Jump to content

Lukasz Fabianski


Baxrus

Recommended Posts

Skjønner hvor du vil hen og hvis du føler for å kritisere våre spillere og manager må du gjerne gjøre det, det eneste jeg forlanger er at det er snev av berettigelse i kritikken, saken er den at det veldig ofte blir fremsatt kritikk som er hinsides all sunn fornuft og et godt eksempel i så måte blir Denilson etter min mening, mannen har fått en rolle og følger den perfekt etter oppskriften fra vår manager, da blir det veldig urettferdig å kritisere ham når fasiten etter hans tre kamper hvor han har startet er tre seire og null baklengs, særlig når mye av æren pga vår defensive trygghet er Denilsons.

Jeg forlanger ikke at man skal ha Denilson som favorittspiller osv, jeg forlanger bare at man må ta innover seg at på et fotball-lag finnes det forskjellige roller, og at spillerne som utfyller sine roller perfekt IKKE må få surmaget kritikk pga at de f.eks ikke briljerer med tekniske finesser, utspekulerte gjennombruddspasninger og andre lekkerbiskner.

Så lenge det blir fremsatt uberettiget og urettferdig kritikk mot enkeltspillere og manager i Arsenal FC kommer jeg til å forsvare disse så lenge det renner blod gjennom kroppen min.

Jeg tror egentlig ikke vi er så veldig uenige. Jeg mener også att kritikk skal være berettiget og konkret og ikke bare kritikk "av prinsipp". Samtidig så er definisjonen av "uberettiget og ureffterdig kritikk" noe flytende, og en må akseptere at en slik definisjon faktisk er ganske subjektiv.

Men på samme måte så mener jeg at man må kunne kreve att dei som blir "krenket" av at deres favoritter blir kritisert også viser en viss toleranse for andres meninger og ikke bare for en hver pris skal forsvare sine favoritter uansett innsats. Det er ikke noe feil i å ha sine favoritter og heller ikke i å forsvare dei, men av og til kan dette forsvaret virke "patetisk" (beklager en dårlig benevnelse, men jeg klarer ikke å finne ett bedre uttrykk).

For å sette det på spissen, så hender det at en spiller virkelig har en "revva" dag og dei aller fleste oppfatter at denne spilleren virkelig var dårlig i den kampen, og da virker det "litt dumt" å lese innlegg fra en eller annen som på ingen måte klarer å godta at dennes favorittspiller får kritikk.

 

Men som sagt er min konklusjon på "kritikkdebatten" at man skal kunne forlange at kritikerne viser berettiget, "edruelig" og gjerne konkret kritikk. Men jeg mener som sagt at det også må kunne stilles krav til "den andre siden" (på nytt ett dårlig utrykk) om at den ikke blir for ukritisk til spillere, ledere og klubb.

Hvis en god supporter er en supporter som bare er positiv, ukritisk og er enig i ett og alt som skjer i Arsenal, ja da finnes det faktisk ikke mange "gode" supportere hverken i Norge eller i England. Jeg har selv opplevd å høre kritikk fra "livslange" innbarka Arsenalsupportere, både på Highbury og på Emirates som ville få vår kritikk til virke som koseprat.

 

Så tilbake til min kritikk av Denilson, så står jeg ved den. Men jeg ar absolutt enig med med deg i at dette ikke nødvendigvis skyldes bare spilleren men også manageren og den rollen som Denilson blir tiltenkt i en kamp. For å være litt mer konkret så følte jeg meg ikke komfortabel med Denilsons rolle/spill i kampen mot West Ham. Jeg reagerte faktisk under kampen av at Denilson såg ut til å ha fått rollen som defensivt anker, mens Song samtidig virket som å være den mest offensive på den sentrale midtbane. Det er ingen tvil om at jeg føler meg mye mer komfortabel med Song i den defensive rollen enn jeg gjør med Denilson på den plassen. Man kan selvsagt si at rollen han fikk gjorde at han ikke viser en fantasktisk spektakuler fotball, men fra min side så mener jeg oppriktig at jeg ikke synes at han er rette man i den aktuelle posisjonen, men det betyr ikke at jeg mener at han er en dårlig fotballspiller.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 331
  • Created
  • Last Reply

Verdens neste beste keeper greide desverre ikke å redde oss i går. Hadde vi hatt Almunia hadde vi muligens vunnet, men dette blir bare hypotetisk. Uansett så er 2-1 tap borte i østeuropa et akseptabelt resultat med tanke på at vi mangler vår beste spiller i hvert ledd av laget.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Fabianski har vært stabilt god for oss nå i alle kampene hittil i år, i dag gjør han en tabbe som har vært kjennetegn for både han og Almunia. Dog skal det sies at han kunne fått litt hjelp om noen av Arsenal spillerne hadde prøvd å gå i kroppen til Carroll.

 

Uansett så syntes jeg Lukasz har vært god, og bortsett fra denne tabben i dag har han vært veldig god i feltet, men vil fortsatt gjerne se at Szczesny får prøvd seg i en kamp eller to i Premier League.

