Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Det ryktes at Moyes vil bringe Fabregas til United. Hadde ikke overasket meg.

 

http://www.mirror.co...-united-1913220

Har ingen, absolutt ingen tro på at han ville ha gått dit. I motsetning til Van judas så er Cesc gooner through and trough.

 

MEN, hvis det av en eller annen sinnsyk grunn sku skje, da hadde det svidd enda mer en overgangen til Rvp.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Liten tro på at cesc går dit. Når det er sagt, etter hva RvP gjorde, er det ingen, hverken nåværende eller ex-spillere, jeg stoler på...

 

Det kan du si, men jeg tror faktisk at cesc skjønner at han ikke kan gå dit, da blir det opprør! Burde egentlig sagt det samme ift VP også men....

Link to comment
Share on other sites

Her er spørsmålet neppe om Cesc går dit. Selvsagt gjør han det hvis han "må". Spørsmålet her er om Wenger eventuelt vil ha han tilbake, eller er villig til å gjøre det nødvendige for å få han tilbake.

 

Nettopp.

 

Går Fabregas til United i sommer er det fordi Wenger ikke ville bruke så mye penger på å hente han tilbake eller at han rett og slett ikke ville ha han tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Supert at Stefan B og Sir J allerede har fasiten på hva som er grunnen til at Cesc havner i Man U, hvis han havner i Man U vel å merke.

 

BE

 

Vel mtp. at vi visstnok har en sell-on clause på 50% + en buyback clause med first refusal så klarer jeg ikke å se noe annet scenario enn de to nevnte.

Link to comment
Share on other sites

 

Vel mtp. at vi visstnok har en sell-on clause på 50% + en buyback clause med first refusal så klarer jeg ikke å se noe annet scenario enn de to nevnte.

Visstnok er vel stikkordet her. Det er vel ingen av oss som har lest kontraktsdetaljene. Allikevel er det vel normen her inne å konkludere på antagelser for så å bruke det til å styrke sitt syn.

Link to comment
Share on other sites

Takker for den Tapapa. Satt akkurat og skulle linke til en nærmest identisk artikkel, men The Guardian sine artikler er alltid de mest troverdige.

 

Så igjen: Hvis Cesc ikke ender opp hos oss så er det særdeles få scenarioer annet enn de to nevnte hvis man tar utgangspunkt i at Fabregas er ærlig.

Link to comment
Share on other sites

Da stemmer nok det selv om jeg tillater meg å være litt kildekritisk.

Stemmer nok at vi har gode sell on clauses på Cesc. Finnes dog måter å unngå dette på. Ryktes vel at i overgangssummen for Moutinho og Rodriguez til Monaco var Moutinho-overgangen kun verdt 1 million euro har jeg hørt(Beklager, link uteblir, sitter på jobb) slik at Porto kunne unngå å betale Sporting for videresalget.

Link to comment
Share on other sites

Visstnok er vel stikkordet her. Det er vel ingen av oss som har lest kontraktsdetaljene. Allikevel er det vel normen her inne å konkludere på antagelser for så å bruke det til å styrke sitt syn.

Det er rett at ingen av oss har lest kontraktsdetaljene når det gjelder Fab eller hvilken som helst annen spiller vi spekulerer om. Noen vil bruke rykter til sitt sannhetsvitne, noen vil bruke det fakta at det kun er rykter til å gå imot en påstand. Vi leser alle slike rykter som det passer oss, uansett hvilken side man er på i en sak.

 

Jeg vet ikke om det finnes klausul om forkjøpsrett eller avtalte andeler av overgangspenger i kontrakten som ble skrevet ved salget til Barcelona, men siden "ryktene" er så ensidige på at det finnes en eller annen type av klausuler i den nevnte kontrakten så finner jeg det riktig å bruke slike rykter til å styrke mitt syn om at Arsenal sannsynligvis har visse rettigheter vedrørende Fabregas. Jeg er på ingen måte sikker på om vi virkelig har noen slike retter, det blir bare en "menings-vurdering" fra min side.

