Jump to content

Lukasz Fabianski


Baxrus

Recommended Posts

Jeg er imponert over alle som er så dømmende ovenfor Fabianski etter så få kamper over ett såpass spredt tidsrom. Alle kan gjøre feil og særlig når man blir kastet inn i et viktig CL oppgjør uten noen kamper i kroppen. Det er ikke unaturlig å legge ett alt for høyt press på seg selv og dermed underprestere. Hvor skal dere gjøre av dere når han får tillitt over tid og eventuelt snur dette og viser seg å bli mye bedre en Almunia?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 331
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er imponert over alle som er så dømmende ovenfor Fabianski etter så få kamper over ett såpass spredt tidsrom. Alle kan gjøre feil og særlig når man blir kastet inn i et viktig CL oppgjør uten noen kamper i kroppen. Det er ikke unaturlig å legge ett alt for høyt press på seg selv og dermed underprestere. Hvor skal dere gjøre av dere når han får tillitt over tid og eventuelt snur dette og viser seg å bli mye bedre en Almunia?

 

 

Dømmende var vel ett hardt ord.

 

Personlig så mener jeg og har alltid ment at han ikke er god nok, og jeg tror heller aldri han vil bli det. Er ikke noe ved han som i mine øyne tilsier at han skal bli noen toppkeeper. Richard Wright var i sin tid også ett supertalent, og hauset veldig opp. Men han nådde aldri opp. Samme med Manninger.

Jeg tror aldri at Fab kommer der. Og helt ærlig så har han gjort mye rart i de kampene han har stått også. Og de feilene han gjør har ofte resultert i baklengs.

 

Hvor "vi" skal gjøre av oss når han snur det? Virker som du VET han kommer til og gjøre det, hva er du?Yoda? Jeg tror ikke det kommer til å skje, men hvis det skjer så er det ingenting som hadde gledet meg mer. Og da hadde jeg gladlig innrømmet at jeg tok feil. Jeg ønsker ALLTID at de som stiller i drakta vår skal være verdens beste i sin posisjon. Men jeg tror ikke det vil skje...Det er bare min simple mening...

Link to comment
Share on other sites

Dømmende var vel ett hardt ord.

 

Personlig så mener jeg og har alltid ment at han ikke er god nok, og jeg tror heller aldri han vil bli det. Er ikke noe ved han som i mine øyne tilsier at han skal bli noen toppkeeper.

Ehh??

 

Hvor "vi" skal gjøre av oss når han snur det? Virker som du VET han kommer til og gjøre det, hva er du?Yoda? Jeg tror ikke det kommer til å skje, men hvis det skjer så er det ingenting som hadde gledet meg mer. Og da hadde jeg gladlig innrømmet at jeg tok feil.

Jeg skrev: når han får tillitt over tid og eventuelt snur dette

 

Jeg ønsker ALLTID at de som stiller i drakta vår skal være verdens beste i sin posisjon. Men jeg tror ikke det vil skje...Det er bare min simple mening...

Da tror jeg du skal vente lenge...
Link to comment
Share on other sites

Artikkelen er for så vidt grei nok, men jeg er ikke enig i alt som står skrevet.

 

Hvilken keeper som helst ville hatt problemer bak vårt dårlige forsvar denne sesongen?

 

Her skjønner jeg ikke helt hva han mener. Joda, forsvaret har gjort noen blundere men det er stort sett på backnivå og ikke sentralt. I tillegg har man kommet for lett til fra midten. Men ser man på de tabbene som Fabianski har gjort, så har nå ingen av de vært som følge av dårlig forsvar. Det er direkte svakt keeperspill av en ung keeper så vil så mye mer enn han klarer.

 

At ingen av våre keepere er gode nok er en grei konklusjon på artikkelen, samt at Wenger nok ikke har sin styrke i keepervurderinger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser også slik på det, ArsGun. Dersom utespillerne spiller perfekt, involveres ikke keeperen i det hele tatt. En keeper skal tre inn når alt annet svikter - når det kommer en sjanse i mot. Et lags keepers prestasjon skal ikke være avhengig av resten av laget. Prestasjonene kan dog slå ut på statistikk, med argumenter som:

* Et dårlig forsvar vil slippe motstanderlaget til mange store sjanser hvor keeperen har vanskelig for å redde

* Et godt forsvar må det ofte langskudd til mot. En keeper redder nesten alltid langskudd

 

- hvilket slår positivt eller negativt ut på redningsprosenten. Det er derfor vanligvis mest interessant å se på hver situasjon for seg. Slår det positivt ut for Fabianski? Overhodet ikke. En keepertabbe er en keepertabbe. Også om det skulle være en forsvarstabbe som førte til sjansen med keepertabben.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har vært veldig håpfull for Fabianksi, han er utvilsomt talentfull. Jeg tviler fortsatt ikke på hans ferdigheter, men på nervene hans. Det første baklengsmålet mot Wigan er helt klart tagbar. Han stresser, skumper borti en Wigan spiller og er i ubalanse når skuddet kommer. Det er fortsatt tagbart, men ikke for en stressa Fabianski.