Link to comment
Share on other sites

Dette er som en gåte for meg. Almunia gjorde akkuratt det samme som Fabianski-> åpnet sesongen veldig bra, for så å komme borti en tabbe som resulterte med at vi tapte/spilte uavgjort.. Når Fabianski gjør det samme, er det de andre spillerne som har skylden? skjønner ikke helt tankegangen!

Link to comment
Share on other sites

Dette er som en gåte for meg. Almunia gjorde akkuratt det samme som Fabianski-> åpnet sesongen veldig bra, for så å komme borti en tabbe som resulterte med at vi tapte/spilte uavgjort.. Når Fabianski gjør det samme, er det de andre spillerne som har skylden? skjønner ikke helt tankegangen!

 

Grunnen er enkel og grei: Fabianski har et mye mye høyere toppnivå enn Almunia. Fabianski har storspilt de siste Premier League kampene, og han bør virkelig ikke vrakes pga denne ene feilen. I Fabianski har vi en potensiell matchvinner, det har vi ikke i Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen er enkel og grei: Fabianski har et mye mye høyere toppnivå enn Almunia. Fabianski har storspilt de siste Premier League kampene, og han bør virkelig ikke vrakes pga denne ene feilen. I Fabianski har vi en potensiell matchvinner, det har vi ikke i Almunia.

 

Nå sier ikke Hulken at Fabianski skal benkes grunnet tabben. Det han undrer på, og som jeg også undrer på, er når Almunia har sluppet inn mål i tilsvarende situasjon, så har han blitt slaktet, og tildelt skylden for poengtap ene og alene. Nå når Fabianski gjør en tabbe, der resultatet av tabben er at vi taper kampen, så er det plutselig spillerne ute på banen som skal ta skylden. Det handler om å behandle alle spillere på likt grunnlag.

 

Jeg mener ikke at det er Fabianski alene sin skyld at vi taper i dag, på samme måte som jeg mente at det var ikke Almunia som var alene om å ha skylden ved poengtap. Den innsatsen som ble vist av de 10 utespillerne våre i dag, var langt unna godkjent, og det er dette som er hovedgrunnen til at vi taper i dag. På samme måte som det var det i flere tilfeller hvor Almunia ble fullstendig slaktet og tildelt skylden.

Link to comment
Share on other sites

Vi taper blandt annet pga Fabianski, men det jeg sitter tilbake med er total frys i det offensive departementet. Det er det jeg husker fra kampen, ikke Fabianski - selv om han jo er den siste brikken.

 

Både idag og mot WBA virker det som mange fortrenger keepertabbene fordi vi spilte så elendig... ;)

 

Ja, i begge disse kampene har vi spilt dårlig, men mål preger som kjent kamper og utfordringen/oppgaven vår blir så enormt mye vanskeligere når motstanderen regelrett FÅR et mål av Fabianski/Almunia. Newcastle fikk idag mål rett før pausesignalet. Tenk hvilken tro, hvilket løft det gir laget! Pokker ta deg Fabianski

Link to comment
Share on other sites

Nå sier ikke Hulken at Fabianski skal benkes grunnet tabben. Det han undrer på, og som jeg også undrer på, er når Almunia har sluppet inn mål i tilsvarende situasjon, så har han blitt slaktet, og tildelt skylden for poengtap ene og alene. Nå når Fabianski gjør en tabbe, der resultatet av tabben er at vi taper kampen, så er det plutselig spillerne ute på banen som skal ta skylden. Det handler om å behandle alle spillere på likt grunnlag.

 

Jeg mener ikke at det er Fabianski alene sin skyld at vi taper i dag, på samme måte som jeg mente at det var ikke Almunia som var alene om å ha skylden ved poengtap. Den innsatsen som ble vist av de 10 utespillerne våre i dag, var langt unna godkjent, og det er dette som er hovedgrunnen til at vi taper i dag. På samme måte som det var det i flere tilfeller hvor Almunia ble fullstendig slaktet og tildelt skylden.

 

Om Fabregas gjør en dårlig kamp, så vil han bli tilgitt, fordi vi vet at han kan så mye mer, at han har mer inne osv. Gjør Denilson en dårlig kamp, så vil han få mer kritikk enn det Fabregas ville fått, siden hans toppnivå ikke er i nærheten av Fabregas. På samme måte vil Almunia få mer kritikk enn Fabianski når de gjør det dårlig. Om det er rett eller galt, det vil jeg ikke uttale meg om, det kan ses fra to synsvinkler, men det er slikt det er.

Link to comment
Share on other sites

Om Fabregas gjør en dårlig kamp, så vil han bli tilgitt, fordi vi vet at han kan så mye mer, at han har mer inne osv. Gjør Denilson en dårlig kamp, så vil han få mer kritikk enn det Fabregas ville fått, siden hans toppnivå ikke er i nærheten av Fabregas. På samme måte vil Almunia få mer kritikk enn Fabianski når de gjør det dårlig. Om det er rett eller galt, det vil jeg ikke uttale meg om, det kan ses fra to synsvinkler, men det er slikt det er.

 

Hvis dette er tankegangen her inne, så må jeg virkelig begynne å lure. Skal de beste spillerne slippe unna kritikk, mens spillerne midt på treet skal få så øra flagrer når de gjør en dårlig kamp?

