Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Viser seg jo som en illojal kar når han vil flytte på seg hele tiden. Hvor lang tid vil det ta før savnet etter Barcelona kommer igjen for Cesc? Tror ikke han kommer hit.. Frykter han går til Manure.

 

Illojal? Fabregas? Han har spilt for to klubber gjennom hele hans profesjonelle karriere og har tidligere uttalt at det kun er to klubber han kunne tenke seg å spille i, oss og Barcelona. Havner Cesc på markedet bør Arsenal slå til på klausulen de var så smarte å få med i overgangen, om de ikke prøver hva var da vits å ha med denne klausulen i overgangen da?

Link to comment
Share on other sites

Hvis Fabregas eventuelt skulle gå til Manchester med Arsenals "velsignelse" så er det tungt å svelge, og da er det ikke Fabregas som er problemet men derimot Arsenal. Fabregas har uttalt (da han forlot klubben) at Arsenal er det eneste alternativet i England, men hvis Arsenal kommer med en kald skulder så vil jeg ikke bebreide Cesc hvis han må velge en annen klubb for å komme tilbake til Engelsk fotball. Hvis så skjer så vil jeg nok i sterke ordelag bebreide de styrende organer i Arsenal, men å gi opp mitt "kjærlighetsforhold" med Arsenal, NEI!!!!!

 

nå skal ikke jeg begi meg inn på å svare for no4vieira, men kanskje det du skriver her nettopp er problemet? Hvis Cesc går til manU med Arsenal-ledelsens velsignelse er vel det enda et bevis på at hele Arsenal-ledelsen inkludert Wenger totalt mangler forståelse for hva dette mangler om, all den tid de stadig vekk driver og agerer ManU supportere hele gjengen! En ting at vi kan føle oss snytt for at de beste spillerne velger å forlate klubben, men de som virkelig fortjener pepper er jo ledelsen. Og HVIS de tillater at nok et Arsenal-ikon bidrar til å styrke vår (nest) verste rival, ja da kan man spørre seg om det virkelig er noen vits å støtte klubben lenger. Vel, jeg vil jo fortsette å holde med Arsenal, men jeg også har blitt stadig mer desillusjonert og oppgitt over ledelsens manglende fingerspitzgefühl. Har de ingen stolthet i det hele tatt?

Link to comment
Share on other sites

 

nå skal ikke jeg begi meg inn på å svare for no4vieira, men kanskje det du skriver her nettopp er problemet? Hvis Cesc går til manU med Arsenal-ledelsens velsignelse er vel det enda et bevis på at hele Arsenal-ledelsen inkludert Wenger totalt mangler forståelse for hva dette mangler om, all den tid de stadig vekk driver og agerer ManU supportere hele gjengen! En ting at vi kan føle oss snytt for at de beste spillerne velger å forlate klubben, men de som virkelig fortjener pepper er jo ledelsen. Og HVIS de tillater at nok et Arsenal-ikon bidrar til å styrke vår (nest) verste rival, ja da kan man spørre seg om det virkelig er noen vits å støtte klubben lenger. Vel, jeg vil jo fortsette å holde med Arsenal, men jeg også har blitt stadig mer desillusjonert og oppgitt over ledelsens manglende fingerspitzgefühl. Har de ingen stolthet i det hele tatt?

 

Henger meg på her, hvis det er noen som helst mulighet for Arsenal å re-signere Fabregas er det bare å bla opp, herregud for en spiller og jeg driter i om vi har masse kreativitet på midtbanen fra før som en sladderavis skrev, Fabregas er Fabregas, en av de beste spillerne i klubbens historie!

Link to comment
Share on other sites

 

Illojal? Fabregas? Han har spilt for to klubber gjennom hele hans profesjonelle karriere og har tidligere uttalt at det kun er to klubber han kunne tenke seg å spille i, oss og Barcelona. Havner Cesc på markedet bør Arsenal slå til på klausulen de var så smarte å få med i overgangen, om de ikke prøver hva var da vits å ha med denne klausulen i overgangen da?

