Jump to content

Jack Wilshere


vegfos

Recommended Posts

England spiller vel ganske ulikt oss? Hadde ikke fornundret meg om Wilshere hadde passet bedre i ett annet system enn vi har nå.

 

Wilshere passer best når han har en skikkelig DM bak seg og kan fokusere på det offensive. Barcelona kampen hvor han var vanvittig er et bevis på dette. Song hang igjen dypt på egen banehalvdel mens Wilshere hadde fritt leie på midten. Ramsey derimot passer best i akkurat den rollen han har nå. Som boks-til-boks, men i motsetning til Wilshere så kan han både få til noe offensivt mens han hjelper til på det defensive.

 

Skulle dog gjerne sett en skikkelig DM inn som fungerte som anker og at vi la mer om til 4-1-2-3 etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Lurer forøvrig på om Wilshere som Ramsey ville hatt godt av å spille på kanten en stund igjen. Det gjorde underverker for waliseren og Wilshere har jo tidligere blitt spilt på kanten før han ble dyttet inn i midten. Er pdd. på et nivå under hva han var i 10/11 og som Ramsey så trenger han å få hodet på riktig sted igjen ute på banen.

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg er skuffet over uttalelsene som Wilsere visstnok skal ha kommet med i forkant av kampen mot Fulham, hvor han mer eller mindre truer med at han fort kan finne på å følge Wenger ut døra, dersom kritikerne får Wenger til å trekke seg. Det er helt greit med støtte til manageren, men jeg misliker sterkt måten han forsøker å stilne fansen på. At vi supporterne kan være uenig i om kritikk er på sin plass er en ting, men å "true" de som faktisk betaler lønna di med å forlate klubben dersom de ikke holder kjeft, er i mine øyne ikke bra. Uten supportere, ingen klubb. Uten Wilshere kommer klubben til å klare seg helt fint. Nei Wilshere, der mistet du en stor stjerne i min bok.

Link to comment
Share on other sites

The Guardian ser det de fleste fans i Norge ser.

 

The Wilshere conundrum

Arsène Wenger's week has certainly improved since the dire defeat by Aston Villa but that does not mean life is now simple for the Arsenal manager. With a midfield depleted by injuries, the return to full fitness of Jack Wilshere should be a boon but the team's performance against Fulham creates an interesting dilemma. The balance of the midfield looked all wrong against Villa and Fenerbahce, with neither Aaron Ramsey nor Wilshere seemingly sure when to stay back to protect the defence and when to support the attack. Against Fulham – and without Wilshere – it clicked. Ramsey was very definitely given the responsibility to protect the defence, the remarkably underrated Tomas Rosicky was busy in the centre, linking attack and defence, while Santi Cazorla was allowed to flourish in his favoured role behind the front man. But what about Jack? He's a fan favourite, the bright new hope of English football. But with Ramsey in fine form and Rosicky vital to the high-pressure style of play Wenger needs from his team, it is hard to see where he fits in. He has No10 on the back of his shirt and, if he develops as expected, he will be key to the club's future but he is not yet up to Cazorla's standard. When Mikel Arteta is back fit and if Wenger further reinforces the midfield as expected, it may be Wilshere rather than Ramsey who finds himself pushed down the pecking order. Toby Moses

Link to comment
Share on other sites

Wilshire har stagnert noe, kanskje pga skadene? Han er ikke noe opplagt førstevalg per i dag, men er en av mange som kan komme inn å gjøre en god jobb. Men par i dag lever han ikke helt opp til potensialet, akkurat som vi tidligere har sett med Ramsey. Wenger må bruke de spillerne som gir den beste balansen i laget. Vi har heldigvis sett en stigende trend fra kamp til kamp, men heller ikke mot Fulham var ting HELT på stell defensivt på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

