Jump to content

Lukasz Fabianski


Baxrus

Recommended Posts

  • Replies 331
  • Created
  • Last Reply

Synes også det er rart at man forsvarer Fabianski, når Almunia ble kritisert for en tilsvarende situasjon mot Liverpool.

 

ja, dette er et eksempel på den tendensiøse kritikken Almunia har blitt til del. Uansett blir det jo litt etterpåklokskap å si at det var riktig å gå ut. Hadde det blitt baklengs hadde sikkert Fabianski blitt hudflettet? Den virkelige forskjellen på Fabianski og Almunia er i arbeidet på strek, der er fabianski mye bedre, i feltet er de enn så lenge omtrent like svake, skjønt det kan hende Fabianski har større potensiale også her? Det er godt å se at vi har fått en keeper som kan gjøre matchvinnende redninger, men vi trenger i tillegg en som kan eie sin egen boks.

Link to comment
Share on other sites

ja, dette er et eksempel på den tendensiøse kritikken Almunia har blitt til del. Uansett blir det jo litt etterpåklokskap å si at det var riktig å gå ut. Hadde det blitt baklengs hadde sikkert Fabianski blitt hudflettet?

 

Vel, situasjonen med Almunia førte heller ikke til baklengsmål, men det stoppet ikke folk her inne fra å komme med kritikk.

Link to comment
Share on other sites

ja, dette er et eksempel på den tendensiøse kritikken Almunia har blitt til del. Uansett blir det jo litt etterpåklokskap å si at det var riktig å gå ut. Hadde det blitt baklengs hadde sikkert Fabianski blitt hudflettet? Den virkelige forskjellen på Fabianski og Almunia er i arbeidet på strek, der er fabianski mye bedre, i feltet er de enn så lenge omtrent like svake, skjønt det kan hende Fabianski har større potensiale også her? Det er godt å se at vi har fått en keeper som kan gjøre matchvinnende redninger, men vi trenger i tillegg en som kan eie sin egen boks.

 

Ser poenget ditt og er helt klart enig.

 

Jeg mener allikevel at Fab gjorde riktig å gå ut å forstyrre spilleren slik at han ikke fikk tid og anledning

til å plassere ballen bedre.(som jeg også ville ment hadde Almunia gjort det samme)

Det er en fordel å ha en keeper som går ut og forstyrrer ellers vil sannsynligvis motstanderene se dette

og bruke det mot oss.

Drømmen er en keeper som eier feltet og syns Fab har gjort en ok innsats selv om det er

forbedringspotensiale for han i feltarbeidet.

Link to comment
Share on other sites

Ok, og hvor finner du logikken i at han skal gå ut selv om han ikke har sjanse til å nå ballen??? Det henger ikke på greip i det hele tatt.

 

Synes også det er rart at man forsvarer Fabianski, når Almunia ble kritisert for en tilsvarende situasjon mot Liverpool. Han også gikk ut på en ball han ikke hadde sjanse på å nå. Han forstyrret Liverpoolspilleren like mye som Fabianski forstyrrer Fulhamspilleren.

Hvis du ser situasjonen en gang til så ser du at fabianski ikke har annet valg enn å gå ut og forstyrre motstanderen. Man kan se på ham at han vurderer det dithen at angriperen går opp upresset og at han ikke har noe valg. Hadde han ikke forstyrret hadde sannsynligheten for mål i mot vært betraktlig større.

 

Jeg husker jeg tenkte for meg selv da jeg så situasjonen live at nå kommer Almuniaelskerne til å kritisere Fab for nevnte situasjon.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker jeg tenkte for meg selv da jeg så situasjonen live at nå kommer Almuniaelskerne til å kritisere Fab for nevnte situasjon.