 

Det andre målet er bare pinlig å se på, det tredje er han imidlertid helt sjanseløs på.

 

Det er ingen plass på banen jeg har mindre toleranse for feil enn hos keeper, deretter stopper. Jeg håper han får stå de resterende kampene, de får avgjøre om han i det hele tatt har en framtid for oss, eller om han må lånes bort/selges.

 

Jeg er sørgelig lei av keeperprestasjonene vi har fått servert i år, virkelig lei.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært veldig håpfull for Fabianksi, han er utvilsomt talentfull. Jeg tviler fortsatt ikke på hans ferdigheter, men på nervene hans. Det første baklengsmålet mot Wigan er helt klart tagbar. Han stresser, skumper borti en Wigan spiller og er i ubalanse når skuddet kommer. Det er fortsatt tagbart, men ikke for en stressa Fabianski.

 

Det andre målet er bare pinlig å se på, det tredje er han imidlertid helt sjanseløs på.

 

Det er ingen plass på banen jeg har mindre tåleranse for feil enn hos keeper, deretter stopper. Jeg håper han får stå de resterende kampene, de får avgjøre om han i det hele tatt har en framtid for oss, eller om han må lånes bort/selges.

 

Jeg er sørgelig lei av keeperprestasjonene vi har fått servert i år, virkelig lei.

 

Finnes det noe statistikk på keepertabber, tror nok vi har prosentvis mange tabber i forhold til totalt innslupne mål.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski kommer til å bli en god keeper. Han er fortsatt relativt ung, og han har lite erfaring. Han har ofte vist gode ferdigheter, men problemet er at han sliter med det psykiske. Han er utrolig usikker og nervøs, noe som kommer av mangel på erfaring. Gi ham et par sesonger på utlån, og han kommer til å bli solid. Men per i dag er han alt for ujevn til å spille fast for en klubb som Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski kommer til å bli en god keeper. Han er fortsatt relativt ung, og han har lite erfaring. Han har ofte vist gode ferdigheter, men problemet er at han sliter med det psykiske. Han er utrolig usikker og nervøs, noe som kommer av mangel på erfaring. Gi ham et par sesonger på utlån, og han kommer til å bli solid. Men per i dag er han alt for ujevn til å spille fast for en klubb som Arsenal.

 

Thomas Myhre var også en god keeper, men det hjelper lite når han ikke klarer å ta imot en ball.

 

Hvor mye tillit skal vi egentlig gi spillerne i denne klubben?! Jeg mener Almunia og Fabianski er ikke på langt nær gode nok til å spille i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

En annen viktig ting en må huske er at Fabianski knapt har fått spilletid i år. Hver gang han spiller er det en livsviktig kamp, og dermed får han utrolig mye press på seg. Han får av en eller annen grunn heller ikke spille reservekampene, og det er ikke lett for en keeper å spille kamper på et så høyt nivå uten kamptrening.

 

Edit: Men jeg mener absolutt at vi burde hente inn en ny keeper.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski ja, hva skal vi gjøre med han. En ting er i alle fall sikkert, vi skal ikke betale for utdanningen hans i poeng og tårer. Han har mye grunnteknikk, men han har ikke psyken. Tror vi det kan overvinnes. Jeg er usikker. Det er to veier å velge blandt, salg eller utlån. Jeg velger utlån for å gi han en sjanse til å gjenvinne/finne et akseptabelt nivå slik at vi enten kan nyte godt av han selv i fremtiden eller at han øker sin egen markedsverdi. Pr. i dag er han knapt salgbar på PL-nivå.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er ingen plass på banen jeg har mindre toleranse for feil enn hos keeper, deretter stopper. Jeg håper han får stå de resterende kampene, de får avgjøre om han i det hele tatt har en framtid for oss, eller om han må lånes bort/selges.

 

Jeg er sørgelig lei av keeperprestasjonene vi har fått servert i år, virkelig lei.

 

Det finnes ikke noe verre enn en keeper med nerver. Jeg hadde troen på Manninger i sin tid men han var mye bedre enn Flabianski.

Han er tross alt 25 år og ser ikke noe fremtid for hverken han eller Almunia i klubben.

Jeg håper Mannone står i de resterende kampene. Om han er bedre teknisk el ei kan nok vurderes,men

han virker mye mer komfortabel i målet enn de 2 overnevnte. Og ikke minst mindre nerver.

 

Verste som kan skje nå er en sprellemann som driter seg ut mot City også.

