Jump to content

Jack Wilshere


vegfos

Recommended Posts

Emmanuel Y Frimpong@Frimpong26AFC

 

@Gooner_AFC: @Frimpong26AFC Frimmers! How did Jack look in training? Showing much of his former self? #UTA”>> looked like never been away

 

 

 

Expand

 

 

Håper dette stemmer og at han etterhvert kommer tilbake i godt gammelt slag! :)

Edited by Anton_AFC
Link to comment
Share on other sites

Song hadde en mye mer defensiv rolle da Wilshere var på banen, så problemene oppsto som regel fordi Wilshere jukset i jobbingen bakover.

Jeg skrev forøvrig i mitt første innlegg at Diaby må heve sitt bunnivå for at forutsetningene i resten av mitt innlegg skal kunne diskuteres videre. Hvis bunnivået heves så syns jeg at toppnivået er langt over hva vi har sett hos mange av de andre. Da vil han være en tilnærmet komplett boks til boks spiller og jeg ville like å ha sett den manageren som ikke velger ham som nr 1 i sin lagoppstilling da.

 

AnabOle: Mitt poeng er at laget skaper muligheter for enkeltspillere. Diaby har faktisk forutsetninger for å både skape andre spillere og til å gjøre ting helt alene. Fabregas jukset enormt mye defensivt de første årene og det var de andre som reddet ham. Ramsey og Wilshere har gjort akkurat det samme og den første tiden var det kaos rundt dem på midten hele tiden. Helt normalt for unge spiller som ikke er ferdig skolerte enda.

 

At karrieren hans har blitt ødelagt av skader og atter skader endrer ikke at hans talent og fysiske egenskaper som fotballspiller er ekstreme. Overvurdert tja, det er dine ord. De deles tydeligvis ikke av samtlige franske landslagssjefer fra gutter 15 og frem til i dag. Han har vært og er et førstvalg når han er tilgjengelig.

 

 

Diabys svært gode kamper kan telles på èn hånd. Man kan godt si at skader ogl er årsaken til det, men det forandrer ikke noe som helst. Fabregas hadde vært akkurat like god om Diaby ikke hadde vært i klubben, så å gi Diaby noe av æren for Fabregas sin fantastiske Arsenalkarriere er i mine øyne helt feil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må virkelig si at jeg synes det blir spennende å se hva Wilshere kan bli. Denne sesongen har jeg ikke så store forhåpninger, men han har vist helt fra guttedagene er at han er en eksepsjonellt talent. Mitt langsiktige håp er at han kan overta for Cazorla om 2-3-4 sesonger. At han fikk trøye nr. 10 kan muligens bety at han er tiltenkt en mer offensiv rolle enn han hadde i 10/11. At han har et lavt tyngdepunkt, brukbart blikk og er god på små flater støtter kanskje den teorien?

 

Jeg mener at Wilshere var bra defensivt for oss, synes Diaby har jukset mer bakover enn han egentlig.

 

Det må du få lov til å synes. Jeg er som du sikkert kan gjette uenig.

 

Her er litt statistikk fra 10/11 som tar for seg de fire som spilte defensivt på midtbanen vår den sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må virkelig si at jeg synes det blir spennende å se hva Wilshere kan bli. Denne sesongen har jeg ikke så store forhåpninger, men han har vist helt fra guttedagene er at han er en eksepsjonellt talent. Mitt langsiktige håp er at han kan overta for Cazorla om 2-3-4 sesonger. At han fikk trøye nr. 10 kan muligens bety at han er tiltenkt en mer offensiv rolle enn han hadde i 10/11. At han har et lavt tyngdepunkt, brukbart blikk og er god på små flater støtter kanskje den teorien?

 

 

 

Det må du få lov til å synes. Jeg er som du sikkert kan gjette uenig.

 

Her er litt statistikk fra 10/11 som tar for seg de fire som spilte defensivt på midtbanen vår den sesongen.

 

Wilshere har alltid vært en meget god offensiv spiller. Scoret rikelig med mål for reservene og var spådd at han ville ta "Bergkamp"-rollen den dagen han endelig vokste opp. Derfor var det for meg et sjokk at han plutselig skulle spille en holdende/defensiv midtbane ved siden av Song. Selvfølgelig var det en meget kløktig tankegang fra Wenger mtp. at Wilshere dermed ville få utviklet nok en dimensjon i spillet sitt. Altså det defensive og det å forsvare fra fronten hvis han skulle spille i rollen Cazorla f.eks. har nå pdd. Samtidig så er det lettere å få litt mer tid på ballen når han spiller dypere og dermed ville han få bedre utviklingsvilkår enn i den offensive rollen hvor lærekurven er vel bratt. Noe Ramsey fikk erfare forrige sesong (noe som irriterte vettet ut av meg hele sesongen da jeg mente han var bedre tilpasset en dypere rolle samt at forventningspresset ville bli/ble altfor stort).

