Jump to content

Lukasz Fabianski


Baxrus

Recommended Posts

  • Replies 331
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Argumentet om at Fabianski trenger tillit over tid kan man spare seg for før man i det hele tatt begynner. Slik han har vist seg fram i de kampene han har fått prøvd seg i nå i det siste, viser han jo at til og med har fryktelig langt opp til nivået til den elendige førstekeeperen vår!

 

Wenger må "kick himself" over at han ikke har hentet keeper. Så naiv, Wenger... Alle andre har sett det!

 

Gi han tid har vi ikke muligheten til, når såpass mye står på spill som det gjør nå så det sier seg bare selv. Almunia holder per dags dato et høyere nivå enn Fabianski, men vi har helt klart et keeperproblem som forhåpentligvis Wenger tar tak i til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Han viser det nok en gang. Almunia er en bedre keeper enn han. Det er ille i seg selv. Han har talentet, men man må ha det mentale på plass for å bli en toppkeeper.

 

Du må selvsagt få mene hva du vil, men jeg vil påstå at han ikke ville gjort de feilene om han hadde noen kamper i kroppen. En fæl opplevelse for ham i kveld, men Wenger så ut til å ta det med ett smil og gir ham garantert sjansen igjen. Syntes han gjorde mye bra hvis man utelukker de to kjedelige situasjonene og tror han er mentalt sterk nok til å komme tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski er ikke god nok. Det kan de aller fleste med ett minimum av fotballforståelse se. At ikke Wenger gjør det er en skandale. Jeg synes synd på polakken. Det er faktisk ikke hans skyld at han blir vurdert som god nok.

 

Den vi skal synes mest synd på er Mannone. Han ble vraket etter en respektabel periode mellom stengene. Han var blant annet matchvinner mot Fulham i en kamp vi ville tapt med både Almunia og Lukasz mellom stengene.

 

Jeg tror ikke Vito er svaret på vårt ekstremt store problem, men det han viste tidlig i sesongen var nok til livsvarig klippekort i konkurranse med Fabianski og Almunia...

Link to comment
Share on other sites

Den vi skal synes mest synd på er Mannone. Han ble vraket etter en respektabel periode mellom stengene. Han var blant annet matchvinner mot Fulham i en kamp vi ville tapt med både Almunia og Lukasz mellom stengene.

 

Jeg tror ikke Vito er svaret på vårt ekstremt store problem, men det han viste tidlig i sesongen var nok til livsvarig klippekort i konkurranse med Fabianski og Almunia...

Hvis Szchezchny er så god som man skal ha det til, kan man jo han sjansen :D

Link to comment
Share on other sites

Du må selvsagt få mene hva du vil, men jeg vil påstå at han ikke ville gjort de feilene om han hadde noen kamper i kroppen. En fæl opplevelse for ham i kveld, men Wenger så ut til å ta det med ett smil og gir ham garantert sjansen igjen. Syntes han gjorde mye bra hvis man utelukker de to kjedelige situasjonene og tror han er mentalt sterk nok til å komme tilbake.

Jeg er sikker på at Almunia ville klart seg like greit i disse andre situasjonene som Fabianski klarte seg i. Almunia gjorde det Fabianski hittil ikke har klart; å ta sjansen når han fikk den. I perioden etter at Lehmann ble vraket(som jeg forøvrig i ettertid spør meg om var en riktig aavgjørelse), så spilte Almunia såppas godt at han fikk fortsette.

 

Vi har ikke råd til å la Fabianski spille seg varm nå. Jeg ser heller en gjennomsnittlig Almunia stå ut sesongen enn at Fabianski skal klumse til fire-fem kamper på rad, og spille på høyde med Almunia etter innkjøringsperioden. La Almunia forstette ut sesongen, og kjøp ny keeper fort som f... etter det.

 

Slik jeg ser det, og som Ravenghost påpeker, så er det to toppklubber som er ute etter ny keeper. Manchester United kjøper neppe både Hugo Lloris eller Igor Akinfeev. Det finnes også veldig mange andre alternativer, men det er disse to jeg rangerer høyest etter våre forutsetninger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sikker på at Almunia ville klart seg like greit i disse andre situasjonene som Fabianski klarte seg i. Almunia gjorde det Fabianski hittil ikke har klart; å ta sjansen når han fikk den. I perioden etter at Lehmann ble vraket(som jeg forøvrig i ettertid spør meg om var en riktig aavgjørelse), så spilte Almunia såppas godt at han fikk fortsette.