Link to comment
Share on other sites

Mon tro hva Ben Elfen mener.. For en gangs skyld ser han, efter Wigan-kampen, ut til å ligge lavt i keeperdebatten.

 

Selv mener jeg Fabianski er en av få spillere vi bør selge til sommeren. Han er femogtyve år gammel, og er nå nødt til å spille kamper på regulær basis. At han ikke har klart å presse seg foran en vaklende Almunia denne sesongen, bærer hverken bud om en stor fremtid i klubben, eller en lysende daglig innsats på treningsfeltet.

Link to comment
Share on other sites

Vel. Nevnte Peyton var keepertrener under Lehmanns tider i klubben, og jeg vil så absolutt ikke påstå at Lehmann var like rævva som de nevnte keeperne.

 

Selvsagt kan de alle bli bedre. Men gode nok for å spille for Arsenal? Nei. Fabianski virker til å bli nervøs med en gang han snører på seg fotballskoene. Skulle ikke forundre meg om han er paranoid i tillegg. Mannone har absolutt talent, men jeg synes ikke det er verdt å satse på han. Tror Mannone kan bli en middelmådig PL-keeper hvis en Championship-klubb satser på han. Szczesny virker til å ha det tredobbelte talentet, så da kjøper vi heller en gammel og GOD keeper, mens vi venter på Szczesny.

 

Det er ikke Peyton som er problemet, det er målvaktene. Enkelt og greit. Og det er Wengers feil at de er i troppen vår.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp. La han jobbe med spillere som har gjort hjemmeleksa si før de er 27 år og kommer fra femtedivisjon i Spania. Jeg har ingen innsikt over keepertreningen til Arsenal, men jeg kan ikke se for meg at typer som Almunia og Fabianski kan bli et materiale som redder oss til seriegull.

Link to comment
Share on other sites

Vel. Nevnte Peyton var keepertrener under Lehmanns tider i klubben, og jeg vil så absolutt ikke påstå at Lehmann var like rævva som de nevnte keeperne.

 

Selvsagt kan de alle bli bedre. Men gode nok for å spille for Arsenal? Nei. Fabianski virker til å bli nervøs med en gang han snører på seg fotballskoene. Skulle ikke forundre meg om han er paranoid i tillegg. Mannone har absolutt talent, men jeg synes ikke det er verdt å satse på han. Tror Mannone kan bli en middelmådig PL-keeper hvis en Championship-klubb satser på han. Szczesny virker til å ha det tredobbelte talentet, så da kjøper vi heller en gammel og GOD keeper, mens vi venter på Szczesny.

 

Det er ikke Peyton som er problemet, det er målvaktene. Enkelt og greit. Og det er Wengers feil at de er i troppen vår.

Sitter du med fasiten på keepertalentenes framtid?

Vil bare si at Fabianski har talent og Mannone har talent, akkurat som du sier. Men hvorfor skal de ikke være verdt å satse på om de har talent?

Fabianski har allerde vist mange gode keeperferdigheter og han er fremdeles ung. Han mangler erfaring, og noen gigantiske tabber har vel ikke akkurat hjulpet på. Men han er en middelsgod keeper og kan bli veldig god om noen år.

Mannone som du nevner er kun 22år og har stått glimrende de gangene han har fått sjangsen. Så hvorfor skal vi ikke satse på han? Vito virker til å ha potensiale nok til å bli landslagskeeper og det som er. Husk: han er KUN 22år.

Har du fulgt med keepertreneren til Arsenal over mange år? Du påstår jo at det ikke er han som er problemet, men målvaktene. Hvordan kan du vite det?

 

Om det er noe som i det hele tatt er sikkert, så er det at Almunia er for dårlig til å være 1.valg på keeperplassen om vi skal konkurrere med de store lagene.

Trener eller keeper som svikter, det kan ingen vite med mindre de har sett/speidet på keeper og trener i aksjon over lang tid.

Ta vare på Fabianski og Mannone, de har vist gode ferdigheter og kan bli gode målvakter med årene. Szczesny ser ut til å være den keeperen i Arsenal med størst talent, håper bare han får utviklet det!

Selg Almunia, for vi har ikke tid til å vente på at han skal bli bedre. Få inn en god keeper (Akinfeev/Lloris) som kan redde mange poeng!

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Fabianski så har han det tekniske potensiale, men det mentale han viser pdd gjør at jeg avskriver han med en gang. Han blir bare ikke god med de mentale ferdighetene Lukasz innehar. Han blir 26 år nå, og da er han ikke som et talent selv som keeper. Grunnen til at jeg avskriver Mannone til å bli verdens beste er at når han blir plassert bak både Fabianski og Almunia så føler jeg at han ikke har det lille ekstra.

