Jump to content

Lukasz Fabianski


Baxrus

Recommended Posts

  • Replies 331
  • Created
  • Last Reply

Fab kan ikke lastes for baklengsmålene i går, men han hadde en veldig dårlig klarering rett til en Tottenhamspiller på en seksmeters hold. Jeg er fornøyd med det han har prestert så langt, men merker at jeg ikke er helt trygg på han enda. Håper det kommer i løpet av de neste månedene.

Link to comment
Share on other sites

Synes av en eller annen grunn at Fabianski så fryktelig liten uten i målet i går. Virket ikke som om han hadde rekkevidde i det hele tatt. På én mot én-situasjonen var han ikke i nærheten av å få hånden på ballen - der kunne han godt ha møtt ballen for å gjøre målet mindre. Det siste frisparket var i tillegg såpass langt inn i boksen - (kanskje til og med innenfor fem-meteren?) - og han kunne godt tatt ansvar for å få klarert den ballen.

 

Men jeg er likevel fornøyd med de andre prestasjonene hans, og jeg håper han kommer til å fortsette i mål. Synes imidlertid han ble svært usynlig i går.

Link to comment
Share on other sites

Synes av en eller annen grunn at Fabianski så fryktelig liten uten i målet i går. Virket ikke som om han hadde rekkevidde i det hele tatt. På én mot én-situasjonen var han ikke i nærheten av å få hånden på ballen - der kunne han godt ha møtt ballen for å gjøre målet mindre. Det siste frisparket var i tillegg såpass langt inn i boksen - (kanskje til og med innenfor fem-meteren?) - og han kunne godt tatt ansvar for å få klarert den ballen.

 

Men jeg er likevel fornøyd med de andre prestasjonene hans, og jeg håper han kommer til å fortsette i mål. Synes imidlertid han ble svært usynlig i går.

Han er liten, men han er veldig eksplosiv. Ikke ulik en viss Shay Given og Reina.(I følge Wikipedia er både Reina og Fabianski like høye, 1.88m, mens Given er 1.83m)

 

Når det gjelder frisparket på slutten, hvorfor skal han gå ut i en duell hvor han har RvP og Cesc mot Kaboul? Er en viktig "regel" for keepere det, om at hvis det er en duell mellom forsvarer og angriper skal keeperen ikke ut i den. Om han da ikke er hundre prosent sikker på å vinne den. Her var det altså to forsvarere og en angriper(Kaboul) og Fabianski holder seg, som jeg ser det, riktig på streken.

 

Så kan det heller diskuteres om det burde vært noen andre som hadde markert Kaboul ved denne anledning...

Jeg mener det blir feil å trekke frem én mot én-situasjonen her også, nettopp fordi det er en bra vinkel for Bale og en veldig god avslutning. Tror ikke noen keepere i verden hadde tatt den(og det blir selvfølgelig bare synsing, men...)

 

 

Syns Fabianski gjorde det bra i går også, men det er selvfølgelig lagsprestasjonen som skal kritiseres her. Og keeper er også en del av laget...

Link to comment
Share on other sites

Nei, fader heller, nå må Fabianski virkelig skjerpe seg. Fabianski har alltid vært offensiv i spillestilen, men i de siste kampene har han vært skremmende passiv. Håper han endrer på spillestilen sin, hvis ikke har vi rett og slett fått en kopi av Manuel Almunia...

Link to comment
Share on other sites

Nei, fader heller, nå må Fabianski virkelig skjerpe seg. Fabianski har alltid vært offensiv i spillestilen, men i de siste kampene har han vært skremmende passiv. Håper han endrer på spillestilen sin, hvis ikke har vi rett og slett fått en kopi av Manuel Almunia...

 

Skal hilse fra Tusmo og si at verdens beste keeper slo en nydelig assist!

Link to comment
Share on other sites

Nei, fader heller, nå må Fabianski virkelig skjerpe seg. Fabianski har alltid vært offensiv i spillestilen, men i de siste kampene har han vært skremmende passiv. Håper han endrer på spillestilen sin, hvis ikke har vi rett og slett fått en kopi av Manuel Almunia...

