Jump to content

Jack Wilshere


vegfos

Recommended Posts

Hele 20 år nå og greier. En av de eldre i Arsenal-laget altså.

 

Gleder meg virkelig til han er tilbake. Vi savner virkelig en sentral midtbane/offensiv midtbane som evner å sette fart og passere en spiller eller to. Wilshere har også tidligere på reservelaget utpreget seg med massevis av mål og målgivende og har tro på at i en offensiv rolle så vil han virkelig utvikle seg. En av få spillere som evner å se pasninger få andre ser.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Er drøyt å forvente at en 20-åring (nettopp fylt 20 også) med kun halvannen sesong med førstelagsfotball under beltet skal redde oss fra Europa League og presse oss opp til Champions League. Er selvfølgelig lov å håpe og Wilshere er allerede i en alder av 20 år klasse, men han har fortsatt mange aspekter han må jobbe med for å bli skikkelig verdensklasse og det er antall mål og målgivende. Han er på alle områder nærmest en komplett midtbanespiller, men akkurat disse to områdene må han jobbe en god del med. Særlig hvis han skal spille den offensive rollen (noe jeg håper han vil gjøre).

 

Dessverre så er det slik at nesten alle våre beste spillere skal være tilgjengelige hvis vi skal ha mulighet for Champions League, men dette skjer jo selvfølgelig ikke. Kvaliteten i bredden vår er latterlig svak pdd. og det er trolig på midtstopperplass vi har best dekning med Vermaelen, Mertesacker, Koscielny, Djourou, Miquel og Squillaci. Hvor de tre første nærmest alltid holder et meget høyt nivå, mens Djourou er veldig varierende, Miquel er ung og Squillaci "ok". Backupen på backene er generelt sett dårlig. Kantspillere likedan og bak van Persie er det enda svakere. En fullstendig skadefri midtbane ville vært temmelig bra, men Diaby er alltid skadet og Coquelin er fortsatt usikker som backup for Song da han er veldig ung.

 

Håpet er at Chamberlain og Miyaichi vil vokse noe vanvittig og vi får et par naturlige kantspillere innen en sesong eller to sammen med Gervinho som holder høyt nivå, men inntil da så sliter vi med Walcott og Arshavin. Afobe kan også bli meget god etterhvert, men det er minst et par sesonger eller mer.

 

Spørsmålet er uansett om hvorvidt vi kan holde på van Persie, Vermaelen og Song inntil de unge spillerene våre forhåpentligvis tar steget opp og samtidig som spillere som Diaby og Gibbs klarer å riste av seg skadeproblemene. Det har jeg forholdsvis lite tro på for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Det ville vært fantastisk om han kom tilbake med full fyr på alle sylindre fra start av, men det kan ta litt tid. Sansynligvis gjør det det, så forvent ikke Messi(as).

 

Viser han fjorårtakter fra første stund er vi uber styrket

Link to comment
Share on other sites

Ser det er flere og flere som mener dette skal være tilfellet. Som Jamie Dalton sier så pleier vanligvis skadeoppdateringen å være ute på Arsenal.com rundt klokken 9 norsk tid, men i dag så er den ikke oppdatert: JamieDalton82 Not saying this is linked, but Wenger's weekly injury update/chat isn't on http://t.co/8kstdI6A yet. It's always usually on at this time.

 

Da er det vel bare å håpe at Hazard ryktene stemmer, men I call bullshit on those for å si det mildt.

 

Edit: Selv om ingenting er bekreftet så er det en god del folk som snakker om at Wilshere er ute til april. Må si det virkelig ikke forundrer meg hvis det stemmer.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

http://www.dailymail...al-England.html

 

Venter bare på at det skal bli offisielt nå. Pressekonferansen er like rundt hjørnet.

 

Slik jeg ser det, er situasjonen slik: hent en ny, klassespiller på midtbanen, eller vink farvel til topp 4 denne sesongen. Jeg liker Ramsey og syns han er en god spiller, men han mangler fortsatt det lille ekstra, den viktige stabiliteten, og han er ikke klar for å dra lasset. Han kommer nok til å gjøre sakene sine bra i vår, men ikke noe mer. Han kommer neppe til å være ekstraordinær.

Edited by Wilshere
Link to comment
Share on other sites

Arsenal Wenger: "Wilshere had a little setback. We don't know how bad it is."

 

Vedder på at de først tror det er snakk om et par uker og derfor henter vi ikke en erstatter. Deretter kommer det frem at Wilshere er ute til april og sesongen hans er over.

Link to comment
Share on other sites

Å herregud. Da henger jeg meg selv.. av alle spillere vi har hatt på lån de siste årene så er Denilson sammen med Wellington Silva sine utlån det desidert verste. Han har vært helt Denilson i Brasil aka elendig. Fått supporterne på nakken og pådro seg vel 3-4 røde kort og et par andre kamper hvor han var banens dårligste utifra hva jeg har hørt.

 

Skal en spiller hentes tilbake så burde det vært Henri Lansbury i så fall da han har langt mer å by på pluss at han ikke trenger å registreres i troppen. Det ene minuset er vel om hvorvidt han er tilbake fra skade eller ikke ennå.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...