Poenget er måten han tvang seg ut av klubben og nå vil han vekk fra hans "mekka" igjen? Gresset er alltid grønnere på den andre siden for Cesc og selv om jeg er positiv til et kjøp, tror jeg han kun vil være her på "lånt tid". Drar han til en rival mister jeg all respekt, men om han kommer hit på lånt tid er jeg delvis positiv. Mannen er jo god nok til å kunne vinne titler med oss selv om han bare er her i to sesonger.

Link to comment
Share on other sites

jeg tror også han har det helt fint i Barcelona, hans hjemby og han får da spille en hel del, han har totalt mellom 30 og 40 kamper i år, det er bra det! det er litt kamp om plassene på Barca, men Fabregas kommer til å spille mer og mer. Når Xavi er ferdig stepper han inn på fulltid!

Link to comment
Share on other sites

jeg tror også han har det helt fint i Barcelona, hans hjemby og han får da spille en hel del, han har totalt mellom 30 og 40 kamper i år, det er bra det! det er litt kamp om plassene på Barca, men Fabregas kommer til å spille mer og mer. Når Xavi er ferdig stepper han inn på fulltid!

 

Dama og ungen hans bor i London dog. Han får spille en hel del i Barcelona, men han blir ofte spilt ute av posisjon. Han får heller ikke spille med samme frihet som han gjorde i Arsenal og under Wenger. Samtidig så er han ikke særlig elsket av Barcelona fansen.

 

Når det gjelder Xavi så er ikke Cesc mannen til å erstatte han. Xavi er en fantastisk god spiller, men han er en helt annerledes spiller enn Cesc som alltid ser fremover og vil skape noe og score flere mål. Xavi derimot kan spille vegg 40 ganger med Iniesta uten at en offensiv tanke slår han.

 

For å si det slik. Hadde vært helt fantastisk om Cesc vendte hjem igjen. Til en klubb og fanskare som faktisk verdsetter han for det talentet han er.

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Arteta

Walcott - Fabregas - Cazorla

Giroud

Plutselig ser laget en hel del bedre ut. Utrolig hva en verdensklassespiller gjør. :P

Link to comment
Share on other sites

Klare mangelen i det laget der vil være en spiss, ellers er det meget sterkt. Vil dog helst fortsatt ha Giroud i stallen da han er ekstremt nyttig å ha.

 

Enig at spissplassen er den største svakheten i laget. Ønsker selvfølgelig å beholde Giroud i stallen også. Nyttig impact spiller og brukbar backup, men han er dessverre ikke god nok til å være førstevalg.

 

En backup/erstatter for Arteta er også en ting laget vårt skriker etter.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så begeistret for Benzema som du er. Foretrekker Hiuain. Han er sikkert billigere også

 

Dårligere teknikk, bevegelse og fart. Bedre ren avslutter enn Benzema, men ellers syntes jeg Benzer'n overgår han på hvert område. Yngre med hele 9 dager er franskmannen også. :P

 

Tror de ligger omtrent likt i pris, men jeg tror Benzema har høyere lønninger enn Higuain. Ellers har også Benzema langt større rom for forbedring enn Higuain i mine øyne. Er trolig også litt mer realistisk at han er tiltrukket til Arsenal grunnet Wenger og mtp. at Wenger selv har ønsket han til klubben så kunne det muligens vært en realitet i sommer. Vel.. minus det faktum at det aldri skjer at han ville kjøpt både Cesc og Benzema (to spillere til £20m).

Link to comment
Share on other sites

En backup/erstatter for Arteta er også en ting laget vårt skriker etter.

Erstatter trenger vi nå riktignok ikke enda, men dette kan taes i en annen tråd. En annen alternativ mer klassisk defensiv midt kan vi ha bruk for dog.(Nordtveit hadde faktisk kunne gjort en del bra innhopp for laget slik som han har forbedret seg.)

