Jump to content

Jack Wilshere


vegfos

Recommended Posts

 

Og der summerer du opp forumsyken på en flott måte. Et par svake kamper etter et skadeavbrekk og spilleren har bare brått blitt ræva. Han er ung og har fortsatt mye å lære, men han har talent, guts, vilje nok til å bli en legende for oss.

 

Han oppsummerer også den dramatiske og "veldig på spissen" måten å ta ting på. Har noen av oss her inne noen gang nevnt noe som helst om å selge Wilshere? Vi sier at laget pdd. fungerer bedre uten Wilshere og at de 3 andre (Arteta, Ramsey & Rosicky) har funnet en helt annen tone enn det Wilshere har gjort. Særlig når Wilshere har spilt som den offensive spilleren har ting virkelig virket usynkronisert og tafatt. Og dermed har jeg lurt på hvorfor Wenger absolutt skal kjappe seg å kaste inn en Wilshere som tydeligvis ikke er 100% fremfor spillere som i hans fravær har bidratt positivt (Rosicky, Gervinho og Chamberlain).

 

Når det gjelder Wilshere så syntes jeg han har vært svak i en god stund nå. Siden starten av februar har han omtrent ikke bidratt med noen ting. Hvorfor? Vel kan være at han har vært skadet i 14-15 måneder og etter å ha kommet tilbake så har han spilt nærmest samtlige kamper med 90 minutter i hver eneste kamp kombinert med at han ikke hadde en skikkelig sesongoppkjøring. Blir i mine øyne overspilt uten at det er en grunn til det.

Link to comment
Share on other sites

Nei, ingen her har sagt det. Og jeg satte spørsmålstegn ved utsagnet. Men det virker som enkelte mener laget er elendig med han på banen, og at han ikke har noe i nærheten av første 11'eren å gjøre. Det var det jeg forsøkte å sette fokus på. Jeg tror også Wilshere er fundamentet vårt i fremtiden og kommer til å bli en av våre legender. Det er kanskje synsing fra min og andres side, men hele fotball verdenen hyller han. Vil tro det ligger noe i det, ikke bare tykke Arsenal briller.

 

Edit: Jeg har også nevnt mitt syn på dette med at han går rett inn på laget etter skade uten form. Det er ikke greit det heller..

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Selv i dårlig form i de to siste kampene burde han hatt to assists om vi hadde hatt mer effektive angrepsspillere og da hadde ingen klaget over spillet, men selvfølgelig er jeg enig i at han, som alle andre, trenger et par kamper og innhopp fra benken for å komme inn i matchform. Eventuelt la han spille en halv kamp for u21..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

 

Jeg skjønner. Du vil fikse dyden til Wilshere ved å operere inn en kunstig jomfruhinne på ham!

 

Tenk deg hva slags uskyld det vil gi Wilshere? Tenk deg hvor mange dommeravgjørelser som går vår vei! ;D

Link to comment
Share on other sites

I want to captain Arsenal and I want to captain England."

 

wilsh1731897a.jpg

 

Mtp situasjonen rundt Vermaelen's rolle i laget, er tiden klar for Wilshere og ta kapteins rollen allerede til sommeren, eller er det fortsatt tidlig?

Edited by kellman
Link to comment
Share on other sites

I want to captain Arsenal and I want to captain England."

 

Mtp situasjonen rundt Vermaelen's rolle i laget, er tiden klar for Wilshere og ta kapteins rollen allerede til sommeren, eller er det fortsatt tidlig?

Jeg syns det er altfor tidlig. Minstekravet for kapteinsbindet må i mine øyne være stabilt gode prestasjoner og der har Wilshere en del å gå på. Arteta/Mertesacker er de beste kandidatene til rollen neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Enig at det er for tidlig!

Er først og fremst glad for at han endelig er tilbake etter å ha vært ute alt for lenge. Synes vi fikk se hvor viktig han kan være for dette laget da han dro oss igjennom en vanskelig periode i sesongen. Siste halvdel av sesongen har han vel mer eller mindre spilt med små skader, noe vi desverre har sett resultatet av. Men, tror vi vil se det beste av han igjen neste sesong!

En fantastisk spiller som helt sikkert blir kaptein i fremtiden.

Sitter litt med følelsen av at fans ofte glemmer hvor god han faktisk er, og hvor viktig han var for laget tidligere i sesongen?! Nå har uansett midtbane trioen med Ramsey, Arteta og Cazorla fungert ganske bra så langt. Utfordringen til Wenger blir og få det beste ut av Wilshere og Cazorla samtidig på banen..

Link to comment
Share on other sites

Syntes egentlig Wilshere har vært rimelig "underwhelming" i nesten samtlige kamper denne sesongen. Er vel egentlig bare et par kamper hvor han virkelig har vært i nærheten av sitt beste.

