Jump to content

Jack Wilshere


vegfos

Recommended Posts

 

Ooooops

Arsenal Wenger: "Wilshere had a little setback. We don't know how bad it is."

 

Vedder på at de først tror det er snakk om et par uker og derfor henter vi ikke en erstatter. Deretter kommer det frem at Wilshere er ute til april og sesongen hans er over.

 

Speaking on January 29, Arsene Wenger said: "I spoke to Jack today. We have no real news yet. The first news we have had is better than expected. He is not in a boot, but I don't know more. His morale looks quite good and I hope it will only be a short setback.There will be more tests this week."

 

Heh. Ikke så langt unna jeg heller :)

Link to comment
Share on other sites

Wilshere er ikke ute resten av sesongen.

 

Man kan si hva man vil om Wenger, men jeg hører heller på han enn Daily Mail og resten av tabloidene.

 

De sier at det er snakk om et tretthetsbrudd i foten igjen - det leges ikke på 14 dager. Men de vil nok sjeke det om 14 dager for å kunne se hvor lang "løypa" er før han er tilbake. Men aldri i verden om det er før slutten av mars

Link to comment
Share on other sites

Skal Wenger kommer igjennom den stormen han er i nå så føler jeg meg overbevist om at han gjør klokt i å være ærlig. Denne "løgnen" han dro her er ikke mye mer troverdig en Chamberlain sin skade. Han balanserer på en tynn tråd nå...

 

Jeg føler meg relativt overbevist om at det er mye vi ikke vet om hvorfor klubben er i den situasjonen den nå er, med tanke på spillerkjøp etc, og jeg tror heller ikke Wenger er den største skurken her. Når alt summeres opp er det likevel han som står igjen som den skyldige, fortjent eller ufortjent.

Edited by Parlour
Link to comment
Share on other sites

En ting er sikkert, hvis alt dette med skader etc er reelt. Vi må få tilbake Gary Lewin, eller i hvert fall erstatte det medisinske personalet. Makan til skader som har vært i klubben vår de siste sesongene er helt uhørt. Den ene skade mer absurd en den andre, noe må totaloverhales i denne klubben her.

Link to comment
Share on other sites

Og igjen så må folk forstå følgende:

 

Arsenal kjøper tjenester av verdens fremste eksperter på de skadene som til enhver tid befinner seg i klubben. Dette er akkurat de samme "stjernelegene" som arbeider med andre lags fotballspillere.

 

Og absurde skader får man aldri gardert seg mot - samtidig har ikke andre klubber det så mye lettere enn oss til tider. Det som kunne vært interessant er å se en upartisk fremstilling av skadene til Arsenal, Chelsea, Man U og Liverpool de siste 10 år - bare for å sammenlikne disse. Er vi så utsatt som vi skal ha det til? Jeg tviler faktisk på det.

 

RP7 - du som er lege, og glad i statistikk - dette er den perfekte jobb for deg!! :D

Link to comment
Share on other sites

I såfall har vi absolutt ingen unnskyldninger igjen. Da har vi enten alt for liten stall, for lite kvalitet eller en manager som ikke er i stand til å få det beste ut av troppen.

 

Hvis ikke det medisinske apparatet mangler kompetanse så blir vi ført bak lyset dag ut og dag inn. Diaby rett rundt hjørnet, Wilshere tilbake februar. 1 Februar viser det seg at han har ett annet brudd i foten i tillegg til det han har blitt behandlet for de siste 6 månedene. Disse historiene gjentas gang etter gang etter gang.

 

Jeg er lei!

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye vet du om skadeforløpet til andre klubber? Jeg er nok ganske sikker på at andre klubber også opplever setbacks eller andre skader under opptrening. Det har jo RP7 skrevet om utallige ganger før.

 

At vi derimot har en stall med for dårlig kvalitet på stallen totalt sett har vel mange snakket om. Men det kommer seg av lønnssystemet vårt som gjør at vi ikke blir kvitt "stallfyllet" - men til gjengjeld forsvinner stjernene som dugg for solen fordi de ikke får høy nok lønn.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye vet du om skadeforløpet til andre klubber? Jeg er nok ganske sikker på at andre klubber også opplever setbacks eller andre skader under opptrening. Det har jo RP7 skrevet om utallige ganger før.

 

At vi derimot har en stall med for dårlig kvalitet på stallen totalt sett har vel mange snakket om. Men det kommer seg av lønnssystemet vårt som gjør at vi ikke blir kvitt "stallfyllet" - men til gjengjeld forsvinner stjernene som dugg for solen fordi de ikke får høy nok lønn.

Da sier vi at alt er i skjønneste orden og at vi har litt for svak stall. Klart alle opplever setbacks, det var ikke mitt hovedpoeng. I Arsenal skjer dette gang etter gang. Jeg prøver igjen; Enten er det medisinske apparatet ikke godt nok (Dette er avfeid av deg), ellers så blir vi ført bak lyset. Det er det vi står igjen med, og det er meget alvorlig.

Edited by Parlour
Link to comment
Share on other sites

Da sier vi at alt er i skjønneste orden og at vi har litt for svak stall. Klart alle opplever setbacks, det var ikke mitt hovedpoeng. I Arsenal skjer dette gang etter gang. Jeg prøver igjen; Enten er det medisinske apparatet ikke godt nok (Dette er avfeid av deg), ellers så blir vi ført bak lyset. Det er det vi står igjen med, og det er meget alvorlig.

