Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Klassisk Fabregas-opptreden det der ja, NoPain. Viser enorm vilje og mentalitet når han nesten alene snur kampen ved å bidra til ikke mindre enn tre scoringer. Han oppfører seg litt cunt-ish på slutten, men det gjør bare seieren deiligere.

 

Wilshere har nok litt av samme mentaliteten, men kommer han noen gang til å være like dødelig i form av scoringer/assists?

Link to comment
Share on other sites

Fabregas var vel ingen notorisk målscorer i en alder av 19år... Det var noe som kom designe par-tre åra i arsenal-drakt.

 

I en alder av 21-22 år derimot så var han meget målfarlig. Og i kontrast til Wilshere så hadde han som 20-åring i 06/07 hele 13 målgivende på en sesong.

 

Håper og tror at Wilshere kan gjøre noe lignende, men han virker for meg mer som en tredje-assist type spiller.

 

Når det gjelder Cesc derimot så er det få spillere som har båret et lag som den gutten gjorde i den alderen. Fantastisk spiller og fyr.

Link to comment
Share on other sites

 

I en alder av 21-22 år derimot så var han meget målfarlig. Og i kontrast til Wilshere så hadde han som 20-åring i 06/07 hele 13 målgivende på en sesong.

 

Håper og tror at Wilshere kan gjøre noe lignende, men han virker for meg mer som en tredje-assist type spiller.

 

Når det gjelder Cesc derimot så er det få spillere som har båret et lag som den gutten gjorde i den alderen. Fantastisk spiller og fyr.

 

Ja. Fikk også se effekten han hadde på laget live, da jeg så han komme inn mot Aston Villa i 2009...Endret kampen på egenhånd og scorte to mål på 28 minutter.

 

http://www.youtube.com/watch?v=it_rHpTKSSY

Link to comment
Share on other sites

Stort savn. Vidunderlig spiller.

 

Det jeg faktisk tenker mest på når jeg ser videoer av Fabregas er hvor forbanna synd det er

at vi hadde for mange spillere som ikke holdt mål. Hadde vi hatt noen bedre på

plassene hvor "alle" så det trengtes, kunne det vært han var med oss enda....

Link to comment
Share on other sites

 

I en alder av 21-22 år derimot så var han meget målfarlig. Og i kontrast til Wilshere så hadde han som 20-åring i 06/07 hele 13 målgivende på en sesong.

 

Håper og tror at Wilshere kan gjøre noe lignende, men han virker for meg mer som en tredje-assist type spiller.

 

Når det gjelder Cesc derimot så er det få spillere som har båret et lag som den gutten gjorde i den alderen. Fantastisk spiller og fyr.

Det må nevnes at Wilshere mistet en hel sesongs utvikling med skade. Jeg tror det kan ha mye å si for sluttproduktet til Wilshere. Han er jo veldig bevisst på området og jeg tror vi vil se mange flere målpoeng i åra som kommer.

Link to comment
Share on other sites

Det må nevnes at Wilshere mistet en hel sesongs utvikling med skade. Jeg tror det kan ha mye å si for sluttproduktet til Wilshere. Han er jo veldig bevisst på området og jeg tror vi vil se mange flere målpoeng i åra som kommer.

 

Joda, men tar man grunnlag i den sesongen hvor begge startet som 18-åringer og avsluttet som 19-åringer så hadde fortsatt Fabregas flere antall mål og målgivende. Sesongen etter (hvor Wilshere mistet absoutt alt av kamper) så tok Fabregas eksplosive steg og har egentlig aldri sett seg tilbake.

 

Muligens at den skaden har bidratt til at Wilshere har stagnert litt og trenger litt tid på seg, men han har fortsatt en rimelig lusen mål/assist ratio i Arsenal drakta. 1 mål og 6 målgivende på 52 kamper.

 

Ser bare på det som lite sannsynlig at han når nivået til Fabregas når det kommer til antall mål og målgivende. Han minner meg langt mer om en tredje-assist spiller for å være ærlig, men jeg håper jeg tar feil.

Link to comment
Share on other sites

Skal litt til for å nå høydene til Cesc hva gjelder målpoeng.

 

Men FOR en vidunderlig spiller vi har. Med et bankende hjerte for ARSENAL. Fantastisk moro.

Jeg tror han om et par år løfter et trofee som Arsenal-kaptein og drømmer om at vi, omsider, igjen

skal få en Arsenal-legende som er gooner through and through ! Btw, Stefan, tenker du på mål i PL? For han har jo scora i FA, ligacup og CL også.

 

Off topic: Har noen sett twitter-takeover med Giroud? Har lyst på den skjorta han har på seg, men ikke sett den på "shoppen" !

Link to comment
Share on other sites

Kjipt, men kan ikke skjønne hvorfor han skal gå fra en klubb som vinner medaljer og virkelig konkurrer om de største troféene for en klubb som sliter med å være i topp 5 i England. Uansett hvor mye han elsker Arsenal så elsker han Barcelona mer. Kommer nok til å bli der i minst 5-6 år til vil jeg tippe.

Link to comment
Share on other sites

velkommen tilbake hvis han vil en gang, men ser ikke at det skal skje med det første. Han er kanskje ikke den første spilleren setter opp på laguttaket akkurat nå, men når Xavi gir seg så blir Fabregas den midtbanegeneralen Barca har hentet han for! Han er bare 25 ennå og har masse tid til å etablere seg på verdens beste klubblag i hans hjemby. Tipper han føler han har det greit....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Plukket opp denne fra twitter: Gerard Pique tells BBC's Football Focus that all Cesc Fabregas talks about in the Barca dressing room is Arsenal! #AFC

 

Tviler på at vi har sett det siste av Fabregas i Arsenaltrøye.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Gutten er verdensklasse. Det er vel hevet over enhver tvil.

 

Det som dog er artig er at Cesc trolig ikke er på sitt beste grunnet Messi. Det kan man prise seg lykkelig over.. tenk hvor vanvittig gode Barcelona hadde vært da om begge de to fyrte på alle sylindrene samtidig.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...