Jump to content

Jack Wilshere


vegfos

Recommended Posts

 

Nå er det vel litt for mange indisier som peker i retning av at han faktisk gjorde dette. Hans posisjon kan meget vel ha vært nok til å legge lokk på en slik sak fra UCI sin side. Enig i at man ikke skal stole blindt på Hamilton og andre som selv har blitt tatt, men akkurat i dette tilfellet begynner det berømte nettet å bli så stramt at det snart revner.

 

Det er vel ingen tvil om at Lance Armstrong har vært dopet. Men han har aldri testet positivt, og han har dermed aldri vært utestengt før nå. Poenget mitt var at man dermed ikke kunne sammenligne saken med saker der klubbene bruker alternative forklaringer på hvorfor spillere er borte når de i realiteten har testet positivt for narkotika.

 

Hvis Armstrong har testet positivt, og UCI har valgt å skjule det, så blir det en helt annen sak, da Armstrong fortsatt satt på sykkelsetet. Han var ikke ute med "skade"

Link to comment
Share on other sites

Ser litt ut som to femtenåringer på dét bildet! De gutta har vel vært venner fra 10-årsalderen regner jeg med..

 

Er vel omtrent så lenge vil jeg tenke meg ja. Gode venner er de hvertfall!

 

Kjenner virkelig jeg begynner å glede meg til Wilshere er tilbake. Bare krysser fingrene for at han ikke trenger et år for å komme seg tilbake på det nivået han holdt før skaden.

Link to comment
Share on other sites

Bare krysser fingrene for at han ikke trenger et år for å komme seg tilbake på det nivået han holdt før skaden.

Han kommer tilbake til samme nivå og bedre med rekordfart. Tipper han nærmest bobler over av spilleglede etter et år på sidelinja. I motsetning til en karrieretruende skade som er påført av en motspiller eller at man blir skadet i motgang så kom skaden når Wilshere var "på topp" og alt gikk bra. Rent psykisk så vil han være 110%

Link to comment
Share on other sites

Han kommer tilbake til samme nivå og bedre med rekordfart. Tipper han nærmest bobler over av spilleglede etter et år på sidelinja. I motsetning til en karrieretruende skade som er påført av en motspiller eller at man blir skadet i motgang så kom skaden når Wilshere var "på topp" og alt gikk bra. Rent psykisk så vil han være 110%

Ja - han vil være like mye verdt som to nysigneringer.

Og så frimpong i tillegg.

Har vi snart den sterkeste troppen i PL?

Link to comment
Share on other sites

Han kommer tilbake til samme nivå og bedre med rekordfart. Tipper han nærmest bobler over av spilleglede etter et år på sidelinja. I motsetning til en karrieretruende skade som er påført av en motspiller eller at man blir skadet i motgang så kom skaden når Wilshere var "på topp" og alt gikk bra. Rent psykisk så vil han være 110%

 

Så flott du sitter på fasiten Castor! :P

 

Nei Wilshere ble ikke kvestet av en motspiller, men han har fortsatt hatt 2 brudd i beinet (dog ikke seriøse så ankelen hans eller noe sånt er ikke fucked up som Diaby eller Eduardo sin var) og en kneoperasjon og ikke minst så har han vært ute i over 1 år. Har nylig begynt å trene med ball igjen og vil da være særdeles rusten, men psyken hans er vel som du sier ikke preget på samme måte som noen av de andre har hatt. På Wilshere sin side så har det vel heller trolig styrket han og gitt han en større sult når det kommer til fotball, men jeg tror fortsatt at han vil bruke litt tid på å få tilbake godformen, touchen, samspillet o.l.

Link to comment
Share on other sites

 

Så flott du sitter på fasiten Castor! :P

 

Nei Wilshere ble ikke kvestet av en motspiller, men han har fortsatt hatt 2 brudd i beinet (dog ikke seriøse så ankelen hans eller noe sånt er ikke fucked up som Diaby eller Eduardo sin var) og en kneoperasjon og ikke minst så har han vært ute i over 1 år. Har nylig begynt å trene med ball igjen og vil da være særdeles rusten, men psyken hans er vel som du sier ikke preget på samme måte som noen av de andre har hatt. På Wilshere sin side så har det vel heller trolig styrket han og gitt han en større sult når det kommer til fotball, men jeg tror fortsatt at han vil bruke litt tid på å få tilbake godformen, touchen, samspillet o.l.