enig med artikkelen fra Tapapa, det var ehlt feil balanse med Ramsey og Wilshere, ihvertfall når det virket som om ingen av dem hadde det defensive ansvaret. Egentlig er nok Wilshere og Ramsey relativt like spillere, Wilshere er kanskje bedre noe lenger opp i banen, men pr idag så synes jeg Ramsey er på et høyere nivå som midtbanespiller. Det jeg skulle ønske meg var at det kom inn en defensivt orientert midtbane som kan ta den defensive jobben, da kan man bruke enten Ramsey eller Wilshere som linken mellom forsvaret og den offensive midtbanen og man kan bruke Rosicky (som har hatt en knallstart på sesongen) og Cazorla som playmakerne, med muligheter for som mot Fulham og bruke Rosicky nede i banen og Cazorla høyere opp. I tillegg har vi Arteta som jeg anser som best når han kan være linken mellom forvsaret og Cazorla.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Er det faktisk store forskjeller mellom røyk og alkohol?

 

Inntak av alkohol er også no no for idrettsutøvere.

 

Jeg forsvarer ikke han, men jeg personlig ser ikke det som et problem dersom han bare festrøyker.

Edited by Nima
Link to comment
Share on other sites

Er vel mange eksempler på spillere som tar seg en festblås. Skjer det en ytterst sjelden gang, så har det neppe særlig innvirkning på noe. Skjer det ofte nedsettes selvsagt kapasitet o.l.

Er mennesker dette også, de er i 20 åra og en fest med evt en blås vil skje nå og i fremtiden. Sikkert mye som ikke fanges på en mobil også.

Link to comment
Share on other sites

Er det faktisk store forskjeller mellom røyk og alkohol?

 

Alkhol er også no no, hvis man faktisk vil yte maks.

 

Jeg forsvarer ikke han, jeg personlig ser ikke det som et problem dersom han bare festrøyker.

 

Jeg røyker selv og har gjort det i 30+ år. Det dummeste jeg har gjort/gjør.

 

Wilshere er et stort idol, spesielt blant unge mennesker. Han er spådd å være fremtiden for både Arsenal og England. Upassende i 2013 synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg røyker selv og har gjort det i 30+ år. Det dummeste jeg har gjort/gjør.

 

Wilshere er et stort idol, spesielt blant unge mennesker. Han er spådd å være fremtiden for både Arsenal og England. Upassende i 2013 synes jeg.

 

 

Agreed, men han er fortsatt et langt bedre forbilde enn Rooney, ja han som liker å kose med bestemødre i lakk og lær.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Agreed, men han er fortsatt et langt bedre forbilde enn Rooney, ja han som liker å kose med bestemødre i lakk og lær.

 

BE

Hadde vi snakker om britiske spillere, så hadd vel giggs fått mye tynn her.......

 

Ps: vi har jo en engelsk cunt, nemligi John Terry....

Edited by Nima
Link to comment
Share on other sites

Jeg røyker selv og har gjort det i 30+ år. Det dummeste jeg har gjort/gjør.

 

Wilshere er et stort idol, spesielt blant unge mennesker. Han er spådd å være fremtiden for både Arsenal og England. Upassende i 2013 synes jeg.

Men nå må de unge supportere forstå at fotballspillere også er feilbarlige mennesker. Og derfor er det ekstremt viktig at de unge ikke idoliserer dem. Edited by Nima
Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv om hva jeg mener her. Jeg tror unge fotballspillere, i likhet med alle andre, i lengden har godt av å ta noen dårlige valg. Leve litt. Lære litt. Samtidig er det liten tvil om at sigaretten er den mest destruktive "vennen" en toppidrettsutøver kan ha. Dessuten er det historien. Historien om de mest begavede engelske fotballtalentene. De har tilsynelatende en egen evne til å ødelegge for seg selv. Best, Gazza, Merson.

 

Interessant å lese om Solskjærs betraktninger om temaet her.

Link to comment
Share on other sites

Han ser litt for komfortabel ut med sigaretten til at det kan være hans første.

