Jump to content

Lukasz Fabianski


Baxrus

Recommended Posts

21. Łukasz Fabiański

 

gun__1312555553_player1112_fabianski.jpg

 

Fullt navn: Łukasz Fabiański

Kallenavn: Flappyhandski

Nasjonalitet: Polsk

Født: 18.04.1985

Fødested: Kostrzyn nad Odrą, Polen

Posisjon: Keeper

Høyde: 190 cm

Overgang: 08.05.2007 fra Legia Warszawa

Arsenal-debut: 2007, Sheffield United(Ligacup

Klubber:

2004-2005 Lech Poznan

2005-2007 Legia Warszawa

2007- Arsenal

Ungdomsklubber:

1999–2000 Polonia Słubice

2000-2001 MSP Szamotuły

2001-2002 Lubuszanin Drezdenko

2002-2003 Sparta Brodnica

2003–2004 Mieszko Gniezno

 

Redigert av moderator 04.09.11

 

Redigeringen er laget av Wojciech53

 

 

 

 

Som sagt, når kan vi forvente at han danker ut Lehmann?

Tross alderen, vil jeg påstå at Lehmann holder veldig høyt nivå, og han er godt trent. Fabianski har jeg ikke sett noe av, men hørt mye bra om. Så det blir vel en del kniving på treningsfeltet, pluss prestasjoner i hele år kommer til å bli nøye vurdert.

 

Men vi har forsatt en meget god keeper i Almunia, den sympatiske spanjolen. I og med vi har brukenes keepere på reserve laget med Mannone og Szczesny. ( Butcher tror jeg ligger bak disse ), så er det vel klart at det er nettopp Fabianski som skal ta opp kampen mot Lehmann, og føre keeperarven videre.

 

For min egen del er det meget vanskelig å spå hva Wenger gjør i år angående keepersituasjonen, men jeg tror Lehmann starter de offisielle kampene, og etterhvert som sesongen utarter seg, så ender vi opp med Fabianski i mål. Jeg tar ikke forbehold om skader eller lignende :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 331
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har vi ikke en Fabianski tråd?!

Ihvertfall så er jeg ganske enig de to siste linjene Baxrus.

Lehmann begynner nok å stå i målet mot Fulham..

 

 

Det har vi sikkert, men tenkte egentlig at det kunne være en tråd rundt keeperene. Muligens dårlig overskrift, beklager den.

 

Bare for å nevne noe om tråden igjen, jeg er meget fornøyd med at Lehmann tar ett år til. Med tanke på strafferedningene i FA cup finalen mot United, og straffen han reddet mot Villareal på overtid.

Blir våt bare jeg tenker på det :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 10 months later...

selvfølgelig er Boric 1. Keeper! han er jo ekstremt god, og er forbauset over at han ikke nevnes av flere medier som en nøkkelspiller for Polen. Boruc er jo på Buffon/Cech nivå! Og det mener jeg seriøst, eneste grunnen til at folk ikke helt har lagt merke til han ennå, må være at han spiller for Celtic!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg har sett årets season review-DVD noen ganger nå og funnet ut at det er ikke mye Fabianski har bevist for Arsenal. Er han klar for en sesong som reservekeeper for en klubb som Arsenal? Det innebærer både Caling Cup, FA-cup og sannsynligvis et knippe inntredener i øvrige kamper også. Er det krise om Almunia får en langvarig skade? Det hørtes egentlig litt rart ut, om dere tok den.

 

Uansett ser vi jo i videoen under at det bor noe i ham, og Wengers beskrivelse av Fabianski da vi kjøpte han var jo veldig positiv. Vi får håpe at han får vist seg fram når sesongen starter igjen, for han får garantert sjansen.

 

Link to comment
Share on other sites

Om det blir krise hvis Almunia går ut med skade? Er allerede en krise å ha ham i mål. Fabianski er ung og lovende. Feltarbeidet hans er kanskje ikke det aller beste, men han prøver i hvertfall i motsetning til en annen mann som av en eller annen merkelig grunn har fått nummeret 1 på ryggen. Fabianski har dessuten god spenst og gode reaksjoner, s[ jeg har absolutt tro p[ ham!

Link to comment
Share on other sites

selvfølgelig er Boric 1. Keeper! han er jo ekstremt god, og er forbauset over at han ikke nevnes av flere medier som en nøkkelspiller for Polen. Boruc er jo på Buffon/Cech nivå! Og det mener jeg seriøst, eneste grunnen til at folk ikke helt har lagt merke til han ennå, må være at han spiller for Celtic!