Ikke noe i veien med Fabianski. Han har i liket med Given sin styrke på streken. Forsvaret skal ta sin del av skylden for at det ikke ryddes opp foran Fab

Link to comment
Share on other sites

Nesten morsomt hvor stille det blir i keepertrådene når de faktisk gjør poengreddende, for ikke å si matchvinnende redninger, som Fabianski fra Kamara alene i dag... Vi er ikke en anelse hyklerske, vel? ;)

 

Well done, Fabianski!

 

Og bak ham har vi enda en polakk! Som Szczesny selv nylig skrev på Twitter..:

Some of you have asked if I ever conceded a goal for Arsenal 1st team. Well... No!! 3 games - 3 clean sheets. Well done West Ham btw ;)

Link to comment
Share on other sites

Siden AnabOle er fryktelig dårlig å planlegge bryllup, gikk jeg desverre glipp av store deler av kampen. Forsto likevel at verdens nest beste keeper berget skinnet vårt igjen.

 

Jeg synes ikke planleggingen er dårlig, men det er helt utrolig at dere ikke er med og ser foppall! Dette var en av de viktigste kampene til Arsenal denne uken - og folk har da gifta seg i tusenvis av år.. Det er klart AnaBole burde lagt inn en tippekamp-pause, hvis det hadde vært noe ryggrad i gutten...

 

Evigunge Ivar og jeg gratulerer likefullt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke planleggingen er dårlig, men det er helt utrolig at dere ikke er med og ser foppall! Dette var en av de viktigste kampene til Arsenal denne uken - og folk har da gifta seg i tusenvis av år.. Det er klart AnaBole burde lagt inn en tippekamp-pause, hvis det hadde vært noe ryggrad i gutten...

 

Evigunge Ivar og jeg gratulerer likefullt!

 

he he, Ivar Hoff er konge, nesten en parodi på seg selv! :lol: :P ;)

 

dette minner meg om en gammel Bill Shankly historie. Han ble en gang konfrontert med påstander om at han hadde glemt bryllupsdagen, og dratt på fotballkamp istedet, hvorpå Shankly svarte at påstandene var absurde. Alle måtte jo skjønne at det var helt utenkelig at han hadde giftet seg midt i sesongen! :P

 

Så kanskje DET er den dårligste planleggingen av AnaBole? Det er rett og slett "amatørmessig" å gifte seg i fotballsesongen, akkurat som Ivar Hoff mener det er dårlig planlegging å få barn midt i fotballsesongen. Og hvis man har rotet seg såpass utpå bør man altså ha ryggrad til å stå i mot presset, kjenne sin besøkelsestid, og vite hvordan man bør prioritere! ;)

 

og btw, kona og jeg hadde et etterpålag da vi giftet oss, også det midt i sesongen. Men jeg sørget for å få sett ferdig kampen (et FAcupoppgjør), til konas store irritasjon! Vi er fortsatt gift! ;)

Link to comment
Share on other sites

Siden AnabOle er fryktelig dårlig å planlegge bryllup, gikk jeg desverre glipp av store deler av kampen. Forsto likevel at verdens nest beste keeper berget skinnet vårt igjen.

 

Han hadde to meget bra inngripener på lørdag. Den ene var meget viktig, da dette var på stillingen 2-1. Den andre ikke fullt så viktig, da linjemann hadde vinket for offside. Men han kunne også kostet oss poeng i dag, da han hadde en grusom inntreden i feltet, hvor han aldri er i nærheten av å treffe ball. I den situasjonen var vi heldige som unngikk mål imot.

 

Min oppsummering av Fabianski så langt, er at han er meget god på strek, og har en meget bra reaksjonsevne. I feltarbeidet er han desverre fortsatt for ustabil. Han MÅ lære seg når han skal stå på strek, og når han skal ut og plukke ball.

Link to comment
Share on other sites

Min oppsummering av Fabianski så langt, er at han er meget god på strek, og har en meget bra reaksjonsevne. I feltarbeidet er han desverre fortsatt for ustabil. Han MÅ lære seg når han skal stå på strek, og når han skal ut og plukke ball.

 

enig i denne vurderingen. Forhåpentligvis vil feltarbeidet bli bedre etterhvert som han får mer rutine og selvtillit. Men uansett er det ikke Fabianskis feil at Arsenal gang på gang senker nivået, og "inviterer" motstanderne inn i kampene igjen.