 

Vi har ikke råd til å la Fabianski spille seg varm nå. Jeg ser heller en gjennomsnittlig Almunia stå ut sesongen enn at Fabianski skal klumse til fire-fem kamper på rad, og spille på høyde med Almunia etter innkjøringsperioden. La Almunia forstette ut sesongen, og kjøp ny keeper fort som f... etter det.

 

Slik jeg ser det, og som Ravenghost påpeker, så er det to toppklubber som er ute etter ny keeper. Manchester United kjøper neppe både Hugo Lloris eller Igor Akinfeev. Det finnes også veldig mange andre alternativer, men det er disse to jeg rangerer høyest etter våre forutsetninger.

 

Jeg dømmer ikke Fabianski før etter 10-20 kamper sammenhengende. At han skal rote seg bort i de 4-5 neste for så å havne på nivået til Almunia er ett i overkant dystert scenario. Jeg ser heller for meg at han revansjerer seg og blir matchvinner i en av de neste kampene. Nå har han virkelig noe og bevise og klarer han det i nærmeste fremtid etter en slik nedtur kan han nå toppen psykisk i rekordfart.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke hva dere ser i Fabianski som skal gjøre han til en toppkeeper som kan forsvares som Arsenals sisteskanse. Jeg hadde troa på han før, men nå er han vel blitt 25 år og har enda til gode å overbevise stort. Han har hatt et par flotte redninger, men det har faktisk Almunia hatt han også. Grunnen til at jeg ikke ønsker å se han i mål frammover er at vi ikke har råd til å kjøre inn en ny keeper nå, forutsatt at Wenger kjøper en ny keeper etter sesongen. Hvis han absolutt skal forstette med denne endeløse tilliten til keeperne våre så kan vi satse det som er å satse på Fabianski. Men noen verdensklasses keeper vil han aldri bli...

 

Nå spørs det jo hvor lenge Almunia er ute med skade, men hvis han er tilbake til neste kamp så foretrekker jeg å se han i mål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lenge nå ønsket at Fabianski skal få en god rekke med kamper. Ikke nødvendigvis fordi jeg mener han er bedre enn Almunia, men fordi eneste måten å finne ut om han er det er å se ham i aksjon over flere kamper.

Selv etter kampen i går mener jeg Fabianski bør få flere sjanser, ja, kanskje særlig på grunn av kampen i går. Om det finnes et eneste snev av håp om at han kan bli en god keeper må han i hvertfall ut i manesjen igjen så fort som mulig for å spille på seg selvtillit. Blir han benket igjen nå er karrieren, i hvertfall i Arsenal, over.

Vi vinner neppe ligaen med Almunia i mål, og således kan likegjerne Fabianski få sjansen.

Dog er jeg i tvil om Wenger har dette lille håpet for Fabianski lenger.

Link to comment
Share on other sites

Hadde enda kampen på onsdag vært enestående for Fabianski, men den gang ei. I hver eneste kamp Fabianski spiller så gjør han denne typen feil. Dvs han er offensiv og "heit i toppen" og løper ut i feltet så raskt han har muligheten. Som en annen sa her inne "Han er en løs kanon".

 

Ja takk til en mellomting mellom Almunias sindighet og Fabianskis offensivhet. Da hadde vi hatt en meget god keeper i Arsenal, for det er ingenting å si på ferdighetene til våre keepere reaksjonsmessig. Det skorter bare på det fotballfaglige.

 

Edit: Må legge til at ikke alle feilene blir like katastrofale, men det er en tendens i spillet til Fabianski. Dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Denne klagingen på Fabianski blir helt feil. Ta heller mannen som sitter ved roret og tar de sportslige besluttningene i klubben. Fabianski gjør helt sikkert så godt han kan.

Problemet til Fabianski er sannsynligvis matchtrening. La mannen få spille flere reservelagskamper. Det vil utvilsomt hjelpe.

 

Nei, her er det kun Wenger som kan bebreides.

Link to comment
Share on other sites

Ta mannen ved roret? Ja, det kan vi gjerne gjøre. Men da må det også være slik for vår andre keeper Almunia. Eller er det Almunia sin feil når han underpresterer og Wenger sin feil når Fabianski underpresterer?

