Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Er det èn spiller jeg finner plass i Arsenals XI, så er det Fabregas. Er det £25m han vil koste, så har vi jo på langt nær brukt opp kassa på han alene. Manchester United og Van Gaal har visstnok fått £150m, og konkurransen vil neste sesong bli enda tøffere nå som Liverpool er inne i det igjen. Spurs vil nok fortsette å smelle av £100m og Everton og Martinez har noe spennende på gang.

 

Szczesny

Sagna/Aurier-Koscielny-Mertesacker-Gibbs

Schneiderlin-Ramsey

Walcott-Özil-Fabregas

Benzema

 

Aurier - £6m

Schneiderlin - £15m

Fabregas - £25m

Vela - £3,5m

Totalt: £49,5m

 

Vi har ikke noen problemer med denne totalsummen om Wenger ønsker seg disse. Özil og Fabregas "vandrer" mellom sine posisjoner. Vi spiller jo uansett uten venstrekant, han skal jo for alt i verden tråkle seg inn i midten han også.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Tror mange har misforstått videresalgsklausulen vi forhandlet frem ved Cesc-salget. Inkludert flere seriøse aktører i britisk presse. Hvis Barca selger Cesc til en annen klubb, vil Arsenal kun motta penger dersom katalanerne selger ham for mer enn det de kjøpte ham for.

 

Arsenal har krav på 50 prosent av en eventuell profitt Barca vil få ved et salg. Forklart: Hvis Barca selger Cesc 40 millioner euro, vil ikke Arsenal få 20 milloner euro, men 5 millioner euro av summen. Forutsatt at det stemmer at prisen var på rundt 30 millioner euro.

 

http://www.espn.co.uk/football/sport/story/221765.html

Link to comment
Share on other sites

Må jo innrømme at dette koblet sammen med hvordan Luis Enrique oppførte seg når pressen lurte på fremtiden til Fabregas gjør at jeg stiller spørsmålstegn. Han hadde ingen problemer med å nevne at Neymar, Xavi og Messi skulle bli i Barcelona, men når Cesc kom opp så sa han at han ikke skulle nevne "individuelle navn og at det ville bli tatt avgjørelser" angående hvilke spillere som skal bli eller ikke.

 

I mine øyne virker det hvertfall som om Barcelona ikke er imot å selge Cesc.

Link to comment
Share on other sites

Må jo innrømme at dette koblet sammen med hvordan Luis Enrique oppførte seg når pressen lurte på fremtiden til Fabregas. Han hadde ingen problemer med å nevne at Neymar, Xavi og Messi skulle bli i Barcelona, men når Cesc kom opp så sa han at han ikke skulle nevne "individuelle navn og at det ville bli tatt avgjørelser" angående hvilke spillere som skal bli eller ikke.

 

I mine øyne virker det hvertfall som om Barcelona ikke er imot å selge Cesc.

 

Noe som er mer enn ren idioti fra deres side. Men dersom de tfaktiske blir en realitet ( noe som kanskje tyder på det), så må vi bare gå for det.

 

Med mindre manu snapper han da..

Link to comment
Share on other sites

Med mindre manu snapper han da..

Spørs nok det..

Mener vi trenger mer fysikk på midten, men ser ikke på noen måte hvordan en Arteta kan gjøre jobben bedre enn en Cesc..

Wojciech

Aurier-Mertesacker-Kosc-Gibbsy

Cesc-Ramsey

Walcott-Özil-Podolski

Giroud

Benk: Schmeichel, Monreal, Vermaelen, Wilshere, Vela, Cazorla, Ox

 

Ville vært et nydelig lag offensivt, men manglende defensive fibre på midten...

Link to comment
Share on other sites

Ville vært et nydelig lag offensivt, men manglende defensive fibre på midten...

 

Vel, som Nils Arne Eggen alltid sa, så er angrep det beste forsvar :)

Link to comment
Share on other sites

hvis Cesc er til salgs bør jo Arsenal kjenne sin besøkelsestid... håpløst om de lar ham gå til en rival. Og Arteta er uansett på vei ut, og Cesc ville være en glimrende "erstatter". At det ville svekke laget noe defensivt er så, hvis man erstatter Arteta med Cesc direkte, men det kommer jo litt an på hvordan Wenger bruker troppen. Man kan jo for eksempel bruke Flamini og Cesc som "ankere", og Ramsey/Özil i friere offensive roller, linket opp mot en enslig spiss?