Link to comment
Share on other sites

Men uansett er det ikke Fabianskis feil at Arsenal gang på gang senker nivået, og "inviterer" motstanderne inn i kampene igjen.

 

Det er det absolutt ikke. Det må de 10 utespillerne og sjefen på benken ta på sin kappe. Men jeg føler at forsvaret vårt hadde følt seg tryggere på dødballer, dersom vi hadde hatt en keeper som er tryggheten selv når det kommer til feltarbeid.

 

Fabianski har virkelig løftet seg, og har stått meget bra hittil i sesongen, men jeg sitter samtidig med en følelse av at Arsenal hadde hatt godt av å få inn en keeper som virkelig eier sitt eget område

Link to comment
Share on other sites

Han hadde to meget bra inngripener på lørdag. Den ene var meget viktig, da dette var på stillingen 2-1. Den andre ikke fullt så viktig, da linjemann hadde vinket for offside. Men han kunne også kostet oss poeng i dag, da han hadde en grusom inntreden i feltet, hvor han aldri er i nærheten av å treffe ball. I den situasjonen var vi heldige som unngikk mål imot.

 

Min oppsummering av Fabianski så langt, er at han er meget god på strek, og har en meget bra reaksjonsevne. I feltarbeidet er han desverre fortsatt for ustabil. Han MÅ lære seg når han skal stå på strek, og når han skal ut og plukke ball.

Uenig i den uthevede linjen. Jeg synes hans inntreden var meget god i ovennevnte situasjon.

 

Men utsparkene hans derimot var ikke noe å hoppe i taket for.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Uenig i den uthevede linjen. Jeg synes hans inntreden var meget god i ovennevnte situasjon.

 

Men utsparkene hans derimot var ikke noe å hoppe i taket for.

 

BE

 

Selv om han burde ha stått i den situasjonen syntes jeg det var bedre å gå "all in" når han først hadde gjort feilen, istedet for å gjøre som Almunia mest sannsynligvis ville ha gjort hvis han opplevde det samme. Nemlig å stoppe og havne i på mellomdistanse.

Link to comment
Share on other sites

:lol:-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 6 2010, 12:25 PM) 211346[/snapback]

Selv om han burde ha stått i den situasjonen syntes jeg det var bedre å gå "all in" når han først hadde gjort feilen, istedet for å gjøre som Almunia mest sannsynligvis ville ha gjort hvis han opplevde det samme. Nemlig å stoppe og havne i på mellomdistanse.

 

Faktisk enig i denne påstanden. Han forstyrret spissen nok og rettet dermed opp feilen han først gjorde med å gå ut.

 

Ellers syns jeg Fabianski definitivt har gjort jobben. Hadde en glimrende utboksing også i feltet.

Link to comment
Share on other sites

Faktisk enig i denne påstanden. Han forstyrret spissen nok og rettet dermed opp feilen han først gjorde med å gå ut.

 

Det kan godt være Morten, men det forandrer ikke det faktum at vi med stor sannsynlighet ville blitt straffet for dette mot bedre motstand. Poenget her, er at Fabianski må bli flinkere til å vite når han skal gå ut, og når han skal forbli på strek.

Link to comment
Share on other sites

:lol:-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 6 2010, 12:25 PM) 211346[/snapback]

Selv om han burde ha stått i den situasjonen syntes jeg det var bedre å gå "all in" når han først hadde gjort feilen, istedet for å gjøre som Almunia mest sannsynligvis ville ha gjort hvis han opplevde det samme. Nemlig å stoppe og havne i på mellomdistanse.

Hna burde ikke ha stått i denne situasjonen. Han gjorde helt riktig i å gå ut og det selv om han ikke hadde sjanse på ballen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hna burde ikke ha stått i denne situasjonen. Han gjorde helt riktig i å gå ut og det selv om han ikke hadde sjanse på ballen.

 

BE

 

Ok, og hvor finner du logikken i at han skal gå ut selv om han ikke har sjanse til å nå ballen??? Det henger ikke på greip i det hele tatt.

 

Synes også det er rart at man forsvarer Fabianski, når Almunia ble kritisert for en tilsvarende situasjon mot Liverpool. Han også gikk ut på en ball han ikke hadde sjanse på å nå. Han forstyrret Liverpoolspilleren like mye som Fabianski forstyrrer Fulhamspilleren.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...