Jump to content

Jack Wilshere


vegfos

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Bra comeback av Wilshere. Bra peising i 50 minutter før han forståelig nok ble ganske sliten. Presis pasningsfot, helt uredd i spillet og veldig tent. Bra! Han trenger nok litt tid på å komme i slag igjen, men dette var langt bedre enn jeg turte å håpe på.

Link to comment
Share on other sites

Og enda viktigere (vi har mange som treffer på de fleste pasningene) , Wilshere er glimrende på å gli seg forbi

et par spillere og skape ubalanse hos motstanderen. Det kommer til å bli GULL verdt for oss !

Nesten så jeg har glemt hvor stor juvel vi egentlig har. Et herlig boost i en tung tid

 

Edit: Han bør bli spart i ligacupen, trenger han mot United, det er det ingen tvil om !

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

Og enda viktigere (vi har mange som treffer på de fleste pasningene) , Wilshere er glimrende på å gli seg forbi

et par spillere og skape ubalanse hos motstanderen. Det kommer til å bli GULL verdt for oss !

Nesten så jeg har glemt hvor stor juvel vi egentlig har. Et herlig boost i en tung tid

 

Edit: Han bør bli spart i ligacupen, trenger han mot United, det er det ingen tvil om !

Dette har jeg debattert for hele tiden, Wilshere og Diaby er de eneste vi har som virkelig evner å ta seg forbi i midtbaneleddet, derfor de er så viktig, Arteta gjør det av og til, men kan ikke gjøre det for ofte pga kontringsfare i mot og Ramsey feiler oftere enn han klarer det. Synes dog han burde turt å fyre av en gang eller to mer enn han gjorde, for han havnet ofte i bra posisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke skjønne at han ble man of the match. Han var god. Trolig vår nestbeste, men matchvinneren Arteta var bedre.

 

Er nok et resultat av at folk stemmer med hjertet istedet for hodet

Link to comment
Share on other sites

Wilshere viser at han ikke har modnet en dritt i løpet av den tiden han har vært skadet. Hadde håpt at han hadde klart å innse at han ikke kan fly rundt og takle som en idiot på det viset som han gjør. Hvis han fortsetter som mot United, vil vi desverre ikke få mye glede av han denne sesongen, da han kommer til å sone karantener støtt og stadig.

 

Men det som irriterer meg mest, er at når han først skal takle som han gjør, at han kaster bort dette på taklinger mot Cleverly og Evra. Hadde han i det minste taklet van Persie opp på tribunen, så hadde det i det minste gitt meg litt glede

Link to comment
Share on other sites

Han hadde 1 på RVP også Kim;-)

Det som irriterer meg mest er at det er få spillere som gir jernet og trøkker til litt

i tacklinger. Der skiller Wilshere seg ut.

Det røde kortet er uheldig og er en typisk Scholes tackling som han aldri hadde fått

et gult på.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere viser hvertfall glød og entusiasme. Hvilke andre spillere var det som viste det i går? Muligens at en Wilshere tilbake i 100% form ville timet taklingene sine bedre og ikke fått et rødt kort, men alt i alt så burde han vært tatt av etter 60 minutter. Virket sliten og han virket hele veien som om han lå i fare for å få rødt kort. Særlig når Cleverly ikke fikk sitt andre gule for taklingen på Wilshere så tenkte jeg at det ville være typisk om Wilshere hadde en lignende takling til han også som han ble utvist for. Jaggu tenkte jeg rett.. :P

Link to comment
Share on other sites

Personlig har jeg ikke noe i mot at han er litt småstygg i spillestilen.

 

Det røde kortet var litt typisk for en spiller som ikke har spilt fotball på 17 måneder. Han hadde kontroll over ballen, mistet kontrollen og skulle vinne den tilbake på rettferdig vis, men han ble litt for treg i reaksjonene og dermed stemplet Evra istedet for å ta ballen.

 

Om en måned eller to så skjer nok neppe dette. Han mister neppe kontrollen over ballen på den måten, og hvis han gjør det, så klarer han å vinne den tilbake raskt. :)

Link to comment
Share on other sites

Han hadde 1 på RVP også Kim;-)

Det som irriterer meg mest er at det er få spillere som gir jernet og trøkker til litt

i tacklinger. Der skiller Wilshere seg ut.

Det røde kortet er uheldig og er en typisk Scholes tackling som han aldri hadde fått

et gult på.

Problemet er at han har dårlig teknikk når han takler og dermed blir det stygt. Han kommer inn i alt for stor fart og takler når han er på etterskudd og ikke i forkant som Arteta gjør. Vi har per i dag kun to spiller på midten som kan takle og det er Diaby og Arteta. Diaby er dessverre mer skadet enn spillende og da er det bare en igjen. Det hodler ikke.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere har allerede blitt kalt opp for England igjen.

 

Jaja. Får se hvor fort gutten blir kjørt i grøfta igjen da. Var helt utslitt etter 55-60 minutter mot Schalke, men ble allikevel spilt i 30 minutter ekstra (ditto det samme med Cazorla). "Heldigvis" så fikk han jo rødt mot United og står over Fulham kampen ellers ville han vel spilt litt for lenge i det oppgjøret også.

 

Ufattelig synd at vi ikke har en spiller som kan gjøre overgangen til førstelaget litt enklere for Wilshere. Er ganske klart at gutten fortsatt prøver å komme seg tilbake til skikkelig matchfitness og er langt unna toppformen sin. Wenger sitt feilgrep med å satse på at über kjeksen/glassmannen Diaby skulle holde seg skadefri virker bare mer og mer naivt og tåpelig for hver dag som går..

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis virker det som om Wenger og Roy Hodgson har et godt forhold til hverandre, så hvis Wenger spør om at han bare spiller 45 min mot Sverige, så hører forhåpentligvis Roy på det.

 

Vi har NLD tre dager etter landskampene...

Edited by Wilshere
Link to comment
Share on other sites

Irriterende at Spania alltid skal ha vennskapskamper i gokk. Hvorfor kan de aldri spille i/mot normale land, som normale nasjoner?

Regner med at det at de er spansktalende er en greie for dem, aner ikke helt hvorfor. Hadde jeg ledet Spania/Tyskland/Italia, altså et av de beste landslagene hadde jeg hele tiden ønsket å møte gode lag, fremfor lag som er under 100. på FIFA-rankingen.. Er jo ikke altfor ofte de har spillerne på samling heller(Sett fra landslagsledelsens perspektiv), så kanskje greit å få de samspilte mot ordentlige lag også?

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...