Link to comment
Share on other sites

 

nå skal ikke jeg begi meg inn på å svare for no4vieira, men kanskje det du skriver her nettopp er problemet? Hvis Cesc går til manU med Arsenal-ledelsens velsignelse er vel det enda et bevis på at hele Arsenal-ledelsen inkludert Wenger totalt mangler forståelse for hva dette mangler om, all den tid de stadig vekk driver og agerer ManU supportere hele gjengen! En ting at vi kan føle oss snytt for at de beste spillerne velger å forlate klubben, men de som virkelig fortjener pepper er jo ledelsen. Og HVIS de tillater at nok et Arsenal-ikon bidrar til å styrke vår (nest) verste rival, ja da kan man spørre seg om det virkelig er noen vits å støtte klubben lenger. Vel, jeg vil jo fortsette å holde med Arsenal, men jeg også har blitt stadig mer desillusjonert og oppgitt over ledelsens manglende fingerspitzgefühl. Har de ingen stolthet i det hele tatt?

Jeg er absolutt enig i alt du skriver om dagens ledelse og jeg har ingen problem med å gå imot eier/admin/manager hvis jeg føler at det er nødvendig (noe jeg forøvrig vel har gjort den siste sesongen). Men Arsenalsupporter har jeg vært i ca 40 år og om de så faller ut av ligasystemet så forblir jeg Arsenalsupporter. At jeg kan bli noe mer lunken til fotballen generelt hvis pengene skal forsette å ødelegge dette fantastiske spillet, er forsåvidt en mulighet.

At jeg til tider er irritert, forbannet og som du skriver desillusjonert er så sin sak, men det skal mer enn salg/kjøp av spillere eller manglende titler til å "gi opp".

 

Men man skal selvsagt aldri si aldri, kanskje Kroenke tar en Wimbledon og flytter laget ut i "provinsen" :ohno:

Link to comment
Share on other sites

Cazorla og Cesc hadde vært en fantastisk duo

 

Med Wilshere og Arteta like bak.

 

Wilshere - Arteta

Walcott - Fabregas - Cazorla

X/Giroud

 

Da har vi spillere som Ramsey, Rosicky, OX, Gervinho og Podolski som back-up på midtbanen/angrep. Håper virkelig at vi får Fabregas tilbake altså, det hadde virkelig blitt emosjonelt for min del!

Link to comment
Share on other sites

 

Med Wilshere og Arteta like bak.

 

Wilshere - Arteta

Walcott - Fabregas - Cazorla

X/Giroud

 

Da har vi spillere som Ramsey, Rosicky, OX, Gervinho og Podolski som back-up på midtbanen/angrep. Håper virkelig at vi får Fabregas tilbake altså, det hadde virkelig blitt emosjonelt for min del!

Tror ikke vi skal fantasere for mye om Fabregas' eventuelle retur. Dette har jeg veldig lite tro på. :)

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke vi skal fantasere for mye om Fabregas' eventuelle retur. Dette har jeg veldig lite tro på. :)

Det fine med fantasier er at det ikke trenger å være så mye realiteter i slikt :lol:

 

Det er selvsagt verre hvis man oppfatter fantasier som en realitet :shy:

Link to comment
Share on other sites

Det fine med fantasier er at det ikke trenger å være så mye realiteter i slikt :lol:

 

Det er selvsagt verre hvis man oppfatter fantasier som en realitet :shy:

 

Haha! Det har du så absolutt rett i.

Selvsagt en fantastisk spiller som vi alle setter stor pris på, og som vi gjerne skulle sett i våre farger igjen, men realiteten er nok som sagt en annen.

Blir uansett spennende å se hvem som eventuelt kommer inn! Har ingen tro på noen av navnene som er nevnt i pressen, da Wenger sikkert er like slu som vanlig. Noe har han oppe i ermet!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...