 

Cech lever litt på sitt gode navn som han opparbeidet seg tidligere. Etter at han fikk et kne i trynet har han ikke vært så super som noen skal ha det til. Jeg er ingen fan av Almunia, men hadde han stått i mål for tjekkia mot tyrkia så tror jeg tjekkerne hadde vunnet. Cech var banens klart dårligste spiller i den kampen.

 

Det vesle jeg har sett av Boruc har vært meget bra (kun litt i EM). Veldig god mann mot mann, men også han er litt usikker i feltet. Det han viste i EM var langt bedre enn hva Buffon og Cech presterte i alle fall.

 

Jeg håper av hele mitt hjerte at Fabianski klarer å danke ut Almunia i løpet av kommende sesong. Han tør i det minste å gå ut i feltet i motsetning til Almunia som ofte står passivt på streken og håper at forsvaret skal klarere uten hans hjelp

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 months later...

Blir han den nye førstekeeperen til Polen?

http://www.dagbladet.no/2009/03/30/sport/f.../polen/5544671/

 

Forøvrig tåpelig at en keeper skal få skylden for et mål, når ballen spretter over foten idet han skal skyte den ut. Uflaks rett og slett.

 

Hvis ikke det var en keepertabbe så lurer jeg på hva du mener kvalifiserer til betegnelsen! Var Thomas Myhres bakelngesmål mot Tyrkia tabber eller uflaks rett og slett?

Link to comment
Share on other sites

Blir han den nye førstekeeperen til Polen?

http://www.dagbladet.no/2009/03/30/sport/f.../polen/5544671/

 

Forøvrig tåpelig at en keeper skal få skylden for et mål, når ballen spretter over foten idet han skal skyte den ut. Uflaks rett og slett.

Det er akkurat det samme som skjedde med Arason for VIF.

Keepere har uflaks når sånt skjer, men det går an å plassere kroppen bak ballen (særlig når forholdene er slik som de er i denne kampen...)

Link to comment
Share on other sites

Blir han den nye førstekeeperen til Polen?

http://www.dagbladet.no/2009/03/30/sport/f.../polen/5544671/

 

Forøvrig tåpelig at en keeper skal få skylden for et mål, når ballen spretter over foten idet han skal skyte den ut. Uflaks rett og slett.

 

Hvis ikke det var en keepertabbe så lurer jeg på hva du mener kvalifiserer til betegnelsen! Var Thomas Myhres bakelngesmål mot Tyrkia tabber eller uflaks rett og slett?

En ball som får en uventet sprett pga ujevnt underlag sidestiller jeg med en skudd som kommer borti en spiller og som finter ut keeperen. Det er tilfeldigheter som er veldig vanskelige å forutsi. I dette tilfellet skal det dog sies at keeperen visste at banen var en potetåker. Ballen spretter flere ganger før han skal sparka til den. Kanskje han burde dempet den, men i 99% av tilfellene skal det gå greit. Vi får bare se på det positive på situasjonen ve at Fabianski forhåpentligvis får spille for landslaget og dermed får mer kamptrening og selvtillit :P

 

Hva jeg kvalifiserer som en keepertabbe er å slippe inn et mål som man skal ha kontroll på. Ved begge Myhres innslupne mål, har han god tid til å se ballen og det er ingen andre forstyrrende elementer som kan gjøre han usikker om hvor ballen ender. Med andre ord 2 klare keepertabber. Lehmann sine to i starten av fjorårssesongen er andre keepertabber. Bentleys mål mot Almunia var en keepertabbe i mine øyne, da Almunia står langt ute og feilberegner ballbanen totalt.

 

 

Det er akkurat det samme som skjedde med Arason for VIF.

Keepere har uflaks når sånt skjer, men det går an å plassere kroppen bak ballen (særlig når forholdene er slik som de er i denne kampen...)

Åssen er det mulig å plassere kroppen på en annen måte bak ballen når man skal skyte :P ?

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=pwSiYSLz0Mk her er det flere tabber fra kampen, så det er nok ikke bare den ene tabben som setter han ut av landslaget. Dessuten så prøvde han å smugle inn kona/kjæresten sin på spiller hotellet om jeg skjønte det riktig.

Akkurat den jeg hadde tenkt til å henvise til, 3 kjempe store tabber i en kamp. Selvom du klart ser at ballen får en kjempe feilsprett på tilbakespiller.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skal bli spennende å se hvordan han klarer seg i Almunias skadefravær. Den første store muligheten bortsett fra fa-cup. Tror han har potensiale, men spørs om presset ikke blir for stort med tanke på motstandere ( Villareal, Chelsea og Liverpool). Håper for guds skyld han unngår noen form for skade eller suspansjon i den 3ukers perioden ( om ikke mer?). Med all respekt til Mannone, tror jeg han er langt unna klar for en slik oppgave.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...