Jump to content

Jack Wilshere


vegfos

Recommended Posts

Jeg liker Jacks arbeidsmoral og driblinger, overblikket hans, krempasningene hans og skuddfoten hans er helt forsvunnet etter skadene.

Likevel er mitt hovedproblem med Jack hans udisiplinerte oppførsel på banen, slenger seg inn i taklinger han ikke kan vinne og får gule kort og/eller frispark i mot i farlig posisjon, dessuten vet han aldri når han skal slippe fra seg ballen på disse dribleraidene sine..

 

Jack trenger virkelig å skjerpe seg, største engelske talentet vi har hatt under Wenger og vil faktisk si at han var bedre i 2011 enn han er nå.

Link to comment
Share on other sites

Uff, jeg hadde håpet å slippe å skrive dette innlegget, men jeg klarer ikke å la være. Det er ikke meningen å provosere noen, og jeg skal forsøke å ikke spissformulere meg. Noen vil vel mene at jeg er en inkompetent dust, mens andre føler jeg tråkker dem på tærne. Nok om det:

 

HYPEN RUNDT JACK WILSHERE MINNER OM HISTORIEN OM KEISERENS NYE KLÆR

 

Jeg synes Wilshere er en veldig god fotballspiller - til å være 19 år. Jeg synes entusiasmen han viser i perioder er helt herlig. Jeg tror han kan utvikle seg til å bli en meget god fotballspiller.

 

De siste månedene har både media og supportere tatt helt av og enkelte later til å mene at han er blant de aller beste spillerne i Arsenal, i England og i Premier League. Han er ikke det.

 

Jeg synes det var svært gledelig å se ham i hjemmekampen mot Barcelona, hvor han etter min mening presterte det beste han noensinne har gjort. Et nytt toppnivå av en ung spiller med selvtillitt og tillitt. Flotte greier!

 

I perioden etter denne kampen har han gang etter gang blitt kåret til banens beste (MotM på Arsenal.com) av Arsenalfans og også i enkelte media. Det forstår ikke jeg. Det virker på meg som om folk så gjerne ønsker at han skal være en Messias, at man forledes til å tro han er det.

 

Jack Wilshere har forbedringspotensial i mange deler av spillet sitt. I kamp etter kamp er han den av våre midtbanespillere med flest feilpasninger (Guardian Chalkboard). I kamp etter kamp blir han borte i store deler av tiden. Han sliter med posisjonering når motstanderen bryter vårt spill. Der hvor Song står og venter på andreballen eller motstanderens ballfører, ser vi Wilshere halsende etter både mann og ball. Det gleder forsåvidt mitt fotballhjerte å se en unggutt med slik entusiasme, men når det kommer til stykket blir jeg mer imponert over midtbanespillere som "vet" hvor ballen kommer - og rekker å posisjonere seg. Han utmerker seg heller ikke i målprotokollen eller ved antall assist. Store muligheter for forbedring, og heldigvis er han bare 19 år, og har god tid til å lære.

 

Jack ble også kåret til vår bestemann i CC-finalen. Han gjorde en god førsteomgang, men andreomgangen er han knapt involvert. Folk ser det de vil se - og lukker øya for det de ikke vil se. På Old Trafford ble han igjen kåret til vår bestemann. Den kampen har vi alle i minnet. Hvor var Jack da ManU kontret på oss gang etter gang i andreomgangen. Han luntet og jogget hjemover ved mer enn en anledning. Det minner meg om Denilson som fortsatt hetses for å gjort nøyaktig det samme mot United for over ett år siden. Folk ser det de vil se - og lukker øya for det de ikke vil se.

 

Det virker som at det å være fotballsupporter anno 2011 handler om å skape helter og syndebukker.

 

Jeg håper og tror at Jack skal fortsette sin gode utvikling, men jeg frykter at en kanonisering og et legendestempel kan bli tungt å bære i en alder av 19 år. I verste fall kan det hemme utviklingen hans at supportere og media velger å overse hans svakheter.

 

Synes dette gamle innlegget fortsatt har gyldighet.

 

The Premier League Owl har også noen synspunkter på Jacks utvikling. http://thepremierleagueowl.com/arsenal-and-the-problem-with-jack-wilshere/

Link to comment
Share on other sites

 

Synes dette gamle innlegget fortsatt har gyldighet.

 

The Premier League Owl har også noen synspunkter på Jacks utvikling. http://thepremierleagueowl.com/arsenal-and-the-problem-with-jack-wilshere/

Jack sin kamp mot Barca i 11 var en av de villeste kampene jeg har sett av en unggutt i CL. Kanskje den villeste.