Link to comment
Share on other sites

Fabianski har vært veldig god denne sesongen med unntak av to tabber mot Spurs og nå Newcastle.. 2 tabber er egentlig ikke en ille statistikk hvis du ser på resten av keeperne og, håper virkelig Fabianski ikke blir benket, da er han tapt.

Link to comment
Share on other sites

Vi taper blandt annet pga Fabianski, men det jeg sitter tilbake med er total frys i det offensive departementet. Det er det jeg husker fra kampen, ikke Fabianski - selv om han jo er den siste brikken.

 

Støtter denne. Fabianski var dårlig ved målet imot, men vi var jo utrolig tannløse framover på banen. Virka ikke som det var noe guts i de 4-5 fremste offensive spillerne. vi sliter endel når Fabregas ikke er på høyden sånn som igår.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski har vært veldig god denne sesongen med unntak av to tabber mot Spurs og nå Newcastle.. 2 tabber er egentlig ikke en ille statistikk hvis du ser på resten av keeperne og, håper virkelig Fabianski ikke blir benket, da er han tapt.

2 tabber på 9 kamper synes jeg er relativt høyt for en keeper. Fabianski har spilt stort sett bra, men han er fremdeles ikke god i feltet. Jeg er ikke overbevist enda, heller positivt overrasket over prestasjonene så langt.

 

Vår andre polakk er garantert keeperen i Arsenal stallen med størst potensiale. Den myndigheten han viste og ikke minst fysikken taler for seg.

Link to comment
Share on other sites

Vel, ingen har påstått at han er verdens beste keeper, så vi trenger ikke gå helt i harnisk på grunn av en liten blunder mot en god hodespiller. Tilogmed verdens beste keeper har blundere innimellom, så vi trenger ikke avskrive Lukaz helt ennå.

Link to comment
Share on other sites

Svak inngrepen av Lukasz mot Newcastle, men han har gjort sakene sine meget bra den siste tidne, og jeg håper han fortsetter slik han har vært i det siste, selvfølgelig uten tabber. Om vår andre unge polakk spiller mot Wolves onsdag og gjør en god kamp, er det bare fint, da kan han pushe Fabianski om førstelagsplassen. Enn så lenge håper jeg Lukasz fortsetter i mål, for han har vært kjempegod. Almunia på den andre siden håper jeg egentlig ikke å se igjen, har stor tro på polakkene våre.

Link to comment
Share on other sites

Ingen grunn til å vrake Fabianski slik jeg ser det. En stor tabbe gjorde han,men skal ha for at han spilte en prikkfri 2 omgang.

Personlig er jeg glad at det kanskje er slutt på å beskylde en spiller for et tap slik det mye var med Almunia.

Nå får vi håpe de fleste reiser seg på onsdag for dette var en svak lagforestilling.

Link to comment
Share on other sites

2 tabber på 9 kamper synes jeg er relativt høyt for en keeper. Fabianski har spilt stort sett bra, men han er fremdeles ikke god i feltet. Jeg er ikke overbevist enda, heller positivt overrasket over prestasjonene så langt.

 

Vår andre polakk er garantert keeperen i Arsenal stallen med størst potensiale. Den myndigheten han viste og ikke minst fysikken taler for seg.

Målet mot Spurs var ingen tabbe. Er sikkert noe som kan reddes på en god dag, og hadde kampen blitt spilt imorgen så hadde han sikkert tatt den. Når det gjelder Newcastle så er dette en tabbe de fleste, om ikke alle, keepere gjør. Schwarzer gjorde det bl.a. i VM. Fabianski har stått glimrende og skal ikke lastes for at resten av laget er elendige

Link to comment
Share on other sites

Målet mot Spurs var ingen tabbe. Er sikkert noe som kan reddes på en god dag, og hadde kampen blitt spilt imorgen så hadde han sikkert tatt den. Når det gjelder Newcastle så er dette en tabbe de fleste, om ikke alle, keepere gjør. Schwarzer gjorde det bl.a. i VM. Fabianski har stått glimrende og skal ikke lastes for at resten av laget er elendige

For meg er Newcastle målet en soleklar tabbe. Faktisk så er det 2 feil. Han burde ikke gått ut i situasjonen i det hele tatt. Nr 2 han blir knust i en en mot en duell, hvor han faktisk har den lille fordelen at han kan bruke armer. Er ikke dette en tabbe så har vi forskjellig syn på en keepers oppgave.

 

For all del Fabianski har stort sett spilt bra og det er gledelig, men han har fremdeles mye å bevise, spesielt i feltarbeidet.

Link to comment
Share on other sites

Om Fabianski blir droppa nå kommer han aldri til å få vist oss den selvtilliten han har de siste ukene, han har vært god og har bra potensiale, alt han trenger er selvtillit og det får han ikke på benken.

Enig, Fabianski må få lov til å fortsette å vise hvor god han kan bli. Gi han frem til januar iallefall, så får vi se hva som skjer. Men så spørs det om Wenger velger å satse på Almunia igjen når han er hundre prosent...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...