Jump to content

Jack Wilshere


vegfos

Recommended Posts

Enig her. Wilshere burde få benyttet forsen sin altså det offensive uten å måtte tenke så mye defensivt.

Samtidig mener jeg at det er UTROLIG viktig å være like aggresive som sist kamp i første ledd, altså angriper/offensive midtbanen vår. Syntes det var fantastisk press mot Liverpool sist. Mått det fortsette!

Link to comment
Share on other sites

Enig her. Wilshere burde få benyttet forsen sin altså det offensive uten å måtte tenke så mye defensivt.

Samtidig mener jeg at det er UTROLIG viktig å være like aggresive som sist kamp i første ledd, altså angriper/offensive midtbanen vår. Syntes det var fantastisk press mot Liverpool sist. Mått det fortsette!

Det er nærmest en forutsetning for å lykkes når man skal stå så høyt og trille ball som Arsenal gjør. Har savnet det i flere sesonger, men nå virker det som man endelig har den rette innstillingen

Link to comment
Share on other sites

For en spiller. For en leder. Denne mannen vet hva som gjelder når man spiller med logoen på brystet: ingen kødder med oss! Er så deilig å se Wilshere gå bort til Owen og sette han på plass. Skal være på enhver drakt jeg kjøper fremover!

Link to comment
Share on other sites

Wilshere er allerede Arsenal. Bare å gi mannen kapteinsbindet tidlig. Han oser klasse og kjemper som en løve.

Som en nevner her, vi må ikke drive rovdrift nå.. Han trenger også pauser som cazorla fikk idag. På tide å gi han det, uansett om han trengs. Da kan han heller komme inn fra benken.

 

En skade på Wilshere ville vært katastrofalt.

Link to comment
Share on other sites

Måten han møter Owen på... Snakker om å gå i krigen for laget.

 

Han er den viktigste spilleren vi har... La oss håpe han ikke får en smell igjen.. Bank i bordet hele gjengen.

 

Amen, sister!

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

Godgutten ble kåret til MoM mot Brasil i går, og han regelrett herjet og eide midtbanen sammen med de gamle traverne Lampard og Gerrard. Jeg var relativt tidlig ute med å kjøpe drakt med Wilshere 19 på for rundt en 3 år siden, da jeg håpet han skulle bli en fantastisk spiller for oss... Men dette! Nå lukter det kommende landslagskaptein lang vei! Har ikke ord om gutten! Bare et par måneder eldre enn meg, har hatt kapteinsbindet for klubben og herjer på a-landslaget. Hva han gjør om dagen er helt fantastisk! Måtte han bare fortsette utviklingen

 

Forøvrig var Walcott også veldig god

Link to comment
Share on other sites

Mangler bare litt sluttprodukt, men er allerede en meget god spiller. Kan bli en helvettes god spiller hvis han tar samme steg som Cesc gjorde foran mål.

Helt enig, men han burde bla hatt en assist mot Stoke, burde helt klart begynne å score flere mål, men i assist-kategorien har han allerede kommet svært langt kontra 10/11. Virkelig fått inn en dimensjon i spillet sitt med mer presise offensive pasninger og stikkere, om han får på plass målene er han den perfekte midtbanespiller for Arsenal.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Helt enig, men han burde bla hatt en assist mot Stoke, burde helt klart begynne å score flere mål, men i assist-kategorien har han allerede kommet svært langt kontra 10/11.

Tja, I PL har han vel null mål og 3 assist på 15 kamper. Ikke like imponerende som 'driven' hans. Han glitrer til om dagen, men jeg er enig i at hypen er vel så stor som spilleren.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, men han burde bla hatt en assist mot Stoke, burde helt klart begynne å score flere mål, men i assist-kategorien har han allerede kommet svært langt kontra 10/11. Virkelig fått inn en dimensjon i spillet sitt med mer presise offensive pasninger og stikkere, om han får på plass målene er han den perfekte midtbanespiller for Arsenal.