Kommer ikke til å ta lange tiden. Se på Diaby. Er gløden der så kommer man inn i rett spor lynraskt

Edited by Castor
Link to comment
Share on other sites

Kommer ikke til å ta lange tiden. Se på Diaby. Er gløden der så kommer inn i rett spor lynraskt

 

 

Du må ta med at Diaby spilte fotball senest i vinter og var med på treninger o.l. i en god stund samt at han har vært skadefri siden mai og drevet med egentrening og har hatt en hel skadefri preseason under beltet. Wilshere har først nå returnert til førstelagstrening og ligger slik sett omtrent 4 måneder bak Diaby.

 

Wilshere skal få slite for å få innpass i den midtbanen vår. Diaby, Arteta, Cazorla og nå en revitalisert Ramsey. Joda, her ligger lista høyt.

 

Tror en midtbane bestående av Arteta, Wilshere og Cazorla er den beste, men at Diaby tilfører noe de andre ikke nødvendigvis gjør. Dog tror jeg uansett at den trioen der vil dominere så og si samtlige lag.

Link to comment
Share on other sites

Du må ta med at Diaby spilte fotball senest i vinter og var med på treninger o.l. i en god stund samt at han har vært skadefri siden mai og drevet med egentrening og har hatt en hel skadefri preseason under beltet. Wilshere har først nå returnert til førstelagstrening og ligger slik sett omtrent 4 måneder bak Diaby.

Tviler sterkt på at Wilshere har sittet hjemme i sofaen det siste året. Han er tilbake på tidligere nivå med rekordfart. You heard it here first :)

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg ikke så sikker på. De er vel to meter tilsammen, med andre ord veldig like. En ruvende Diaby gir noe de andre ikke gjør. Wilshere er ikke noe opplagt valg.

 

Sier som sagt at Diaby gir noe de andre ikke gjør, men Wilshere gir også noe Diaby ikke gjør og selv om Diaby en gang iblant har en kamp på veldig høyt nivå så har han ikke vært i nærheten av å spille på et like høyt og stabilt nivå som Wilshere har gjort til tross for at Jackie Boy er 6 år yngre.

 

En Wilshere i 10/11 form mener jeg overgår Diaby med klar margin, men hvis Diaby fortsetter i samme stil så blir det nok vanskelig for Wilshere å spille seg inn såfremt ikke Diaby blir skadet eller noe slikt.

 

Ellers går det også ann å spille Arteta, Diaby, Wilshere og Cazorla likt. Cazorla er like fordømt god på kanten, men han vil selvfølgelig bli hakket mindre involvert.

 

Tviler sterkt på at Wilshere har sittet hjemme i sofaen det siste året. Han er tilbake på tidligere nivå med rekordfart. You heard it here first :)

 

Neida selvfølgelig ikke. Han har helt klart forbedret fysikken sin, men han har allikevel måttet holde beinet sitt veldig mye i ro. Seneste operasjonen hans var jo i juni med to måneders rehabilitering. Håper selvfølgelig at du har riktig. Wilshere er jo helt klart en kjæledegge hos tilnærmet enhver Arsenal supporter. :P

Link to comment
Share on other sites

En Wilshere i 10/11 form mener jeg overgår Diaby med klar margin, men hvis Diaby fortsetter i samme stil så blir det nok vanskelig for Wilshere å spille seg inn såfremt ikke Diaby blir skadet eller noe slikt.

 

Ja, det siste er det største spørsmålet, men toppnivået på Diaby matcher alt Wilshere noensinne har vist. Det toppnivået har så langt hatt en mangel - stabilitet. Det er ikke uvesentlig. Likevel er det nå slik i øyeblikket at "Diaby er først på blokka" og Wilshere har ennå ikke kommet til start. Vi får se. Det er uansett ikke et problem, vi kommer til å trenge dem begge. Pluss Ramsey/Coquelin.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere trenger tid, og det bør han få. Midtbanen vår sånn som den fremstår nå er god nok til å slå hvem som helst, jeg vil ikke at vi skal begynne å kreve så mye av Wilshere før han er 100% klar.

