Jump to content

Jack Wilshere


vegfos

Recommended Posts

Sier ikke noe om at det ikke er lov. Men vi ble nesten voldt**t etter Jack måtte ut. Syntes han ofte skapte det meste offensive vi bidro med. Noen avslutter har han aldri vært, så å bruke det mot han blir feil. Ja vet vi også ble 10 menn, men var endel minutter før dette også. Som sagt forskjellige oppfatninger på hva som skjer.

Kritikk er helt greit når kritikk er på sin plass uansett person

Link to comment
Share on other sites

Rasta har helt rett, man burde kunne se det med det med det blotte øyet uten bruk av heatmap.

 

Jepp.

 

Wilshere gjør noen ting veldig bra som f.eks. å storme forbi 2-3 spillere med ballen i beina, men han gjør også veldig mye tull i dag. Han spolerte mange gode trekk/potensielle store sjanser ved å spille altfor komplisert (f.eks. prøvde han seg på temmelig mange flikker i dag hvor samtlige gikk til motspiller) og har også voldsom skuddvegring ovenpå det.

 

Tidvis veldig god, men han er fortsatt ung og har helt klart ting han trenger å jobbe med.

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste er ikke om Wilshere spiller bra eller ei. Det viktigste er at han er blant de 11 som starter. Han går i krigen og får de andre med seg.

Det er en egenskap jeg trodde vi skulle få i Vermaelen, men pdd er det bare Wilshere (og Santos) som har pondus.

 

BE

 

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste er ikke om Wilshere spiller bra eller ei. Det viktigste er at han er blant de 11 som starter. Han går i krigen og får de andre med seg.

Det er en egenskap jeg trodde vi skulle få i Vermaelen, men pdd er det bare Wilshere (og Santos) som har pondus.

 

BE

 

Hjelper fint lite når sistnevnte har såpass pondus at det å stå oppreist i 90 minutter er en kraftanstrengelse av dimensjoner.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

http://www.teamtalk.com/news/2483/8509580/Alves-Barca-should-bag-Wilshere

 

WOW, vil ikke se navnet på den klubben, derav denne tråden. Er det mullig? Sikker en journalist som vrir på det, men ingen røyk uten ild, eller var det ingen ild uten røyk... :shy: Sikkert et mer passende uttrykk i det norske språket et sted...

 

Hater den muppetklubben...uten å jinxe Jacks Arsenalkarriere, men dette er en overgang jeg har veldig vanskelig for å se for meg...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Han er A-lags spiller, ikke U21 selv om han er berettiget til å spille der.

Helt riktig at han ikke blir med der i sommer, A-lags spillere forholder seg til sitt lag og resten kan spille på U-21 hvis de har muligheten.

Det mener nå jeg, det er nok av landslagspill som det er, trenger ikke drive rovdrift på spillerne. Klubbene som betaler "bota".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Én ITK sier han er ute for resten av sesongen, mens en annen sier han er tilbake til WBA-kampen. Siste vi hørte fra Arsenal er at han skal rekke Reading-kampen i slutten av mars.

 

Foreløpig savner jeg han lite, for øvrig. Midtbanen vår har de siste kampene endelig sett mer balansert ut, og det har hjulpet forsvaret vårt kolossalt. Backfireren har fått alt for lite beskyttelse fra midtbanen denne sesongen. Spesielt Walcott og Wilshere er meget svake på den defensive biten.

 

Usikker på Wilshere, virker ikke som om 4-2-3-1-formasjonen passer han noe særlig.

Link to comment
Share on other sites

Foreløpig savner jeg han lite, for øvrig. Midtbanen vår har de siste kampene endelig sett mer balansert ut, og det har hjulpet forsvaret vårt kolossalt. Backfireren har fått alt for lite beskyttelse fra midtbanen denne sesongen. Spesielt Walcott og Wilshere er meget svake på den defensive biten.

 

Usikker på Wilshere, virker ikke som om 4-2-3-1-formasjonen passer han noe særlig.

Stefan B skrev i kamptråden:

Wilshere som "ensom" offensiv midtbane fungerer ikke helt ennå. Han har rett og slett ikke sluttproduktet som skal til for å spille den rollen så tidlig i karrieren. Hans beste rolle pdd. er som boks-til-boks, men mtp. at vi ikke har en ordentlig defensiv midtbane i laget så har han heller ikke fungert ypperlig her, men han har vært rimelig brukbar syntes jeg, men ikke så sensasjonell som folk skal ha det til.

 

At Wenger derimot kjørte han i avgrunnen igjen er jeg ikke fornøyd med når han vitterlig ikke spilte på et nivå som var et hestehode foran alle andre og burde fått en kamp på sidelinjen i ny og ne.