 

Det er helt greit at man er "kildekritisk" til artikler som blir postet i diskusjonen. men det blir et problem på et forum som dette er at hvis alle påstander skal være dokumentert for da dør diskusjonen sakte men sikkert ut. Selvsagt er det viktig med et kritisk blikk på det som blir skrevet både på forum og ikke minst i media, siden spesielt i media kommer det fram svært mye "piss", men samtidig så synes jeg at påstander som "Allikevel er det vel normen her inne å konkludere på antagelser for så å bruke det til å styrke sitt syn" lett kan oppfattes som et lettvint forsøk på å stoppe andres meningsytringer. Bare for å presisere, jeg sier "det kan oppfattes som", jeg sier ikke at det er din mening å gjøre dette her.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer nok at vi har gode sell on clauses på Cesc. Finnes dog måter å unngå dette på. Ryktes vel at i overgangssummen for Moutinho og Rodriguez til Monaco var Moutinho-overgangen kun verdt 1 million euro har jeg hørt(Beklager, link uteblir, sitter på jobb) slik at Porto kunne unngå å betale Sporting for videresalget.

Tviler sterkt på om det stemmer. Det er nok mer at det er fordelt med hhv €25 og €45 for hhv Moutinho og Rodriguez. Sporting Lisboa (Moutinhos gamle klubb), ville aldri i verden gått med på den dealen og det ville da blitt en lang sak i rettsapparatet og som Porto og Monaco ganske sikkert ville tapt da €1M for Moutinho er laaaaaangt under markedspris.

Riktignok mulig å gjøre en del krumspring for å slippe billigere unna slike avtaler, men så lett som det ryktet er det nok ikke.

Link to comment
Share on other sites

Vi har en brukbar stamme i dette laget. Cesc's retur ville vert tidenes statement fra Arsene Wenger, og er det en mulighet for å gjøre det så - la det skje. Sikker på noe kan ingen være, det eneste vi vet er at Cesc har et spesielt forhold til klubben. Noe han har gitt uttrykk for mer enn en gang, men dog ikke i dag. Det som også er sikkert er at han ikke blir gratis, hverken overgangen eller lønnen. Der kommer Wenger og vilje inn i bildet. Arsene Wenger har aldri i sitt liv kjøpt en spiller av Cesc kaliber og renome. Aldri. Gudene skal vite at tiden er nå overmoden for å strekke seg litt ekstra.

Link to comment
Share on other sites

Det er rett at ingen av oss har lest kontraktsdetaljene når det gjelder Fab eller hvilken som helst annen spiller vi spekulerer om. Noen vil bruke rykter til sitt sannhetsvitne, noen vil bruke det fakta at det kun er rykter til å gå imot en påstand. Vi leser alle slike rykter som det passer oss, uansett hvilken side man er på i en sak.

 

Jeg vet ikke om det finnes klausul om forkjøpsrett eller avtalte andeler av overgangspenger i kontrakten som ble skrevet ved salget til Barcelona, men siden "ryktene" er så ensidige på at det finnes en eller annen type av klausuler i den nevnte kontrakten så finner jeg det riktig å bruke slike rykter til å styrke mitt syn om at Arsenal sannsynligvis har visse rettigheter vedrørende Fabregas. Jeg er på ingen måte sikker på om vi virkelig har noen slike retter, det blir bare en "menings-vurdering" fra min side.

 

Det er helt greit at man er "kildekritisk" til artikler som blir postet i diskusjonen. men det blir et problem på et forum som dette er at hvis alle påstander skal være dokumentert for da dør diskusjonen sakte men sikkert ut. Selvsagt er det viktig med et kritisk blikk på det som blir skrevet både på forum og ikke minst i media, siden spesielt i media kommer det fram svært mye "piss", men samtidig så synes jeg at påstander som "Allikevel er det vel normen her inne å konkludere på antagelser for så å bruke det til å styrke sitt syn" lett kan oppfattes som et lettvint forsøk på å stoppe andres meningsytringer. Bare for å presisere, jeg sier "det kan oppfattes som", jeg sier ikke at det er din mening å gjøre dette her.