 

Når det gjelder min kontroll ang. keepertreneren så kontrer jeg meg selv i det forrige innlegget. I mitt første innlegg kan det virke som at jeg har bedre kontroll enn jeg har. Min begrunnelse er rett og slett at keeperne pdd er for dårlige til å gjøre noe med. Mannone kan forsvares med at jeg ikke har sett altfor mye av han, men Fabianski og Almunia derimot.

 

Og ta vare på Fabianski, Mannone og Sczezny samtidig som vi henter en ung keeper som Akinfeev/Lloris? De vil jo aldri få sjansen da. Selg alle tre, behold Sczezny og kjøp ny førstekeeper. Vi har ingenting å tape.

Link to comment
Share on other sites

Mon tro hva Ben Elfen mener.. For en gangs skyld ser han, efter Wigan-kampen, ut til å ligge lavt i keeperdebatten.

 

Selv mener jeg Fabianski er en av få spillere vi bør selge til sommeren. Han er femogtyve år gammel, og er nå nødt til å spille kamper på regulær basis. At han ikke har klart å presse seg foran en vaklende Almunia denne sesongen, bærer hverken bud om en stor fremtid i klubben, eller en lysende daglig innsats på treningsfeltet.

 

Fabianski gir ikke seg selv fine bursdagsgaver. Denne kampen spilte han på 25 års dagen sin. Dagen før 24 årsdagen spilte han FA cup semifinale mot Chelsea i fjor.

 

Min vurdering av målene.

Mål 1- Fabianski blir snytt for ett klart frispark. N'Zogbia tar fart fra 20 meter og løper rett på ham. Han er i ubalanse når han sideforsyver og prøver å gjøre seg stor når avslutningen kommer. Jeg tror grunnen til at han kaster seg slik som han gjjør er fordi Clichy står klar til å blokkere lengste hjørne. Ballen går mellom bena på Clichy. Jeg synes ikke Fabianski fortjener skyld for mål 1.

Mål 2 - En gedigen keepertabbe av Fabianski desverre. Jeg mener han foretar ett feil valg. Det er for mye folk i området og han bør derfor bokse.

Mål 3- Sjanseløs.

Ellers virket han ukomfortabel på banen i store deler av kampen. Han så rett og slett usikker ut.

Fabianski har hatt noen forferdelige kamper, men jeg har likevel trua på ham. Jeg har sagt uttallige ganger at han bør få spille en del kamper i strekk. Ting tyder på at han får det nå. Nå er det bare å håpe at han får tilbake litt selvtillit.

Problemet til Fabianski (tror jeg) er at han mangler matchtrening. Og alle som har vært keepere vet hvor stor forskjell det er å stå i mål på trening kontra kamper.

La gutten stå resten av kampene og i treningskampene i sommer. Da får han nok kamper til å bevise hva han er god for. Viser det seg at han ikke takler presset så har han ingen ting i Arsenal å gjøre.

 

BE

 

Edit: MOTD høydepunkter her

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sagt uttallige ganger at han bør få spille en del kamper i strekk. Ting tyder på at han får det nå. Nå er det bare å håpe at han får tilbake litt selvtillit.

Problemet til Fabianski (tror jeg) er at han mangler matchtrening. Og alle som har vært keepere vet hvor stor forskjell det er å stå i mål på trening kontra kamper.

 

La oss da sende han på lån til en relativt oppegående klubb et eller annet sted og la han ta utdannelsen der.

Link to comment
Share on other sites

La gutten stå resten av kampene og i treningskampene i sommer. Da får han nok kamper til å bevise hva han er god for. Viser det seg at han ikke takler presset så har han ingen ting i Arsenal å gjøre.

 

BE

 

Om han bør få stå de tre siste kampene er jeg fortsatt litt i tvil om. City og Spurs begynner å puste oss i nakken, og vi har ikke råd til flere tabber bakover nå.

 

Når det gjelder å stå treningskampene i sommer, er det 100% uaktuelt for min del. Disse kampene skal gis til den nye keeperen som for guds skyld må hentes inn, slik at han får benyttet disse kampene til å gjøre seg kjent med lag og spillestil

Link to comment
Share on other sites

Om han bør få stå de tre siste kampene er jeg fortsatt litt i tvil om. City og Spurs begynner å puste oss i nakken, og vi har ikke råd til flere tabber bakover nå.

 

Når det gjelder å stå treningskampene i sommer, er det 100% uaktuelt for min del. Disse kampene skal gis til den nye keeperen som for guds skyld må hentes inn, slik at han får benyttet disse kampene til å gjøre seg kjent med lag og spillestil

Det er lite som tyder på at det blir færre tabber med Almunia i mål da.

 

Og jeg har fortsatt ett håp om at neste års keeper er Fabianski.

 

BE

 

Edit: Sir John: Lån er sikkert ikke dumt men det får vi ikke gjort noe med nå uansett.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...