 

Å lære ved å feile gjør man ved å falle ned fra trær som barn. Som voksen holder det å vite at rusmidler og sen nattemoro har negativ innvirkning på idrettskarrieren. Solskjær er fullstendig på jordet. Snakk om å trivialisere og normalisere rusmidler. Oppegående, ressurssterke mennesker trenger ikke å gå på en smell for å lære - og enda viktigere: Man behøver ikke å være noen asket selv om man avstår fra rusmidler. Det finnes nemlig andre gleder og nytelser i livet. Det burde Solskjær fokusert på.

Link to comment
Share on other sites

Det er klart at man må røyke mange sigaretter for å få problemer med å gå opp trappa, men for toppidrettsutøvere handler det alltid om å gjøre det bittelille ekstra for å prestere best mulig, og å gjøre littegran ekstra sammenlignet med konkurrentene. Det å fullstendig avstå fra sigaretter og andre rusmidler krever ikke engang noen innsats - og det er det minste man må kunne forlange av Arsenalspillere. Jeg forstår det slik at det står om dette i kontraktene også. I så fall er dette et kontraktbrudd fra Wilsheres side.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Går du til artikkelen du la ut bilde fra nå så får du også se Mezut med røyk i kjeften på en eller annen yacht ser det ut som. Ser ikke helt problemet med å ta seg en røyk en sjelden gang, ødelegger neppe noe for formen til spillerne.

Handler ikke om dårlig form. Det handler om dårlige holdninger. Du kan flyte lenge på talent, men har du ikke de rette holdningen så blir du aldri mer enn brukbar. Har du reelle ambisjoner om å bli best så rører du ikke røyk. Når du i en alder av 18 får en kjempekontrakt og får spille på et topplag så er det lett og tro at du er i mål. Det er man ikke, bare spør Michael Johnson

Link to comment
Share on other sites

Uten å ha klare tall på dette så kan jeg oppsummere etter mange år med jobb i toppfotballen:

9/10 spillere snuser

99/100 går på fylla så det holder innemellom

1/10 røyker

 

Dette er unge mennesker som lever under press og trykk hele tiden. De har et ekstremt behov for å koble av. Det er helt uvanlig å gå rett hjem etter kamp, det er nesten ingen som sovner før kl 4-5 uansett hvordan det går.

Så kan man si at å gå ut eller drikke noen øl ikke er den beste restitusjon. De burde strengt tatt spist to måltider og sovet 10 timer. Men, det er ingen god restitusjon å ligge 8 timer i sengen å gruble, vri og vende på seg. Da låser hodet seg i tillegg. Det er da bedre å gå ut sammen venner i kontrollerte former, tømme hodet for tanker og kun være vanlig person noen timer. Jeg har til dags dato aldri møtt en trener eller en mental trener som har ment noe annet. Hva Wenger eller andre er forpliktet til å si i media er en helt annen sak..

Link to comment
Share on other sites

Det er interessant erfaring du deler, RP7. Jeg har dog to små kommentarer.

 

1: Man må være forsiktig med å bruke ditt "tallmateriale" til å rettferdiggjøre dum atferd. Det at "alle gjør det" behøver ikke bety at det er lurt.

 

2. Det er en drøy påstand at nesten ingen sovner før kl. 4-5 etter kamp. Hva skulle dette komme av? Jeg har aldri hørt noe lignende.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting å nevne: Siden du nevner snus så regner jeg med du har mer erfaring innenfor toppfotball i Skandinavia? Mtp. at nivåforskjellen er rimelig stor fra Tippeligaen til vanlig Premier League spill så kan jeg også tenke meg at grensen for stimulerende midler som koffein, røyk, snus, alkohol o.l. er betydelig lavere enn det de er i ligaene herfra? Særlig når det er snakk om toppklubber som Arsenal.

 

At Wilshere tar seg en drag av en sigarett er forøvrig ikke allverden i mine øyne. Så lenge han ikke røyker en 20-pakning om dagen så er det neppe slik at han tar noe særlig med skade av det som kan skade fotballkarrieren sin.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...