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner vel med at Wenger og Arsenal fortsatt ønsker å satse på Wilshere. I så fall lurer jeg på hvor han skal få plass, dersom Cesc kommer hjem.

 

Mange sier at vi har så mye skader at vi har behov for Fab. Da vil jeg heller at klubben skal løse den floken, i stedet for å bruke 300 mill på en spiller vi STRENGT tatt ikke trenger.

 

Jeg er veldig glad i Cesc Fabregas, og jeg bærer ikke nag for at han valgte å forlate oss for klubben han vokste opp i. Men hvis vi bruker masse penger på ham i sommer og IKKE forsterker i posisjoner hvor vi er sårbare, blir jeg skuffet.

 

Ramzil funker også såpass bra at jeg ikke vil tvinge en Fabregas inn i elleveren, som kan bety at Özil ender på kanten eller at Ramsey får mer defensivt ansvar. Fabregas er alt for god til å være backup, og det vil han garantert ikke akseptere hellere. Ei heller de andre to nevnte herrer.

 

Sorry, Fab, men jeg vil ikke at du skal komme hjem. Jeg vil dyrke han som har tatt over rollen din i laget. Mesut for president!

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner vel med at Wenger og Arsenal fortsatt ønsker å satse på Wilshere. I så fall lurer jeg på hvor han skal få plass, dersom Cesc kommer hjem.

 

Mange sier at vi har så mye skader at vi har behov for Fab. Da vil jeg heller at klubben skal løse den floken, i stedet for å bruke 300 mill på en spiller vi STRENGT tatt ikke trenger.

 

Jeg er veldig glad i Cesc Fabregas, og jeg bærer ikke nag for at han valgte å forlate oss for klubben han vokste opp i. Men hvis vi bruker masse penger på ham i sommer og IKKE forsterker i posisjoner hvor vi er sårbare, blir jeg skuffet.

 

Ramzil funker også såpass bra at jeg ikke vil tvinge en Fabregas inn i elleveren, som kan bety at Özil ender på kanten eller at Ramsey får mer defensivt ansvar. Fabregas er alt for god til å være backup, og det vil han garantert ikke akseptere hellere. Ei heller de andre to nevnte herrer.

 

Sorry, Fab, men jeg vil ikke at du skal komme hjem. Jeg vil dyrke han som har tatt over rollen din i laget. Mesut for president!

--------------

enig at "Cesc-rollen" er der hvor klubben allerede er best forspent i dag. Sånn sett er det nok dårlig anvendte penger å hente ham tilbake. Og hvis et slik kjøp ville bety at laget ikke ble forsterket på andre steder, der det er viktigere, ja da ville et tilbakekjøp av Cesc fremstå som meningsløst. Men utelukker det ene det andre her? har ikke Wenger etter sigende 1 milliard å bruke i sommer?

Link to comment
Share on other sites

--------------

enig at "Cesc-rollen" er der hvor klubben allerede er best forspent i dag. Sånn sett er det nok dårlig anvendte penger å hente ham tilbake. Og hvis et slik kjøp ville bety at laget ikke ble forsterket på andre steder, der det er viktigere, ja da ville et tilbakekjøp av Cesc fremstå som meningsløst. Men utelukker det ene det andre her? har ikke Wenger etter sigende 1 milliard å bruke i sommer?

 

Det er selvfølgelig sant. Vi har råd til både this, that and the other. Men jeg er skeptisk til klubbens/Arsenes evne eller vilje til å hente inn flere verdensklassespillere. Vi trenger trolig både en spiss og en DM i verdensklassesjiktet. Vi vet alle hvor mye tid og krefter klubben bruker på å gjennomføre en enkelt handel. Özil er i så måte unntaket som bekrefter regelen.

 

Og Barca kommer helt sikkert til å gjøre alt de kan for å gjøre det kronglete for oss. En ny Cesc-saga kan bli et forstyrrende element i sesongoppkjøringen. Hadde behovet vært det, hadde jeg gladelig bivånet sirkuset, men jeg vet ikke om det er verdt det.