 

 

Jeg er av den mening at Arsene Wenger er ansvarlig for de sportslige prestasjonene. Nei, det er ikke Almunia sin feil at han ikke er god nok.

 

Det jeg vil fram til er at spillerne får uforholdsmessig mye kritikk i forhold til Wenger. Vi kan glatt akseptere at Fabianski med fler ikke er gode nok men Wenger derimot, det sitter lenger inne. Hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er av den mening at Arsene Wenger er ansvarlig for de sportslige prestasjonene. Nei, det er ikke Almunia sin feil at han ikke er god nok.

 

Det jeg vil fram til er at spillerne får uforholdsmessig mye kritikk i forhold til Wenger. Vi kan glatt akseptere at Fabianski med fler ikke er gode nok men Wenger derimot, det sitter lenger inne. Hvorfor?

 

Du stiller et meget betimelig og godt spørsmål her, som vrir debatten over på et helt annet spor. Wenger har mange positive sider men også noen negative sider. Keeper kan se ut som å være en av hans negative sider.

 

Grunnen til at jeg kjører litt hardt på Fabianski nå er at det er en del som over svært lang tid har ropt på Fabianski som om han skulle vært "frelseren" for våre keeper problemer. Jeg har påstått at han ikke er det, da han er altfor "hissig på grøten" i feltet og løper ut når han ikke bør løpe ut. Dette så vi tydelige eksempler på i kampen på onsdag, og det er dessverre ikke noen enestående tilfeller.

 

Dersom vi kan ligge bort "hetsen" mot Almunia og heller diskutere årsaken til at han blir valgt fremfor de andre, så vil det være en vesentlig bedre diskusjon i mine øyne. Og ikke minst om kan klarer å ha øynene åpne for andre sider enn bare den ene (som noen har til tider).

 

Men, godt innlegg som nyanserer det litt om man klarer å følge den debatten (dog i en annen tråd :) ).

Link to comment
Share on other sites

Jeg er av den mening at Arsene Wenger er ansvarlig for de sportslige prestasjonene. Nei, det er ikke Almunia sin feil at han ikke er god nok.

 

Det jeg vil fram til er at spillerne får uforholdsmessig mye kritikk i forhold til Wenger. Vi kan glatt akseptere at Fabianski med fler ikke er gode nok men Wenger derimot, det sitter lenger inne. Hvorfor?

 

Når du gir kritikk til at Arsenal keepere ikke er gode nok er det automatisk en kritikk av Wenger som er sportslig ansvarlig for alt.

Link to comment
Share on other sites

Når du gir kritikk til at Arsenal keepere ikke er gode nok er det automatisk en kritikk av Wenger som er sportslig ansvarlig for alt.

 

Ja, når man kritiserer en enkeltspiller er det jo EGENTLIG Wenger man kritiserer. For spillerne er så gode som de er. Forutsatt at de gjør sitt beste bør vi egentlig ikke kritisere dem. Men det er verre at Wenger LAR spillere som egentlig ikke er gode nok spille er mer alvorlig. Og greit, spillerne skal få sine sjanser, hvis de har vist ting på trening som skulle tilsi at de er modne for dette nivået. Men når spillere over LANG tid avslører for all verden at de ikke har det som skal til, ja da er det Wengers ansvar å gjøre noe med dette.

 

Og Wenger har vært merkelig passiv i så henseende. Naturligvis kan han hevde at det er snakk om spillere som har fremstått som gode nok tidligere, men som "plutselig" ikke leverer lenger, men da må det enten være snakk om at de tidligere har overprestert, eller mer sannsynlig, at de har kommet ut av form på grunn av skader, at de har stagnert (nådd taket så og si), eller at selvtilliten har fått en knekk. Men i alle tilfellene er det jo Wengers ansvar å gripe inn. Symptomene har vi sett hos opptil flere av spillerne, men Wenger har gjort lite eller ingenting. Det er litt forunderlig.

 

Og det er ekstra frustrerende fordi Arsenal som LAG mangler så utrolig lite for å ta det siste steget, men fordi de gjør alle disse lilleputtfeilene ødelegger de for seg selv, og kaster en glimrende anledning ut av døra. Er det Wenger som har nådd "taket"?

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...