Har meget fin teknikk og evne til å ta seg forbi ledd, men som nevnt i kamptråden holder han alltid på ballen litt for lenge eller blir upresis i avleveringene, for øyeblikket er han som en dårligere versjon av Rosicky.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Wilshere leverte nok en svak kamp i dag. Jeg hadde trodd at han skulle få prøve seg i Özils rolle i tyskerens fravær, men den formasjonen vi har eksperimentert med i det siste har ikke klart å gjøre han og Ramsey noe mer samspilt. Cazorla og Rosicky burde begge stå foran Wilshere i køen, og jeg håper så inderlig at han ikke starter mot Besiktas.

Link to comment
Share on other sites

Virker som Wenger forsøker å gjøre det samme med Wilshere som med Ramsey, med å la han spille til han er tilbake på det nivået han var før langtidsskaden. Det fungerte med Ramsey, men forskjellen den gang var at vi egentlig ikke hadde noen bedre alternativer enn Ramsey, mens nå har vi flere alternativ som vil være bedre for laget

Link to comment
Share on other sites

Virker som Wenger forsøker å gjøre det samme med Wilshere som med Ramsey, med å la han spille til han er tilbake på det nivået han var før langtidsskaden. Det fungerte med Ramsey, men forskjellen den gang var at vi egentlig ikke hadde noen bedre alternativer enn Ramsey, mens nå har vi flere alternativ som vil være bedre for laget

 

Jeg har tenkt den samme tanken. Jeg føler at vi ikke har råd til å dyrke enkeltspillere på den måten hvis vi skal være en reell tittelutfordrer.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere har stagnert, tror vi må innse at han aldri blir den spilleren vi håpet/trodde han skulle bli. Han virker verken komfortabel med defensivt ansvar eller offensivt. Synd trist leit. Liker han godt, tror vi har en bedre spiller i rosicky

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Wilshere har stagnert, tror vi må innse at han aldri blir den spilleren vi håpet/trodde han skulle bli. Han virker verken komfortabel med defensivt ansvar eller offensivt. Synd trist leit. Liker han godt, tror vi har en bedre spiller i rosicky

Satt faktisk å tenkte på det nå, på en kjedelig jobbdag. Jack er kanskje spilleren i troppen vår som har hatt størst potensiale, men der Ramsey jobbet knallhardt i skadefraværet dro Wilshere rundt land og strand og koste seg og oppdaget ting som tydeligvis tar vekk litt av fokuset hans fra fotballen.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi med fordel kan gi gutten litt slack utfra hvordan vi reagerte rundt Ramsey. Er ikke bare han av de foran som har levert dårlig så langt. Skjønner at man er bekymret ift bruk og gunstighet ift andre spillere, men å snakke om å selge ham - det blir for drøyt. Gjelder å ha litt is i magen, og støtte ham litt opp tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi med fordel kan gi gutten litt slack utfra hvordan vi reagerte rundt Ramsey. Er ikke bare han av de foran som har levert dårlig så langt. Skjønner at man er bekymret ift bruk og gunstighet ift andre spillere, men å snakke om å selge ham - det blir for drøyt. Gjelder å ha litt is i magen, og støtte ham litt opp tror jeg.

 

Ja, jeg er enig.

 

Men det er "inn" nå å kritisere Wilshere. Uansett hva han gjør.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, jeg er enig.

 

Men det er "inn" nå å kritisere Wilshere. Uansett hva han gjør.

Det er litt merkelig at hvis noen kommer med kritiske bemerkninger til Wenger eller til hva enkelte spillere leverer så kommer "insinueringer" rette mot de nevnte kritikerne. Akkurat som at kritikken mot Wilshere kommer fordi dette er det som er "in" akkurat nå, så er de som kritiserer Wenger "grinebitere" (nei, denne siste kom ikke fra deg Nima).

 

Dette ønske er til alle uansett om de er enig/uenig med Wenger, om de er fornøyd med en spiller eller ikke: motsi dere "motstandere" om sak ikke med tåpelige "påstander" som er rettet mot deres mot-debattanter.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere har ikke vært spesielt dårligere enn vår kjæledegge ramsey de siste par kampene, bortsett fra at Aaron har scoret ett par mål. Førsteomgangen mot Everton var det dårligste jeg har sett av han på ett år. Så alle kan spille kan spille dårlige kamper, selv om jeg er enig i at wilshere har prestert dårligere enn forventet de siste par srsongene. Klarer han å holde seg skadefri i en lengre preriode nå så tror jeg han kan komme tilbake til sitt beste. Fyren er enda ung tross alt.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey har spilt dårlig, men i motsetning til Wilshere så bidrar han fortsatt adskillig mer defensivt og offensivt på en dårlig dag enn det Wilshere gjør.

