Jump to content

Lukasz Fabianski


Baxrus

Recommended Posts

  • Replies 331
  • Created
  • Last Reply

I dag skal han ha skryt. Velfortjent skryt for at han redder oss. ikke minst ved Wolves siste sjanse. Hvor god kan Fabianski egentlig bli?

Det er riktignok et langt skritt å ta før han blir bedre enn Almunia, verdens desidert beste keeper, men jeg tror han har anlegg til det. Det var vel bare tre personer som trodde dette i fjor; han selv, Wenger og ben elfen.

 

Så herlig kan det føles å ta feil!

Link to comment
Share on other sites

Det er riktignok et langt skritt å ta før han blir bedre enn Almunia, verdens desidert beste keeper, men jeg tror han har anlegg til det. Det var vel bare tre personer som trodde dette i fjor; han selv, Wenger og ben elfen.

 

Så herlig kan det føles å ta feil!

Sant. Han er fortsatt ikke helt der vi vil ha han. Men han har potensiale, og det er det flere som har sett.

Jeg har derimot ikke vært helt sikker på det mentale ved gutten, men der begynner han å vise mer og mer at han har.

Han skal ha skryt i dag, sammen med flere spillere som jobber og klarer å holde oss inn til seier på bortebane mot Wolves. Selv om navnet ikke er veldig skremmende på papiret er ulvene langt fra noen walkover. Er vel egentlig ingen lag som er det lenger i PL som bare blir tettere og tettere for hvert år nå. Vi er heldige ved noen anledninger, men så kan vi også si at vi var uheldige mot Castle som ikke scoret på en av de store sjansene vi hadde der.

 

Synes Fabianski fortjener MoM, men både Chamakh, Squillaci, Sagna og faktisk også Djourou(først og fremst etter prestasjonen hans i 2. omgangen) er ikke veldig langt unna. Arshavin er også frisk, og er uheldig at han ikke scorer iallefall ett i dag.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski må sies å være kveldens MoM. Med fare for å være hyklersk, så må jeg kanskje begynne å kryddre mine tidligere uttalelser om han. Men jeg har fortsatt Newcastle kampen i minne, og friskemelder ikke keeper problemet vårt helt. Men som Tusmo sa, "Så herlig kan det føles å ta feil!".

 

Artig å se spillerne storme både til Chamakh og Fabianski for å hedre dem!

Link to comment
Share on other sites

Fabianski man of the match

hvis du kan levere slikt spill over tid,så trenger vi ikke ny keeper ;) flere gode redninger og flink til å sette i gang spillet i dag

Enig. Fabianski viste verdensklasse mot Wolves. En av de mest gledelige prestasjonene til en Arsenalspiller så langt i sesongen. Flere matchvinnende redninger og solid på alt han foretar seg

Link to comment
Share on other sites

Glimrende av Fabianski i går! Om enkelte mener han ene og alene var årsaken til tapet mot Newcastle, noe jeg forøvrig er uenig i, så skal han ha mye av æren for at vi drar fra Ulvene med 3 poeng i kofferten ;)

 

Kampen på Goodison neste helg blir en ny slitekamp, der vi ikke kan miste poeng.. Da er det godt å vite at vi har en potensiell matchvinner mellom stengene :) Håper Fabianski virkelig får tid til å spille seg skikkelig varm i trøya fremover.. Han må få tid til å bygge på seg selvtillitt, som gjør at han takler motgang (alle keeper gjør tabber), på en bedre måte :D

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Nov 12 2010, 04:24 PM) 209692[/snapback]

http://www.tv2sporten.no/fotball/england/p...ng-3339695.html

 

Fabianski med ukens redning, selv om jeg syntes redningen hans på overtid var langt bedre.

 

Uansett sikkert flott med anerkjennelse fra en norsk nettavis som Lukasz garantert kommer til å lese! ;)

 

Nå er den kåring strengt tatt utført av www.premier-league.com.................

Link to comment
Share on other sites

Ben Elfen har nok hatt litt mer rett enn de fleste andre i denne keeper diskusjonen. Må få litt kredd for det!

 

Jeg liker Schezny bedre enn Fabianski uansett, men er vel trykt å si at Fabianski er bedre enn Almunia per dags dato.