 

Vel statistikkene lyver litt der også. Han ble jo snytt for en god del målgivende i 10/11 også, men jeg skal si meg enig i at han har blitt bedre på det området, men er dog fortsatt langt langt unna det potensialet han har som en kreativ spiller. Målscoring var også noe han var veldig god på, men det har ebbet ut etter at han ble plassert dypt på midtbanen. Forhåpentligvis så løsner det når han begynner å ligge høyere i banen :)

Link to comment
Share on other sites

Forskjellige spillertyper da,

 

tja, Cesc er nok annerledes, men Wilshire har mye til felles med Brady vil jeg hevde. Ikke like målfarlig, og kanskje ikke like følsom fot mhp langpasninger. Men Jack har det samme drivet og initiativet, viljen og evnen til å styre kamper, holde på ballen og avansere. Jack er dessuten kanskje hakket vassere som ballvinner enn det Brady var? Wilshire representerer en sjelden type spillere, han er på mange måtere "motoren" i laget, og å beholde ham ser jeg på som en av de viktigste oppgavene dersom Arsenal skal bygge et lag som kan utfordre de beste i årene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

 

tja, Cesc er nok annerledes, men Wilshire har mye til felles med Brady vil jeg hevde. Ikke like målfarlig, og kanskje ikke like følsom fot mhp langpasninger. Men Jack har det samme drivet og initiativet, viljen og evnen til å styre kamper, holde på ballen og avansere. Jack er dessuten kanskje hakket vassere som ballvinner enn det Brady var? Wilshire representerer en sjelden type spillere, han er på mange måtere "motoren" i laget, og å beholde ham ser jeg på som en av de viktigste oppgavene dersom Arsenal skal bygge et lag som kan utfordre de beste i årene som kommer.

Helt enig Piscator. Wilshere har en del av Brady i seg. Begge er/var flinke til å drive framover. Wilhere hakket vassere i røffheten, men Brady sitt venstrebein var nok en tanke

mer følsomt. Ellers positive ord fra Gerrard som mener Wilshere har alle kvaliteter til å bli en av verdens beste midtbanespillere...og hvorfor ikke? Forutsetningene

er der.

At han har Arsenal DNA er heller ingen uting;-)

Link to comment
Share on other sites

Tja, I PL har han vel null mål og 3 assist på 15 kamper. Ikke like imponerende som 'driven' hans. Han glitrer til om dagen, men jeg er enig i at hypen er vel så stor som spilleren.

Han trenger mer disiplin og mål, men føler assistprotokollen ljuger veldig, hadde hatt to mot Stoke dersom Ox ikke hadde vært helt udugelig foran mål blant annet. Angående disiplin så jobber han veldig fint(er som å se Flamini), men han kommer ofte ut av sin sone og når han spiller dypt på banen hender det han ikke rekker hjem og det er en av grunnene til at vi blir så usikre på kontringer; vi har ingen defensive midtbanespillere til å sakke dem ned.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Under middels kamp i dag. En av våre svakeste i mine øyne. Han har blitt kjørt hardt i det siste. Bra ved målet vårt.

Ehh. Du fikk med deg Jenkinson? Jack gjorde sine saker bra. Virket litt slapp, men målet er det han som skaper

Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt. Dårlig i dag? Ja da har vi forskjellige briller på oss.

 

Tja, det er noe med de brillene. Det er kun Walcott som spiller høyere i banen enn Wilshere i dag ifølge heatmaps, allikevel løsnet han ingen skudd. Han har ingen defensive bidrag i form av taklinger, interceptions eller klareringer. Det er kun Giroud som har svakere treffprosent på pasningene sine. Jack er nede i 79%, det er endel balltap, det.

 

Nei, jeg synes ikke han gjorde noen god kamp. Forarbeidet til målet var finfint, men det var langt fra ferdigscoret. Både Walcott og Santi er kjappe og presise.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...