 

Personlig føler jeg at Wilshere er vanvittig overvurdert utifra hva han faktisk presterer. Ja han er fantastisk teknisk og går forbi spillere lett som fy. Dog så blir det aldri til noe. Pdd. så mangler han evnen til å bidra. Både bakover og fremover så er han langt unna det nivået en midtbanespiller burde ligge på. Tror det vil bedre seg til neste sesong når han har fått tatt del i preseason og ikke lenger spiller med noe smerte i ankelen, men han er fortsatt bak Arteta, Ramsey, Cazorla og Rosicky i køen på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Tror også ting vil bedre seg for Jack neste sesong, men det som har bekymret meg denne sesongen er ikke mangelen på endeprodukt eller defensiv skralhet, det er det faktum at han jobber som en hest fremover som førsteforsvarer mens spissen/vingen står å slapper av og da har han ofte ikke igjen krefter til å hjelpe til når kontringene kommer i mot. Han er uferdig enda, men steget hans og foten hans gjør at jeg har stor tro på han selv om jeg ikke automatisk vil putte han inn i førsteelleveren vår fra start neste år mtp. den fantastiske etablerte midtbanen vi har hatt i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Arteta for kaptein:

 

- en av våre tre beste spillere

- meget god arbeidsmoral

- gode holdninger

- alder

- har ingen store svakheter en motstander kan utnytte

 

Spesielt det siste mener jeg skiller Arteta fra Mertesacker. Jeg setter pris på vår høye tysker, men han avsløres litt for ofte på farten. Viktig at ikke kapteinen blir pissa på!

Link to comment
Share on other sites

Spesielt det siste mener jeg skiller Arteta fra Mertesacker. Jeg setter pris på vår høye tysker, men han avsløres litt for ofte på farten. Viktig at ikke kapteinen blir pissa på!

Vil ha Arteta som kaptein selv, men han er også TREIGGGGGGGG.. Han har dog fantastiske holdninger og kommer vel alltid først på trening, han er proffesjonell, god til å uttale seg og virker oppriktig glad i drakta og klubben. Rutinen og at han er fast er et pluss, vil gjerne ha Mikel som kaptein til Jack eller Aaron er "klar".

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel Arteta sin største svakhet nettopp det Mertesacker sin er også. Nemlig tempoet. Muligens fysikken også. Han er en fighter spanjolen vår, men han er i mine øyne nummeret for lett.

 

Fortsatt en fantastisk spiller dog. Tydelig at han trives ved siden av en mer taklingssterk/energisk partner som er flink defensivt. I motsetning til Wilshere som etterlot han altfor mye alene.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Viasat 4s studio tok opp en liten diskusjon igår som jeg synes er litt interessant, det gjelder Wilshere. Fjørtoft er "over seg" av begeistring for Wilshere og mener at han er the main man for Arsenal, mens Bratseth mener at han er langt ifra e verdensklassespiller.

 

Jeg er litt enig i BRatseh om det, Jack er god han, men han er ikke en total spiller. MEd det mener jeg at han hverken er verdesnklasse når det gjelder defensivt arbeid og han er altfor lite målfarlig og for dårlig til å sende de killer pasningene som kunne gjort ham til verdensklasse framover.

 

Han er jo enda en ung spiller, så det kommer vel enten det ene eller det andre.

 

Pr idag er han en god spiller på den midterste tredjedelen av banen, flink til å skjerme ballen, gå i neon taklinger midt på banen, men jeg mener at han er litt opphauset når det gjelder det aller siste som gjør han til en stjernespiller.

 

Noen synspunkter?

Edited by Innbytterbenken
Link to comment
Share on other sites

Jeg mener han er en av de med størst potensiale i hele klubben. Hvem glemmer ikke kampen hans mot Barca i CL noen år tilbake? Slikt spill han vartet opp med der går ikke an å prestere på flaks eller dagsform. Når det er sagt er han absolutt ikke der lenger p.d.d. Jeg syntes også enkelte eksperter eller "forståsegpåere" hauser han litt vel opp etter de siste par sesongers prestasjoner, som IMO ikke er spessielt gode. Det er innslagsvis tegn til det geniale, men det presteres ennå ikke jevnt over godt nok. Akuratt nå har vi flere andre midtbanespillere som er bedre enn Wilshere.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere har et skyhøyt toppnivå, noe han har vist i kamper som den mot Barcelona for et par år siden, samt den for England nå "nylig". Dette er høyprofilerte kamper som mange forståsegpåere, som ikke nødvendigvis følger Arsenal tett, har sett.

 

Dermed baller det nok litt på seg. Selv om Wilshere er god er han altfor ustabil til å holde verdensklasse. Men potensialet er der.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...