 

BE

 

Ja, det skulle jo bare mangle når forumets anti Almuniamedlemmer kritiserte Almunia for en tilsvarende situasjon i kampen mot Liverpool. Og just for the record, så har jeg aldri vært noen Almuniaelsker. Almunia er en Arsenalspiller, og blir dermed behandlet med den respekten han fortjener av meg, på lik linje med andre Arsenalspillere. Du burde prøve det en gang. Og just for the record igjen, så var jeg like kritisk til situasjonen med Almunia mot Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ryktes at Fabianski kanskje trenger en operasjon på skulderen og at han er ute resten av sesongen.

 

http://thegoonblog.com/2011/01/fabianski-f...ible-season-ko/

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...der-injury.html

 

Hvis det stemmer så er det hvertfall ingen tvil om at Szczesny kommer til å bli vår nye nummer 1 for resten av sesongen og neste sesong. Skal bli vanskelig for Lukasz å overta for en keeper som allerede er så god og bare blir bedre.

 

Forøvrig er det da greit at Almunia blir i klubben ut sesongen. Han er en god backup.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det som er litt overraskende og deilig er at jeg ikke er så bekymret etter å ha lest dette. Etter hva de to resterende keeperne har vist i løpet av denne sesongen, vil jeg si at vi har en god førstekeeper og en meget god backup!

Link to comment
Share on other sites

Utrolig synd. Vi hadde virkelig trengt han mot Barcelona. Nå håper jeg bare Almunia kommer til å stå mot Barcelona. Det fordi han har erfaring fra før og gjorde en kjempekamp mot dem sist gang og fordi Sczcz kommer til å være nervøs og ung for en så stor kamp. Sczc i PL og Almunia i CL, to gode keepere ;)

Link to comment
Share on other sites

Utrolig synd. Vi hadde virkelig trengt han mot Barcelona. Nå håper jeg bare Almunia kommer til å stå mot Barcelona. Det fordi han har erfaring fra før og gjorde en kjempekamp mot dem sist gang og fordi Sczcz kommer til å være nervøs og ung for en så stor kamp. Sczc i PL og Almunia i CL, to gode keepere ;)

 

I mine øyne så er Szczesny vår beste keeper nå, bedre enn Fabianski. Er han frisk så bør han stå. Gutten debuterte i serien borte mot Manu og nervene hans tålte det helt fint, da tåler han sikkert kamper mot Barca også.

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne så er Szczesny vår beste keeper nå, bedre enn Fabianski. Er han frisk så bør han stå. Gutten debuterte i serien borte mot Manu og nervene hans tålte det helt fint, da tåler han sikkert kamper mot Barca også.

Han har uten tvil en stor porsjon selvtillit. Når han i tillegg har såpass bra ferdigheter så burde Barca gå helt fint. Får bare krysse fingrene for at han får langt roligere kvelder enn Almunia ;)

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne så er Szczesny vår beste keeper nå, bedre enn Fabianski. Er han frisk så bør han stå. Gutten debuterte i serien borte mot Manu og nervene hans tålte det helt fint, da tåler han sikkert kamper mot Barca også.

 

Japp. Helt enig med deg Tapapa. Og det å stå mot Barcelona kommer bare til å gjøre han til en bedre keeper. Enten det ender med at må plukke ut mange baller av nettet eller det at han holder oss inne i kampen på egenhånd. Szczesny lar seg ikke knekke av å få 2-3 baklengs, det kommer bare til å styrke han og gi han vilje til å bli enda bedre.

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 3 2011, 01:14 PM) 216298[/snapback]

Japp. Helt enig med deg Tapapa. Og det å stå mot Barcelona kommer bare til å gjøre han til en bedre keeper. Enten det ender med at må plukke ut mange baller av nettet eller det at han holder oss inne i kampen på egenhånd. Szczesny lar seg ikke knekke av å få 2-3 baklengs, det kommer bare til å styrke han og gi han vilje til å bli enda bedre.