Wilshere får ha en innbytterrolle til han er klar, midtbanen vår er såpass sterk akkurat nå at vi klarer oss uten han. Gleder meg til å få tilbake kvalitetsspilleren Wilshere, men Ramsey, Diaby, Arteta, Cazorla har alle vært bra til nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde tenkt til å skrive et langt innlegg om å ikke ha for høye forventninger til vår mest hypede spiller, Jack Wilshere. Da kom jeg på at jeg allerede har gjort det. Here goes:

 

Uff, jeg hadde håpet å slippe å skrive dette innlegget, men jeg klarer ikke å la være. Det er ikke meningen å provosere noen, og jeg skal forsøke å ikke spissformulere meg. Noen vil vel mene at jeg er en inkompetent dust, mens andre føler jeg tråkker dem på tærne. Nok om det:

 

HYPEN RUNDT JACK WILSHERE MINNER OM HISTORIEN OM KEISERENS NYE KLÆR

 

Jeg synes Wilshere er en veldig god fotballspiller - til å være 19 år. Jeg synes entusiasmen han viser i perioder er helt herlig. Jeg tror han kan utvikle seg til å bli en meget god fotballspiller.

 

De siste månedene har både media og supportere tatt helt av og enkelte later til å mene at han er blant de aller beste spillerne i Arsenal, i England og i Premier League. Han er ikke det.

 

Jeg synes det var svært gledelig å se ham i hjemmekampen mot Barcelona, hvor han etter min mening presterte det beste han noensinne har gjort. Et nytt toppnivå av en ung spiller med selvtillitt og tillitt. Flotte greier!

 

I perioden etter denne kampen har han gang etter gang blitt kåret til banens beste (MotM på Arsenal.com) av Arsenalfans og også i enkelte media. Det forstår ikke jeg. Det virker på meg som om folk så gjerne ønsker at han skal være en Messias, at man forledes til å tro han er det.

 

Jack Wilshere har forbedringspotensial i mange deler av spillet sitt. I kamp etter kamp er han den av våre midtbanespillere med flest feilpasninger (Guardian Chalkboard). I kamp etter kamp blir han borte i store deler av tiden. Han sliter med posisjonering når motstanderen bryter vårt spill. Der hvor Song står og venter på andreballen eller motstanderens ballfører, ser vi Wilshere halsende etter både mann og ball. Det gleder forsåvidt mitt fotballhjerte å se en unggutt med slik entusiasme, men når det kommer til stykket blir jeg mer imponert over midtbanespillere som "vet" hvor ballen kommer - og rekker å posisjonere seg. Han utmerker seg heller ikke i målprotokollen eller ved antall assist. Store muligheter for forbedring, og heldigvis er han bare 19 år, og har god tid til å lære.

 

Jack ble også kåret til vår bestemann i CC-finalen. Han gjorde en god førsteomgang, men andreomgangen er han knapt involvert. Folk ser det de vil se - og lukker øya for det de ikke vil se. På Old Trafford ble han igjen kåret til vår bestemann. Den kampen har vi alle i minnet. Hvor var Jack da ManU kontret på oss gang etter gang i andreomgangen. Han luntet og jogget hjemover ved mer enn en anledning. Det minner meg om Denilson som fortsatt hetses for å gjort nøyaktig det samme mot United for over ett år siden. Folk ser det de vil se - og lukker øya for det de ikke vil se.

 

Det virker som at det å være fotballsupporter anno 2011 handler om å skape helter og syndebukker. Jeg ønsker meg mer refleksjon, men det er kanskje for mye forlangt?

 

Jeg håper og tror at Jack skal fortsette sin gode utvikling, men jeg frykter at en kanonisering og et legendestempel kan bli tungt å bære i en alder av 19 år. I verste fall kan det hemme utviklingen hans at supportere og media velger å overse hans svakheter.

 

En Wilshere i 10/11 form mener jeg overgår Diaby med klar margin,

 

Du og jeg ser virkelig fotball med forskjellige briller, Stefan. Håper du også tar det med godt humør :gimme:

Link to comment
Share on other sites

Du og jeg ser virkelig fotball med forskjellige briller, Stefan. Håper du også tar det med godt humør :gimme:

 

Vel jeg bruker ikke briller så no worries. :P

 

Men.. vet ikke om du fikk det med deg tidligere eller ikke. Når Wilshere gjorde sitt inntog i august 2010 mot Liverpool så så jeg mye positivt, men jeg var veldig skeptisk og mente han hadde for store mangler til å være fast inventar på førstelaget allerede da. Og særlig i en så disiplinert og viktig rolle som han spilte på midtbanen. Det var egentlig helt frem til mars/april at denne skeptikken varte (selvfølgelig bortsett fra noen individuelle kamper) når jeg syntes Wilshere tok seg opp noen ytterlige hakk. Til tross for at han virket sliten så var entusiasmen og klassen der og han var generelt sett vår mest stabilt beste spiller i sesongavslutningen sammen med van Persie.

