Jump to content

Jack Wilshere


vegfos

Recommended Posts

Det var du ikke alene om, jeg har etterlyst midtbanespillere som er gode på å forsere med ballen, Cazorla er god på det, Arteta gjør det av og til, samme med Diaby. Dette er en av Wilsheres beste ferdigheter, er sjeldent man ser han miste ballen når han drar den forbi motstander, timing er alt, trenger ikke fancy triks for å drible.

 

Messi er enig i den. Henry var også en mester på det. Dog hadde han til tider noen triks å by på også samt ekstrem fart.

 

Wilshere er til tider helt ekstrem når det kommer til dribling. Håper og ber til høyere makter om at han ikke har mistet noe av det aspektet (eller noen andre for den saks skyld) når han eventuelt kommer tilbake i spill. Kjenner jeg savner Wilshere mer for hver dag som går..

Link to comment
Share on other sites

Messi er enig i den. Henry var også en mester på det. Dog hadde han til tider noen triks å by på også samt ekstrem fart.

Wilshere er til tider helt ekstrem når det kommer til dribling. Håper og ber til høyere makter om at han ikke har mistet noe av det aspektet (eller noen andre for den saks skyld) når han eventuelt kommer tilbake i spill. Kjenner jeg savner Wilshere mer for hver dag som går..

Virker som mange har glemt ferdighetene til denne karen, ikke den raskeste, men når han setter fart med ballen i bena så flyr han forbi, det jeg savner mest dog er det mentale! I motsetning til Ramsey blir han sjeldent het i hodet og slår feilpasninger(Fikk et rødt kort på det dog) Vil uansett ha en vanskelig jobb med å spille seg inn på laget nå, Ramsey, Rosicky, Diaby, Arteta er alle spillere som kan bekle de samme plassene på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Vil uansett ha en vanskelig jobb med å spille seg inn på laget nå, Ramsey, Rosicky, Diaby, Arteta er alle spillere som kan bekle de samme plassene på midtbanen.

 

Det er jo bare bra på en måte, for da slipper man å bare hive han inn så fort som mulig. Nå går det faktisk å matche han rolig inn i laget, og han må ikke prestere 90 min fra kamp en.

Link to comment
Share on other sites

For Wilshere sin del så tror jeg det sier seg selv hva intensjonene til Wenger er for gutten når han får nummer 10 drakta.. er/var milevis foran Ramsey, Diaby og Rosicky syntes jeg. Selv om "milevis" er selvfølgelig veldig overdrevent for sistnevnte når han var på sitt beste i våres.

Link to comment
Share on other sites

Synes forsåvidt ikke Ramsey er litt god nok til å bekle opp mot Wilshere!

Iallefall ikke sist sesong:p

Skrev litt om det i taktiske betraktninger, Ramsey fikk Cesc sin rolle i fjor, rollen Cazorla hadde var skreddersydd etter Santi mens Ramsey hadde en uklar rolle. Er av den formening at alle våre midtbanespillere unntatt Cazorla er best i boks til boks posisjonen..

Link to comment
Share on other sites

Første trening med fotballsko på bena var i dag :)

 

Herlig å se, men er fortsatt "expected to return to first team training in 3 weeks". Dog forundrer det meg ikke om han kommer tilbake litt tidlig. Wilshere selv sa at han gjerne ville gått rett tilbake til skikkelig trening allerede i dag, men det beste er nok å være veldig veldig forsiktig. Han og vi trenger virkelig ikke nok et setback hos vår unge nummer 10.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå tror jeg ikke det, men skal selvsagt heller ikke utelukke det. Om det så er tilfelle er jeg sjeleglad for at de spillerne holdes skjult. Og det hadde jo igrunn vært bedre for klubben om så var tilfelle. Da hadde vi sluppet flere set-backs! :)

Link to comment
Share on other sites

I Wilshere sitt tilfelle så tviler jeg sterkt på det. Særlig mtp. at han hinket av banen i juli 2011 mot NY Red Bulls og bare dagen før spilte han 45 minutter mot Boca Juniors. Han ble også sett på krykker med en beskyttelsesstøvel på foten.

 

Dog var det noen rare ting rundt skaden hans. Tok jo en del tid før man fikk diagnosen, men mtp. at Mutu ble utestengt i 7 måneder og Garry O'Connor fikk 2 måneder så er temmelig rart at Wilshere skulle få 13-14 månedsutstengelse. Han ble jo også operert like før EM og ble sett når han forlot klinikken i Sverige.

 

Så nei. Tror ikke Wilshere har blitt tatt for noe dop akkurat. Det var bare rykter fra Tottenham fans.

Link to comment
Share on other sites

Chamakhs "malaria" derimot.... :ph34r: Neida, fra spøk til alvor. Tviler på at noen av våre gutter har havnet i doping problemer, isåfall er jeg sikker på at Wenger hadde kasta de på hue og ræva ut. Vi vet jo alle hvor streng Wenger er på dette med å oppføre seg profesjonelt utenfor banen. Det er nok ikke tilfeldig at flere spillere som har forlatt oss plutselig har begynt å oppføre seg som drittunger (eks; Cashley, Nasri og Adebayor).

Link to comment
Share on other sites

 

Hvis du drar den analogien til tilfellet Lance Armstrong viser vel det at det faktisk er mulig, enn så lenge.

 

Nå har vel aldri Lance Armstrong testet positivt på en dopingprøve mens han var aktiv. Saken mot Lance Armstrong var jo basert kun på vitnemål. Det mest interessante med den saken, er at han er fratatt alle sine sammenlagtseiere i Tour de France av en instans som ikke har myndighet til å frata han disse titlene. Dette må isåfall godkjennes av UCI. En annen kuriositet er at han kunne beholdt de fem første sammenlagtseierne dersom han hadde innrømt doping, grunnet foreldelsesfristen. Men gjelder den fristen kun dersom man innrømmer doping? Hele saken lukter svidd som bare det.

Link to comment
Share on other sites

 

Nå har vel aldri Lance Armstrong testet positivt på en dopingprøve mens han var aktiv.

 

Nå er det vel litt for mange indisier som peker i retning av at han faktisk gjorde dette. Hans posisjon kan meget vel ha vært nok til å legge lokk på en slik sak fra UCI sin side. Enig i at man ikke skal stole blindt på Hamilton og andre som selv har blitt tatt, men akkurat i dette tilfellet begynner det berømte nettet å bli så stramt at det snart revner.

Edited by Mr.Arsenal
Link to comment
Share on other sites

 

Hvis du drar den analogien til tilfellet Lance Armstrong viser vel det at det faktisk er mulig, enn så lenge.

 

Enig der. Nå har vel ryktene rundt Wilshere gått mer ut på narkotikamisbruk, og jeg tror det er i en helt annen verden enn organisert doping som Lance Armstrong (veldig sannsynlig) er innblandet i. Hadde det vært et snev av sannhet i kokainryktene til Wilshere ville pressen gått bananas, på samme måte som det enorme oppstyret rundt Rio Ferdinand og den sagnomsuste dopingkontrollen han ikke møtte på.

 

Når det er sagt tror jeg det er langt mere dopingbruk og lureri i gråsonen i internasjonal toppfotball enn mange tror, men heldigvis vil det aldri ha like stor effekt som i f.eks sykling og andre styrke/utholdenhetsidretter all den tid fotball er mer basert på tekniske ferdigheter og lagtaktikk.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...