 

Wilshere må bæres i langt større grad enn det Ramsey gjør og når man attpåtil legger om formasjonen for å gjøre plass til Wilshere som har underprestert i 2 år så er det noe galt. Ja han er talentfull, men det er jaggu spillere som Özil, Ramsey, Sanchez, Chamberlain og Walcott også.

 

Pdd. så er ikke Wilshere bedre enn at han er en rotasjonsspiller/backup. Å gi en spiller som presterer en større rolle/sjanse skjønner jeg veldig godt, men jeg klarer ikke å se hvordan Wilshere har gjort seg fortjent til dette annet enn at han er Wenger's "favoritt" (og ekstremt mange Gooners kjæledegge).

Link to comment
Share on other sites

Synes Wilshere viser god utvikling for tiden. I går var han en av våre bedre.

 

Helt enig. Kanskje, bare kanskje, har Wenger litt peiling på hva han driver med? Kanskje det var riktig å la han få bygge seg opp i sin favorittposisjon?

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Kanskje, bare kanskje, har Wenger litt peiling på hva han driver med? Kanskje det var riktig å la han få bygge seg opp i sin favorittposisjon?

 

Problemet er bare at Wilshere spiller best uten Ramsey på banen og Ramsey spiller best uten Wilshere på banen. Ramsey er dog bedre enn Wilshere og derfor burde Wilshere være hans backup. Pdd. så tvinger Wenger Ramsey og Wilshere til å spille sammen og så langt har det fungert ikke så veldig bra. Attpåtil tvinger dette Cazorla og Özil ut på kantene noe som igjen skader det generelle samspillet i laget.

 

At Wilshere kanskje blir en bedre spiller av dette er nok utvilsomt, men for laget så er det i mine øyne helt klart hemmende.

 

Link to comment
Share on other sites

 

Helt enig. Kanskje, bare kanskje, har Wenger litt peiling på hva han driver med? Kanskje det var riktig å la han få bygge seg opp i sin favorittposisjon?

 

Ingen tvil om at Wenger vet hva han gjør når et gjelder å gi unge spillere tillit. Det har han bevist gang på gang. Det er like artig hver gang en unggutt slår igjennom. Spørsmålet er hva man skal ofre for at spilleren skal få den nødvendige tiden. Laget som enhet må gå først.

Link to comment
Share on other sites

 

Problemet er bare at Wilshere spiller best uten Ramsey på banen og Ramsey spiller best uten Wilshere på banen. Ramsey er dog bedre enn Wilshere og derfor burde Wilshere være hans backup. Pdd. så tvinger Wenger Ramsey og Wilshere til å spille sammen og så langt har det fungert ikke så veldig bra. Attpåtil tvinger dette Cazorla og Özil ut på kantene noe som igjen skader det generelle samspillet i laget.

 

At Wilshere kanskje blir en bedre spiller av dette er nok utvilsomt, men for laget så er det i mine øyne helt klart hemmende.

Jeg er helt enig med deg. For meg så er det beste at Ramsey og Wilshere deler "Ramsey-rollen". I playmaker-rollen så fungerer Özil og Cazorla bedre for meg.

Link to comment
Share on other sites

Synes Wilshere viser god utvikling for tiden. I går var han en av våre bedre.

 

Han fikk plutselig et stort press på seg for et par år siden. Fylle tomrommet efter Fabregas... Nå må'n jobbe for plassen. Kan utvikle seg litt i skyggen av andre store stjerner. Det skulle være helt utmerket!

Link to comment
Share on other sites

Wilshere er god han, men Özil er bedre. Blir håpløst å spille Özil ut av posisjon for å gjøre plass til Wilshere. Både dyrt og sløsing med talent.

Men sånn gikk det med Arshavin også, snakk om å sløse et talent på bli spilt ut av posisjon.

 

Wenger trenger du kantspillere så kjøp kanspillere!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Wilshere er god han, men Özil er bedre. Blir håpløst å spille Özil ut av posisjon for å gjøre plass til Wilshere. Både dyrt og sløsing med talent.

Men sånn gikk det med Arshavin også, snakk om å sløse et talent på bli spilt ut av posisjon.

 

Wenger trenger du kantspillere så kjøp kanspillere!!!!!

Özil har tredjepasningen på begge våre siste mål. Var kritisk umiddelbart selv, men vil vente litt å se på hva som skjer. Jack utgjorde tross alt forskjellen mot Besiktas med assisten sin.

Link to comment
Share on other sites

Jack var god, men seriøst er Özil bedre i den posisjonen. Özil er en av verdens beste (i form) til å tre igjennom spillere, merkelig at det ikke utnyttes. Blir lei meg om han plasseres ut på kant store deler sv sesongen for å ende opp som Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...