 

Preseason 2011 var han også knallgod og det virket som om han ville holde på nivået han viste på våren. Dessverre så kom skaden og etter det har det blitt vanskelig å si noe som helst om ferdighetene hans.

 

Når det gjelder Diaby så er jo hypen rundt han omtrent den samme. Bare at det er mellom Arsenal supporterene selv det blir formidlet. Etter én skikkelig god kamp mot Liverpool (fortsatt ikke i nærheten av hva Wilshere presterte mot Barcelona forøvrig) så er han plutselig guds gave til fotballen og den spilleren vi har manglet i åresvis. Muligens er han det?

 

Ikke vet jeg, men når begge (09/10 og 10/11) disse to har spilt mange kamper på Arsenal sin midtbane (ikke sammen altså) har vi vært nærme å vinne noe. I 09/10 virket det å gå bra frem til Ramsey skaden og vi tok foten av gassen. I 10/11 lå vi lenge godt ann helt til vi kollapset mot Newcastle og sesongen gikk i vasken.

Link to comment
Share on other sites

Toppnivået til Diaby er i mine øyne blandt det aller ypperste som er innen fotball. Klarer han å heve bunnivået sitt til et akseptabelt nivå så er Wilshere i beste fall et alternativ, egentlig ikke en konkurrent. De to kan imidlertid utfylle hverandre når Diaby tar den defensive rollen og engelskmannen den offensive.

 

Link to comment
Share on other sites

Toppnivået til Diaby er i mine øyne blandt det aller ypperste som er innen fotball. Klarer han å heve bunnivået sitt til et akseptabelt nivå så er Wilshere i beste fall et alternativ, egentlig ikke en konkurrent. De to kan imidlertid utfylle hverandre når Diaby tar den defensive rollen og engelskmannen den offensive.

 

Jeg kan huske 3 eksepsjonelle kamper Diaby har hatt for Arsenal. 1) Fenerbache 2) Manchester United (minus selvmålet) og 3) Liverpool kampen. Allikevel i alle disse kampene så var han ikke på et toppnivå som f.eks. Fabregas, van Persie, Henry, Pires, Vieira o.l. har hatt for oss tidligere. Skal man ta med andre spillere som Pirlo, Xavi, Iniesta, Messi o.l. så er

 

At Diaby har et høyt toppnivå syntes jeg er udiskutabelt, men jeg syntes virkelig at dere overromantiserer han noe vidunderlig. At Wilshere ikke engang er en konkurrent for Diaby hvis begge to er skadefrie og i form? Vel 10/11 er vel et eksempel på at Wilshere faktisk allerede da kunne konkurrere med Diaby (og de gjorde det temmelig godt begge to) og det var før han fikk en hel sesong med førstelagsfotball under beltet.

 

Pdd. mener jeg at Cazorla og Arteta er "undroppable" og at de er på et helt annet nivå enn hva Diaby har prestert. Har ingen tro på at Wilshere kommer tilbake og umiddelbart tar plassen fra f.eks. Diaby eller noe slikt, men at han ikke er en konkurrent til Diaby og at han ikke er noe annet enn et "alternativ" syntes jeg er på grensen til urimelig såfremt han ikke som sagt bruker et år eller noe slikt før han er tilbake på et høyt nivå igjen.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg kan huske 3 eksepsjonelle kamper Diaby har hatt for Arsenal. 1) Fenerbache 2) Manchester United (minus selvmålet) og 3) Liverpool kampen. Allikevel i alle disse kampene så var han ikke på et toppnivå som f.eks. Fabregas, van Persie, Henry, Pires, Vieira o.l. har hatt for oss tidligere. Skal man ta med andre spillere som Pirlo, Xavi, Iniesta, Messi o.l. så er

 

At Diaby har et høyt toppnivå syntes jeg er udiskutabelt, men jeg syntes virkelig at dere overromantiserer han noe vidunderlig. At Wilshere ikke engang er en konkurrent for Diaby hvis begge to er skadefrie og i form? Vel 10/11 er vel et eksempel på at Wilshere faktisk allerede da kunne konkurrere med Diaby (og de gjorde det temmelig godt begge to) og det var før han fikk en hel sesong med førstelagsfotball under beltet.

 

Pdd. mener jeg at Cazorla og Arteta er "undroppable" og at de er på et helt annet nivå enn hva Diaby har prestert. Har ingen tro på at Wilshere kommer tilbake og umiddelbart tar plassen fra f.eks. Diaby eller noe slikt, men at han ikke er en konkurrent til Diaby og at han ikke er noe annet enn et "alternativ" syntes jeg er på grensen til urimelig såfremt han ikke som sagt bruker et år eller noe slikt før han er tilbake på et høyt nivå igjen.