 

--------

 

 

Jeg er helt enig i at midtbanen vår er mye tryggere defensivt uten JW10. Jeg ser på Jack som en offensiv spiller som ganske sikkert vil gi oss mye glede i framtida. Han mangler i mine øyne både disiplin, plasseringsevne og fysikk til å ha store defensive oppgaver. Offensivt derimot, synes jeg ofte han har endel å by på, og jeg vil heller se ham som venstre spiss/kant enn å se ham som DM eller box-to-box. Hans beste posisjon er utvilsomt 10'er rollen bak spissen, selv om Cazorla er et par hakk bedre enn ham der i øyeblikket. At han mangler sluttprodukt er vel alle enige om, men det kan plutselig snu. Til sammenligning hadde Cesc 3 mål og 16 assist i 08/09. Sesongen etter hadde han 19 mål og 19 assist.

 

Jeg synes at Jack har fungert best når han har vært 100% restituert, og er forundret over at Wenger har latt ham spille to kamper i uka over lang tid. Jeg tror ikke det har vært bra for Wilsheres utvikling, og heller ikke bra for lagets prestasjoner.

 

Nå er det bare en midtukekamp igjen av sesongen, så stort sett skal spillerne våre få god restitusjon mellom kampene. Da får vi krysse fingrene for at Arteta, Ramsey, Diaby og Cazorla holder seg skadefrie ut sesongen, og bekler de tre sentrale midtbanerollene. Det blir fint det :geek:

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Rasta; jeg mener han har tatt store steg i den posisjonen i år og han har skapt mange muligheter som han ville fått målpoeng for om det ikke var til spillere som har feilet i avslutningsøyeblikket. Eneste kritikken min mot å ha han som box-til-box er dog disiplinen, hender han løper seg tom på å presse offensivt når vi ikke presser høyt og dermed ikke rekker ned igjen; denne enkle disiplinen og forståelsen er noe som vil komme med rutinen, jeg føler meg faktisk sikker på at han hadde hatt den nå om han ikke hadde hatt skadeoppholdet.. Jack vil bli en legende i denne klubben og jeg er ikke i tvil om at de fleste kampene hans vil være i "Cazorla-rollen" under spissen.

 

Edit: Angående fysikk synes jeg ikke han er så ille, sitter ofte å småsmiler når Pool-supporteren på jobb snakker om Gerrard, for da tenker jeg på hvordan Jack slo han i så og si alle fysiske dueller og nesten alle dueller med ballen. Han har fysikk til å håndtere Gerrard og han har jo klart seg greit i Pool de siste 10 årene.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

For å presisere: Jeg er helt enig i at hans beste rolle trolig vil være som offensiv midtbane i fremtiden, men jeg mener at han pdd. er bedre egnet til boks-til-boks rollen nettopp pga. hans manglende endeprodukt og at han i denne posisjonen vil komme til rikelig med sjanser og muligheter for å skape noen som vil føre til at utviklingen hans vil fortsette i riktig retning. Samtidig mener jeg også at Arsenal (og Wilshere) ville hatt godt av å legge om til 4-1-2-3 som vi spilte i 09/10 sesongen. Etter min mening ga den formasjonen og spillerene på den tiden den beste og fineste fotballen vi har spilt siden 03/04 sesongen.

 

En annen påpekning RastaPinky: Cesc hadde i 06/07 3 mål og 13 målgivende, i 07/08 7 mål og 20 (!) målgivende. Forskjellen fra 06/07 og 08/09 til 07/08 var at han hadde en partner som utfylte han perfekt på midten. Nemlig Flamini. Dette frigjorde Cesc mer og han kunne ligge høyere og komme seg til flere sjanser grunnet Flamini sin eksepsjonelle form den sesongen, mens han tidligere hadde Gilberto som partner som delte mye av målene sammen med han for deretter å spille sammen med middelmådige Denilson. Formen hans tok seg også opp igjen i 09/10. Hvorfor? Jo vi byttet om til 4-1-2-3 og Song (og Diaby/Ramsey) tok seg mer av det defensive og tillot Fabregas å diktere mer av det offensive spillet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Pdd. god nok til å varme benken, men ikke god nok til å spille fast.

 

Som jeg har skrevet mange mange ganger denne sesongen: Skjønner ikke hvorfor Wenger absolutt skal spille Wilshere fra start i praktisk talt alle kamper. Som om det ikke er nok at han ble rævkjørt ned i grøfta av manageren tidligere så virker han veldig ivrig på å gjøre det igjen. På tross av at vi har bedre alternativer enn Wilshere tilgjengelig.

 

Med Fabregas så kan man skjønne at Wenger ville ha han på banen i hver bidige kamp, men Wilshere så langt denne sesongen har vært langt under det jeg forventet.

