser tidligere, mener du han også skal spille da? Saken er den at Frimpong ikke anses for god nok per dags dato, ergo spiller han ikke. Når Wilshere blir frisk så må han spille seg inn på laget, klarer han ikke det så får han sitte på benken selvom om han er en Arsenalfan langt inn i beinmargen.

 

Skal man konkurrere om de store trofeene så kan vi ikke sette inn spillere på annet grunnlag enn at de er gode nok, alt annet er å skyte seg selv i foten.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Tapapa! Er ikke sikkert Wilshere går rett inn i laget, han har vært ute lenge nå, og må komme tilbake i form. Hvis vi skulle spilt med supportere måtte også Jenkinson spilt fast når Sagna er skadefri.

 

Eller plukket noen gode kandidater fra the away boys ;D

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke det er noe problem, mer et luksusproblem !

 

Den dagen Wilshere kommer tilbake vil han selvfølgelig ha behov for å spille seg i form igjen og da er det ypperlig at vi har konkurrenter som leverer på et høyt nivå slik at Jack ikke blir presset for tidlig og for hardt. Noe han fort kunne blitt hvis vi var "in desperat need of jackmagic" !

 

Han var helt outstanding i pre-season og hvis han klarer å gjenvinne den formen er jeg overbevist om at han kaprer en plass i startelleveren. Men det vil ta tid og da er det godt vi har en solid midtbane å lene oss til. Personlig mener jeg en midtbane med både Ramsey og Wilshere, pdd, blir litt for offensiv, så det måtte eventuelt blitt AR16 som måtte vike for Wilshere. Veldig imponert over Arteta og da kanskje spesielt den defensive jobben han legger ned. Som er GULL verdt! Arteta har glidd rett inn og gitt oss en fin fin balanse. Noe vi har slitt med å finne de siste årene da vi, etter min mening, har hatt litt for mange offensivt anlagte spillere/for dårlige defensivt. Om bare Arteta kunne blitt hentet et par år tidligere... Det var så tragisk lite som skulle til for at vi kunne hevet PL-tittelen. En Arteta sammen med Song og Fab... Nei, farlig å begynne å tenke i de baner....

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Synes dagens midtbane bestående av Song-Ramsey-Arteta er knallbra og det skal mye til for at Wilshere skal få plass på laget nå.

Mtp at Wilshere og Ramsey fortsatt er ganske unge, vil det ikke være noe problem å kunne rotere litt mellom disse to, evt spille med begge om enten Arteta eller Song blir slitne/skadet(bankibordet).

 

Uansett, jo flere spillere å ta av jo bedre.

Link to comment
Share on other sites

Synes dagens midtbane bestående av Song-Ramsey-Arteta er knallbra og det skal mye til for at Wilshere skal få plass på laget nå.

 

Med Song og Arteta på banen, vil det åpne seg muligheter for en mer offensiv fri rolle for Wilshere. Det tror jeg kan bli utrolig morsomt for laget og fansen!

 

Jeg må si meg enig med Verminator5. Syntes ikke Ramsey er den offensive midtbanespilleren dette laget trenger (men han har øyeblikk hvor han viser meget lovende takter) pdd. og jeg føler han burde spille litt dypere på kort sikt og kanskje faktisk lang sikt.

 

Som Wilshere så er han en meget god pasningsspiller, men Wilshere har en helt unik evne som ytterst få i dagens Arsenal lag besitter. Nemlig evnen til å gli forbi motspillere. Ramsey er ikke i nærheten av Wilshere's nivå når det gjelder dette og vil da som oftest heller spille en støtte pasning eller føre ballen hjemover hvis han mottar ballen under press høyt oppe i banen og akkurat her er det jeg syntes vi som oftest har vært mangelfulle hittil i sesongen.

 

Van Persie (som dog fortsatt er en målmaskin) har ofte vært utrolig isolert og pakket inn og vi har hatt ytterst få mål fra midtbanespillerene våre (Song og Ramsey står begge med 1 mål hittil i sesongen mens Arteta står med 2) sammenlignet med tidligere sesonger hvor vi har vært veldig nærme sølvtøy. Nå skal det sies at Wilshere ikke akkurat har en forrykende god scoringsstatistikk for førstelaget, men for reservene og U18 laget osv. så har han scoret mange mål, men selv om han kanskje ikke scorer mer enn 4-5 mål i løpet av sesongen så vil han tilføre mye til laget i en offensiv rolle og mer enn det han tilførte laget i fjorårets sesong i den dype rollen han spilte.

 

Uansett: Wilshere utifra hvordan han presterte i fjor hadde gått rett inn på det laget her pdd. fremfor Ramsey mener nå jeg. Ramsey trenger fortsatt litt tid, men den siste måneden har han virkelig hevet seg og hvis han fortsetter i samme tempo de neste månedene så må nok Wilshere jobbe hardt for å ta plassen fra han.

 

Tror uansett et rotasjonssystem med Arteta, Wilshere, Ramsey, Song og Diaby kan bli meget bra i løpet av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Om de kommer til å betale er en annen sak. Tror ikke jeg hadde orket å ta meg bryet med å sende 1 pund til en spiller på Tottenham selv om jeg hadde sagt det på twitter midt i en seiersrus. Dette er nok glemt i Mai.

Link to comment
Share on other sites

Om de kommer til å betale er en annen sak. Tror ikke jeg hadde orket å ta meg bryet med å sende 1 pund til en spiller på Tottenham selv om jeg hadde sagt det på twitter midt i en seiersrus. Dette er nok glemt i Mai.

 

Temmelig sikker på at Wilshere selv vil betale either way, men at det er et tiltak som kanskje vil føre til mer penger hvis enkelte Spurs supportere holder løftet :P

Link to comment
Share on other sites

Savner Wilshere! Mens vi venter på hans comeback kan vi kose oss med kveldens geniale twitter oppdateringer fra unggutten!

 

Nothing better on a wednesday night than a stir fry and watching the spurs get beat at the lane! #Loveit

 

 

Congratulations to #PAOK great win....maybe spurs should stick to Thursday nights they are not very good on wednesdays....#MaybeNextTime

 

 

Monday, Tuesday, Wednesday, #spursday, friday, saturday....sunday!

 

Legende!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
×
×
  • Create New...