 

Wilshere har et ufattelig godt blikk. Pasningsfoten er også god. Dessverre ble det til at han ikke fikk vist den frem noe særlig i den dype rollen, men han er virkelig noe for seg selv. Ble forøvrig veldig forbauset over hvor få mål han scoret for oss i gjennombruddssesongen sin da han alltid har vært temmelig brukbar foran mål. Men, som med Cesc (som pleide å score bøttevis med mål) så tok det lang tid før målene kom. Tror det blir noe av det samme for Wilshere.

 

Når det gjelder statistikken så velger jeg å quote innlegget til Castor fra 20 juni 2011.

 

Anbefaler å se matchene på stadion eller på TV framfor Chalkboard. Langt lettere å gjøre seg opp en mening om hvordan spillerne presterer da. Arshavin har for eksempel vært en av våre beste spillere hvis man kun ser på mål og assist. Har man sett han spille så er man av en annen oppfatning. Så en sammenligning av Anderson og Fabregas der Anderson i følge statistikken var langt bedre en Cesc.

 

http://therepublikof...do-vs-fabregas/

Her er et ypperlig eksempel på hvordan man kan lese Chalkboard akkurat slik man ønsker

 

At Wilshere ble årets spiller er selvfølgelig noe som ikke burde ha skjedd, men det var vel ærlig talt bare en halv sesong fra van Persie som skilte seg ut den sesongen sammen med Wilshere og når den førstnevnte er en 18 år gammel "hjemme" utviklet engelsk spiller så sier det seg selv at han sanker noen ekstra stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler å se matchene på stadion eller på TV framfor Chalkboard. Langt lettere å gjøre seg opp en mening om hvordan spillerne presterer da.

Når det gjelder statistikken så velger jeg å quote innlegget til Castor fra 20 juni 2011.

 

 

Jeg har da sett kampene også, da. Av og til to ganger.

 

Dersom statistikkene ikke underbygget mitt syn på Arsenals fremganger, hadde jeg vel neppe posta. Hæh?

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Diabys svært gode kamper kan telles på èn hånd. Man kan godt si at skader ogl er årsaken til det, men det forandrer ikke noe som helst. Fabregas hadde vært akkurat like god om Diaby ikke hadde vært i klubben, så å gi Diaby noe av æren for Fabregas sin fantastiske Arsenalkarriere er i mine øyne helt feil.

Vi forblir nok uenige om dette.

 

Uansett så er veldig positivt å få Rosicky og Wilshere tilbake. Vil trenge dem begge to i løpet av sesongen

Link to comment
Share on other sites

Frimpong var også tilbake i dag, mens Rosicky visstnok er tilbake første uka i oktober. Hvis det umulige skjer og alle holder seg skadefri blir det en fantastisk konkurranse om plassene på midtbanen.

Vi har en sterk tropp i år og god bredde

Mener vi kanskje har ligaens beste stall

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Spilte 90 minutter i dagens treningskamp. Kamprapport her: http://www.arsenal.c...endly-at-colney

 

Nærmer seg. Tipper han gjør offisielt comeback mot Reading i ligacupen om noen uker.

 

For øvrig,; er det bare meg, eller er det litt oppsiktsvekkende at det laget vi stilte med tapte mot Chelseas unge lag?

Edited by Wilshere
Link to comment
Share on other sites

Spilte 90 minutter i dagens treningskamp. Kamprapport her: http://www.arsenal.c...endly-at-colney

 

Nærmer seg. Tipper han gjør offisielt comeback mot Reading i ligacupen om noen uker.

 

For øvrig,; er det bare meg, eller er det litt oppsiktsvekkende at det laget vi stilte med i denne treningskampen tapte mot Chelseas unge lag?

 

Det er passelig oppsiktsvekkende ja, eneste på Chelsea som var over 2 år gammel denne kampen var jo Terry.

Edited by Pirès#7
Link to comment
Share on other sites

Spilte 90 minutter i dagens treningskamp. Kamprapport her: http://www.arsenal.c...endly-at-colney

 

Nærmer seg. Tipper han gjør offisielt comeback mot Reading i ligacupen om noen uker.

 

For øvrig,; er det bare meg, eller er det litt oppsiktsvekkende at det laget vi stilte med tapte mot Chelseas unge lag?

 

Vel.. når man har Chamakh på topp så sier det seg selv at vi ikke kommer til å score mål så :P

 

Ellers var det snakk om at Wilshere allerede mot Norwich kunne komme til å sitte på benken hvis han kom seg helskinnet gjennom 90 minutter i en "upcoming friendly". Noe som nå virker å være tilfelle. Tror dog og håper at han fortsatt blir holdt litt tilbake. Bedre å gi han god tid fremfor å rushe han tilbake.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...