Hvilken kamp mot Liverpool tenker du på?

 

I mine øyne er Wilshere ekstremt udisiplinert og vanskelig å spille med. Stadig ute av posisjon og veldig ofte på etterskudd defensivt. Han er avhengig av fysisk sterke og stabile spillere rundt seg for å prestere på sitt beste. Det er ikke Disby som kan gjøre alle typer jobber på midtbanen. Derfor mener jeg at Wilshere er et supplement og ikke egentlig en konkurrent.

 

Jeg liker Wilshere godt, men han har i mine øyne et godt stykke å gå før han er på samme nivå som Diaby.

 

Ang de andre du nevner så er sammenligninger noe jeg ikke bruker mye tid på. Forskjellig tid, sted, medspillere og posisjon betyr så mye i forhold til prestasjoner. Hadde Henry vært den samme uten Pires og Bergkamp som medspillere? Hadde Fabregas vært den samme uten Song og Diaby som støttespillere? Alt for mange tilfeldigheter og hvis om atte dersom atte til at deg blir interessant.

Det som for meg gjør Diaby til en ekstrem spiller er de sammensatte kvalitetene han har fysisk, teknisk og mentalt.

Link to comment
Share on other sites

</p>

Hvilken kamp mot Liverpool tenker du på?

 

I mine øyne er Wilshere ekstremt udisiplinert og vanskelig å spille med. Stadig ute av posisjon og veldig ofte på etterskudd defensivt. Han er avhengig av fysisk sterke og stabile spillere rundt seg for å prestere på sitt beste. Det er ikke Disby som kan gjøre alle typer jobber på midtbanen. Derfor mener jeg at Wilshere er et supplement og ikke egentlig en konkurrent.

 

Jeg liker Wilshere godt, men han har i mine øyne et godt stykke å gå før han er på samme nivå som Diaby.

 

Ang de andre du nevner så er sammenligninger noe jeg ikke bruker mye tid på. Forskjellig tid, sted, medspillere og posisjon betyr så mye i forhold til prestasjoner. Hadde Henry vært den samme uten Pires og Bergkamp som medspillere? Hadde Fabregas vært den samme uten Song og Diaby som støttespillere? Alt for mange tilfeldigheter og hvis om atte dersom atte til at deg blir interessant.

Det som for meg gjør Diaby til en ekstrem spiller er de sammensatte kvalitetene han har fysisk, teknisk og mentalt.

 

Diaby, en støttespiller for Fabregas??? Er det vikelig mulig å overvurdere en spiller såpass mye? Arsenalkarrieren til Diaby til nå har vært en gedigen skuffelse, både for han selv og for fansen. Tar du bort 09-10 sesongen så har han knapt vært på banen.

 

Diaby har startet godt denne sesongen, med en god kamp mot Liverpool og tre ok kamper ellers. Fortsatt gjør han grove feil som kan bli skjebnesvangre, som for eksempel i går da han fikk blackout med ballen i føttene i egen 16-meter. Eller mot Sunderland da han stod og ventet på at en ball skulle trille inn i føttene på han. Endte med brudd i mot og 5 mot 4.

 

Klarer Diaby å holde et høyt nivå i de neste ti kampene så blir jeg virkelig imponert. Da har vi endelig en klassespiller som kan konkurrere med Wilshere om plassen.

Edited by AnabOle
Link to comment
Share on other sites

At Diaby har et høyt toppnivå syntes jeg er udiskutabelt, men jeg syntes virkelig at dere overromantiserer han noe vidunderlig. At Wilshere ikke engang er en konkurrent for Diaby hvis begge to er skadefrie og i form? Vel 10/11 er vel et eksempel på at Wilshere faktisk allerede da kunne konkurrere med Diaby (og de gjorde det temmelig godt begge to) og det var før han fikk en hel sesong med førstelagsfotball under beltet.

 

Enig. Veldig merkelig å påstå at Jack ikke er annet enn et supplement O_O Men alle er entitled til å ha sin mening!

Hadde Diaby prestert på sitt beste week-in-week-out og holdt seg skadefri, ja da er det ingen tvil, da velger jeg Diaby foran Wilshere

all day. Da er han ENORM. Men som flere her allerede har påpekt, mannen er fryktelig ustabil ! Skadene skal selvfølgelig ta sin skyld i det, men det er urelevant når laget skal ta`s ut.