 

Fabianski ser ut til å ha det i seg og kunne vinne oss poeng i kamper selv om han forsatt også kan tape oss poeng.

 

Almunia gjør aldri det første og like utsatt for det andre.

Link to comment
Share on other sites

At vi ikke fikk Scwarzer kan vise seg å være en blessing in disguise. Fabianski gjør nok en prikkfri kamp med flere gode redninger. Nå får vi bare håpe det fortsetter, men det ser ut til att jeg fikk rett i at han har mye mer i seg enn Almunia. Dette har jeg vært overbevist om hele tiden og personlig skulle jeg ønske at dette byttet skjedde for lenge siden, men han har kanskje ikke vært god nok før nå.

 

Når man ser hvor mye vekt jornalister og fans har lagt på vårt keeperproblem, syntes jeg det er litt merkelig at rosen uteblir. Men det er vel sikkert litt vanskelig å innrømme at man har tatt feil. Særlig når man har vært så skråsikker ut fra det jeg vil kalle ett dårlig grunnlag. Fabianski har aldri fått en skikkelig sjanse før nå og nå er han i ferd med å levere varene.

 

Jeg følger spent med i fortsettelsen og håper at ikke alle bare sitter på gjerdet, klare til å gyve løs på Fab neste gang han gjør en tabbe eller dårlig inngripen. For det er jeg faktisk helt sikker på at vil skje, da den agressive spillerstilen og mangel på erfaring tilsier det.

Link to comment
Share on other sites

Nok en god kamp fra Lukasz, dette kan bli så bra at han tar plassen fra Almunia. Men vi må ikke gå tilbake til misnøyen med en gang vi taper, keepere kan ikke hver eneste kamp spille prikkfritt, Til og med Petr Chech kan ikke spille hver kamp prikkfritt.

 

Men jeg håper Fabianski fortsetter med den gode formen B)

Link to comment
Share on other sites

At vi ikke fikk Scwarzer kan vise seg å være en blessing in disguise. Fabianski gjør nok en prikkfri kamp med flere gode redninger. Nå får vi bare håpe det fortsetter, men det ser ut til att jeg fikk rett i at han har mye mer i seg enn Almunia. Dette har jeg vært overbevist om hele tiden og personlig skulle jeg ønske at dette byttet skjedde for lenge siden, men han har kanskje ikke vært god nok før nå.

 

Når man ser hvor mye vekt jornalister og fans har lagt på vårt keeperproblem, syntes jeg det er litt merkelig at rosen uteblir. Men det er vel sikkert litt vanskelig å innrømme at man har tatt feil. Særlig når man har vært så skråsikker ut fra det jeg vil kalle ett dårlig grunnlag. Fabianski har aldri fått en skikkelig sjanse før nå og nå er han i ferd med å levere varene.

 

Jeg følger spent med i fortsettelsen og håper at ikke alle bare sitter på gjerdet, klare til å gyve løs på Fab neste gang han gjør en tabbe eller dårlig inngripen. For det er jeg faktisk helt sikker på at vil skje, da den agressive spillerstilen og mangel på erfaring tilsier det.

 

Nå er det litt tidlig å si at keeperproblemet er "løst", men vi har hatt to keepere denne sesongen som begge har stått bedre enn tidligere. Begge har stått frem som roligere, og mer selvsikre på sine inngrep.

Fabianski stod en ny god kamp idag, men det er desverre ikke lenge siden han kostet oss et poeng. Likevel; han har tatt store skritt, så får man håpe dette fortsetter.

 

Nå ser det ut som om han er 1.valget, så får vi håpe han fortsetter sin utvikling. Jeg er fortsatt ikke sikker på at alt er "løst", men gleder meg over at det er en mye mer trygghet denne sesongen på vårt bakerste ledd......

Nå er det opp til Fabianski selv.

Link to comment
Share on other sites

Ben Elfen har nok hatt litt mer rett enn de fleste andre i denne keeper diskusjonen. Må få litt kredd for det!

 

Jeg liker Schezny bedre enn Fabianski uansett, men er vel trykt å si at Fabianski er bedre enn Almunia per dags dato.