2-3 baklengs?? Du mener i straffespark konkurransen? ;)

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 3 2011, 01:14 PM) 216298[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Japp. Helt enig med deg Tapapa. Og det å stå mot Barcelona kommer bare til å gjøre han til en bedre keeper. Enten det ender med at må plukke ut mange baller av nettet eller det at han holder oss inne i kampen på egenhånd. Szczesny lar seg ikke knekke av å få 2-3 baklengs, det kommer bare til å styrke han og gi han vilje til å bli enda bedre.

 

2-3 baklengs?? Du mener i straffespark konkurransen? ;)

 

Jeg tror vi ryker så det synger mot Barcelona. Det ville i så fall ikke vært en skam mtp. at de er verdens klart beste klubblag om dagen. De er så kompakte og i motsetning til oss så har de det killerinstinktet dessverre.

 

Kan leve med å ryke ut av CL såpass tidlig bare så lenge vi tar CC, PL og FA cupen ;)

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 3 2011, 01:25 PM) 216301[/snapback]

Jeg tror vi ryker så det synger mot Barcelona. Det ville i så fall ikke vært en skam mtp. at de er verdens klart beste klubblag om dagen. De er så kompakte og i motsetning til oss så har de det killerinstinktet dessverre.

 

Kan leve med å ryke ut av CL såpass tidlig bare så lenge vi tar CC, PL og FA cupen ;)

 

Jeg holder Barca som små favoritter. Jeg tror det blir jevnt og hardt, men vi kan helt klart slå dem.

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 3 2011, 12:00 PM) 216285[/snapback]

http://www.arsenal.com/news/news-archive/s...-for-the-season

 

Der var bekreftelsen fra Arsenal. Wojciech starter neste kamp og jeg regner med han kommer til å få stå såfremt han ikke begynner å gjøre tabber.

 

Synd for Lukasz men det er gode nyheter for Szczesny og Almunia..

 

På den ene siden utrolig synd for Lukasz, han hadde virkelig begynt å komme igang på førstelaget og spille på seg selvtillit. På den andre siden er dette en fantastisk mulighet for Szczesny. Etter min mening burde han bare fortsette å spille så lenge han er frisk. Han er en helt fantastisk keeper med utrolig rekkevidde, spenst, reaksjonsevne og guts. I tillegg tror jeg du skal lete lenge etter en så ung keeper med en slik autoritet, vinnervilje og innstilling.

Jeg tror Fabianski skal få en veldig vanskelig vei inn i laget igjen når han kommer tilbake.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 3 2011, 01:25 PM) 216301[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Jeg tror vi ryker så det synger mot Barcelona. Det ville i så fall ikke vært en skam mtp. at de er verdens klart beste klubblag om dagen. De er så kompakte og i motsetning til oss så har de det killerinstinktet dessverre.

 

Kan leve med å ryke ut av CL såpass tidlig bare så lenge vi tar CC, PL og FA cupen ;)

Jeg holder Barca som små favoritter. Jeg tror det blir jevnt og hardt, men vi kan helt klart slå dem.

 

Jeg velger å holde meg negativ ;)

 

Hver eneste gang jeg er positiv når vi møter et annet topplag ender det alltid galt B)

Link to comment
Share on other sites

Kjedelig for Lukasz og vi kan komme til å lide av dette resten av sesongen, holder en knapp på Sczcney som 1. keeper pdd, men å spille så mye som keeper når du er like ung som Sczcney kan ta på for mye, dessuten kommer vi til å tape mye på de enorme igangsettingsferdighetene Lukasz begynte å vise før skaden! Sczcney sin store akilles er Fabianski sin fremste styrke for øyeblikket. Desverre.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

GoonerTalk

Fabiański: "I hope this is the end of my career at #AFC. I told the boss about my aims, he also had few things to say." (via @polishscout)

 

Så en artikkel om dette tidligere i dag, men fikk dårlig tid pga. 17. mai feiring og har ikke funnet den etterpå. Dog regner jeg med det stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...