 

For øyeblikket så er forumets hoggestabbe mange hakk foran han. Og Wilshere trenger å presse hodet ned å jobbe knallhardt med seg selv. Det er utrolig mange aspekter ved spillet sitt han må jobbe med før han er god nok.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Pdd. god nok til å varme benken, men ikke god nok til å spille fast.

 

Som jeg har skrevet mange mange ganger denne sesongen: Skjønner ikke hvorfor Wenger absolutt skal spille Wenger fra start i praktisk talt alle kamper. Som om det ikke er nok at han ble rævkjørt ned i grøfta av manageren tidligere så virker han veldig ivrig på å gjøre det igjen. På tross av at vi har bedre alternativer enn Wilshere tilgjengelig.

 

Med Fabregas så kan man skjønne at Wenger ville ha han på banen i hver bidige kamp, men Wilshere så langt denne sesongen har vært langt under det jeg forventet.

 

For øyeblikket så er forumets hoggestabbe mange hakk foran han. Og Wilshere trenger å presse hodet ned å jobbe knallhardt med seg selv. Det er utrolig mange aspekter ved spillet sitt han må jobbe med før han er god nok.

Tror ikke Wenger har spilt med seg selv på banen så ofte :)

Men over til det du sier. Jeg er helt enig. Når han får det til, får han det virkelig til, men når han ikke får noe til, blir han overambisiøs, tar ukloke valg, blir hissig og sytete!

Link to comment
Share on other sites

Pdd. god nok til å varme benken, men ikke god nok til å spille fast.

 

Som jeg har skrevet mange mange ganger denne sesongen: Skjønner ikke hvorfor Wenger absolutt skal spille Wenger fra start i praktisk talt alle kamper.

Om Wenger hadde startet med seg selv i en kamp som dette ville han vist et signal om mangel på kvalitet i det offensive. ;)

Link to comment
Share on other sites

God nok vet vi han er. Blir tull hvis noen hevder noe annet, vil dere cashe inn på han istede?

Men det er måten han blir brukt særlig uten form og rett fra skader jeg ikke er glad i. Heller ikke posisjonen han blir puttet i passer han slik jeg ser det.

 

Han burde blitt spillt sakte men sikkert i form igjen via innbytter som de fleste andre blir.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Wenger har spilt med seg selv på banen så ofte :)

Men over til det du sier. Jeg er helt enig. Når han får det til, får han det virkelig til, men når han ikke får noe til, blir han overambisiøs, tar ukloke valg, blir hissig og sytete!

 

Haha. Fort gjort det der.

 

Syntes egentlig han bare har hatt 1 virkelig god kamp denne sesongen for Arsenal. Og det var mot Swansea i FA cupen. Da så vi hva som bodde i han. Han var også meget god for England når han spilte offensiv midtbane mot Brasil. Ellers i de resterende kampene syntes jeg han har vært OK/grei eller under pari i samtlige.

 

Tror dog han lider en god del av å ikke finne sin posisjon i laget. Han er en offensiv spiller, men han passer ikke inn i den ensomme offensive rollen på midten. Ikke passer han inn i den dype rollen heller med dagens spillermateriell.

 

Har skrevet dette siden sommeren 2010, men jeg mener at vi burde spille 4-1-2-3. En skikkelig DM (nå solgte vi jo Song som var et beist i den posisjonen før Wenger absolutt skulle gjøre han til en boks-til-boks spiller) bak to offensive midtbanespillere med stor motor med en "false 9" på topp som kan kombinere med de ville vært himmelsk.

 

Problemet er bare at Wenger virker å være besatt av idéen om at vi må ha 2 dype midtbanespillere som ikke er utpreget gode defensivt eller offensivt.

Link to comment
Share on other sites

God nok vet vi han er. Blir tull hvis noen hevder noe annet, vil dere cashe inn på han istede?

 

Og der summerer du opp forumsyken på en flott måte. Et par svake kamper etter et skadeavbrekk og spilleren har bare brått blitt ræva. Han er ung og har fortsatt mye å lære, men han har talent, guts, vilje nok til å bli en legende for oss.

Link to comment
Share on other sites

 

Og der summerer du opp forumsyken på en flott måte. Et par svake kamper etter et skadeavbrekk og spilleren har bare brått blitt ræva. Han er ung og har fortsatt mye å lære, men han har talent, guts, vilje nok til å bli en legende for oss.

 

Sånn er det. Både ros og ris deles som regel ut i i overkant store doser. Det er bare å se på hvordan Ramsey og Wilshere omtales i dag, kontra for et par små uker siden. Zero to hero, hero to zero.

 

Jeg har troen på Wilshere. Men han er ikke i toppform. Noe han er enig i sjøl. Mer dramatisk tror jeg ikke det er.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...