 

Fabianski ser ut til å ha det i seg og kunne vinne oss poeng i kamper selv om han forsatt også kan tape oss poeng.

 

Almunia gjør aldri det første og like utsatt for det andre.

 

Ja din hyllest til Ben Elfen er jo bare å støtte.

Han har stått så sterkt i sine meninger om Fabianskis potensial.

Han har greie på keeperspill.

Bravo Ben Elfen. Fabianskis spill må handle om ferdigheter og ikke tilfeldigheter.

Link to comment
Share on other sites

Nok en god kamp fra Lukasz, dette kan bli så bra at han tar plassen fra Almunia. Men vi må ikke gå tilbake til misnøyen med en gang vi taper, keepere kan ikke hver eneste kamp spille prikkfritt, Til og med Petr Chech kan ikke spille hver kamp prikkfritt.

Men jeg håper Fabianski fortsetter med den gode formen :P

Enig!

PLs to beste keepere mtp redningsprosent hittil i sesongen (OPTA): Cech: 85%, Fabianski: 83%.

Det er greit at vi skal være kravstore, men det er noe som heter realistisk også. Dette er BRA!

Det er bedre enn Van der Sar, bedre enn Reina, bedre enn Hart, bedre enn ... resten faktisk B)

Link to comment
Share on other sites

Enig!

PLs to beste keepere mtp redningsprosent hittil i sesongen (OPTA): Cech: 85%, Fabianski: 83%.

Det er greit at vi skal være kravstore, men det er noe som heter realistisk også. Dette er BRA!

Det er bedre enn Van der Sar, bedre enn Reina, bedre enn Hart, bedre enn ... resten faktisk :)

 

Leste et sted at hittil i sesongen så har Fabianski sluppet inn et mål hvert 124 minutt, mens Almunia til sammenligning har sluppet inn et mål hvert 77 minutt.

Link to comment
Share on other sites

Enig!

PLs to beste keepere mtp redningsprosent hittil i sesongen (OPTA): Cech: 85%, Fabianski: 83%.

Det er greit at vi skal være kravstore, men det er noe som heter realistisk også. Dette er BRA!

Det er bedre enn Van der Sar, bedre enn Reina, bedre enn Hart, bedre enn ... resten faktisk :)

Det er faktisk meget imponerende av Fabianski også fordi vi ikke har klart å sette noe fast stopperpar enda denne sesongen. Verm som er vårt 1. valg har vært borte svær lenge nå, og Squillaci, Kos og JD har rullert veldig. 2 nye og 1 urutinert.

Det er lettere for Cech som har solide stoppere som Alex og Terry forran seg uke inn og uke ut.

 

Skal innrømme at jeg er en av de som hadde null tro på Fabianski, han tabbet seg jo ut hver gang han skulle imponere meg.. Nå i det siste har han, og Wenger, virkelig proved me wrong. Jeg har blitt overbevist om at han utvilsomt har talentet, men er fortsatt usikker på psyken. Hvordan han kommer til å takle en ny tabbe er det største spørsmålet mitt.

Inngripenen mot Carrol var ikke bra, men da han i 2. omgang gikk ut i nøyaktig lik situasjon og plukket ned ballen ble jeg meget glad og også overrasket. Men den helt store tabben, ala Porto i fjor, har enda ikke kommet. Det som er helt sikkert er at den kommer til å komme en gang, og da er det virkelig eksamen for Fabianski. Reiser han seg da og står flere gode kamper på rad etter dette har han fjernet all min tvil..

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå står HENRI LANSBURY i mål for England U21 mot Tyskland (keeper som ble byttet inn i pausen er utvist). Aner vi enda mer kamp om plassen for Fabianski? :)

 

EDIT: Ser nå at kampen er ferdig. Endte 0-2, Lansbury slapp inn et mål på straffe.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå står HENRI LANSBURY i mål for England U21 mot Tyskland (keeper som ble byttet inn i pausen er utvist). Aner vi enda mer kamp om plassen for Fabianski? :)

 

EDIT: Ser nå at kampen er ferdig. Endte 0-2, Lansbury slapp inn et mål på straffe.

 

Snakker vi om verdens femte beste keeper? :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...