 

Jeg sier ikke at det medisinske apparatet er prikkfritt - det jeg sier er at vi er nok ikke alene om å være frustrerte på skader. Se på forsvaret til united i år - forskjellen på dem og oss er at de takler omstilling mye bedre. Det handler nok om både kvaliteten på spillerne, men også manager/treners evner til å få frem det beste i dem i uvante posisjoner. Kanskje vi svikter litt der?

 

Jeg vil bare få frem at verden er ikke så svart/hvit at det er enten noe feil med det medisinske aparatet, eller at noen ljuger til oss - Det kan være både og, men det kan også være hverken eller.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at Man U har mye skader i år. Alle klubber har uheldige sesonger. Det er en stor forskjell her, Arsenal har alltid ekstremt mye skader. Det skjer år etter år. Vi skal være fremst på teknologi, kosthold osv, men allikevel sitter man igjen med svarteper. Tro meg det er ikke bare Arsenal fans som sier Arsenal har mye skader.

 

 

Når det gjelder å få det beste frem i en gruppe med spillere så tror jeg dette handler mer om spillestil enn Ferguson mot Wenger. Man U har ett kollektiv som er helt unikt. Det er ikke like avhengig av enkelt spillere som Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvor ofte ser vi spillere som Arteta og Ramsey gjøre ting som Wilshere gjør her i løpet av en kamp? Tenker da på sportsånden, teknikken og måten han glir forbi spillere på. Presise langpasninger og kjapt småspill på midtbanen. Det er virkelig ikke ofte.. dessverre så er ingen av disse to i nærheten av Wilshere sitt nivå fra forrige sesong. Klarer rett og slett ikke å se at verken Arteta eller Ramsey skal klare å holde Wilshere ute av laget når han returnerer fra skadeoppholdet og kommer seg tilbake på dette nivået. Forhåpentligvis så kommer det også inn en skikkelig offensiv midtbane som Wilshere og Song kan spille med mens Arteta og Ramsey blir backup. Arteta har vært god, men de siste kampene har fått meg til å innse at han virkelig ikke er god nok til å spille fast på et lag med tittelambisjoner.

 

Del 1 av videoen under. Er ikke lenger på youtube

 

http://www.youtube.com/watch?v=X3PzchJqLH8&context=C321a96bADOEgsToPDskI6hoHSVDC5E3lOvTcTGtqk

 

http://www.youtube.com/watch?v=iEThuARsdkg

Link to comment
Share on other sites

I den første videoen ser jeg tre spillere jeg savner i Arsenal i år. Den første er selvsagt Wilshere, og den andre Cesc, selv om vi ser få pasninger fra han her. Han er alltid i nærheten av motstanderens 16-meter når laget angriper og han ikke har ball, og det er noe laget virkelig har savnet i år. Det er for få spillere i bevegelse og i gode posisjoner når det angripes. Den siste er Bendtner. Bendtner er den nest beste spissen i klubben, og vi har blitt veldig endimensjonelle uten en mulighet til å spille med to spisser.

Link to comment
Share on other sites

Helt klart at vi mangler Cesc. Syntes også mangelen av Nasri er mye større enn det vi har først trodd. Som om det ikke er nok å miste to av våre klart beste offensive spillere så har vi også mistet Wilshere hele sesongen pga. skade. Sier seg selv at vi ligger langt unna da. Til og med med Nasri, Cesc og Wilshere fortsatt i laget og tilgjengelige så mente jeg at vi trengte to kantspillere slik at vi kunne flytte Nasri inn sentralt sammen med Cesc. Hva skjedde? Jo istedet så solgte vi Nasri og Cesc og erstattet førstnevnte med Arteta (god backup) og sistnevnte med Benayoun. Samtidig så har Wenger "erstattet" Wilshere med Ramsey som egentlig burde spilt i rollen til Arteta og Arteta mer offensivt.

 

Når det kommer til Bendtner så må jeg vel si meg enig i at han faktisk er vår nest beste spiss, men allikevel er han milevis unna det nivået som trengs for å være Arsenalspiller. En spiss burde vært en prioritet i fjor sommer og i januar i år. Til sommeren så kan det fort bli to spisser som må komme inn.

Link to comment
Share on other sites

men allikevel er han milevis unna det nivået som trengs for å være Arsenalspiller.

 

Her må jeg faktisk tendere til å være uenig med deg. De få gangene Bendtner fikk muligheten som spiss, gjorde han faktisk sakene sine bra.

Link to comment
Share on other sites

 

Her må jeg faktisk tendere til å være uenig med deg. De få gangene Bendtner fikk muligheten som spiss, gjorde han faktisk sakene sine bra.

 

Syntes han som oftest var god når han kom inn på tampen av kamper hvor vi trengte et mål, men når han startet kamper som spiss så var han som regel nærmest alltid skuffende bortsett fra en sjelden gang. Gutten har kvaliteter i seg, men en helt horribel holdning til spillet og uten selvinnsikt i det hele tatt. En helt grei spiller, men absolutt ingenting mer enn det syntes jeg han er og det samme viser han nå ute på lån hos Sunderland. Bedre enn Chamakh og Park er han dog fortsatt..

Link to comment
Share on other sites

Jack og Diaby er de to sentrale midtbanespillerene våre som har ferdigheter til å sette fart og gå forbi uten ball, dette har vi savnet stort i dagens Arsenal-lag, spesielt mot Milan da vi ble gående å sentre ballen rundt fordi ingen andre enn Oxlade turte utfordre.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
×
×
  • Create New...