Godt reflektert Polljen. Det var på ingen måte min intensjon å hindre meningsytringer eller aktivitet her inne. Jeg har bare et ønske (spesielt i silly season) om at man stiller seg litt kritisk til mediene. Altfor ofte har jeg sett blogginnlegg og tweets blitt tatt for god fisk for så å bruke det som ammunisjon mot styre, Wenger og innkjøpspolitikk. Man leser antagelser og spekulasjoner og anvender det som fakta for så å komme med massiv kritikk. Det syns jeg ofte blir litt vagt.

Link to comment
Share on other sites

......hvis man tar utgangspunkt i at Fabregas er ærlig.

 

Dersom nok et arsenal ikon, Fabregas havner hos united uten at Arsenal gjør sitt for å torpedere avtalen, så er skilsmissen min med Arsenal et faktum. Da ryker over 30 drakter, en rekke shortser, medlemskort, venteliste på sesongkort, gunnersposts etc. rett på søppla. Da har begeret mitt rent over og vel så det.

Link to comment
Share on other sites

 

Ingen tvil om at Cazorla er en fantastisk spiller, men hvor ofte ser man slike pasninger fra han? Han er mer en Iniesta type (med skuddfot) enn han er en "pass-master" som Fabregas.

 

Som jeg sa den dagen han forlot oss. Hvis det noen gang er en sjanse for at han kommer tilbake til oss så tar jeg han tilbake med åpne hender. Ditto det samme sa jeg med Henry.

Link to comment
Share on other sites

Dersom nok et arsenal ikon, Fabregas havner hos united uten at Arsenal gjør sitt for å torpedere avtalen, så er skilsmissen min med Arsenal et faktum. Da ryker over 30 drakter, en rekke shortser, medlemskort, venteliste på sesongkort, gunnersposts etc. rett på søppla. Da har begeret mitt rent over og vel så det.

 

Skilsmisse med Arsenal er et ikke-tema, og kommer ikke under noen omstendighet til å skje fra min side. Skilsmisse med Wenger, Gazidis og Kroenke er en annen sak, men dog mer en "symbolsk" sak enn en reell "action".

 

Det er ikke det at jeg ikke forstår din frustrasjon, men hva er alternativet? Finne en annen klubb? Bryte tvers over med fotballen (den engelske)?

Finne en annen klubb er uaktuelt (når det gjelder toppklubbene), å finne en (liten klubb) utenfor ligasystemet kunne kanskje gått siden jeg "elsker" det engelske fotball-lynnet.

Å bryte med engelsk fotball er også vanskelig, p.g.a. det "lynnet" jeg nevnte i linjen over.

 

Hvis Fabregas eventuelt skulle gå til Manchester med Arsenals "velsignelse" så er det tungt å svelge, og da er det ikke Fabregas som er problemet men derimot Arsenal. Fabregas har uttalt (da han forlot klubben) at Arsenal er det eneste alternativet i England, men hvis Arsenal kommer med en kald skulder så vil jeg ikke bebreide Cesc hvis han må velge en annen klubb for å komme tilbake til Engelsk fotball.

Hvis så skjer så vil jeg nok i sterke ordelag bebreide de styrende organer i Arsenal, men å gi opp mitt "kjærlighetsforhold" med Arsenal, NEI!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Dersom nok et arsenal ikon, Fabregas havner hos united uten at Arsenal gjør sitt for å torpedere avtalen, så er skilsmissen min med Arsenal et faktum. Da ryker over 30 drakter, en rekke shortser, medlemskort, venteliste på sesongkort, gunnersposts etc. rett på søppla. Da har begeret mitt rent over og vel så det.

 

 

Skikkelig god fan du..

Iallefall ikke med i tykt og tynt:P

Link to comment
Share on other sites

 

Dersom nok et arsenal ikon, Fabregas havner hos united uten at Arsenal gjør sitt for å torpedere avtalen, så er skilsmissen min med Arsenal et faktum. Da ryker over 30 drakter, en rekke shortser, medlemskort, venteliste på sesongkort, gunnersposts etc. rett på søppla. Da har begeret mitt rent over og vel så det.

 

Skilsmisse er ikke veien å gå. Redd ekteskapet så godt du kan, så får du heller ha en elskerinne i smug i form av Bayern Munchen eller noe sånt.

 

BE

 

Edit: flerkoneri kan også være veien å gå. Det er utbredt i visse kulturer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...