 

Når det er sagt, så vil nok jeg være en av dem som feller en liten gledeståre den dagen Cesc eventuelt ikler seg den rødhvite skjorta igjen. Vi er enkle sjeler, vi fotballsupportere. :)

Link to comment
Share on other sites

Lurer forøvrig på hvordan en slik formasjon ville ha fungert:

 

Szczesny

Aurier - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

DM

Cesc - Ramsey

Özil

Walcott - Giroud

Med to backer som overlapper konstant og et ordentlig anker på midten. + en bedre spiss enn Giroud som førstevalg (Vela?). Kanskje ikke så velegnet mot absolutt alle lag, men tror den ville vært meget interessant for å si det mildt. Måtte jo vært et helvete å forsvare seg mot. Litt som slik Liverpool har spilt denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sky Sports News ‏@SkySportsNews 14m

Sky Sources: Cesc Fabregas set to leave Barcelona this summer & expected to return to Premier League

Van Gaal som har gjort en stor signering til en allerede temposvak midtbane da?

Stallen vår passer han faktisk bedre for øyeblikket, United er jo enda mer temposvake enn det vi er. Fabregas til City hadde vært game-over.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke han går til United hvis Wenger er fysen på å få han tilbake til Arsenal. Van Gaal har vel allerede uttalt at Cesc heller ikke er en spiller som han er ute etter hvis jeg har forstått det riktig? Ganske så sikker på at van Gaal er ute etter en "all-action"-midtbanespiller som f.eks. Ramsey, Vidal, Schweinsteiger, Touré, Kroos etc.

 

Med en Rooney som de absolutt ikke blir kvitt pga. en ekstremt fet langtidskontrakt. En Mata som akkurat har blitt kjøpt inn + Kagawa (som jeg tror vil blomstre under van Gaal) og Januzaj så tviler jeg sterkt på at Cesc er prioriteten hans nå, men selvfølgelig vanskelig å vite hva Gaal'ingen tenker.

Link to comment
Share on other sites

Van gaal er visstnok ute etter strootman, ganske sikker på at han er å se i United neste sesong med mindre Roma nekter å selge. Tror fort flere nederlendere kan følge etter, og dermed ingen fabregas. Men vi får se! For min del er av velkommen tilbake hos oss.

Link to comment
Share on other sites

barcastuff @barcastuff 20m

Pique (to Del Bosque, caught on mic before press conference today): "Cesc told me the deal is done, 33 millions." [via tve]

 

Får se om dette stemmer da. Ender Cesc opp i Chelsea eller United så håper jeg virkelig at Wenger har store planer denne sommeren og at det er derfor han lar Cesc gå til en annen klubb. Hvis planen er å spille Arteta, Flamini eller Wilshere på midten neste sesong ved siden av å drive rovdrift på Ramsey så tipper jeg han kommer til å få høre det.

Link to comment
Share on other sites

barcastuff @barcastuff 20m

Pique (to Del Bosque, caught on mic before press conference today): "Cesc told me the deal is done, 33 millions." [via tve]

 

Får se om dette stemmer da. Ender Cesc opp i Chelsea eller United så håper jeg virkelig at Wenger har store planer denne sommeren og at det er derfor han lar Cesc gå til en annen klubb. Hvis planen er å spille Arteta, Flamini eller Wilshere på midten neste sesong ved siden av å drive rovdrift på Ramsey så tipper jeg han kommer til å få høre det.

@PetterVeland 5 min

Den katalanske radiostasjonen Rac1 og deres journalist @RogerSaperas backer Chelsea-storyen. Cesc til broa for €33M + varibler. #cmore

Link to comment
Share on other sites

Helt sikkert sant at han drar til brua, blir småtrist å se han i den blå drakta, det må jeg virkelig si.

Men om Wenger kjøper i samme klasse utover sommern er det greit!

 

Hvis det skulle stemme at Cesc går til chelske for 33 millioner euro,

vil vi få noe av pengene, eller gjaldt det bare over en viss sum, mye

høyere enn de nevnte 33 millionene??

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...