 

Diaby har som nevnt noen helt vanvittige kamper av og til, men det har jaggu Wilshere også! Det er ikke reint få ganger jeg har sett compilation av kampen hans mot Barca. Gåsehud! Som RastaPinky helt riktig påpeker så har Wilshere også ganske (Forøvrig : Kudos for Keiserens nye klær-sammenligningen :D ) mye å hente, men han er selvfølgelig en kandidat til startoppstillingen ! Det KAN nok kanskje bli litt for offensivt i enkelte kamper å mønstre en lagoppstilling med Arteta, Wilshere og Cazorla, men jeg tror Arteta`s nye rolle er kjempegunstig med tanke på Wilshere. Når han slo igjennom spilte han med Song og Fab. Det ble litt bananas når "ankeret" Song føyk oppover ved enhver anledning. Nå har vi fantastiske Arteta som balanserer oss ypperlig. Dette passer offensivt anlagte Jack bra, og jeg er sikker på at hans defensive spillerforståelse også vil vokse nå som han blir eldre og klokere. + at Bouldy nå virker å ha strammet inn det strukturelle.

 

Gud som jeg gleder meg til å se han på banen igjen ! Håper og tror han finner gamle høyder +++++ ! Men vi skal gi han tid, GOD tid.

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites

 

Enig. Veldig merkelig å påstå at Jack ikke er annet enn et supplement O_O Men alle er entitled til å ha sin mening!

Hadde Diaby prestert på sitt beste week-in-week-out og holdt seg skadefri, ja da er det ingen tvil, da velger jeg Diaby foran Wilshere

all day. Da er han ENORM. Men som flere her allerede har påpekt, mannen er fryktelig ustabil ! Skadene skal selvfølgelig ta sin skyld i det, men det er urelevant når laget skal ta`s ut.

 

Diaby har som nevnt noen helt vanvittige kamper av og til, men det har jaggu Wilshere også! Det er ikke reint få ganger jeg har sett compilation av kampen hans mot Barca. Gåsehud! Som RastaPinky helt riktig påpeker så har Wilshere også ganske (Forøvrig : Kudos for Keiserens nye klær-sammenligningen :D ) mye å hente, men han er selvfølgelig en kandidat til startoppstillingen ! Det KAN nok kanskje bli litt for offensivt i enkelte kamper å mønstre en lagoppstilling med Arteta, Wilshere og Cazorla, men jeg tror Arteta`s nye rolle er kjempegunstig med tanke på Wilshere. Når han slo igjennom spilte han med Song og Fab. Det ble litt bananas når "ankeret" Song føyk oppover ved enhver anledning. Nå har vi fantastiske Arteta som balanserer oss ypperlig. Dette passer offensivt anlagte Jack bra, og jeg er sikker på at hans defensive spillerforståelse også vil vokse nå som han blir eldre og klokere. + at Bouldy nå virker å ha strammet inn det strukturelle.

 

Gud som jeg gleder meg til å se han på banen igjen ! Håper og tror han finner gamle høyder +++++ ! Men vi skal gi han tid, GOD tid.

Song hadde en mye mer defensiv rolle da Wilshere var på banen, så problemene oppsto som regel fordi Wilshere jukset i jobbingen bakover.

Jeg skrev forøvrig i mitt første innlegg at Diaby må heve sitt bunnivå for at forutsetningene i resten av mitt innlegg skal kunne diskuteres videre. Hvis bunnivået heves så syns jeg at toppnivået er langt over hva vi har sett hos mange av de andre. Da vil han være en tilnærmet komplett boks til boks spiller og jeg ville like å ha sett den manageren som ikke velger ham som nr 1 i sin lagoppstilling da.

 

AnabOle: Mitt poeng er at laget skaper muligheter for enkeltspillere. Diaby har faktisk forutsetninger for å både skape andre spillere og til å gjøre ting helt alene. Fabregas jukset enormt mye defensivt de første årene og det var de andre som reddet ham. Ramsey og Wilshere har gjort akkurat det samme og den første tiden var det kaos rundt dem på midten hele tiden. Helt normalt for unge spiller som ikke er ferdig skolerte enda.

 

At karrieren hans har blitt ødelagt av skader og atter skader endrer ikke at hans talent og fysiske egenskaper som fotballspiller er ekstreme. Overvurdert tja, det er dine ord. De deles tydeligvis ikke av samtlige franske landslagssjefer fra gutter 15 og frem til i dag. Han har vært og er et førstvalg når han er tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...